Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 17/03/2018 18:06

I jo t'afegeixo una estació.

Ronda de Dalt FGC Vallès (al solar al costat del carrer de Pomaret just a baix de la Ronda de Dalt.
Com a usuari de FGC diari durant molts anys l'he trobat molt a faltar i l'àrea està plena d'equipaments educatius i habitatges, a més d'estar en un buit de transport públic.

Edit, tota la raó no m'havia fixat, per mi si els admins borren aquests missatges, bé.
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 17/03/2018 20:17, en total s’ha editat 1 vegada.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dissabte 17/03/2018 20:05

Aeduh ha escrit:I jo t'afegeixo una estació.

Ronda de Dalt FGC Vallès (al solar al costat del carrer de Pomaret just a baix de la Ronda de Dalt.
Com a usuari de FGC diari durant molts anys l'he trobat molt a faltar i l'àrea està plena d'equipaments educatius i habitatges, a més d'estar en un buit de transport públic.

La Ronda de Dalt que tú dius és la que jo nombro de Iradier | UIC. Jo li poso aquest nom perquè estaria al costat d'aquesta Universitat que està al carrer Iradier. Prefereixo aquest nom perquè a la Ronda de Dalt hi ha un munt d'estacions(Ja se que ninguna és de FGC però preferia l'altre nom ;) )



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 17/03/2018 21:36

Carlos González ha escrit:Fa un traçat similar a la L9... Només que seria una "L9 Exprés"
En comparteix una part del mateix (Zona Universitària - Sarrià). I francament, un Sant Feliu - Via Júlia seria molt més ràpid així que no pas un R4 (via Sants - Catalunya) fins La Sagrera + L5 + L4.

Metro és metro, i ha d'estar per a fer trajectes de curta durada. Per a recórrer distàncies llargues dins la ciutat/Zona1 caldria fer ús de Rodalies, per això calen més línies i recorreguts de rodalies dins l'AMB que permetin una millor penetració i combinacions. No hem de tenir por de fer trams paral·lels de rodalies a metro, de fet. Ja estem veient en les previsions de TMB que la xarxa de metro pot col·lapsar d'aquí a uns anys degut a l'increment de passatge, i comencen a investigar com fer "el pino puente" per a que s'aguanti com pugui.
Mentre això no estigui, doncs qui no vol fer-se 45-60 minuts o més de metro (o metro+bus) segons el cas, doncs li cal tirar de transport privat, i això és precisament el que cal evitar.

Aquests darrers anys ha quedat demostrat que la radialitat de la xarxa de metro, FGC i Rodalies avui dia no te ni volta ni solta, i que la mobilitat dins la ciutat és un despropòsit pel fet d'haver estat sempre amb la mentalitat de "només metro".


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 17/03/2018 21:46

Miquel ha escrit:En comparteix una part del mateix (Zona Universitària - Sarrià). I francament, un Sant Feliu - Via Júlia seria molt més ràpid així que no pas un R4 (via Sants - Catalunya) fins La Sagrera + L5 + L4.

Metro és metro, i ha d'estar per a fer trajectes de curta durada. Per a recórrer distàncies llargues dins la ciutat/Zona1 caldria fer ús de Rodalies, per això calen més línies i recorreguts de rodalies dins l'AMB que permetin una millor penetració i combinacions. No hem de tenir por de fer trams paral·lels de rodalies a metro, de fet. Ja estem veient en les previsions de TMB que la xarxa de metro pot col·lapsar d'aquí a uns anys degut a l'increment de passatge, i comencen a investigar com fer "el pino puente" per a que s'aguanti com pugui.
Mentre això no estigui, doncs qui no vol fer-se 45-60 minuts o més de metro (o metro+bus) segons el cas, doncs li cal tirar de transport privat, i això és precisament el que cal evitar.

