Nous orígens per a línies de Rodalies?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Nous orígens per a línies de Rodalies?

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 13/07/2010 18:13

Nota: fil procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=320
L'estació de Sagrera-Meridiana s'obrirà a finals d'aquest any-principis de 2011.

Per una altra banda,sobre la reducció de viatgers,a la R3,R4 Nord i R7 segur que hauràn baixat el nombre de viatgers,peró en canvi,la R4 Sud,una línia afectada també per aquestes obres,m'atrevo a dir que ha guanyat usuaris i tot.I esque ja més d'un cop he escoltat converses de passatgers dins dels trens que ara a certa línia els trens són més puntuals i que prefreien que acabin a Badalona si pot ser,per sempre.I si tenen raó,la puntualitat de certa línia ha millorat bastant peró encara hi han retards habituals,la pega principal aixó sí,és la capacitat de les 465 en simple.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 14/07/2010 1:43

Mako448 ha escrit:L'estació de Sagrera-Meridiana s'obrirà a finals d'aquest any-principis de 2011.

Per una altra banda,sobre la reducció de viatgers,a la R3,R4 Nord i R7 segur que hauràn baixat el nombre de viatgers,peró en canvi,la R4 Sud,una línia afectada també per aquestes obres,m'atrevo a dir que ha guanyat usuaris i tot.I esque ja més d'un cop he escoltat converses de passatgers dins dels trens que ara a certa línia els trens són més puntuals i que prefreien que acabin a Badalona si pot ser,per sempre.I si tenen raó,la puntualitat de certa línia ha millorat bastant peró encara hi han retards habituals,la pega principal aixó sí,és la capacitat de les 465 en simple.

Ara que dius això, és un off-topic, però...

Creieu que seria millor que els rodalies de llarg recorregut (St. Vicenç, Blanes, Maçanet, Manresa, Vic) tinguéssin origen/final a l´estació de França o a la de l´Hospitalet, per dir alguna cosa?

(administradors, si us ve de gust, creeu un nou fil, si és que no n´hi ha ja algun amb aquesta idea).



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimecres 14/07/2010 10:14

437.001 ha escrit:
Mako448 ha escrit:L'estació de Sagrera-Meridiana s'obrirà a finals d'aquest any-principis de 2011.

Per una altra banda,sobre la reducció de viatgers,a la R3,R4 Nord i R7 segur que hauràn baixat el nombre de viatgers,peró en canvi,la R4 Sud,una línia afectada també per aquestes obres,m'atrevo a dir que ha guanyat usuaris i tot.I esque ja més d'un cop he escoltat converses de passatgers dins dels trens que ara a certa línia els trens són més puntuals i que prefreien que acabin a Badalona si pot ser,per sempre.I si tenen raó,la puntualitat de certa línia ha millorat bastant peró encara hi han retards habituals,la pega principal aixó sí,és la capacitat de les 465 en simple.

Ara que dius això, és un off-topic, però...

Creieu que seria millor que els rodalies de llarg recorregut (St. Vicenç, Blanes, Maçanet, Manresa, Vic) tinguéssin origen/final a l´estació de França o a la de l´Hospitalet, per dir alguna cosa?

(administradors, si us ve de gust, creeu un nou fil, si és que no n´hi ha ja algun amb aquesta idea).
Un altre off-topic: creieu que l'estació de Rodalies de Badalona està preparada (o és idònia) per a esser estació final de línia?? :D


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 14/07/2010 10:42

A mi aixó de les línies passants tant llargues com que no.Trobo inacceptable per exemple que una incidència a Castellbell i el Vilar per exemple hagui d'afectar a algú que vagui d'El Vendrell a SVC,per exemple.

