Ulldecona estació terminal?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Ulldecona estació terminal?

Entrada Autor: trensmat » Divendres 11/03/2011 9:06

Fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=11606 , al no estar relacionat amb el tema

Una pregunta per que hi han pocs trens que tinguin com a destinació cap ha Ulldecona, no la podrien fer estació terminal com Tortosa :?


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 11/03/2011 11:43

trensmat ha escrit:Fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=11606 , al no estar relacionat amb el tema

Una pregunta per que hi han pocs trens que tinguin com a destinació cap ha Ulldecona, no la podrien fer estació terminal com Tortosa :?
Lo ideal seria perllogar els Tortosa fins a Ulledecona,peró tampoc no ho veig clar(millor portar-los a Vinaròs?).Per cert,que sí que hi ha un Regional que té inici/final de trajecte a Ulldecona.....peró procedent de/destinació València.Suposo que els motius serien que a Ulldecona hi ha menys espai per fer acabar trens,està més lluny i potser no té tanta demanda(ja ho dic que haurien d'anar fins a Vinaròs per anar més carregat el tren).Tot aixó per la bestiessa de suprimir el tram ferroviari.Tortosa-Freginals.

AIxó sí,aquesta estació està inclosa si no m'equivoco a la xarxa de "Rodalies de Catalunya:serveis regionals",peró la majoria de regionals que passen per aquesta estació són gestionats per l'Estat(ja que són de gerència valenciana).



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 11/03/2011 11:57

L'ideal, seria que els Catalunya Exprés anessin en doble composició fins a l'Aldea i allà es desacoblessin, una unitat cap a Tortosa i l'altra cap a Vinaròs amb un enllaç ràpid amb els regionals valencians. Això és el que es faria en qualsevol altre país europeu, però fer-ho aquí és "massa feina".

No té cap sentit que els trens acabin a Ulldecona, podent fer-ho a Vinaròs, que és una ciutat tan gran com Tortosa, punt de partida de Regionals Exprés a València, parada dels trens de LD (excepte Euromed), i futur extrem de la C-6 valenciana.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 11/03/2011 13:42

En un país normal amb una administració normal i uns trens normals (*), no s'hauria aixecat la via del tram Tortosa-Freginals i, així, els trens regionals de Barcelona podrien acabar tots a Vinaròs, Benicarló o Castelló, sense haver de fer la doble inversió de marxa per entrar i sortir del ramal de l'estació de L'Aldea-Amposta-Tortosa a la de Tortosa.

Només a títol comparatiu, els regionals exprés amb parada a Tortosa triguen entre 48 i 49 minuts a fer el trajecte entre les estacions L'Aldea-Amposta-Tortosa i Vinaròs, i entre 49 i 54 minuts en sentit Barcelona, mentre que l'ARCO triga 15 minuts.

Desconec el temps que es trigaria a recórrer el tram de Tortosa a Freginals, Ulldecona i Vinaròs, però no els gairebé 40 minuts com a mínim que ara es triguen a recular des de Tortosa cap a L'Aldea-Amposta-Tortosa i reprendre la marxa sentit València.

Si no s'hagués aixecat la via en el tram Tortosa-Freginals, les comunicacions entre el sud de Tarragona i el Nord de Castelló serien molt més fluides, a més que estacions com Ulldecona o Vinaròs millorarien el servei, amb més trens fent-hi parada. No vull pensar en intencionalitats polítiques.

* No vull parodiar un anunci de cervesa.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 11/03/2011 14:14

genissimon ha escrit:Desconec el temps que es trigaria a recórrer el tram de Tortosa a Freginals, Ulldecona i Vinaròs, però no els gairebé 40 minuts com a mínim que ara es triguen a recular des de Tortosa cap a L'Aldea-Amposta-Tortosa i reprendre la marxa sentit València.
L'Aldea-Tortosa: 13,1 km
Tortosa-Ulldecona: 30,6 km
Ulldecona-Vinaròs: 15,4 km
====
Tortosa-Vinaròs: 46,0 km
L'Aldea-Tortosa-Vinaròs: 59,1 km
L'Aldea-Vinaròs (directe): 38,4 km