Aquests darrers anys ha quedat demostrat que la radialitat de la xarxa de metro, FGC i Rodalies avui dia no te ni volta ni solta, i que la mobilitat dins la ciutat és un despropòsit pel fet d'haver estat sempre amb la mentalitat de "només metro".
Ojo ojo ojo... Primer s'ha de millorar el que tenim actualment... la solució prioritària en aquest cas per els Rodalies és que la capacitat del túnels de BCN sigui "millorable"... (tenint en compte també els greus problemes del tren fora a BCN)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 17/03/2018 23:53

Carlos González ha escrit:
Miquel ha escrit:En comparteix una part del mateix (Zona Universitària - Sarrià). I francament, un Sant Feliu - Via Júlia seria molt més ràpid així que no pas un R4 (via Sants - Catalunya) fins La Sagrera + L5 + L4.

Metro és metro, i ha d'estar per a fer trajectes de curta durada. Per a recórrer distàncies llargues dins la ciutat/Zona1 caldria fer ús de Rodalies, per això calen més línies i recorreguts de rodalies dins l'AMB que permetin una millor penetració i combinacions. No hem de tenir por de fer trams paral·lels de rodalies a metro, de fet. Ja estem veient en les previsions de TMB que la xarxa de metro pot col·lapsar d'aquí a uns anys degut a l'increment de passatge, i comencen a investigar com fer "el pino puente" per a que s'aguanti com pugui.
Mentre això no estigui, doncs qui no vol fer-se 45-60 minuts o més de metro (o metro+bus) segons el cas, doncs li cal tirar de transport privat, i això és precisament el que cal evitar.

Aquests darrers anys ha quedat demostrat que la radialitat de la xarxa de metro, FGC i Rodalies avui dia no te ni volta ni solta, i que la mobilitat dins la ciutat és un despropòsit pel fet d'haver estat sempre amb la mentalitat de "només metro".
Ojo ojo ojo... Primer s'ha de millorar el que tenim actualment... la solució prioritària en aquest cas per els Rodalies és que la capacitat del túnels de BCN sigui "millorable"... (tenint en compte també els greus problemes del tren fora a BCN)
En absolut. Cal obrir nous camins i l'us dels dos tunels baixarà per si sol, havent espai de sobres per a noves circulacions. El problema actualment es que tots els trens passen pel mateix lloc generant una congestió absurda y de retruc, congestiona la xarxa de metro ja que aquesta serveix d'aportació a dos túnels, un al costat de l'altre.
Si continuem invertint en pedaços per a que la obsoleta xarxa que tenim duri 5 anys més en condicions normals, estem tirant els diners. Ara el problema no es com estarem el 2025. Es que potser hem de començar a veure un pel més enllà tenint en compte com estarem el 2038.
Si la xarxa actual ja fa anys que no compleix amb les expectatives de mobilitat real que hi ha a tota la AMB (inclosa Barcelona ciutat), dedicar els esforços a una glopada més d'aire abans d'ofegar-se l'any vinent no ajudarà gens. Deixem-nos de soterraments, deixem-nos de salts de moltó i posem-nos d'una vegada per totes a dotar dels serveis de rodalies i suburbans d'una xarxa actualitzada i escalable de cara al futur. Això passa per fer noves línies dins Barcelona i no per a fer invents a la Torrassa per a posar 3 trens més pel túnel de Catalunya.

I fins que no es resolgui el problema dins Barcelona, és fotre's un tret al peu el plantejar-se millorar el servei fora de l'AMB perque no es poden posar més trens dels que hi ha.

I al final passa el que passa, que insòlitament l'AMB ha d'anar creant línies de bus exprés per a resoldre els problemes que el ferrocarril hauria d'haver resolt fa 25 anys com a poc.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 18/03/2018 0:30

Estic molt a favor de crear vies noves d'abast metropolità a Barcelona, he sigut precisament jo el que ha posat el mapa aquest més amunt, però crec que és bastant més prioritari la linia de la diagonal que no pas la que he dibuixat. Entre la linea de la Diagonal, la nova R7 que aquesta portaria, Sagrera i Sant Andreu Comtal, els salts de moltó, el tramvia a la Diagonal i la L9, la T-Mobilitat, els nous sistemes de senyalitazció i la millora de Torrassa-Sants crec que la situació pot quedar bastant estable, encara que no òptima. Lo del traçat nou passant per Horta i tal seria realment caríssim, i la gent no vol una situació com la de la la L9 de nou.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 18/03/2018 1:07