La R4 Sud desde que acaba a Badalona ha millorat molt en puntual,tot i aixó,quan hi ha incidències a la R1.la R4 també és veu afectada,i més amb les obres de la Sagrera.Tot i aixó,trobo que la millora de puntualitat de la R4 Sud(i de la R1)és fruit sobretot de que ara el túnel de Pl.Catalunya va molt més buit.
Un altre off-topic: creieu que l'estació de Rodalies de Badalona està preparada (o és idònia) per a esser estació final de línia??
De moment si que esta preparat tot i que en hora punta del matí alguns trens haguin de marxar de buit a Montgat per canviar de sentit.Aixó sí,el sistema d'informació és penòs i molta gent encara desconeix l'existència dels R4 a Badalona.



davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 14/07/2010 11:48

Jo sempre he pensat que te mes sentit una linea Martorell - Mataró que un Martorell - Terrassa per següents motius:
- Qui va de Martorell a Terrassa? Una hora i pico per fer 15km, en breu per Autovia.
- Existeix alternativa parcial R7. Martorell - Cerdanyola- Barcelona. Que enllaça amb la C4 Nord a Cerdanyola.
- Matorell Manresa es molt mes curt en FGC.
- El trajecte R4 sud al Mareme en tren pot competir amb el cotxe privat, sobretot pel colapse de Barcelona. Mentres una R4 Sud -> R4 Nord no es competitiu, tant per la volta que fa, com que en cotxe privat o inclus autobus s'evita Barcelona.
- Amb el nou 4 cinturo es podria fet un bus cada hora que tardi 15-20 min de Martorell a Terrassa.

Per tant faria:
- R1: Matorell - Mataró, l'Hospitalet- Blanes - Maçanet, Molins de Rei- Calella
- R4: l'Hospitalet - Manresa, SVC - Terrassa

I que la R4 sud ara vagi bé, te una explicació molt facil. El tunel de plaça Catalunya ja no va al limit de la seva capacitat. Ara hi ha 4 trens l'hora menys. Els de la R3 i R7. També simplifica la gestió de l'Hospitalet, evitant els colapses i les cues de tren.



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dijous 15/07/2010 19:48

Particularment com visc a El Vendrell, firmaria ara mateix un cambi de recorregut de la R-4 sud, per mi no els faria anar fins Manresa, está lluny i a la mínima tenim retards, ara per ara els horaris es compleixen diria que en general molt bé, per tant Sant Vicenç-Badalona es perfecte i sino en tot cas fins Mataró, el problema será al septembre tornará tot igual que abans i si succeix alguna incidencia a Manresa o voltants o be al revés pasa per aquí, tots plegats rebem clatellada...., trajectes de principi a final mes curts podrian ser una solució als desgavells dels retards produits per problemas al principi o final de las diferents líneas!


;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 15/07/2010 21:46

Amb la reconfiguració de vies a Barcelona, estarà pensat fer dues línies Maçanet-St. Vicenç costa-costa (Mataró i Vilanova) i interior-interior (Granollers i Vilafranca).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dijous 15/07/2010 22:11

Penso que la xarxa de rodalies hauria de ser mes complexa pel que fa als serveis i linies. I no limitar-se a fer servir les linies (infrastructura) per una sola linia (servei). Una exemple seria compartir trams i solapar serveis com es el cas de la R1 i la R4 entre barcelona i Molins de Rei. Donar la oportunitat als usuaris de fer servir diferents linies amb destinacions diferents en una mateixa estació. D'aquesta manera per una banda, podrien fer-se serveis més parcials i amb més sentit, que macrolinies llargues de punta a punta, que sincerament, molt poca gent fa servir en la seva totalitat.

Salut



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 15/07/2010 22:38

Enric ha escrit:Particularment com visc a El Vendrell, firmaria ara mateix un cambi de recorregut de la R-4 sud, per mi no els faria anar fins Manresa, está lluny i a la mínima tenim retards, ara per ara els horaris es compleixen diria que en general molt bé, per tant Sant Vicenç-Badalona es perfecte i sino en tot cas fins Mataró, el problema será al septembre tornará tot igual que abans i si succeix alguna incidencia a Manresa o voltants o be al revés pasa per aquí, tots plegats rebem clatellada...., trajectes de principi a final mes curts podrian ser una solució als desgavells dels retards produits per problemas al principi o final de las diferents líneas!


