Noms d'estació poc escaients

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Nomenclatura trencadora

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/09/2010 21:41

Santaco Vila. I avall que fa baixada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dijous 30/09/2010 21:43

I per què no Llorenç Serra que es el nom del Passeig on se situa la estació de Santa Coloma L1?



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 30/09/2010 21:49

Vilarrubla ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Em sembla molt llarg. Per què no "Plaça de la Vila" a seques?
Plaça de la Vila de on? A Gràcia també n'hi ha una amb el mateix nom. I no se si a Badalona o algun altre municipi on hi hagi metro també en té alguna.
Sabia que sorgiria aquesta pregunta jeje. La Salut és una parada de la L10 a Badalona, però també és un barri de Barcelona. El cas és que ni el barri barceloní de La Salut tindrà una parada amb aquest nom (la parada de la futura L9 es dirà Muntanya) ni la Pl. de la Vila de Gràcia (antiga Pl. Rius i Taulet) o de Badalona tenen metro, així que no hi ha lloc a la confusió, com sí que hi podria haver entre Catalunya (Barcelona) i Pl. Catalunya (el Prat).

Dit això, a mi m'agrada més Santa Coloma Centre.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 30/09/2010 23:03

O com a "Badalona-Pompeu Fabra", que agafin el nom d'alguna celebritat, amb alguna excusa agafada pels pèls, i que l'ajuntin amb "Santa Coloma". I després, per justificar-ho més, que enderroquin una illa de cases prop dels accessos de l'estació, i facin una plaça amb el nom de la celebritat :twisted:



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 30/09/2010 23:20

Fàcil. :D :twisted:

Santa Coloma-Luigi.

:sant




:oops: :callat :suar





Ok, ja me´n vaig...

:tram2



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 30/09/2010 23:48

Jo la renombraria com Santa Coloma-Plaça de la Vila. De la mateixa manera que sóc partidari de renombrar Rambla Just Oliveras com L'Hospitalet-Rambla (ídem per l'estació de RENFE).



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 30/09/2010 23:58

UT596001 ha escrit:Jo la renombraria com Santa Coloma-Plaça de la Vila. De la mateixa manera que sóc partidari de renombrar Rambla Just Oliveras com L'Hospitalet-Rambla (ídem per l'estació de RENFE).
Aixó de L'Hospitalet-Rambla em recorda al cas de Sabadell i Terrassa,no estic del tot segur,peró diria que abans les parades de Terrassa-Rambla i Sabadell-Rambla s'anomenaven "Terrassa"i "Sabadell"a seques?Estic en lo cert?

Tot i aixó,en els municipis on nomès hi hagui una sola estació de Rodalies(sigui Renfe o FGC),hauria de dur el nom del poble.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 01/10/2010 0:00

Mako448 ha escrit:Aixó de L'Hospitalet-Rambla em recorda al cas de Sabadell i Terrassa,no estic del tot segur,peró diria que abans les parades de Terrassa-Rambla i Sabadell-Rambla s'anomenaven "Terrassa"i "Sabadell"a seques?Estic en lo cert?
En el cas de Terrassa sí, no en el cas de Sabadell.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 01/10/2010 0:10

Sagrerenc ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Em sembla molt llarg. Per què no "Plaça de la Vila" a seques?
Plaça de la Vila de on? A Gràcia també n'hi ha una amb el mateix nom. I no se si a Badalona o algun altre municipi on hi hagi metro també en té alguna.
Sabia que sorgiria aquesta pregunta jeje. La Salut és una parada de la L10 a Badalona, però també és un barri de Barcelona. El cas és que ni el barri barceloní de La Salut tindrà una parada amb aquest nom (la parada de la futura L9 es dirà Muntanya) ni la Pl. de la Vila de Gràcia (antiga Pl. Rius i Taulet) o de Badalona tenen metro, així que no hi ha lloc a la confusió, com sí que hi podria haver entre Catalunya (Barcelona) i Pl. Catalunya (el Prat).