No mezclemos churras con merinas. Lo de la T-Mobilitat está por ver primeramente cómo va a funcionar, y no creo que tenga nada que ver con la congestión de viajeros. Y antes que hacer la Torrassa, que como dijo Miquel, es un experimento de poca utilidad, y hacer la Sagrera y SAC, que poco van a hacer igualmente, hay que abrir nuevos ramales que crucen Barcelona. Tu idea sería muy interesante ya que desvía buena parte de los trenes por otros túneles. La Sagrera y SAC es como la Torrassa: tenemos los mismos trenes por las mismas líneas, por lo que no solucionamos nada. Y siempre os olvidáis los más jóvenes de la Estación de Francia con dieciocho vías muertas y dos accesos que como dije una vez, pueden convertirse en tres si hacemos esos diez metros de vía que vienen por la R4 de la Meridiana. Tampoco se trata ahora de llenar la Estación de Francia de trenes, ya que las tres vías de acceso que tiene, en poco tiempo se saturarían, dada la gran cantidad de trenes que ya circulan por ella, pero meter unos cuantos de otras líneas crean mayor movilidad en la ciudad y descongestionan tanto Pl Catalunya como el túnel de Aragón Pasante. Otra cosa que se puede -y se debe- hacer es utilizar el infrautilizado Ramal de las Aguas que sólo sirve para pasar trenes y meter el SAC de la R2 de la mañana, y todo esto ya es mucho más efectivo que los saltos de carnero y La Sagrera TAV que pides, Adeduh. Y nuevamente, como acaba de decir Miquel, la mejora de Torrassa-Sants no va a hacer nada si sigues usando dos túneles pasantes y desvías tres trenes de uno para meterlos en el otro.

El túnel de la Diagonal, no te voy a decir totalmente que no, porque es también meter trenes por otro trazado, pero primero vamos a acabar de hacer el tranvía y desviaremos una gran cantidad de viajeros de San Feliù, San Joan Despì y Cornellá por un extremo y Sant Adrià por el otro, al Tram, y cuando lo tengamos funcionando completo, vemos si es necesaria esa conexión de Renfe por la Diagonal, o son más eficaces las que propones, por ejemplo.

Es más que evidente que cuando se plantea un metro o una Renfe por la Diagonal es porque os pensáis que el tranvía no va a poder absorber el aluvión de viajeros y os equivocáis plenamente: con una buena estructuración de líneas y vías de apartado en las estaciones terminales, no tienen por qué formarse ni tapones ni aglomeraciones por lo que a corto término es absurdo duplicar el trazado por la Diagonal metiendo una línea de Metro o una línea de Renfe si ya tenemos un medio que aún no sabemos cómo va a funcionar por lo que ya sabemos. Y en cambio lo que proponías de Horta y Vía Júlia, y el trazado de San Andrés y San Martí se mete por ejes completamente nuevos, y fatal comunicados desde cualquier estación de Renfe actual, por lo que por mucho pastizal que supongan las obras, la conexión es mucho más interesante que todo lo que has planteado en tu último mensaje. Y sincewramente sería de los primeros en votar que sí a tu propuesta, cueste los años que cueste y el dinero que valga, porque como te ha dicho Miquel, esto SÍ que reparte los viajeros procedentes de los pueblos por distintos puntos de Barcelona y soluciona el problema de los túneles radiales pasantes actuales y la sobresaturación de los tramos centrales de las líneas 1, 3 y 5 de Metro.

Y como muy bien ha diucho Miquel al final, en efecto, en Barcelona ha tenido que venir el bus a solucionar los problemas de los años setenta de los túneles de Renfe, y todos lo estamos viendo en muchas líneas de la NXB y su funcionamiento y lo seguiremos viendo con la red de la AMB que se va a implantar. Pero una vez más esto es un parche mal puesto, porque si en la NXB para absorber todo ese pasaje de un tren completo metemos un bus cada 3 minutos, en los tramos de varias líneas que recorran el mismo trazado un buen trecho, entre el efecto acordeón y el tráfico obstaculizando, no va a solucionar el problema que se está planteando sobre el tapete. Una pequeña parte lo solventa, pero un bus se ha dicho y repetido que se necesitan cinco o más para llenar la capacidad de un tren de seis coches, por lo que este apaño no sirve. Hacen falta nuevos trazados ferroviarios que no dupliquen otros medios de transporte de menor capacidad, y aquí sale otro problema que tampoco hemos pensado:

Pongamos que hacemos el túnel que decís por la Diagonal para Renfe. Perfecto. Tenemos el tranvía y la Renfe por el mismo sitio, y la Renfe absorbe un buen número de viajeros. Ahora ponte que este túnel por la Diagonal en agún punto de Barcelona confluya a alguno, o a los dos túneles clásicos todavía dentro de Barcelona, aunque sea en un extremo de la ciudad: si por cualquier razón los trenes que metamos ahí crean tapones en otro punto, se retrasan y hay averías constantes, la gente procedente de estos trenes van a irse al tranvía, y si éste va al límite de su capacidad, va a pasar como los FGC Barcelona-Vallès: que con la infraestructura que tienen no van a dar abasto y hay que hacer más reformas en una línea ya hecha. Por ello no soy partidario de meter un túnel de Renfe por la Diagonal, según qué tipo de trazado tenga, porque para sacar los trenes de Vilafranca, y pasado Hospitalet los llevamos a la Diagonal y salen por San Adrián de Besós o Sant Andreu Comtal, no habremos hecho ni el huevo: con que sólamente haya un atropello en Montgat o El Masnou es suficiente como para provocar retrasos hasta Hospitalet lo metas por donde lo metas, por lo que el Tranvía por la Diagonal va a ver venirse encima un aluvión a lo que ya transporte desde los pueblos de la periferia: efecto FGC-BV.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 18/03/2018 1:13

Miquel ha escrit: En absolut. Cal obrir nous camins i l'us dels dos tunels baixarà per si sol, havent espai de sobres per a noves circulacions. El problema actualment es que tots els trens passen pel mateix lloc generant una congestió absurda y de retruc, congestiona la xarxa de metro ja que aquesta serveix d'aportació a dos túnels, un al costat de l'altre.
Si continuem invertint en pedaços per a que la obsoleta xarxa que tenim duri 5 anys més en condicions normals, estem tirant els diners. Ara el problema no es com estarem el 2025. Es que potser hem de començar a veure un pel més enllà tenint en compte com estarem el 2038.
Si la xarxa actual ja fa anys que no compleix amb les expectatives de mobilitat real que hi ha a tota la AMB (inclosa Barcelona ciutat), dedicar els esforços a una glopada més d'aire abans d'ofegar-se l'any vinent no ajudarà gens. Deixem-nos de soterraments, deixem-nos de salts de moltó i posem-nos d'una vegada per totes a dotar dels serveis de rodalies i suburbans d'una xarxa actualitzada i escalable de cara al futur. Això passa per fer noves línies dins Barcelona i no per a fer invents a la Torrassa per a posar 3 trens més pel túnel de Catalunya.

I fins que no es resolgui el problema dins Barcelona, és fotre's un tret al peu el plantejar-se millorar el servei fora de l'AMB perque no es poden posar més trens dels que hi ha.

I al final passa el que passa, que insòlitament l'AMB ha d'anar creant línies de bus exprés per a resoldre els problemes que el ferrocarril hauria d'haver resolt fa 25 anys com a poc.
Potser no m'he explicat bé... Què soluciona fer una nova infraestructura sense arreclar l'altre??... es com fer gran un problema del que hi ha abans de solucionar-lo... jo optaria en què la capacitat dels dos actuals túnels es solucionés abans que fer gran el problema, fer un altre infraestructura que ni tan sols sabren quins hipotètics serveis podria fer.

No parlo de fer soterraments ni de salts de moltó... em refereixo en aquest cas de fer canvis d'explotació als túnels de Pl. Catalunya i al Passeig de Gràcia. I per posar un exemple, re-utilitzar el ramal de les Aigües.