;)
El principal problema amb els retards que són el pà de cada dia de totes les tardes a rodalies Barcelona el tenim a l'Hospitalet. És gairebé impossible compatibilitzar totes les entrades i sortides que es produeixen a partir de les 18-19h de la tarda i els continus cisallaments dels trens que segueixen fins a Molins de Rei/Martorell/St Vicenç fan impossible complir l'horari al minut exacte, no recordo cap tarda que els retards dels trens no assoleixin com a mínim 7 minuts de retard.
El que succeeix ara és que com s'ha reduït fins a més de la meitat les circulacions a l'Hospitalet és molt fàcil complir l'horari previst i per això tot va amb una relativa puntualitat.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 29/09/2010 11:12

Misssatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=178830#p178830
UT596001 ha escrit:
Pere ha escrit:Em veig a venir que la realitva i insòlita puntualitat que s'està assolint al túnel de Plaça Catalunya aquestes tardes, és deguda a la supressió "encoberta" d'aquests trens.
A l'hora que jo l'agafo de tornada, normalment cap a les 21.20 a Sant Andreu Arenal, venen amb els ja clàssics cinc minuts de retard.

A mi m'agradaria saber quan els pèssims gestors de Rodalies,incloent-hi els Nadal,pensen arreclar els retards de 5-10-15 o més minuts a diari que hi ha als trens del túnel de Pl.Catalunya direcció Vic/Manresa/Blanes,produïdes per la mania de fer acabar tots els trens a L'Hospitalet,i els taps que és formen en certes estacions,i els trens passants més de 10 minuts aturats?És de pura vegronya,i aixó passa cada dia.Sí aquests inútils gestors volen puntalitat d'FGC a Rodalies,si no toquen el tema Hospitalet,que pintin tants trens de taronja com volguin,que els retards habituals de cada tarda de 10 minuts de mitjana continuaràn i continuaràn,i mentrestant sóm els usuaris qui patim més les conseqüències.

Tan costat fer aixó,gestors inútils de Rodalies?
- R7 Circular.
- Allargar els Calella/Mataró-L'Hospitalet fins a Martorell.

Peró aixó no ho faràn mai.Qué sembla que és obligatori acabar la majoria de trens a Hospitalet i els clàssics retards de 10 minuts de mitjana no importen,estic dels taps de L'Hospitalet fins els nassos.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 29/09/2010 21:52

Mako448 ha escrit:

Tan costat fer aixó,gestors inútils de Rodalies?
- R7 Circular.
- Allargar els Calella/Mataró-L'Hospitalet fins a Martorell.
Yo personalemnte, estoy muy deacuerdo contigo, pero también alargaría hasta Martorell los Blanes/Maçanet, dejando Hospitalet como cabezaa/final de la R3, y estación de cocheras. Y en caso que Martorell no pueda abastecer 2 líneas que finalicen su recorrido ahí (ya que sólo dispone de 3 vías) se podían dejar los mataró/Calella en Molins.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/09/2010 22:46

ferroviario_catalan ha escrit:Y en caso que Martorell no pueda abastecer 2 líneas que finalicen su recorrido ahí (ya que sólo dispone de 3 vías) se podían dejar los mataró/Calella en Molins.
O fer acabar tots els R4 almenys a Vilafranca.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 29/09/2010 22:53

Mako448 ha escrit:
Tan costat fer aixó,gestors inútils de Rodalies?
- Allargar els Calella/Mataró-L'Hospitalet fins a Martorell.
I traslladar el problema de L'Hospitalet a Martorell?



