Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 08/01/2018 21:44

Carlos González ha escrit:La idea m'agrada, apart de que caldria fer amb el pas del anys un tren per Granollers i Mataró, s'hauria de fer més parades per Mataró.....

Però aquest traçat, apart de que està projectada a més, la volen fer com un servei de RENFE. A llarg termini està pensat fer traçats nous per que comenci a existir la Línia Orbital Ferroviària (LOF) i que inclou aquest traçat.

Salutacions
Exactament penso que el meu projecte S10 hem falten algunes coses per pulir com per exemple:
Que la S10 continuï fins Barcelona Estació de França.

Que sigui la primera línia de rodalies mixta (amb amples convencional i UIC).

També he pensat d'allargar la línia S10 fins Les Franqueses-Granollers Nord, La Roca Village i Sant Celoni (però no m'ha donat temps).

També m'he oblidat de posar una estació a Dosrius.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 08/01/2018 22:36

Traçat 100% en túnel?



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 09/01/2018 17:11

http://territori.scot.cat/cat/img2/2010 ... rbital.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2327/236 ... 1d4c42.jpg

Segons aquests mapes la linea orbital no passarà per dos rius sino més avall, paral·lel a l'autopista.
Fer un S-10 des de l'Estació de França m'agrada molt com idea. Es podria fer a més un S-11 fins a la Garriga si hi ha demanda, encara que es tindrien que unir la via del R3 i la de Girona entre Granollers Nord i les Franqueses.
Encara que havia dit abans de reservar el S-10 pel traçat futur de Barcelona Castelldefels (questió de numeració).


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 09/01/2018 17:40

M'acabo d'adonar amb altre cosa, amb els mapes que ha penjat en Aeduh, un mostra un traçat directe entre Martorell i Terrassa, i l'altre mostra les noves estacions (o nous baixadors) per el Baix Llobregat....
Resumidament, en un mostra un traçat més recte i l'altre no tant

Estic més d'acord amb aquest altre... http://farm3.static.flickr.com/2327/236 ... 1d4c42.jpg

Jo crec que si es fa el ramal de Martorell i Cervera (passant per Igualada), tal ramal hauria de fer, i si es fa, parades per la SEAT de Martorell, Abrera i Esparreguera (ja que la LOF com es pensa fer mostra que farà estacionar aquests llocs) i deixar la LOF per que vagi directament per Martorell i Terrassa.

Per l'altre costat, si no es fa l'estació de Can Llobet.... El que s'hauria de fer es un bypass per Barberà connectant amb el traçat de la R8 (per on passa per el Parc del Pinetons)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 09/01/2018 17:50

Heh, sabia que comentaries el ramal Cervera Martorell del mapa. Una altra cosa que havia pensat fa un temps seria un túnel a la Línia dels FGC just després de Monistrol creuant Montserrat per sota cap a Collbató, i ja en superficie, unint-se al ramal de Cervera, passar fins just abans d'Esparraguera i unint-se de nou just abans de Olesa a la línia ja construida.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 09/01/2018 18:03

Això és una mica boig, el Carrilet és d'ample mètric, el ramal aquest, que es suposa que serà de RENFE, la RENFE és d'ample ibèric. I l'orografia conta també.

(optaria més en fer canvi d'ample a les vies d'ample ibèric a ample UIC per fer trens directes a localitats franceses, però això es un altre història)

Valdrà més gastar-se aquests diners en fer el ramal de l'Eix Transversal d'Igualada, ja que evita creuant Montserrat, que això que deies.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 09/01/2018 19:32

Cert, no recordava l'ample de via.
A mi també que tota Catalunya es convertís en ample UIC (i Espanya), però es ben possible que precisament La Línia Llobregat-Anoia canvii abans a UIC en algún moment del futur que tota la xarxa de Rodalies.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 09/01/2018 20:10

Espanya, no és l'única, també Portugal :D

Però crec que ens estem anant del tema

:topic


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 09/01/2018 20:34

Cuando se construyo la Autovia de Vilafranca a Vilanova i la geltru se tuvo la oportunidad de oro para construir el tramo Ferroviario de la LOF, pero los politicos no se si por gusto, por desidia o por que no tienen ni puñetera idea de lo que prometen, n hicieron nada y no se construyo la plataforma y las vias para hacer la conexion.
De golpe 2 obras de infraestructura terminadas, pero ya sabemos el coche siempre gana y tenemos autovia pero el desgraciado del tren ni se le espera ni se le ve por esos lugares.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 09/01/2018 23:10

Lo mismo pasará con la autovía de Martorell y Terrassa, si ambas cosas se hacen ahora, claro....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dissabte 13/01/2018 22:09

xarxa_tren_bcn.jpg
xarxa_tren_bcn.jpg (194.37 KiB) Visualitzat 7762 cops
Pla per connectar amb l'aeroport amb una línia passant i recuperar l'estació de França

1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels

2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans

3. Aquest accés a l'Aeroport connectaria tant amb la línia que va a Sants com la que aniria cap a l'estació de França

4. S'anul·laria l'actual tram de línia que va de l'estació de Viladecans a l'actual estació del Prat, que també quedaria anul·lada

5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.