Sí, tard o d'hora es té que fer el tercer túnel (tant se val per Diagonal, o com ho proposes Miquel o per Travessera de Gràcia o com proposava en Aeduh o si s'arriba a fer per el Morrot) però ja que en aquest país es gasta calers per altres coses noves que millorar-les, doncs millor que s'aprofiti en millorar les coses actuals.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 18/03/2018 2:25

He hecho una versión 2.0 del mapa. La he concretado más en algunos puntos, usando por Sant Boi un mapa oficial de por ahí, he añadido la estación del cruce Aragó-Diagonal que al final nunca se ha llegado a hacer aún, y he cambiado Via Júlia por Llucmajor, porque en la imagen anterior había localizado SAC demasiado arriba y por tanto había cruzado la via demasiado arriba pero veo ahora que la curva para llegar a Via Júlia es demasiado escorada. También, viendo como están las vías después de Badalona he puesto que la via nueva no se puede separar antes de la actual hasta llegar justo antes del futuro puerto chungo que se quiere hacer por allá. He hecho un pequeño error que me he dado cuenta más tarde y es que el trazado nuevo podria estar más escorado a la L10 para posibilitar un intercambiador en La Salut, pero tampoco es que esté seguro que sea necesario. La estación de SCdG pasa a estar en Santa Rosa por el mismo motivo que lo de Via Júlia y SAC.

Por otro lado, he dejado de momento en blanco dos areas. Primero, la conexión Francesc Macià-Sants, porque no se si es materialmente posible, tanto que hayan 2 andenes nuevos libres como que haya margen de maniobra en la entrada de la estación sin que haya pesadillas de cizallamientos y cosas. Lo segundo es la conexión de la via con Sagrera/SAC. Ahí, entre las obras que hay, el macrocomplejo viario y etc y que aún me lío con que R1 R2 R3 está donde exactamente y a que lado de las vías y etc, me lio mucho y no me he atrevido a dibujar. Esa zona es super liosa, seguramente cualquier cosa que haga seria irrealista y tampoco tengo del todo claro que seria mejor, que hubiera una conexión de la nueva via desde Sagrera y el centro de BCN, o desde el Vallès, o desde el centro al ramal de la Meridiana, o desde el Vallès al ramal de la Meridiana, o whatever. Si tenéis criterio, estaría bien oírlo.


Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 18/03/2018 2:36

Sobre dels túnels no tinc que dir molt, ja que és ben bé com s'ha parlat alguna vegada (Diagonal) i és un altre versió de la teva proposta (De Badalona-Horta) :ok

Sobre a Sant Boi personalment intentaria que enllaçés per l'estació de Sant Boi, no per la de Molí Nou. Salutacions :hola


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Diumenge 18/03/2018 13:46

Aeduh ha escrit:He hecho una versión 2.0 del mapa. La he concretado más en algunos puntos, usando por Sant Boi un mapa oficial de por ahí, he añadido la estación del cruce Aragó-Diagonal que al final nunca se ha llegado a hacer aún, y he cambiado Via Júlia por Llucmajor, porque en la imagen anterior había localizado SAC demasiado arriba y por tanto había cruzado la via demasiado arriba pero veo ahora que la curva para llegar a Via Júlia es demasiado escorada. También, viendo como están las vías después de Badalona he puesto que la via nueva no se puede separar antes de la actual hasta llegar justo antes del futuro puerto chungo que se quiere hacer por allá. He hecho un pequeño error que me he dado cuenta más tarde y es que el trazado nuevo podria estar más escorado a la L10 para posibilitar un intercambiador en La Salut, pero tampoco es que esté seguro que sea necesario. La estación de SCdG pasa a estar en Santa Rosa por el mismo motivo que lo de Via Júlia y SAC.

Por otro lado, he dejado de momento en blanco dos areas. Primero, la conexión Francesc Macià-Sants, porque no se si es materialmente posible, tanto que hayan 2 andenes nuevos libres como que haya margen de maniobra en la entrada de la estación sin que haya pesadillas de cizallamientos y cosas. Lo segundo es la conexión de la via con Sagrera/SAC. Ahí, entre las obras que hay, el macrocomplejo viario y etc y que aún me lío con que R1 R2 R3 está donde exactamente y a que lado de las vías y etc, me lio mucho y no me he atrevido a dibujar. Esa zona es super liosa, seguramente cualquier cosa que haga seria irrealista y tampoco tengo del todo claro que seria mejor, que hubiera una conexión de la nueva via desde Sagrera y el centro de BCN, o desde el Vallès, o desde el centro al ramal de la Meridiana, o desde el Vallès al ramal de la Meridiana, o whatever. Si tenéis criterio, estaría bien oírlo.


