Nou cremallera a Catalunya, on el posaríeu?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Nou cremallera a Catalunya

EntradaAutor: genissimon » Divendres 04/11/2011 14:21

No sé que vols dir...

De tota manera, entrant a fons al tema, jo posaria un cremallera entre Vielha i Baqueira. Amb enllaç amb la futura línia de La Pobla de Segur a Marignac (França).

Salut !!

liniadelRipollés ha escrit:Això és massa hobbytren...

genissimon ha escrit:[ironic=ON]
Millor un velcro, que la cremallera ja està molt passada de moda.
[ironi=OFF]

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2374
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Cremallera a Vaquèira i connexió amb la línia de la Pobla

EntradaAutor: Guigui » Divendres 04/11/2011 14:58

Més aviat, un cremallera de Salardú a Vaquèira. Perquè crec que l'opció socialment més rendible per a connectar la línia de la Pobla amb la Vall d'Aran i França és pel Pallars Sobirà, no per l'Alta Ribagorça.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23601
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Cremallera a Vaquèira i connexió amb la línia de la Pobl

EntradaAutor: genissimon » Divendres 04/11/2011 15:59

Si mires aquesta entrada meva del passat 28 de juny de 2006, el meu plantejament de prolongació de la línia de La Pobla de Segur ja passa pel Pallars Sobirà i la Vall d'Aran camí de França.

Salut !!

Guigui ha escrit:Més aviat, un cremallera de Salardú a Vaquèira. Perquè crec que l'opció socialment més rendible per a connectar la línia de la Pobla amb la Vall d'Aran i França és pel Pallars Sobirà, no per l'Alta Ribagorça.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2374
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Deducció

EntradaAutor: Guigui » Divendres 04/11/2011 16:08

El fet que volguessis posar el cremallera des de Vielha m'havia fet pensar el contrari...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23601
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Nou cremallera a Catalunya, on el posaríeu?

EntradaAutor: genissimon » Dilluns 07/11/2011 14:46

L'havia posat des de Vielha per segregar el trànsit "local" a la neu (cremallera via mètrica) del regional i/o internacional (ample normal UIC). Perquè crec que la infraestructura hotelera de Vielha és molt notable i la seva ocupació a l'hivern és a base d'esquiadors que han d'anar per carretera cap a Baqueira. També crec que el cremallera des de Vielha fins a Salardú podria compartir plataforma amb la línia ferroviària convencional d'ample normal UIC. No estic parlant de vies de doble ample, estic parlant d'almenys una via de cada ample i sistema d'electrificació i senyalització separat.

Evidentment, tant a Vielha com a Salardú caldria construir un potent intercanviador entre el cremallera i el tren normal. El cremallera podria funcionar més com un tren local.

Inicialment, si no es construís la línia ferroviària des de La Pobla de Segur, si s'implantés el cremallera des de Vielha tindria viabilitat. Si primer es construeix la línia UIC, potser el cremallera es podria restringir al tram Salardú-Baqueira.

No sé si m'explico la idea.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2374
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Anterior

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant