Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Els perllongaments de la L12 i la L3 estan pensats en arribar a Esplugues. Però considero que la L12 no hauria d'acabar per Finestrelles i com que enllaçaria a la L3 per Finestrelles, jo considero que seria adient que acabi també a Pont d'Esplugues compartint recorregut i via tant per la L3 com la L12 si és viable.
Té el mateix ample, i tot i ser dues empreses diferents són alhora un servei metropolità. També crec que el perllongament de la L3 cap a Sant Feliu no és necessària, tenim la T3 i una quantitat de serveis de busos.
Té el mateix ample, i tot i ser dues empreses diferents són alhora un servei metropolità. També crec que el perllongament de la L3 cap a Sant Feliu no és necessària, tenim la T3 i una quantitat de serveis de busos.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
https://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=15011
Veient la remodelació de Montcada Bifurcació ja planificada... M'he fixat que tenen pensat fer ús del ramal de les Aigües i moure els R4, la meva conjetura és que Foment té pensat fer-los acabar a l'Aeroport...
Però què passarà amb el tram de BCN-Vilafranca-SVC? Haurà de passar una línia allà si mouran els R4 a l'Aeroport i tenint en compte que el recorregut de les línies seria similar com fins ara... Considereu que la R3 fins a SVC és una bona alternativa? Passa per Pl.Catalunya
Veient la remodelació de Montcada Bifurcació ja planificada... M'he fixat que tenen pensat fer ús del ramal de les Aigües i moure els R4, la meva conjetura és que Foment té pensat fer-los acabar a l'Aeroport...
Però què passarà amb el tram de BCN-Vilafranca-SVC? Haurà de passar una línia allà si mouran els R4 a l'Aeroport i tenint en compte que el recorregut de les línies seria similar com fins ara... Considereu que la R3 fins a SVC és una bona alternativa? Passa per Pl.Catalunya
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N5
- Entrades: 125
El que s'hauria de fer per no perjudicar al Baix Llobregat i al Penedès seria crear una nova línea de Rodalies entre l'Aeroport i Terrassa-Manresa.
Al utilitzar el túnel de PdG podria augmentar la capacitat entre Terrassa i Montcada-Bifurca i desviar-se pel Ramal Aigües, podent alliberar fins i tot els solcs de la R4 que actualment acaben a Hospitalet.
Així s'alliberaria una mica d'espai al túnel de Pl.Catalunya encara que es saturés PdG, que de moment encara té prou capacitat i més amb la marxa de la llarga distància. Podria permetre augmentar els serveis de la R1 i la R3 o fins i tot crear d'una vegada la possibilitat de convertir la R7 en circular.
Al utilitzar el túnel de PdG podria augmentar la capacitat entre Terrassa i Montcada-Bifurca i desviar-se pel Ramal Aigües, podent alliberar fins i tot els solcs de la R4 que actualment acaben a Hospitalet.
Així s'alliberaria una mica d'espai al túnel de Pl.Catalunya encara que es saturés PdG, que de moment encara té prou capacitat i més amb la marxa de la llarga distància. Podria permetre augmentar els serveis de la R1 i la R3 o fins i tot crear d'una vegada la possibilitat de convertir la R7 en circular.
Crec que la idea era unir les linies actuals de l'interior (R2 nord i R4 sud) i de la costa (R2 Sud + R1 ) un cop es faci l'estació de la Torrassa, així que el que dius respecte de portar la R4 a l'Aeroport no seria descabellat. Tot i això, quan s'acabi el nou accés a l'aeroport, està previst posar en servei la llançadora des de Passeig de Gràcia (i a més, a preus molt interessants... per a l'operadora), així que jo m'aniria oblidant de que les línies de rodalia, tal i com les coneixem ara, acabin a l'aeroport.Carlos González ha escrit: ↑Dilluns 15/06/2020 9:51 https://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=15011
Veient la remodelació de Montcada Bifurcació ja planificada... M'he fixat que tenen pensat fer ús del ramal de les Aigües i moure els R4, la meva conjetura és que Foment té pensat fer-los acabar a l'Aeroport...