Imatge
M'agrada la idea. Sempre he pensat que Santa Coloma necessita Rodalies (És una ciutat amb més de 100000 habitants que només té servei de metro (7 estacions))
i la forma d'unir-ho tot és original.



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Diumenge 18/03/2018 14:06

Hola. Si no us fa res, m'agradaria que responguéssiu aquest formulari sobre les propostes ferroviàries de Barcelona (I alguna proposada per mi :P )

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 18/03/2018 18:02

Adrià Grande ha escrit:Hola. Si no us fa res, m'agradaria que responguéssiu aquest formulari sobre les propostes ferroviàries de Barcelona (I alguna proposada per mi :P )

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link
Respondido, Adrià. He marcado finalmente el Tram a WTC, pues si bien no dice nada del trazado junto a EDF, se sobreentiende que tendría una conexión con la estación ferroviaria.

Adeduh, ya indiqué ayer por qué no me parece adecuado a corto término el recorrido que planteas por la Diagonal en la línea verde (el ramal que va por Horta y Llucmajor en cambio me parece adecuadísimo, y luego a Santako es la guinda). Pero sí se me ha ocurrido una idea: te lo acepto siempre y cuándo una vez que llegues a Verdaguer, te metas al ramal de la Estación de Francia directo. Ahí sí que tiene sentido, no tocas el túnel de Aragò ni el de Catalunya y aprovechas un ramal infrautilizado. Pero no saques ni un sólo tren al túnel de aragò, vi que hay una estación en la confluencia, puedes hacer parar los trenes ahí, y los viajeros destino la Sagrera/TAV y la línea de Granollers, hacen cambio de tren y listo, que para eso van a haber dos líneas bien majas procedentes de las terminales T1 y T2 del Aeroport que pueden mover todo ese pasaje, y si sincronizamos como hacen ahora los vilanovas con los San Celonis, no se cae el mundo. Te recuerdo que está sobre la mesa la propuesta de llevar regionales a La Llagosta y Gavà, aparte de las vías que hagan en Sagrera/TAV donde son capaces de hacer finalizar varias líneas de regionales, por lo que meter en el túnel de Aragò hacia Clot y TAV más trenes procedentes de Diagonal sería congestionar el túnel de Aragó en el tramo Verdaguer-TAV, y que salgan los políticos diciendo que entre PdG y Sants por vía Aragó han conseguido descongestionar el túnel. Evidentemente haciendo el tapón en el otro lado de la ciudad, por ello es mejor que los trrenes procedentes de la Diagonal, aprovechando que entran a las vías del cruce Aragò-EdF, se vayan todos a la Barceloneta, y años más tarde depende de cómo y qué hayan metido por la TAV, vemos si se puede hacer pasante algún tren desde la Diagonal.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Diumenge 18/03/2018 19:49

França451 ha escrit:
Adrià Grande ha escrit:Hola. Si no us fa res, m'agradaria que responguéssiu aquest formulari sobre les propostes ferroviàries de Barcelona (I alguna proposada per mi :P )

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link
Respondido, Adrià. He marcado finalmente el Tram a WTC, pues si bien no dice nada del trazado junto a EDF, se sobreentiende que tendría una conexión con la estación ferroviaria.

Gràcies per respondre. Si la podeu compartir amb més persones quanta més gent millor. :ok


I parlant de la proposta, a mi també em sembla correcte. Almenys així ens asseguraríem de que a l'EdF no surtin només trens regionals.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 18/03/2018 23:09

Carlos González ha escrit:Potser no m'he explicat bé... Què soluciona fer una nova infraestructura sense arreclar l'altre??... es com fer gran un problema del que hi ha abans de solucionar-lo... jo optaria en què la capacitat dels dos actuals túnels es solucionés abans que fer gran el problema, fer un altre infraestructura que ni tan sols sabren quins hipotètics serveis podria fer.

No parlo de fer soterraments ni de salts de moltó... em refereixo en aquest cas de fer canvis d'explotació als túnels de Pl. Catalunya i al Passeig de Gràcia. I per posar un exemple, re-utilitzar el ramal de les Aigües.

