Un servei de rodalia nocturn té utilitat?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Un servei de rodalia nocturn té utilitat?

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 15/10/2011 12:18

Seria rendible posar trens cada hora o cada mitja hora durant tota la nit?
albert28 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 15/10/2011 14:44, en total s’ha editat 1 vegada.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 15/10/2011 12:47

albert28 ha escrit:Seria rendible posar trens cada hora o cada mitja hora durant tota la nit?
No.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 15/10/2011 13:03

Ja s'ha dit moltes vegades que si fos per rendibilitat la meitat dels serveis de rodalies haurien d'anar fora.
El que cal valorar no és només això.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 15/10/2011 13:04

El servei de rodalia, en el seu conjunt, no és rendible ni durant el dia. La pregunta hauria de ser: un servei de rodalia nocturn té una utilitat social?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 15/10/2011 13:18

Doncs jo sí que estaria d'acord amb Rodalies nocturn sempre i quan amb les següents condicions:

1.Garantia total de seguretat.A cada tren i a cada estació és imorescindible la presència d'agents de seguretat i amb mossos acompanyats en alguns casos.El punt 1 el més essencial.
2.Millorar l'il.luminació de les estacions poc il.luminades.
3.Mirar d'evitar atropellaments.Potser implantar servei nocturn augmentarà els atropellaments?...
4.Cap estació amb accès lliure(actualment a prop de Barcelona hi ha algunes com Mollet St.Fost,El Papiol,Garraf).si no s'arrecla aquest aspecte doncs que els trens és saltin certes estacions.

Com a primer pas,és podria posar servei nocturn de Rodalies fins a la zona 3/4..Fins a Mataró a l'R1,fins a Granollers i Vilanova a l'R2 i fins a Martorell i Terrassa a l'R4.Serveis realitzats per 465 simple per evitar els "me pongo a fumar o hacer el tonto entre vagón y vagón",i en cada 465 que circuli uns 5 o 6 de seguretat mínim i algún mosso si s'escau.I tampoc fa falti que aquests trens nocturn parin a totes(per exemple els R2 és poden saltar Garraf,o els R4 saltar-se Birfuació o El Papiol)

No surt rendible el rodalies nocturn per qué amb el moment actual no hi haurà diners per contractar agents,a més que s'haurà de veure si aquests voldràn treballar de nit.I ja dic que abans de tenir rodalies nocturn,la seguretat dels viatjers ha d'estar totalment garantida,i actualment aixó de dia no és cumpleix ni de lluny.Si no està garantida,ho sento,peró que continuï com ara.
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 15/10/2011 14:16, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 15/10/2011 13:25

Hi ha gent que té torn de nit, avions que s'enlairen de matinada, etc. I crec que també tenen dret els que tornen de festa.
Un tren en simple cada hora o hora i mitja no deu ser gaire més deficitari que d'altres que circulen a primera i última hora del dia. I en el cas de que sí ho fos, no em semblaria cap barbaritat aplicar un suplemtent per nocturnitat a les tarifes.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 15/10/2011 13:36

Javi M ha escrit:Hi ha gent que té torn de nit, avions que s'enlairen de matinada, etc. I crec que també tenen dret els que tornen de festa.
Un tren en simple cada hora o hora i mitja no deu ser gaire més deficitari que d'altres que circulen a primera i última hora del dia. I en el cas de que sí ho fos, no em semblaria cap barbaritat aplicar un suplemtent per nocturnitat a les tarifes.
I si valides amb un títol integrat, com poses el suplement?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 15/10/2011 14:38

Miquel ha escrit:I si valides amb un títol integrat, com poses el suplement?
Sumant una zona als trajectes, per exemple. En tot cas això del suplement no ho veig gaire viable. Només deia que preferiria serveis més cars durant la nit que no tenir-ne.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 15/10/2011 14:50

Com bé ha dit Mako448 si hi ha prou seguretat, estaría bé perquè no et tindries que preocupar al anar de festa de si tens que conduir, la gent que treballa de nit tambè tenen dret a fer servir el tren com la majoria de gent que treballa de dia, la gent que no té vehicle propi què fa per moure's per la nit...
I si els autobusos de nit no passen per determinats pobles, qui visqui en aquests pobles com es mouen durant la nit?

Edito: he modificat el títol del tema.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dissabte 15/10/2011 15:45

La mobilitat nocturna en periodes normals es cobreix perfectament amb un conjunt de busos nocturns.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 15/10/2011 17:02

Doncs jo no hi estic d'acord, quan la majoria dels busos nocturns de la línia N30 cap amunt, no omplen ni la meitat, i en alguns casos, ni un quart de bus, i això que passen cada hora. La despesa és enorme: personal, energia, treure hores al personal de manteniment d'infraestructura.

Sí que es podria plantejar fer com a FGC que els divendres i dissabtes, el servei acaba a les 2h.



davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 15/10/2011 17:23

victorcasta ha escrit:Doncs jo no hi estic d'acord, quan la majoria dels busos nocturns de la línia N30 cap amunt, no omplen ni la meitat, i en alguns casos, ni un quart de bus, i això que passen cada hora. La despesa és enorme: personal, energia, treure hores al personal de manteniment d'infraestructura.