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 29/09/2010 23:50

victorcasta ha escrit:
Mako448 ha escrit:
Tan costat fer aixó,gestors inútils de Rodalies?
- Allargar els Calella/Mataró-L'Hospitalet fins a Martorell.
I traslladar el problema de L'Hospitalet a Martorell?
Acabarien a Martorell segons els meus càlculs 4 trens per hora i sentit,un mes que ara,amb aixó que he proposat abans d'allargar els Mataró/Calella fins a Martorell i fer l'R7 circular,i amb fer acabar 4 trens per hora(exactament el mateix nombre de trens que inciaven o finalitzaven recorregut quan l'R7 tenia un tren cada 30' entre Martorell i Cerdanyola UAB)i no és formaven pas els taps que sí que és formen a L'Hospitalet cada tarda,per tant,no crec que a Martorell hi haguin els mateixos taps que hi han a L'Hospitalet,a part de ser una estació més senzilla que Hospitalet.El problema de L'Hospitalet és greu,molt greu,i si és vol millorar la puntualitat a Rodalies,com està ara no millorarem en absolut la puntualitat.Els inútils gestors de Rodalies i els germans Nadal han de fer alguna cosa amb el tema d'Hospitalet peró JA!,i no esperar-se al 2015 per tenir llest el salt de motlló.

I no estic parlant d'allargar tots els trens que acaben a L'Hospitalet a Martorell,estic parlant nomès d'allargar els Calella-Mataró/L'Hospitalet,que nomès són dos trens per hora i sentit,que per allargar aixó no crec que és formin gaires taps a Martorell(com els d'Hospitalet segur que no).



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dijous 30/09/2010 20:37

Entre altres missatges
ferroviario_catalan ha escrit:
Mako448 ha escrit: Tan costa fer aixó,gestors inútils de Rodalies?
- R7 Circular.
- Allargar els Calella/Mataró-L'Hospitalet fins a Martorell.
Yo personalemnte, estoy muy deacuerdo contigo, pero también alargaría hasta Martorell los Blanes/Maçanet, dejando Hospitalet como cabezaa/final de la R3, y estación de cocheras. Y en caso que Martorell no pueda abastecer 2 líneas que finalicen su recorrido ahí (ya que sólo dispone de 3 vías) se podían dejar los mataró/Calella en Molins.
Llàstima que ara a Sagrera no crec que es pugui fer el canvi adequat, però, i l'opció d'unir alguns R1 o els R7 amb els R2 EdF-Vilanova?

De passada es descongestionaria (una miqueta, però ja estaria bé) el túnel de Pl. Catalunya, i l'Estació de França també és un problema de puntualitat per als MDs de Girona i els Rodalies de Granollers/St.Celoni, en sentit nord gairebé sempre s'aturen després de Pg. de Gràcia.



davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 01/10/2010 11:48

Que no hi haguessin retrasos durant el tal es mol logic pels següents motius:
- Pel tram hipersaturat l'Hospitalet - Arc de Triomf pasaven menys trens (4 trens hora, 2 R3 + 2 R7). Per tant es podien recuperar els retrasos. Ara no es pot.
- La meitat dels trens que entraven a l'Hospitalet cizallant les vies en sentit contrari ja no ho feien.
- Si un tren la R4 nord tenia 10 min de retras no afectaba a la R4 sur, o al inreves.
- Menys passatgers a les estaciones del tram l'Hospitalet - Arc de Triomf, per tant mes agilitat en la carrega i descarrega de passatgers.
- El final a Sant Andreu Arenal era molt mes efcient a l'Hospitalet. Tots els trens feien el mateix recorregut, no hi havia cizallaments.

La meva solució a curt termini:
- Un salt de motllo a l'Hospitalet o reorganització general amb vies amb topera al mig i les vies passants als laterals.
- ERMTS al tunel de Catalunya. Per poder augmentar una mica la capacitat. No per posar mes trens, sino per en cas de problemes poder recuperar.
- Algun R1 en hora punta a Estació de França.
- Reorganitzar R7, trens bastant buits. Per exemple R7 St Andreu Arenal - UAB + R8 Martorell - Granollers. Inclus en hora punta algun tren St Andreu - Terrassa, La Garriga.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 01/10/2010 13:01

davida ha escrit: La meva solució a curt termini:
- Un salt de motllo a l'Hospitalet o reorganització general amb vies amb topera al mig i les vies passants als laterals.
- ERMTS al tunel de Catalunya. Per poder augmentar una mica la capacitat. No per posar mes trens, sino per en cas de problemes poder recuperar.
- Algun R1 en hora punta a Estació de França.
- Reorganitzar R7, trens bastant buits. Per exemple R7 St Andreu Arenal - UAB + R8 Martorell - Granollers. Inclus en hora punta algun tren St Andreu - Terrassa, La Garriga.
Doncs la meva solució per minimitzar els taps d'Hospitalet és:
-R7 circular
-R1 Mataró/Callella-L'Hospitalet allargar-lo fins Martorell.