Sí, tard o d'hora es té que fer el tercer túnel (tant se val per Diagonal, o com ho proposes Miquel o per Travessera de Gràcia o com proposava en Aeduh o si s'arriba a fer per el Morrot) però ja que en aquest país es gasta calers per altres coses noves que millorar-les, doncs millor que s'aprofiti en millorar les coses actuals.
Aviam, es que el túnel de Catalunya, Aragó i la saturació de Sants només s'arregla eliminant trens d'allà. Qualsevol altre cosa que no sigui treure trens no arregla res, gastar-se milionades per a fer que el que està absurdament col·lapsat avui dia, li puguis posar peti com peti 2-3 trens més és com se'n diu en Castellà, "pan para hoy, hambre para mañana".
Que si, et gastes un dineral i pots fer entrar 2 trens més, i després què? Quan hagis de posar un tren més que ja no entrarà i ja t'hagis gastat les peles en fer el pino puente què fem? Plorar perquè no tenim ja un duro? La realitat es que avui dia hauries de posar a Barcelona potser 10-20 trens més, i que d'aquí a 15-20 anys poder cal duplicar o triplicar aquesta xifra. D'aquí que la urgència sigui fer unes rodalies noves a l'AMB ja mateix per a arreglar el problema de base. I a partir d'aquí dedicar-se a millorar el servei fora de l'AMB, que fa anys que ho demanen a crits però és impossible fer-ho (no ja per la nul·la voluntat política), si no perque no es poden portar més trens a Barcelona.
El túnel de Catalunya no hauria de duur avui dia taaaanta capacitat com porta, encara menys se l'hauria de seguir col·lapsant d'aquesta manera perquè no es realista.
I la cosa no va de serveis o de com han de quedar les línies ja que pel cas és quelcom totalment irrellevant, estem parlant de la capacitat de trens (amb independència del seu origen i procedència), de la infraestructura i de la necessitat de repartir el flux de passatgers del sistema de Rodalies al llarg de l'AMB d'una manera més útil i uniforme a les necessitats reals d'avui i futures per demà (i per tant, poder-lo usar per a recórrer distàncies mitjanes i grans al llarg de la metròpoli de forma ràpida), alliberant el metro (sempre més lent i petit) de fer aquesta funció, que en cap cas li correspon.
Aquí que els R3 passin pel ramal de les Aigües o no és una nimietat que pel fons de la qüestió poc importa, per posar un exemple. No se si s'entén.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 20/03/2018 12:56

Jo tinc unes propostes per la xarxa ferroviària de la província de Barcelona.

Ampliació de la línia T3 fins Molins de Rei i Pallejà FGC.

Creació de la línia S9 Mataró - Argentona - La Roca del Vallès - Granollers Centre, seria el començament de la construcció de la línia Orbital o com jo dic la futura R9.

Creació de la línia S10 Vilafranca del Penedès - Canyelles - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú (Tram que forma part de la línia R9).

Creació del Ramal Blanes - Lloret de Mar - Girona.

Ampliació de la línia R7 Cerdanyola Universitat - Barcelona Estació de França via Ramal de les aigües.

Creació del HUB Ferroviari de la Estació de Sants (Metro + FGC + Renfe) que comunicaran amb els passatgers de FGC Anoia - Llobregat, FGC Vallès - Sarrià, Metro i Renfe (R2N Maçanet - Aeroport T2, MD, LD i AVE).

Creació del Ramal sud del Aeroport del Prat, que permetrà una conexió amb les províncies de Tarragona i Lleida amb les terminals del Aeroport.

Espero que us agradi i podem fer un debat sobre aquestes propostes.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 21/03/2018 14:15

trensmat ha escrit:Jo tinc unes propostes per la xarxa ferroviària de la província de Barcelona.