Tenint en compte que el tram Ulldecona-Vinaròs es fa en 9 minuts, dedueixo que es podria anar de Tortosa a Vinaròs en una mitja hora, amb parades a Santa Bàrbara i Ulldecona. Afegint-hi els 10 minuts de Tortosa a l'Aldea, el recorregut Vinaròs-Santa Bàrbara-Tortosa-L'Aldea (59,1 km) es faria en 40 minuts.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 11/03/2011 15:49

Jo crec que una solució ha llarg termini, es tindria que fer una petita xarxa de rodalies que comuniques les terres del Ebre amb Tarragona i algunes poblacions de la província de Castelló.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Divendres 11/03/2011 16:55

No cal tornar a posar les vies. Només habilitant un tren llençadora (que podria ser una UT amb un o dos vagons) entre Tortosa i L'Aldea, i que coincidís amb les sortides/arribades d'altres trens la cosa ja funcionaria molt millor. La infraestructura està, disposa de prou capacitat per fer-ho, i ajudaria a evitar situacions absurdes com les que es veuen cada dia als regionals que uneixen Barcelona amb València.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/03/2011 17:02

Jo crec que a Renfe ja li va bé aquest absurd. Així, molta gent no es plantejarà agafar l'MD en lloc de qualsevol LD, amb la corresponent reducció d'ingressos que això representaria per a la companyia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 12/03/2011 19:28

El que necessita aquest territori és fer una estació d' AMPOSTA al costat d'aquesta població, un cop passat el pont de l'Ebre, i fer acabar els trens de Rodalies de Catalunya a Vinaròs.

El tram entre l'Aldea i Tortosa es reconverteix en tren-tram amb penetració tranviària per Tortosa. Només caldria comprar unitats lleugeres de dos cotxes, atès que de poden circular per l'actual via.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 12/03/2011 23:33

liniadelRipollés ha escrit:El que necessita aquest territori és fer una estació d' AMPOSTA al costat d'aquesta població, un cop passat el pont de l'Ebre, i fer acabar els trens de Rodalies de Catalunya a Vinaròs.

El tram entre l'Aldea i Tortosa es reconverteix en tren-tram amb penetració tranviària per Tortosa. Només caldria comprar unitats lleugeres de dos cotxes, atès que de poden circular per l'actual via.
Amb quins diners, tot això?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 13/03/2011 15:41

Jo dic el que em sembla lògic fer allà avall, no pressuposo que sigui el millor moment per fer-ho. Fer terminal Ulldecona en comptes de Tortosa no té sentit, però fer terminal Vinaròs sí, per població i per les relacions d'aquesta població amb Catalunya.

En tot cas, pensa que fa només quatre mesos encara es parlava de soterrar a Balaguer i ara ja no es soterra ni Sant Feliu de Llobregat.

437.001 ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:El que necessita aquest territori és fer una estació d' AMPOSTA al costat d'aquesta població, un cop passat el pont de l'Ebre, i fer acabar els trens de Rodalies de Catalunya a Vinaròs.

El tram entre l'Aldea i Tortosa es reconverteix en tren-tram amb penetració tranviària per Tortosa. Només caldria comprar unitats lleugeres de dos cotxes, atès que de poden circular per l'actual via.
Amb quins diners, tot això?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 14/03/2011 16:37

Jo crec que tindrien que fer es una línia de rodalies que connectes Castelló amb Tortosa i en llarg termini fer un tren-tram que connectes amb totes les poblacions de les terres del Ebre.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 14/03/2011 19:10

Una llençadora per enllaçar Tortosa amb l'Aldea-Amposta pels trens de Llarga distància és perfectament viable ja que amb prou feines caldria tenir cap tren més doncs entre tren i tren sol haver un tren aturat a Tortosa, una altra cosa és també que a determinades hores els horaris dels trens regionals ja permetin aquest enllaç casualment ja que els horaris no estan coordinats, la possibilitat de crear una estació a Amposta com un primer pas, malgrat que aquesta pugui estar a un km i mig del nucli urbà no seria una cosa gaire costosa, a la llarga sempre es podria amb la idea de crear un servei local construir un ramal de via única que acostés al municipi amb estació.

En cas que es decidís crar un servei llençadora pels trens de Llarga distància aquest amb inversió de marxa podria continuar fins a Ulldecona, Vinaròs i Benicarló o fins a l'Ametlla de Mar tenint en compte que a determinades franges horàries nohi ha tren en estones excessives, quedant el temps Tortosa Vinaròs semblant al que s'hagués pogut fer amb l'antic traçat.