D'aquesta manera a Hospitalet nomès acabarien els trens de l'R3 i els Maçanet-Blanes de l'R1.Aixó de les vies pasants als laterals i toperes és molt bona idea,peró aixó no ho faria a L'Hospitalet,sinó a Molins de Rei.Fins i tot en algun punt entre Molins de Rei i Hospitalet és pot fer un petit tram de tres vies,i la via del mig amb una topera on s'estacionin trens de certes línies.Per exemple entre Molins i Sant Feliu,el tren acabaria a Sant Feliu i aniria de buit fins la via de topera,i desprès torna de buit a Sant Feliu i incia servei,made in FGC,vaja,peró aixó ajudaria i molt a millorar la puntualitat.Aixó dels R1 a EDF i R4 a St.Andreu Arenal més d'un cop ho he pensat,estaria bé fer-ho.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 01/10/2010 14:27

Mako448 ha escrit:Doncs la meva solució per minimitzar els taps d'Hospitalet és:
-R7 circular
-R1 Mataró/Callella-L'Hospitalet allargar-lo fins Martorell.
I si allarguem els Hospitalet - Maçanet fins a Cerdanyola Universitat? I no va en conya.



davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 01/10/2010 15:39

Ara en hora punta tenim 20 trens hora aproximadament:
- 10 R1
- 6 R4
- 2 R3
- 2 R7
D'aquest acaben a l'hospitalet 12 (8 R1, 2 R3, 2 R7).
Per deshacer el "entuerto" es tindria que fer:
- Treure algun tren del tunel de Catalunya. Opciones (R1 a Estació de França o R7 diferent). Potser amb 2 trens hora guanyam fiabilitat.
- Que a l'Hospitalet acabin menys trens. Prolongant-los trens fins Molins, Martorell o UAB.

Idea de bomber R7: Sant Andreu Arenal - UAB - Molins de Rei - Mataró + R1 Molins - Calella + R1 L'Hospitalet - Blanes /Maçanet + R8 Martorell - Mollet - Granollers. Treiem 2 trens hora de Catalunya i 4 finals de l'Hospitalet. De Sants, Catalunya i Arc de Triomf a Rubi , Sant Cugat, UAB es manté el servei.
A Madrid tenen lines de rodalies que fan voltes de cargols com aquestes.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Divendres 01/10/2010 15:49

davida ha escrit:Ara en hora punta tenim 20 trens hora aproximadament:
- 10 R1
- 6 R4
- 2 R3
- 2 R7
D'aquest acaben a l'hospitalet 12 (8 R1, 2 R3, 2 R7).
Per deshacer el "entuerto" es tindria que fer:
- Treure algun tren del tunel de Catalunya. Opciones (R1 a Estació de França o R7 diferent). Potser amb 2 trens hora guanyam fiabilitat.
- Que a l'Hospitalet acabin menys trens. Prolongant-los trens fins Molins, Martorell o UAB.

Idea de bomber R7: Sant Andreu Arenal - UAB - Molins de Rei - Mataró + R1 Molins - Calella + R1 L'Hospitalet - Blanes /Maçanet + R8 Martorell - Mollet - Granollers. Treiem 2 trens hora de Catalunya i 4 finals de l'Hospitalet. De Sants, Catalunya i Arc de Triomf a Rubi , Sant Cugat, UAB es manté el servei.
A Madrid tenen lines de rodalies que fan voltes de cargols com aquestes.
Jo estic a favor de què acabin més R1 a Molins, i deixar-nos tanta volta de troca... I si féssim línies que pujen i baixen, tornen a pujar i tornen a baixar, fent un gargot, no sortiria rentable anar en Rodalies, ja què es tardaria més temps del que es tarda actualment.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”