Ampliació de la línia T3 fins Molins de Rei i Pallejà FGC.
Bona idea, està planificat, però enlloc de Pallejà, seria per Quatre Camins... tot i que si es comença a fer el perllongament potser serà primer el perllongament a Sant Feliu i que la T3 finalitzi fins a l'estació de Sant Feliu.
trensmat ha escrit:Creació de la línia S9 Mataró - Argentona - La Roca del Vallès - Granollers Centre, seria el començament de la construcció de la línia Orbital o com jo dic la futura R9.
Totalment d'acord
trensmat ha escrit:Creació de la línia S10 Vilafranca del Penedès - Canyelles - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú (Tram que forma part de la línia R9).
Totalment d'acord
trensmat ha escrit:Creació del Ramal Blanes - Lloret de Mar - Girona.
Seria bona idea, malgrat he llegit i vaig veure que no ho volen els de Lloret de Mar
trensmat ha escrit:Ampliació de la línia R7 Cerdanyola Universitat - Barcelona Estació de França via Ramal de les aigües.
Estaria bé que la R7 sigui circular passant per el túnel de Pl. Catalunya

Creació del HUB Ferroviari de la Estació de Sants (Metro + FGC + Renfe) que comunicaran amb els passatgers de FGC Anoia - Llobregat, FGC Vallès - Sarrià, Metro i Renfe (R2N Maçanet - Aeroport T2, MD, LD i AVE).
trensmat ha escrit:Creació del Ramal sud del Aeroport del Prat, que permetrà una conexió amb les províncies de Tarragona i Lleida amb les terminals del Aeroport.

Espero que us agradi i podem fer un debat sobre aquestes propostes.
Crec que no cal, és interessant la opció, però personalment penso que si paren els trens de Lleida i Tarragona per el Prat ja hi hauria suficient... no crec que sigui cap drama que hagin de fer transbord per que baixin al Prat.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 22/03/2018 15:24

Tios... creieu que tard o d'hora s'hauri ade fer un ramal des de Granollers R2 fins a les Franqueses R3? Així els R3 fins a Vic sigui per el traçat actual i per els R3 fins a la Tor, compartint traçat fins a Granollers Nord.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 22/03/2018 17:32

Carlos González ha escrit:Tios... creieu que tard o d'hora s'hauri ade fer un ramal des de Granollers R2 fins a les Franqueses R3? Així els R3 fins a Vic sigui per el traçat actual i per els R3 fins a la Tor, compartint traçat fins a Granollers Nord.
Será hasta Granollers centre. Ya existía ese ramal, que iba de Granollers Centre a Les Franqueses-Corro de Vall-Llerona-Marata (no me lo invento, su nombre original es ese). http://calaixsastremoncorrer.blogspot.c ... chive.html
Y se conserva un puente por el cual discurrían las vías.

Y tu propuesta es... Una vez llegue el R3 a Granollers Centre... qué camino cogería y hasta dónde?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 22/03/2018 18:39

França451 ha escrit: Será hasta Granollers centre. Ya existía ese ramal, que iba de Granollers Centre a Les Franqueses-Corro de Vall-Llerona-Marata (no me lo invento, su nombre original es ese). http://calaixsastremoncorrer.blogspot.c ... chive.html
Y se conserva un puente por el cual discurrían las vías.

Y tu propuesta es... Una vez llegue el R3 a Granollers Centre... qué camino cogería y hasta dónde?
Lo sabes perfectamente, seguiría hasta la Tor (supuestamente si estuviese ese ramal)... la idea es que los trenes de la Tor vayan por Granollers Centre para conectar con la R11, y además, mi idea se supone que el tramo de Montcada-Canovelles sea para los R3 que van a Vic, y los de Ripoll/Puigcerdà/La Tor vayan por Granollers Centre pasando por el supuesto ramal.

Resumen: que no es hacer que todos los trenes R3 que vayan por Granollers Centre.

El recorrido para lo que me quiero referir a los trenes de la Tor, vamos a decirlo los R3 Regionales o R18 ¿ok?. Los R3 regionales o R18 como idea, podría hacer el mismo recorrido de los R11 (o bien que paren por la EdF), sólo que se bifurcaría en Granollers Centre por Franqueses cuando estuviese ese ramal. Así el trayecto de los Pirineos se da la oportunidad de hacer semidirectos desde Puigcerdà hasta BCN.

Además, es sólo una idea, antes de que me venga algún Ned Flanders... sí, hay otras infraestructuras más importantes... en ese caso, hasta que no esté en doble vía la línea de Vic, nai nai... pero en fin, hay tienes la respuesta França451.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”