Vilarrubla ha escrit:Em sembla molt bona idea lo de desviar la lĂnia de la costa sud per l'aeroport!
Saltant-se Viladecans i Gavà ? O només Viladecans?
Es tractaria que la nova lĂnia cap a CornellĂ (abans anomenada L12) seguiria recta des de Castelldefels a CornellĂ . AixĂ, serviria GavĂ , Viladecans i fins i tot Sant Boi. L'actual lĂnia, sortiria de Castelldefels i giraria, passada la fĂ brica Acerinox, cap a la T1 de l'aeroport. En aquest punt entre Castelldefels i GavĂ no hi ha cap construcciĂł, per la qual cosa no hauria d'haver-hi cap problema per fer el gir.
Lluita1714 ha escrit:Jo veig inviable la lĂnia vermella. No hi ha cap punt d'interès rera MontjuĂŻc,
Precisament, el que busco en aquestes lĂnies de rodalies sĂłn dues coses:
- La rapidesa, fent-les el més directes possible i parant només en intercanviadors. Per servir zones poblades, millor metro o tramvia.
- La facilitat de construcciĂł i la viabilitat econòmica. Aquesta nova "lĂnia vermella" aprofitaria 5 quilòmetres de via ja construĂŻda utilitzada actualment per mercaderies. Si li sumem els 5 quilòmetres mĂ©s de nova construcciĂł a la vora del riu en terrenys sense cases que permeten construcciĂł en superfĂcie, aconseguim plantar una lĂnia de rodalies al costat del casc antic sense fer ni un sol quilòmetre de tĂşnel.
Millor encara: afegint els 2,5 quilòmetres del tĂşnel del Moll de la Fusta (fets en calaix com la Ronda Litoral), aconseguim tota una nova lĂnia que travessa Barcelona des de CornellĂ fins a la Plaça de les Glòries, amb un cost mĂnim.
Els enllaços es solucionen amb el remodelat intercanviador de CornellĂ , el nou de Can Tunis, i la remodelada estaciĂł de França on es construiria la nova estaciĂł soterrada a l'actual pati de vies, permetent aprofitar l'edifici per a nous usos i la superfĂcie com a parc.