Dit això, a mi m'agrada més Santa Coloma Centre.
Ja estàs preparat XD Bé la del Prat no se sap si s'anomenarà així, la web mal anomenara varies estacions que és obvi que no és poden dir així com Terminal entre pistes o Terminal actual, per tant, a veure si tenim sort i l'ATM ens fica un noms ben xulos |||||||| :riure


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 07/02/2011 2:51

Kane_84 ha escrit:Santa Coloma L1, en su dia era correcto, pero hoy en dia hay 6 estaciones (7 el año que viene) en Santa Coloma. La estación tendría que llamarse hoy dia Santa Coloma Centre, o Santa Coloma | Plaça de la Vila
Yo apostaría por 'Santa Coloma Centre', o bien 'Santa Coloma Vila'. Aunque dejarla como está tampoco estaría mal, ya que al ser el centro histórico, se sobreentiende.
Kane_84 ha escrit:Y otra cosa, creo que era mucho mas acertado el nombre Joan XXIII que Artigues | Sant Adriá. Artigues es un barrio relativamente pequeño comparado con la zona a la que da servicio la estación, y ninguna de las dos bocas esta en Sant Adriá, aunque queden bien cerca. Joan XXIII era el nombre adecuado, y fué un poco absurdo que estuviese 17 años siendo nombre provisional.
Estoy de acuerdo. :reve El consistorio adrianense quería incluir a toda costa el topónimo "Sant Adrià" en el nombre, mientras el de Badalona quería llamarla "Artigas" (nombre real del barrio hasta que se catalanizó a Artigues). Al final se optó por el provisional 'Joan XXIII', nombre de la calle de la boca lado mar, compartida entre los dos municipios. Yo también creo que fué un acierto.

Como dice Kane_84, ninguna de las dos bocas está en Sant Adrià, és más, tan sólo una está en Artigues, ya que la boca lado montaña está en Sant Mori de Llefià. Esta parada dá servicio al sur de Badalona, norte de Sant Adrià y Santa Coloma baja (Safaretjos). No me extraña que hubieran conflictos con el nombre. :x

Finalmente se optó por 'Artigues - Sant Adrià' tras la conversión L4-L2 del tramo.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 07/02/2011 9:55

Mako448 ha escrit:Aixó de L'Hospitalet-Rambla em recorda al cas de Sabadell i Terrassa,no estic del tot segur,peró diria que abans les parades de Terrassa-Rambla i Sabadell-Rambla s'anomenaven "Terrassa"i "Sabadell"a seques?Estic en lo cert?
Si no recordo malament, FGC va canviar el nom a l'estació de Terrassa per evitar confusions amb l'estació de Renfe (queden bastant allunyades). Ep! Parlo de memòria...



fran83
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: fran83 » Dimarts 08/02/2011 0:18

A mi m'encantava 'Joan XXIII (provisional)'. El detall de provisional, que va durar dècades, li donava un toc únic a l'estació i era motiu de conyes. Per cert, a Sant Adrià hi ha una estació íntegrament al municipi, no?: Verneda...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 09/02/2011 8:06

Mako448 ha escrit:Aixó de L'Hospitalet-Rambla em recorda al cas de Sabadell i Terrassa,no estic del tot segur,peró diria que abans les parades de Terrassa-Rambla i Sabadell-Rambla s'anomenaven "Terrassa"i "Sabadell"a seques?Estic en lo cert?
En el cas de Terrassa sí que es va reanomenar més endavant (potser a principis del 2000?) com a Terrassa-Rambla però Sabadell-Rambla sempre ha tingut aquest nom per diferenciar-la de Sabadell-Estació. Ara també està per veure com quedarà de nom l'estació de Rodalies de Terrassa, que hauria de passar-se a anomenar "Terrassa Estació del Nord" per unificar-la amb la de FGC, tot i que dubto que ho facin en vistes de com té pinta d'acabar l'estació de La Sagrera o La Sagrera-Meridiana.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 09/02/2011 9:27

La solució és obvia... Terrassa - Ferrocates i Terrassa - Renfomentadif. ;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/02/2011 9:38

I el futur intercanviador: Terrassa Renfomentadiferrocates...