Sí que es podria plantejar fer com a FGC que els divendres i dissabtes, el servei acaba a les 2h.
I sobretot que els caps de setmana els primers trens desde bcn fossin a les 5 i pico, no com ara que que nomes circulen en sentit contrari a la demanda, sino veure els trens de les sis



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 15/10/2011 17:45

davida ha escrit:
victorcasta ha escrit:Doncs jo no hi estic d'acord, quan la majoria dels busos nocturns de la línia N30 cap amunt, no omplen ni la meitat, i en alguns casos, ni un quart de bus, i això que passen cada hora. La despesa és enorme: personal, energia, treure hores al personal de manteniment d'infraestructura.

Sí que es podria plantejar fer com a FGC que els divendres i dissabtes, el servei acaba a les 2h.
I sobretot que els caps de setmana els primers trens desde bcn fossin a les 5 i pico, no com ara que que nomes circulen en sentit contrari a la demanda, sino veure els trens de les sis
Realment si comencés el servei a les 5 del matí i no a les 6 o a les 7 fins i tot en algun cas, tots els que hagin d'agafar els primers trens per obligació ja es trobarien els trens força més lliures dels indesitjables porreros a qui beneficiaria aquesta mesura.

Sobre el que tracta aquest tema, la gent que treballa de nit normalment, comença i acaba el seu torn a la franja horària que hi ha servei de rodalia, a la nit el servei d'autobús nocturn és en general suficient, no dic que no sigui millorable, això no treu que en alguns casos s'hagi d'ajustar d'alguna manera divendres, dissabtes, tenir el tren en servei tota la matinada només suposaria que l'endemà al matí la gent que el fa servir per anar a treballar se'l trobi ple de vomitades i fent fàstic per una gent que a més a més no ha pagat bitllet i ha destrossat tot el que ha pogut, però clar la gent es capaç de gastar-se en una nit 60€ en cubates, i repartir-se el que val un taxi entre 4 per anar a casa no s'ho pot permetre.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

elnenabril
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: elnenabril » Dissabte 15/10/2011 22:26

victorcasta ha escrit:
albert28 ha escrit:Seria rendible posar trens cada hora o cada mitja hora durant tota la nit?
No.
A l'Estiu i Festes Puntuals (Semana Santa, etc...), potser si, com passa el Metro de Barcelona



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 15/10/2011 23:04

Això ja es fa, per exemple, pel Carnestoltes de Sitges.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 16/10/2011 0:00

victorcasta ha escrit:Sí que es podria plantejar fer com a FGC que els divendres i dissabtes, el servei acaba a les 2h.
El que no pot ser en direcció Barcelona, en la majoria de casos l'últim tren passa abans de les 23 hores. Avui he agafat l'últim R2 a Gavà cap a Sants, que en realitat és un Regional procedent de Reus, i molta gent anava dreta, ja que el tren anterior passava 37 minuts abans. Altres vegades he hagut d'agafar l'R1 de Barcelona a Blanes a les 22-23 hores, i fins a Mataró hi anava gent dreta. Posar trens tota la nit no té sentit, com s'ha dit més amunt, per això estan els busos nocturns. Però sí que caldria reforçar el servei actual entre les 22 i les 24 hores.

Per altra banda, aquests dies en motiu del Festival de Cinema de Sitges, hi ha un tren especial que surt de Sitges a la 01.30h amb arribada a Sants a les 01.58h i sense parades intermitges. No hauria costat res fer parar aquest tren a Castelldefels, per poder enllaçar amb l'N14 i l'N16.



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Diumenge 16/10/2011 4:59

ja n'he parlat al forum en altres ocasions un tren cada dues hores per sentit no estorbaría en les tasques de mentaniment nocturn. Aixo si equipat amb Revisor i un bon dispositiu de seguretat. Potser no cada dia pero caps de setmana i vigilies de festius seria ideal. A part no oblidem que s'estalvierien molts accidents de transit, i facilitaría la mobilitat pels que treballen o els usuaris d'oci nocturn. (No nomes per Barcelona tambe per poblacions veines)

Pel tema del bitllet? Estacions al aire lliure, tancades. Una validadora en cada vagó com a el tramvía. Que no hi ha maquina autovenda? Cap problema per aixo estan els interventors als trens per expedirte el bitllet.

Realment sería fer circular 2 serveis mes per sentit. En el cas de un cada hora 4



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Diumenge 16/10/2011 9:55

El divendres, desprès d'estar a la zombie walk de Sitges, vaig consultar trens a l'estació (eren aprox. les 23:30h) i em van dir de manera no oficial que hi havia una circulació cap a Barcelona...a la 1:30h de la matinada! :o :o


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 16/10/2011 10:22

calisay ha escrit:El divendres, desprès d'estar a la zombie walk de Sitges, vaig consultar trens a l'estació (eren aprox. les 23:30h) i em van dir de manera no oficial que hi havia una circulació cap a Barcelona...a la 1:30h de la matinada! :o :o
Ho he dit dos missatges més amunt: és un servei especial en motiu del Festival de Cinema. Aquesta nit serà l'últim dia que circula.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 16/10/2011 13:29

Perquè tingueu una idea, a Zuric hi ha servei nocturn d'S-Bahn, amb una freqüència horària a cada línia. Cal pagar un suplement (em sembla que 1 franc per viatge). Allí, la qüestió s'explica perquè molt sovint, les vies segueixen els nuclis de població i les estacions es troben al centre, mentre que no hi ha alternativa ràpida a les autopistes, cosa que fa el tren molt més eficient que un servei d'autobús. Ara bé, també cal pensar que Suïssa, en general, no despunta per la seva activitat nocturna.

No dic que haguem de fer una cosa semblant a Barcelona, però explico aquest cas per veure quins avantatges i inconvenients tindria aplicat aquí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”