Però què passarà amb el tram de BCN-Vilafranca-SVC? Haurà de passar una línia allà si mouran els R4 a l'Aeroport i tenint en compte que el recorregut de les línies seria similar com fins ara... Considereu que la R3 fins a SVC és una bona alternativa? Passa per Pl.Catalunya
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
La idea d'interior i costa diria jo que ha quedat obsoleta, perquè ja no parlen de fer això, ara segons la documentació de Foment, un dels plantejaments és remodelar l'estació de Montcada Bifurcació i fer passar el túnel de Pl.Catalunya els R3/R7 i per el túnel de Passeig de Gràcia els R4. Recomano llegir aquest fil del fòrum:https://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=15011Sanato ha escrit: ↑Dimarts 16/06/2020 20:15 Crec que la idea era unir les linies actuals de l'interior (R2 nord i R4 sud) i de la costa (R2 Sud + R1 ) un cop es faci l'estació de la Torrassa, així que el que dius respecte de portar la R4 a l'Aeroport no seria descabellat. Tot i això, quan s'acabi el nou accés a l'aeroport, està previst posar en servei la llançadora des de Passeig de Gràcia (i a més, a preus molt interessants... per a l'operadora), així que jo m'aniria oblidant de que les línies de rodalia, tal i com les coneixem ara, acabin a l'aeroport.
I sobre l'Aeroport... he llegit en una font que es troba en disputa entre respectius ajuntaments i ADIF de fer acabar l'Aeroport amb la línia R4 i la Generalitat de fer el servei llançadora. Aquí la font on explica això: https://beteve.cat/mobilitat/llancadora ... barcelona/
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
No tant...Carlos González ha escrit: ↑Dimecres 17/06/2020 10:09 La idea d'interior i costa diria jo que ha quedat obsoleta, perquè ja no parlen de fer això, ara segons la documentació de Foment...
https://www.transport.cat/viewtopic.php ... 79#p288879
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Mmmm Doncs quines coses... A part de que ja m'havia fixat retiro el que havia dit fa un mes heheh
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Si s'hagués planificat bé des del principi (s.XIX...) la xarxa principal de tren de Barcelona podria haver estat alguna cosa semblant a això:
Principalment
- 1 línia creuant la ciutat per la Gran Via, amb estació central a l'alçada de la plaça Catalunya i dues estacions més, una a cada banda Llobregat i Besòs, més enllà de la plaça Cerdà i la plaça de les Glòries
- 2 línies baixant pel Llobregat i el Besòs, connectades amb les estacions corresponents de la línia horitzontal. Aquestes dues línies tindrien estacions als límits del pla de Barcelona
De manera secundària
- 1 línia transversal, que creuaria la ciutat més amunt de les travesseres, amb una estació al centre.
- 1 línia vertical, des de l'estació central de plaça Catalunya, que creuaria Collserola per túnel cap al Vallès
Evidentment això seria la trama bàsica. La resta de zones haurien d'estar cobertes amb xarxes complementàries, sempre integrades amb la xarxa bàsica.
Principalment
- 1 línia creuant la ciutat per la Gran Via, amb estació central a l'alçada de la plaça Catalunya i dues estacions més, una a cada banda Llobregat i Besòs, més enllà de la plaça Cerdà i la plaça de les Glòries
- 2 línies baixant pel Llobregat i el Besòs, connectades amb les estacions corresponents de la línia horitzontal. Aquestes dues línies tindrien estacions als límits del pla de Barcelona
De manera secundària
- 1 línia transversal, que creuaria la ciutat més amunt de les travesseres, amb una estació al centre.
- 1 línia vertical, des de l'estació central de plaça Catalunya, que creuaria Collserola per túnel cap al Vallès
Evidentment això seria la trama bàsica. La resta de zones haurien d'estar cobertes amb xarxes complementàries, sempre integrades amb la xarxa bàsica.
Proposta per la L2 i L5
Com alguns sabeu, la L2 en un principi estava planificat que terminés en Horta, i la L5 a Badalona.
Però en el moment de les obres, es va descobrir que a l'alçada de Sagrada Familia els dos túnels estaven a la mateixa profunditat!
Es va haber de canviar de plans.
