Una proposta de nova línia del Catalunya Exprés

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Una proposta de nova línia del Catalunya Exprés

Entrada Autor: davidbarna » Diumenge 07/11/2010 18:17

Dies enrere estava pensant en què podria crear-se una nova línia de trens Catalunya Exprés. Aquesta nova línia, que uniria Figueres amb Tortosa, tindria la particularitat que no passaria per Barcelona, sinó que utilitzaria la línia entre Mollet i Castellbisbal. L'objectiu d'aquesta línia es fer competitius una sèrie de trajectes que ara són inviables per la seva durada (un Girona-Vilafranca) o el fet d'haver de realitzar més d'un canvi de tren (per exemple un Tarragona - Cerdanyola-U).

El tren tindria parades a les següents estacions: Figueres, Girona, Maçanet-Massanes, Sant Celoni, Granollers-Centre, Cerdanyola-Universitat, Martorell, Vilafranca del Penedès, Sant Vicenç de Calders, Tarragona i Tortosa. La tria d'estacions busca maximitzar el nombre de possibles enllaços amb altres línies de tren (regionals o de rodalia), així com l'accessibilitat potencial (Sabadell o Terrassa no tenen connexió directa, però poden accedir a la línia amb un petit desplaçament en cotxe fins a Martorell o Cerdanyola Universitat).

L'oferta es basaria en dues o tres circulacions diàries per sentit (una al matí, una al migdia i una a la tarda) amb l'objectiu de no tensionar massa l'estructura actual, especialment en alguns trams. Tampoc és una mesura implementable mentre circulin trens de llarg recorregut en algunes de les línies. Més aviat seria una proposta un cop es posi en servei la totalitat de la xarxa d'alta velocitat i el tram entre Vandellòs i Tarragona del corredor mediterrani.

Què en penseu? Jo penso que és permet ampliar la xarxa de manera important amb una inversió molt petita.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 07/11/2010 18:35

Fa temps ja se'n va parlar al fòrum, tot i que no he aconseguit trobar el fil. I aleshores ja vaig expressar-m'hi a favor precisament pels motius que indiques.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Diumenge 07/11/2010 19:47

Per mi es una idea excel-lent..de fet es podria posar en marxa habiat no vec moltes complicacions, ajudaria molt a la mobilitát entre diferents llocs que ara per ara es complicat.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 07/11/2010 19:52

A mi també em sembla bé la proposta,ara que no se seria millor portar-los a Reus abans que a Tortosa...

També penso que s'hauien d'unificar no tots peró si alguns dels actuals Regionals del nord i del sud a la xarxa convencional,amb trens que facin el trajecte Tortosa-Figueres per posar un exemple.I si hi ha una incidència en una punta de la línia,serveis parcials i punt,per exemple incidència a Flaça,doncs serveis parcials Tortosa-Girona i Figueres-Portbou fins que s'arrecli l'incidència,res de fer aturar un tren fins que es solucioni l'incidència,i aixó últim també va per a Rodalies.A altres països tinc entès que hi ha línies de Regionals de molts quilòmetres(400km crec)i funcionen força bé,o sigui que la distància no hauria de ser un problema.Ara que pel que fa a la via de la LAV,crec que hi han previst fer Avant Figueres-Tortosa,Figueres-Lleida i coses semblants.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 07/11/2010 20:46

Doncs amb el traspàs dels trens regionals que s'ha de dur a terme aviat, t'aconsello que enviïs aquesta proposta a: conseller.ptop(a)gencat.cat

Tinc entès que el mateix conseller Nadal és qui respon els correus, tot i que no amb la rapidesa que un desitjaria.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/11/2010 20:50

victorcasta ha escrit:Doncs amb el traspàs dels trens regionals que s'ha de dur a terme aviat, t'aconsello que enviïs aquesta proposta a: conseller.ptop(a)gencat.cat

Tinc entès que el mateix conseller Nadal és qui respon els correus, tot i que no amb la rapidesa que un desitjaria.
Excel·lent idea, a veure si veuen la voluntat de donar idees i contribuir a la millora del transport de la gent.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 07/11/2010 23:38

A mi ja m'ha respost en un parell d'ocasions, havent-hi fet propostes concretes, com per exemple, prolongar alguns R1 que acaben a Hospitalet fins a Martorell o Cerdanyola Universitat. No es pot esperar gaire cosa de la resposta, doncs de les propostes cal fer-ne valoracions tecniques i economiques, pero es compromet a fer arribar als tecnics corresponents les propostes per al seu estudi.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 08/11/2010 0:45

Sembla mentida que en ple any 2010, amb la quantitat d'estudiants de les diferents comarques de Catalunya que estudien a l'UAB, no hi hagi cap línia regional que s'aturi a Cerdanyola-Universitat. Per començar, hi hauria d'haver serveis els divendres i els diumenges a la tarda.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dimecres 10/11/2010 20:00

Una bona idea. Tenim que potenciar més el ramal de Papiol-Mollet amb trens de regionals o rodalies com per exemple: de Maçanet/Sant Celoni/Granollers-->Martorell/Vilafranca/Sant Vicenç de Calders!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 10/11/2010 20:03

A tot això, ja heu enviat proposta al Conseller?



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dimecres 10/11/2010 20:49

Mmmm...no. Suposo que em deu tenir a la llista negra després d'expressar-li la meva opinió sobre el Twitts & Rails XDDD



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 10/11/2010 20:57

No t'esperis que et contesti abans d'un mes. Tot i que depen del resultat de les eleccions, potser ni et respon..

Amb qui seria bo contactar és amb Marc Garcia, director tècnic de Rodalies i de l'ATM.



twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Dijous 11/11/2010 14:09

jo estic d'acord. de fet proposaria que tambe es fes una linia de Catalunya Express aprofitant el traçat de l'orbital (un cop construida, es clar)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/11/2010 14:20

En aquest cas, n'hi hauria un servei exprés que faci el mateix trajecte de rodalia però que s'aturi només a Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell, Vilafranca, Sitges (si la línia acaba passant-hi) i Vilanova, amb enllaços decents amb regionals a Granollers i Martorell/Vilanova.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 12/11/2010 8:21

Llegint-me ahir per sobre el programa electoral d'ICV justament vaig veure que en parlava d'aquesta proposta de nova línia de CEX! (p.62)
Creació d'un nou servei regional ràpid, aprofitant les millores introduïdes a la via entre el Papiol i Mollet, entre Tarragona i Girona passant per la Universitat
Autònoma de Barcelona i sense passar per Barcelona. S'aturaria a les capitals de comarques.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/11/2010 8:55

S'aturaria a les capitals de comarques.
I suposo que en alguns altres llocs també (Martorell, St. Cugat, Universitat Autònoma, St. Celoni, Maçanet), altrament ens quedaríem només amb el Vendrell, Vilafranca i Granollers.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Divendres 12/11/2010 19:39

Que consti que no tinc res a veure amb Iniciativa!! De fet estic totalment en contra de la limitació de velocitat a 80 km/h per inútil.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”