Actualment el servei entre Tortosa i Vinaròs per carretera supera en molt en temps el que pugui oferir el tren degut a la immensa volta per Sant Carles de la Ràpita i Alcanar, per bé que les estacions de Vinaròs i també la de Benicarló no estan massa ben situades de cara a un servei d'aquestes característiques i fins i tot connectar Tortosa amb l'estació de l'Aldea amb aquest servei és sovint poc fiable i mancat de coordinació i a més els autobusos no paren a l'estació pròpiament sinó a la carretera.

A part d'això entremig està Camp-Redó, un nucli que pertany a Tortosa no molt gran però situat al costat mateix de l'estació i amb un polígon industrial prou gran on un bon servei podria tenir cert èxit.

Jo penso que si no s'ha prestat ja un servei d'aquestes característiques és per manca de voluntat política, crec que a Renfe no li convé que els seus trens de llarga distància s'omplin de viatgers de recorreguts curts que es queden amb la imatge d'un tren car podent vendre aquelles places per als trajectes més llargs.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 17/03/2011 1:25

Us imagineu un servei de la HIFE sobre rails?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 17/03/2011 1:28

L'estació de Vinaròs també és "lluny" del centre urbà i té èxit. Fer l'estació d'Amposta a un km de la població és una millora respecte la situació actual. Bus urbà i ja està.
josep_serre ha escrit:Una llençadora per enllaçar Tortosa amb l'Aldea-Amposta pels trens de Llarga distància és perfectament viable ja que amb prou feines caldria tenir cap tren més doncs entre tren i tren sol haver un tren aturat a Tortosa, una altra cosa és també que a determinades hores els horaris dels trens regionals ja permetin aquest enllaç casualment ja que els horaris no estan coordinats, la possibilitat de crear una estació a Amposta com un primer pas, malgrat que aquesta pugui estar a un km i mig del nucli urbà no seria una cosa gaire costosa, a la llarga sempre es podria amb la idea de crear un servei local construir un ramal de via única que acostés al municipi amb estació.

En cas que es decidís crar un servei llençadora pels trens de Llarga distància aquest amb inversió de marxa podria continuar fins a Ulldecona, Vinaròs i Benicarló o fins a l'Ametlla de Mar tenint en compte que a determinades franges horàries nohi ha tren en estones excessives, quedant el temps Tortosa Vinaròs semblant al que s'hagués pogut fer amb l'antic traçat.

Actualment el servei entre Tortosa i Vinaròs per carretera supera en molt en temps el que pugui oferir el tren degut a la immensa volta per Sant Carles de la Ràpita i Alcanar, per bé que les estacions de Vinaròs i també la de Benicarló no estan massa ben situades de cara a un servei d'aquestes característiques i fins i tot connectar Tortosa amb l'estació de l'Aldea amb aquest servei és sovint poc fiable i mancat de coordinació i a més els autobusos no paren a l'estació pròpiament sinó a la carretera.

A part d'això entremig està Camp-Redó, un nucli que pertany a Tortosa no molt gran però situat al costat mateix de l'estació i amb un polígon industrial prou gran on un bon servei podria tenir cert èxit.

Jo penso que si no s'ha prestat ja un servei d'aquestes característiques és per manca de voluntat política, crec que a Renfe no li convé que els seus trens de llarga distància s'omplin de viatgers de recorreguts curts que es queden amb la imatge d'un tren car podent vendre aquelles places per als trajectes més llargs.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 17/03/2011 1:41

C6 valenciana a Vinaròs? Ciència ficció. Volen el tram lliure per a 200km/h i ha de ser així. Haurien de ser trens de regionals aptes a 160km/h mínim.
Sagrerenc ha escrit:L'ideal, seria que els Catalunya Exprés anessin en doble composició fins a l'Aldea i allà es desacoblessin, una unitat cap a Tortosa i l'altra cap a Vinaròs amb un enllaç ràpid amb els regionals valencians. Això és el que es faria en qualsevol altre país europeu, però fer-ho aquí és "massa feina".