Però penso que els traçats originals tenen molt més sentit en quant a fluxos que els d'ara.
Amb un recanvi a la situació original, la línia blava, que hauria de ser la L2, aniria quasi totalment recta des de Cornellà fins a Badalona.
Es podrien fer obres a Sagrada Familia, pero fa uns anys un forero va presentar aquí una proposta que crec que era molt encertada i vull recuperar.
Aprofitar l'adveniment de la nova estació de Sagrera AVE que està destinada a ocupar un lloc central a la xarxa ferroviària de Barcelona, i fer traçats nous tant per la L2 com per la L5 de tal forma que un transbord a Sagrera AVE sigui possible. El resultat seria un planol més o menys semblant a aquest:
Com alguns sabeu, la L2 en un principi estava planificat que terminés en Horta, i la L5 a Badalona.
Però en el moment de les obres, es va descobrir que a l'alçada de Sagrada Familia els dos túnels estaven a la mateixa profunditat!
Es va haber de canviar de plans.
Però penso que els traçats originals tenen molt més sentit en quant a fluxos que els d'ara.
Amb un recanvi a la situació original, la línia blava, que hauria de ser la L2, aniria quasi totalment recta des de Cornellà fins a Badalona.
Es podrien fer obres a Sagrada Familia, pero fa uns anys un forero va presentar aquí una proposta que crec que era molt encertada i vull recuperar.
Aprofitar l'adveniment de la nova estació de Sagrera AVE que està destinada a ocupar un lloc central a la xarxa ferroviària de Barcelona, i fer traçats nous tant per la L2 com per la L5 de tal forma que un transbord a Sagrera AVE sigui possible. El resultat seria un planol més o menys semblant a aquest:
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.
R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona
Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi
R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia
R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona
Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi
R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia
Bones company,viictxr ha escrit: ↑Dilluns 24/08/2020 10:29 Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.
R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona
Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi
R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia
l'idea del tren rapid en ample iberic, si es la que es i no es pot afegir més. pero l'idea de fer Tren / Tram jo no la compro per res, es podrien fer retocs (ja es van fer al traçat) pero mai convertir en Tram la travesia d'Igualada, Vilanova del camí o Masquefa per exemple, per que? doncs per que es inutil i es tirar diners, les vies del tren estan bé, per que si no, es pot correr el risc de Salou on al final no tenen res i ja veurem els anys que s'hi estaran.
Si tenim l'infraestructura feta no hem de reconvertir res, no hem de fer passes enrere, com dic podem tocar algunes corbes i alguna variant nova pero fer el tren encara més lent i donar espai al vehicle privat dintre dels municipis, no gracies.
Salut i trens.
Moltes gràcies per les opinions constructives, et dono tota la raó en quant al que s'ha de fer en el tram Igualada-Martorell de la R6, ja que amb el projecte del tren-tramvia no em referia a canviar les vies o els trens, sinó a acabar d'adaptar el servei a la petita-mitjana distància finalitzant la línia a Martorell enlloc d'allargar-la fins Barcelona.
Salut.
Salut.
ortegote ha escrit: ↑Dilluns 24/08/2020 19:42
Bones company,
l'idea del tren rapid en ample iberic, si es la que es i no es pot afegir més. pero l'idea de fer Tren / Tram jo no la compro per res, es podrien fer retocs (ja es van fer al traçat) pero mai convertir en Tram la travesia d'Igualada, Vilanova del camí o Masquefa per exemple, per que? doncs per que es inutil i es tirar diners, les vies del tren estan bé, per que si no, es pot correr el risc de Salou on al final no tenen res i ja veurem els anys que s'hi estaran.
Si tenim l'infraestructura feta no hem de reconvertir res, no hem de fer passes enrere, com dic podem tocar algunes corbes i alguna variant nova pero fer el tren encara més lent i donar espai al vehicle privat dintre dels municipis, no gracies.
Salut i trens.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Aquesta hipotètica línia R18 hauria d'anar fins a Lleida.viictxr ha escrit: ↑Dilluns 24/08/2020 10:29 Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.
