Esborrany de proposta remodelaciĂł rodalies

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviĂ ries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

wefer
Administrador
Entrades: 7423
Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Esborrany de proposta remodelaciĂł rodalies

Entrada Autor: wefer »

He fet un esborrany sobre una proposta de millora de rodalies. Ja veurem què en faig d'aquesta proposta, però no descarto donar-li una mica de publicitat en diferents mitjans a veure què passa.
Igualment, m'agradaria que qui vulgui hi participi, critiqui (constructivament) i faci les seves aportacions personals. Estaria bé que no únicament fos un treball personal meu.
Tingueu en compte que només és un esborrany.
El plànol resum és aquest:
Rodalies-futur.jpg
Rodalies-futur.jpg (143.08 KiB) Visualitzat 3576 cops

Aquí us deixo el document complet on s'explica el per què i el com. Gràcies per llegir-lo ;)
Fitxers adjunts
Rodalies horitzĂł 2016.pdf
(403.06 KiB) S’ha baixat 351 vegades

Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Membre des de: 31 maig 2009, 17:26
UbicaciĂł: Urgell(et)

Re: Esborrany de proposta remodelaciĂł rodalies

Entrada Autor: Vilarrubla »

Em sembla molt bona idea lo de desviar la lĂ­nia de la costa sud per l'aeroport!

Saltant-se Viladecans i Gavà? O només Viladecans?

El que trobo dolç a tu t'amargue.
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Membre des de: 31 des. 2008, 13:52
UbicaciĂł: AigĂĽestoses

Entrada Autor: Lluita1714 »

Jo veig inviable la línia vermella. No hi ha cap punt d'interès rera Montjuïc, jo seria partidari de que entri per la Diagonal des de Cornellà (amb la blava) i segueixi baixant aquesta avinguda, i acabi a l'Estació de França. En aquesta estació es farien acabar tots els regionals.

"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
wefer
Administrador
Entrades: 7423
Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer »

Vilarrubla ha escrit:Em sembla molt bona idea lo de desviar la lĂ­nia de la costa sud per l'aeroport!
Saltant-se Viladecans i Gavà? O només Viladecans?
Es tractaria que la nova lĂ­nia cap a CornellĂ  (abans anomenada L12) seguiria recta des de Castelldefels a CornellĂ . AixĂ­, serviria GavĂ , Viladecans i fins i tot Sant Boi. L'actual lĂ­nia, sortiria de Castelldefels i giraria, passada la fĂ brica Acerinox, cap a la T1 de l'aeroport. En aquest punt entre Castelldefels i GavĂ  no hi ha cap construcciĂł, per la qual cosa no hauria d'haver-hi cap problema per fer el gir.
Lluita1714 ha escrit:Jo veig inviable la línia vermella. No hi ha cap punt d'interès rera Montjuïc,
Precisament, el que busco en aquestes lĂ­nies de rodalies sĂłn dues coses:
  • La rapidesa, fent-les el mĂ©s directes possible i parant nomĂ©s en intercanviadors. Per servir zones poblades, millor metro o tramvia.
  • La facilitat de construcciĂł i la viabilitat econòmica. Aquesta nova "lĂ­nia vermella" aprofitaria 5 quilòmetres de via ja construĂŻda utilitzada actualment per mercaderies. Si li sumem els 5 quilòmetres mĂ©s de nova construcciĂł a la vora del riu en terrenys sense cases que permeten construcciĂł en superfĂ­cie, aconseguim plantar una lĂ­nia de rodalies al costat del casc antic sense fer ni un sol quilòmetre de tĂşnel.
    Millor encara: afegint els 2,5 quilòmetres del túnel del Moll de la Fusta (fets en calaix com la Ronda Litoral), aconseguim tota una nova línia que travessa Barcelona des de Cornellà fins a la Plaça de les Glòries, amb un cost mínim.
    Els enllaços es solucionen amb el remodelat intercanviador de Cornellà, el nou de Can Tunis, i la remodelada estació de França on es construiria la nova estació soterrada a l'actual pati de vies, permetent aprofitar l'edifici per a nous usos i la superfície com a parc.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”