Esborrany de proposta remodelació rodalies

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Esborrany de proposta remodelació rodalies

Entrada Autor: wefer » Dimecres 11/08/2010 1:16

He fet un esborrany sobre una proposta de millora de rodalies. Ja veurem què en faig d'aquesta proposta, però no descarto donar-li una mica de publicitat en diferents mitjans a veure què passa.
Igualment, m'agradaria que qui vulgui hi participi, critiqui (constructivament) i faci les seves aportacions personals. Estaria bé que no únicament fos un treball personal meu.
Tingueu en compte que només és un esborrany.
El plànol resum és aquest:
Rodalies-futur.jpg
Rodalies-futur.jpg (143.08 KiB) Visualitzat 2743 cops

Aquí us deixo el document complet on s'explica el per què i el com. Gràcies per llegir-lo ;)
Fitxers adjunts
Rodalies horitzó 2016.pdf
(403.06 KiB) S’ha baixat 242 vegades



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 11/08/2010 13:22

Em sembla molt bona idea lo de desviar la línia de la costa sud per l'aeroport!

Saltant-se Viladecans i Gavà? O només Viladecans?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 11/08/2010 15:05

Jo veig inviable la línia vermella. No hi ha cap punt d'interès rera Montjuïc, jo seria partidari de que entri per la Diagonal des de Cornellà (amb la blava) i segueixi baixant aquesta avinguda, i acabi a l'Estació de França. En aquesta estació es farien acabar tots els regionals.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 11/08/2010 21:29

Vilarrubla ha escrit:Em sembla molt bona idea lo de desviar la línia de la costa sud per l'aeroport!
Saltant-se Viladecans i Gavà? O només Viladecans?
Es tractaria que la nova línia cap a Cornellà (abans anomenada L12) seguiria recta des de Castelldefels a Cornellà. Així, serviria Gavà, Viladecans i fins i tot Sant Boi. L'actual línia, sortiria de Castelldefels i giraria, passada la fàbrica Acerinox, cap a la T1 de l'aeroport. En aquest punt entre Castelldefels i Gavà no hi ha cap construcció, per la qual cosa no hauria d'haver-hi cap problema per fer el gir.
Lluita1714 ha escrit:Jo veig inviable la línia vermella. No hi ha cap punt d'interès rera Montjuïc,
Precisament, el que busco en aquestes línies de rodalies són dues coses:
  • La rapidesa, fent-les el més directes possible i parant només en intercanviadors. Per servir zones poblades, millor metro o tramvia.
  • La facilitat de construcció i la viabilitat econòmica. Aquesta nova "línia vermella" aprofitaria 5 quilòmetres de via ja construïda utilitzada actualment per mercaderies. Si li sumem els 5 quilòmetres més de nova construcció a la vora del riu en terrenys sense cases que permeten construcció en superfície, aconseguim plantar una línia de rodalies al costat del casc antic sense fer ni un sol quilòmetre de túnel.
    Millor encara: afegint els 2,5 quilòmetres del túnel del Moll de la Fusta (fets en calaix com la Ronda Litoral), aconseguim tota una nova línia que travessa Barcelona des de Cornellà fins a la Plaça de les Glòries, amb un cost mínim.
    Els enllaços es solucionen amb el remodelat intercanviador de Cornellà, el nou de Can Tunis, i la remodelada estació de França on es construiria la nova estació soterrada a l'actual pati de vies, permetent aprofitar l'edifici per a nous usos i la superfície com a parc.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”