R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Però això en què beneficia els usuaris de la zona? Si precisament el problema és la manca de competitivitat de la línia degut a la seva baixa velocitat comercial...viictxr ha escrit: ↑Dilluns 24/08/2020 21:12 Moltes gràcies per les opinions constructives, et dono tota la raó en quant al que s'ha de fer en el tram Igualada-Martorell de la R6, ja que amb el projecte del tren-tramvia no em referia a canviar les vies o els trens, sinó a acabar d'adaptar el servei a la petita-mitjana distància finalitzant la línia a Martorell enlloc d'allargar-la fins Barcelona.
La solució no és posa-hi més parades, sino menys, i suprimir-les totes entre Martorell i plaça Espanya tret d'Avinguda Carrilet i Europa-Fira. I això es pot fer sense esperar els 20 o 30 anys que portaria fer la hipotètica R18 que proposes.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
El traçat de l'actual R6 i les millores del mateix que va estudiar FGC no permeten reduïr de forma significativa el temps de viatge, inclús suprimint totes les parades "secundàries". El mateix Departament de Territori va admetre que seria més car modificar el traçat actual que crear una nova línia, i en això es basa el meu plantejament.
Platanito ha escrit: ↑Dimarts 25/08/2020 8:34
Però això en què beneficia els usuaris de la zona? Si precisament el problema és la manca de competitivitat de la línia degut a la seva baixa velocitat comercial...
La solució no és posa-hi més parades, sino menys, i suprimir-les totes entre Martorell i plaça Espanya tret d'Avinguda Carrilet i Europa-Fira. I això es pot fer sense esperar els 20 o 30 anys que portaria fer la hipotètica R18 que proposes.
Sí, aquest seria el camí a seguir. No obstant això, en aquesta ocasió he volgut posar més el focus en l'àrea de Barcelona. Gràcies pel comentari.
bigcoaster ha escrit: ↑Dilluns 24/08/2020 22:16
Aquesta hipotètica línia R18 hauria d'anar fins a Lleida.
- robertotlh
- N7
- Entrades: 324
Llavors a Igualada la nova línia enllaçaria amb l'actual a l'actual estació? No es podria aprofitar per fer el famós soterrament i que l'estació d'enllaç fos més cèntrica?viictxr ha escrit: ↑Dilluns 24/08/2020 10:29 Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.
R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona
Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi
R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
l'estudi el va fer l'associació d'amics del tren d'Igualada i amb les dades en un principi van dir que la reducció era minima i no valia la pena, per pressions amb la cagada dels transbordaments a Martorell van tornar a mirar l'estudi i es com es van crear els actuals R60 ( que si arriben a l'hora de sempre es com si no guaynem res)
Salut.
No,robertotlh ha escrit: ↑Dimarts 25/08/2020 11:31 Llavors a Igualada la nova línia enllaçaria amb l'actual a l'actual estació? No es podria aprofitar per fer el famós soterrament i que l'estació d'enllaç fos més cèntrica?
l'idea sempre ha sigut fer la nova estació de ample iberic a l'Hospital d'Igualada i fer arribar els FGC al Hospital d'igualada soterrat.
Però com a igualada tenim mil estudis de sotterrament poden fer les mil i unes, de moment no han fet res de res, ni suprimir el pas a nivell.
Salut.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Bones... sobre el projecte del servei Cervera-Igualada-Martorell t'ho compro, ja que haurien de fer parar per aquests llocs... Tot i que no sé si seria més adient personalment el Bruc que Castellolí... També cal veure com podria ser el traçat en ample ibèric a causa de que l'orografia és complexa per aquella zona.viictxr ha escrit: ↑Dilluns 24/08/2020 10:29 Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.
R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona
Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi
R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia
Considero també que seria una mala idea limitar l'actual R6 per Igualada-Martorell i reconvertir-la en tren-tramvia. Cert que amb el tren d'ample ibèric es guanyaria la demanda en quant a velocitat comercial en comparació amb el LL-A i malgrat el fer parar a les estacions principals o de gran demanda, la velocitat d'aquest servei seguiria sent poc atractiva... però no crec que hauria de ser motiu justificat per limitar un servei que pot ser millorable com han esmentat respectius usuaris com pensar el reestructurar els traçats de l'actual R6.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4