Pàgina 2 de 2

Re: Nou cremallera a Catalunya

Publicat: Divendres 04/11/2011 13:21
Autor: genissimon
No sé que vols dir...

De tota manera, entrant a fons al tema, jo posaria un cremallera entre Vielha i Baqueira. Amb enllaç amb la futura línia de La Pobla de Segur a Marignac (França).

Salut !!
liniadelRipollés ha escrit:Això és massa hobbytren...
genissimon ha escrit:[ironic=ON]
Millor un velcro, que la cremallera ja està molt passada de moda.
[ironi=OFF]

Salut !!

Cremallera a Vaquèira i connexió amb la línia de la Pobla

Publicat: Divendres 04/11/2011 13:58
Autor: Guigui
Més aviat, un cremallera de Salardú a Vaquèira. Perquè crec que l'opció socialment més rendible per a connectar la línia de la Pobla amb la Vall d'Aran i França és pel Pallars Sobirà, no per l'Alta Ribagorça.

Re: Cremallera a Vaquèira i connexió amb la línia de la Pobl

Publicat: Divendres 04/11/2011 14:59
Autor: genissimon
Si mires aquesta entrada meva del passat 28 de juny de 2006, el meu plantejament de prolongació de la línia de La Pobla de Segur ja passa pel Pallars Sobirà i la Vall d'Aran camí de França.

Salut !!
Guigui ha escrit:Més aviat, un cremallera de Salardú a Vaquèira. Perquè crec que l'opció socialment més rendible per a connectar la línia de la Pobla amb la Vall d'Aran i França és pel Pallars Sobirà, no per l'Alta Ribagorça.

Deducció

Publicat: Divendres 04/11/2011 15:08
Autor: Guigui
El fet que volguessis posar el cremallera des de Vielha m'havia fet pensar el contrari...

Re: Nou cremallera a Catalunya, on el posaríeu?

Publicat: Dilluns 07/11/2011 13:46
Autor: genissimon
L'havia posat des de Vielha per segregar el trànsit "local" a la neu (cremallera via mètrica) del regional i/o internacional (ample normal UIC). Perquè crec que la infraestructura hotelera de Vielha és molt notable i la seva ocupació a l'hivern és a base d'esquiadors que han d'anar per carretera cap a Baqueira. També crec que el cremallera des de Vielha fins a Salardú podria compartir plataforma amb la línia ferroviària convencional d'ample normal UIC. No estic parlant de vies de doble ample, estic parlant d'almenys una via de cada ample i sistema d'electrificació i senyalització separat.

Evidentment, tant a Vielha com a Salardú caldria construir un potent intercanviador entre el cremallera i el tren normal. El cremallera podria funcionar més com un tren local.

Inicialment, si no es construís la línia ferroviària des de La Pobla de Segur, si s'implantés el cremallera des de Vielha tindria viabilitat. Si primer es construeix la línia UIC, potser el cremallera es podria restringir al tram Salardú-Baqueira.

No sé si m'explico la idea.

Salut !!