Total:
4 noves estacions: Colom, Zona Franca, nova estació del Prat, Sant Boi
20 km de nou traçat:
Nou accés a l'aeroport: 12 km
Connexió Morrot - Estació de França: 2 km
Connexió Viladecans-Cornellà: 6 km



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 14/01/2018 11:48

Amb el Martorell - Terrassa on faríeu la bifurcació amb la línia de Vilafranca, per darrera aprofitant el ramal de la Seat, abans del túnel de Castellbisbal o entre el túnel de Castellbisbal i l estació de Martorell?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 14/01/2018 12:01

Jo optaria per aprofitar en part el ramal de Seat.... Així ens estalviariem en túnels i traçats.....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Diumenge 14/01/2018 17:38

Oriolix ha escrit:1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels
La primera estació em sembla molt bé, tan per l'ús del passatge comú com també perquè tindria connexió amb la terminal de creuers. En canvi, la segona jo la faria a l'estació de Parc Logístic de la L9 per així poder fer transbord i connectar-la.
Oriolix ha escrit:2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans
Jo seguiria les línies ja existents, i faria parar tant a T1 com T2, que segons sembla no està contemplat.
Oriolix ha escrit:5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.
Això ho contemplaria independentment de la línia passant a l'aeroport. Tot i així, coincideixo que si es fes el nou traçat com tu dius, i es fes parada a la T2, sí que es podria eliminar l'antiga línia.

D'altra banda, una de les idees és que en comptes d'enllaçar amb Viladecans, faci traçat més a prop del litoral i que doni cobertura a Gavà Mar. I seria convenient que tingués via quàdruple per tal de poder-hi fer tant serveis suburbans com regionals.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 14/01/2018 23:35

mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels
La primera estació em sembla molt bé, tan per l'ús del passatge comú com també perquè tindria connexió amb la terminal de creuers. En canvi, la segona jo la faria a l'estació de Parc Logístic de la L9 per així poder fer transbord i connectar-la.
L'estació al passeig de la Zona Franca enllaçaria amb l'estació de Motors de L10, mentre que l'enllaç amb la L9 es faria a la nova estació del Prat, amb connexió a l'estació Moreres de L9.
mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans
Jo seguiria les línies ja existents, i faria parar tant a T1 com T2, que segons sembla no està contemplat.

Jo no seria partidari de fer passar el recorregut per la T2, perquè provocaria un traçat massa sinuós i amb massa parades. D'altra banda ja hi ha connexió T1-T2 amb la L9, amb la qual cosa ja es dona servei. Una altra opció per connectar T1 i T2 seria una llançadora que cobrís el 1,5 km que hi ha, passant per sota les pistes, com la que hi ha a Stansted https://en.wikipedia.org/wiki/Stansted_ ... sit_System
mpn90 ha escrit:
Oriolix ha escrit:5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.
Això ho contemplaria independentment de la línia passant a l'aeroport. Tot i així, coincideixo que si es fes el nou traçat com tu dius, i es fes parada a la T2, sí que es podria eliminar l'antiga línia.

D'altra banda, una de les idees és que en comptes d'enllaçar amb Viladecans, faci traçat més a prop del litoral i que doni cobertura a Gavà Mar. I seria convenient que tingués via quàdruple per tal de poder-hi fer tant serveis suburbans com regionals.


