Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1654
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 25/01/2021 16:24

Mentre estava editant el meu mapa de Google My Maps... he recordat el projecte de la Línia Orbital Ferroviària.

Sé que es un projecte antic i que ara es donen més prioritat altres infraestructures ferroviàries... però m'he fixat que molts trajectes i alguns trams em semblen poc atractius si ha de ser un transport ràpid i eficaç...

Excepte els trams de Mataró-Granollers, faria un ramal de Barberà-Santa Perpètua - Can Folguera (R4-R8) i entre Martorell-Terrassa faria ús part de les vies de la Seat per fer el recorregut de l'Abrera i un traçat més directe fins a Viladecavalls. També crec que per Vilanova seria excessius els trams que fan, només em quedo amb el de Les Roquetes-Vilanova.

Vosaltres què opineu d'aquests traçats o del projecte en sí?

:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

ortegote
N8
N8
Entrades: 1210
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 25/01/2021 18:10

Carlos González ha escrit:
Dilluns 25/01/2021 16:24
Mentre estava editant el meu mapa de Google My Maps... he recordat el projecte de la Línia Orbital Ferroviària.

Sé que es un projecte antic i que ara es donen més prioritat altres infraestructures ferroviàries... però m'he fixat que molts trajectes i alguns trams em semblen poc atractius si ha de ser un transport ràpid i eficaç...

Excepte els trams de Mataró-Granollers, faria un ramal de Barberà-Santa Perpètua - Can Folguera (R4-R8) i entre Martorell-Terrassa faria ús part de les vies de la Seat per fer el recorregut de l'Abrera i un traçat més directe fins a Viladecavalls. També crec que per Vilanova seria excessius els trams que fan, només em quedo amb el de Les Roquetes-Vilanova.

Vosaltres què opineu d'aquests traçats o del projecte en sí?
Jo el projecte el veig bé. el problema es que no es va aprofitar el moment de les obres de l'autovia vilafranca a Vilanova per encabir la plataforma ferroviaria i aixi tenir un dels punts d'obra nova fets.
Ara mateix la Linea Orbital la tinc a la llista de Ciencia ficció ferroviaria juntament amb l'Eix Transversal Ferroviari entre altres.

Carlos González
N9
N9

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 25/01/2021 23:45

L'Eix Transversal es otra historia... La diferencia es que en los siguientes planos o alegaciones de nuevas infrastructuras ha seguido apareciendo el LOF pero en tramos concretos como el caso del Sabadell-Granollers.

En cambio el ETF ha quedado en segundo plano que diría que no se hará tal y como pensaron hace más de 10 años

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Carlos González
N9
N9

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 26/02/2021 11:10

Alguna vegada ho he pensat i vull saber què opineu. Entre les estacions o baixadors de Garraf i Platja de Castelldefels es troba Les Botigues de Sitges i Port Ginesta.

Tenint en compte que passen algún que altre bus i és un lloc de turisme molt concurrit a l'estiu... creieu adient fer un nou baixador o nova estació per la zona de Les Botigues de Sitges i Port Ginesta almenys pels R2 o que sigui parada facultativa o només pels estius?

França451
N9
N9
Entrades: 1832
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 26/02/2021 12:25

Mientras tengas buques en la R2, completamente innecesario. Creo que allí llegaba la CF1 y la L94. Si quieres más servicio, tienes la L96, L95, L99 y E95. Cualquiera de las 4 puedes llevarlas a Les Botigues, con que amplíes una de las 4 vas que te matas. La más cercana creo que era la L95 que acababa en Platja. No necesitas una estación de Rodalies. Antes es preferible abrir Can Pou en Premià a hacer un baixador en Les Botigues. Con las paradas de los Sanvicentes en verano y dos o tres líneas de bus que te acerquen a Les Botigues tienes bastante, para cuatro turistas que van allí y los lugareños de la playa.

Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Carlos González
N9
N9

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 26/02/2021 22:38

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 64283&z=12

He volgut fer de manera exprés una simple mostra de com podria ser l'explotació del tramvia de Barcelona quan estigui enllestit el tram de la Diagonal (a més he inclòs el tram de Laureà Miró per veure com podria quedar)

T1: Bon Viatge - Estació de Sant Adrià (per la Diagonal com a reforç de la T2)
T2: Llevant-Les Planes - Estació de Sant Adrià (per la Diagonal)
T3: Sant Feliu | Consell Comarcal - Glòries (per Laureà Miró)
T4: Sant Feliu | Consell Comarcal - Ernest Lluch (per Sant Martí de l'Elm, traçat actual de la T3)
T5: Ernest Lluch - Gorg (per Diagonal)
T6: Ciutadella | Vila Olímpica - Gorg (per Gran Via)

No dic que sigui innecessari el tram de Laureà Miró, però si passa desapercebut i es fa ús de l'actual traçat de la T3, faria el mateix de Sant Feliu-Glòries. Què opineu d'aquesta explotació de serveis i què canviaríeu personalment?

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”