Ara, seriosament: Terrassa Nord quedaria molt bé. A més, trobo que haurien de canviar els noms amb punts cardinals (utilitzats per a designar la ubicació en relació amb la població, no com a nom d'una antiga companyia ferroviària): Terrassa Est, Sabadell Sud/Centre/Nord, etc. Entre que FGC ja ho fa i que tanta semblança pot confondre la gent, és hora que l'ATM s'hi posi. Però ja veiem com van les coses a Sagrera La-Meridiana, com diu en Trenscat...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 09/02/2011 14:09

Compte, però, amb algunes denominacions "tradicionals" que contradiuen aquesta nomenclatura:

L'estació del Nord de Manresa està al Sud de la població....

Deu el seu nom perquè per allí circulaven, fins al 1941, els trens de l'extinta Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España.

I em sospito que, a Terrassa, passa el mateix. Tot i que allí es produeix la feliç coincidència entre la ubicació de l'estació respecte al nucli urbà i el nom de la companyia ferroviària.

Salut !!
Guigui ha escrit:I el futur intercanviador: Terrassa Renfomentadiferrocates...

Ara, seriosament: Terrassa Nord quedaria molt bé. A més, trobo que haurien de canviar els noms amb punts cardinals (utilitzats per a designar la ubicació en relació amb la població, no com a nom d'una antiga companyia ferroviària): Terrassa Est, Sabadell Sud/Centre/Nord, etc. Entre que FGC ja ho fa i que tanta semblança pot confondre la gent, és hora que l'ATM s'hi posi. Però ja veiem com van les coses a Sagrera La-Meridiana, com diu en Trenscat...


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 03/08/2011 3:38

Nota de l'administració: Els missatges a partir d'aquest, provenen del fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 85#p194685

Per què Sant Cosme s´ha de dir Parc Nou? Ho trobo una idiotesa.



Gat_l-h
N4
N4
Entrades: 58
Ubicació: L'Hospitalet centre del centre

Entrada Autor: Gat_l-h » Dimecres 03/08/2011 21:11

437.001 ha escrit:Per què Sant Cosme s´ha de dir Parc Nou? Ho trobo una idiotesa.
De la mateixa manera que hi ha un Besós Mar, que abans es deia Mina.
Sant Cosme és conegut com un barri problemàtic, i suposo que pels usuaris del metro no saber per on passen deu ser menys traumàtic.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 03/08/2011 23:46

Gat_l-h ha escrit:
437.001 ha escrit:Per què Sant Cosme s´ha de dir Parc Nou? Ho trobo una idiotesa.
De la mateixa manera que hi ha un Besós Mar, que abans es deia Mina.
Sant Cosme és conegut com un barri problemàtic, i suposo que pels usuaris del metro no saber per on passen deu ser menys traumàtic.

Bé que hi ha un Sant Roc com una catedral, a la L2...
I un Singuerlín ben gros, a la L9...
I no sembla cap trauma.

Atenció, que l´estació de Besòs Mar NO es troba a La Mina, sinó al sud del barri del Besòs, propera a La Mina, sí, però íntegrament a BCN. La Mina està íntegrament a St.Adrià.



hnfgd

Entrada Autor: hnfgd » Dijous 04/08/2011 2:01

437.001 ha escrit:Bé que hi ha un Sant Roc com una catedral, a la L2...
I un Singuerlín ben gros, a la L9...
I no sembla cap trauma.

Atenció, que l´estació de Besòs Mar NO es troba a La Mina, sinó al sud del barri del Besòs, propera a La Mina, sí, però íntegrament a BCN. La Mina està íntegrament a St.Adrià.
No, si aqui siempre hay una respuesta para dejar a todos y cada uno de los responsables como incompetentes. Si uno le cree a algunos en este foro, los altos cargos de todas las empresas y ministerios de algún tipo de transporte son unos horteras corruptos y demagógicos. Eso de la sensatez es un don...



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”