La via pel litoral és una opció. Potser no hi ha prou gent a Gavà Mar, però sí que tindria molt d'èxit per anar a la platja. El que seria curiós seria veure junts en el mateix tren els grups de nois que van a la platja i els viatgers de negocis que van a l'aeroport.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 16/01/2018 22:33

No crec que sigui factible el trajecte de Prat a l'Aeroport. Passa pel parc natural. A més, amb la llançadora de FGC feta, la L9, la L2 en un futur i Rodalies és improbable que hi hagi voluntat política per posar una altra via cap a l'aeroport. L'únic problema que veig amb aquesta situació és la possible futura extensió de la T1 a l'altre costat de la pista creuada. La L9 enfila en aquella direcció i es podria allargar, però el tren llançadora no perquè enfila cap a l'altre costat.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dimecres 17/01/2018 12:08

Aeduh ha escrit:A més, amb la llançadora de FGC feta, la L9, la L2 en un futur i Rodalies és improbable que hi hagi voluntat política per posar una altra via cap a l'aeroport.
En realitat, el més lògic seria que la línia nova de FGC (o qui sigui que l'operi) un cop arribat a l'aeroport anés cap al sud. És molt més lògic i intel·ligent fer una estació passant a l'aeroport per tal que tothom que hi arribi pugui anar a totes direccions, i no només a Barcelona. També entenc que si es fa la línia llançadora s'eliminaria la de Rodalies.

Pel que fa a la L9, i a la L2 si algun dia la fan encara que no calgui, no tindran ús fins que o bé es facin trens semi-directes (algú ho hauria d'haver pensat abans de fer tota l'obra) o simplement no la fan i que es quedin amb una linia ferroviària connectada que hi puguin arribar tant trens de Girona, Tarragona com de dins de Barcelona, en format tant de MD com de rodalies.
Aeduh ha escrit:L'únic problema que veig amb aquesta situació és la possible futura extensió de la T1 a l'altre costat de la pista creuada. La L9 enfila en aquella direcció i es podria allargar, però el tren llançadora no perquè enfila cap a l'altre costat.
No sóc entès en la matèria, però em fa l'efecte que crear una terminal satèl·lit no seria necessari, sobretot si tenim en compte l'ús que s'està fent de la T2 i les possibilitats que té d'augmentar tant l'ús com la seva extensió.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 18/01/2018 20:15

Fa uns dies/setmanes vaig parlar d'una xarxa completa de Tram a la AMB. Aquesta incloia una proposta totalment nova i peculiar, un petit tramvia a Montjuïc, similar en estètica i mida al Tramvia Blau.

Això vaig comentar del tram: Seria un tramvia mig funcional - mig turístic. Tindria que ser estèticament bonic i estar adaptat a l'ús turístic i estranger. Connectaria plaça Espanya, la Fira (per davant i per darrera) els diversos museus i edificis institucionals, l'Estadi Olímpic, jardins de Montjuïc, el funicular per dalt i per baix, el telefèric, les Drassanes i Colom. Donaria voltes, no tindria terminus, tal com s'aprecia al mapa.

Em va agradar bastant com va acabar el traçat final que vaig fer després de diverses iteracions i m'agradaria saber si la resta de vosaltros veurieu amb bons ulls la seva implementació en un futur tan llunyà com sigui. Sisplis no parleu de que si seria car, només si realment teniu una forta sensació de que el tram seria absolutament no rentable, m'agradaria més tenir opinions sobre si el concepte general d'aquest tram en aquest lloc té sentit o no.

El tram estaria integrat a la resta de la xarxa de transport, i pels turistes hi ha podria haver un sol bitllet pel Funicular, el Tramvia i el Telefèric, el T-Montjuïc, per exemple.

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 20/01/2018 10:57

No tinc res en contra dels tramvies, em sembla bona la idea, però crec que quan arribi la L2 per Montjuïc veuria "poc útil" llavors el tramvia de Montjuïc.
Que potser m'equivoqui.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dissabte 20/01/2018 17:52

FGC linea llobregat anoia:

- L8: (Moli nou / pl.cataluña), en pl.cataluña de la linea del valles adaptar ancho de via y anden de la via 5 para los trenes 213.


FGC linea valles:

- L6: (sarria / montcada y reixac), la linea seguiria igual hasta gracia ya que alli se bifurcaria hacia otro tunel y las proximas paradas podrian ser: clot / la pau / sant adria del besos / badalona pompeu fabra / fondo / can zam / montcada y reixac.


- L12: (sarria / castelldefels), apartir de reina elisenda: zona universitaria, sant feliu I consell comarcal, sant boi, viladecants, gava, castelldefels.





Renfe cercanias:

- Hacer llegar los cercanias a santa coloma de gramanet, por ejemplo se podria aprovechar la R7 (cerdañola universitat / santa coloma), su recorrido seguiria siendo el mismo, apartir de sant andreu arenal sus paradas serian: la sagrera-meridiana, santa coloma de gramanet (podria finalizar en pl.vila enlazando con la L1 de TMB



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”