No té cap sentit que els trens acabin a Ulldecona, podent fer-ho a Vinaròs, que és una ciutat tan gran com Tortosa, punt de partida de Regionals Exprés a València, parada dels trens de LD (excepte Euromed), i futur extrem de la C-6 valenciana.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 17/03/2011 2:23

liniadelRipollés ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:L'ideal, seria que els Catalunya Exprés anessin en doble composició fins a l'Aldea i allà es desacoblessin, una unitat cap a Tortosa i l'altra cap a Vinaròs amb un enllaç ràpid amb els regionals valencians. Això és el que es faria en qualsevol altre país europeu, però fer-ho aquí és "massa feina".

No té cap sentit que els trens acabin a Ulldecona, podent fer-ho a Vinaròs, que és una ciutat tan gran com Tortosa, punt de partida de Regionals Exprés a València, parada dels trens de LD (excepte Euromed), i futur extrem de la C-6 valenciana.
C6 valenciana a Vinaròs? Ciència ficció. Volen el tram lliure per a 200km/h i ha de ser així. Haurien de ser trens de regionals aptes a 160km/h mínim.
Doncs la C6 a Vinaròs no és només una reivindicació del Baix Maestrat i la Plana Alta, sinó que està inclosa al Pla de Rodalia 2010-2020 de la Comunitat Valenciana. Una altra cosa és que aquests plans, com el de Catalunya, es facin realitat...

No veig que sigui tan complicat compatibilitzar trànsits de llarga distància a 200 km/h amb trens de rodalia cada hora, uns poden avançar els altres.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 17/03/2011 10:47

Trobo un error ampliar la C6 fins a Vinaròs.Seria millor millorar l'actual servei de regionals i ficar freqüències similars al Tortosa-Barcelona en el tram entre Ulldecona/Vinaròs i València.I que el servei ho faci unitats adaptades a 160 km/h,o sigui 448R o 449,peró no 470 que la seva velocitat màxima és de 140 km/h ni unitats de rodalies.per que el temps de trajecte no sigui tant etern.Per cert,que el famòs regional dels diumenges Ulldecona-València crec que ho fa una 447.

Aixó de l'estació d'Amposta no ho trobo malament,tot i que la demanda a L'Aldea-Amposta baixaria considerablement,i potser deixin d'aturar-se alguns LD(passarien a aturar-se a la nova d'Amposta).



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 17/03/2011 18:42

No, si ja fa anys ja, que volen les rodalies. Ja et dic: un servei cadenciat de regionals a 160km/h pot estar bé. Nucli de rodalies no ho veig de cap manera.
Sagrerenc ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:L'ideal, seria que els Catalunya Exprés anessin en doble composició fins a l'Aldea i allà es desacoblessin, una unitat cap a Tortosa i l'altra cap a Vinaròs amb un enllaç ràpid amb els regionals valencians. Això és el que es faria en qualsevol altre país europeu, però fer-ho aquí és "massa feina".

No té cap sentit que els trens acabin a Ulldecona, podent fer-ho a Vinaròs, que és una ciutat tan gran com Tortosa, punt de partida de Regionals Exprés a València, parada dels trens de LD (excepte Euromed), i futur extrem de la C-6 valenciana.
C6 valenciana a Vinaròs? Ciència ficció. Volen el tram lliure per a 200km/h i ha de ser així. Haurien de ser trens de regionals aptes a 160km/h mínim.
Doncs la C6 a Vinaròs no és només una reivindicació del Baix Maestrat i la Plana Alta, sinó que està inclosa al Pla de Rodalia 2010-2020 de la Comunitat Valenciana. Una altra cosa és que aquests plans, com el de Catalunya, es facin realitat...

No veig que sigui tan complicat compatibilitzar trànsits de llarga distància a 200 km/h amb trens de rodalia cada hora, uns poden avançar els altres.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 04/12/2011 10:09

Jo faria una xarxa de rodalies entre les Terres del Ebre i la provincià de Castelló.

R1/C1. Castelló de la plana - Orpesa - Vinaros
R2/C2. Castelló de la plana - Vinaros - Ulldecona - Aldea/Amposta/Tortosa
R3/C3. Vinaros - Ulldecona - Tortosa
R4/C4. Ulldecona - Aldea/Amposta/Tortosa - Hospitalet - Salou - Tarragona
R5/C5. Tortosa - Aldea/Amposta/Tortosa - Hospitalet - Salou - Tarragona

Que us sembla aquesta xarxa de rodalies entre les Terres del Ebre i la Provincià de Castelló vull que hem doneu la vostre opinió moltes gracies.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”