Autor: Lluita1714 » Dissabte 29/10/2011 18:37
Jo estic d'acord amb en Platanito, però afegiria la Torre de Collserola, per promoure-la en la seva faceta de mirador, en la que és poc coneguda.
Apart d'això, i altres indrets que proposarien altres membres del fòrum com el d'Andorra (Metro de l'Urgell o alguna cosa semblant), que un company ja l'ha planificat molt bé, jo el que proposaria és un indret turístic molt molt transitat d'aquest país que només té accés per una carretera de muntanya molt transitada, massa. La ruta partiria en adherència de Figueres-Vilafant, connexió amb l'Alta Velocitat, i traçaria un recorregut aturant-se a Figueres (Estació de via d'ample ibèric), i amb l'excusa, a pobles com Vilatenim, Vilasacra, Castelló d'Empuries, Empuriabrava (la zona més a l'interior d'aquesta), Santa Margarida, Roses, i d'aquí amb dents de cremallera, fins a Cadaqués.
Als pobles de Vilasacra, Vilatenim, Empuriabrava i Santa Margarida (les primeres petites, i les darreres, de gent que només fa servir el cotxe), poden ser només baixadors amb andanes de formigó i potser alguna marquesina de bus, com a La Pobla de Segur, que siguin de parada sota demanda dels viatgers o amb algun botó a l'estació, barates, de pocs recursos, no està la cosa per fer grans obres; Castelló d'Empuries i Roses serien estacions mitjanament decents, amb una marquesina gran per andana, amb horaris; Figueres-Vilafant, sota terra, i jo optaria per una cosa econòmica, purament funcional, parets, sostre i andana de formigó. A Figueres-Vilafant i Cadaqués, terminals, en superfície si és possible (a Cadaqués, per exemple, sobre la Riera de Sant Vicenç, a la part superior del Carrer de la Trilla).
Tot ho faria molt econòmic, funcional al màxim, prescindiria si cal de taquilles i validadores, i dotar de taquilla l'interior dels trens (amb una sola entrada doncs) per estalviar empleats (tres trens, 9 empleats= un maquinista, un vigilant i un venedor de tiquets, que en marxa faci de revisor, per cada tren). Res de personal a les estacions, 9 empleats en marxa, i si de cas, manteniment i reparacions, que es poden enviar des de Martorell, Rubí, o Núria. Trens Stadler, per economitzar recanvis i tot això, i amb algun color que els distingeixi dels germans de Núria i Montserrat, i seguint colors bàsics fàcils d'identificar, el vermell, el groc o el morat poden ser bones opcions.
Amb això i una bona publicitat basada en el comerç medieval de Castelló d'Empúries, la platja de Roses, les cales de Cadaqués i Dalí, pot tenir més èxit encara que el cremallera de Núria, gràcies a la fama de la vila, la connexió internacional de l'AV, donant servei als pobles de l'àmbit, i sent més barat de manteniment (desposseït de patrimoni, d'excés de túnels, de neu, i amb menys trens) pot ser una línia rentable, o gairebé. Si falten trens... els Beh 4/8...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.