PROJECTEM LA L8

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

PROJECTEM LA L8

Entrada Autor: metrobaix » Dissabte 01/10/2005 17:51

Hola Companys,

He obert aquest fil amb l'objectiu de projectar el que seria un L8 com cal, ja aquest es un punt critic de discusió partint de la segënt qüestió:
"La L8 es o no es una linia mes de la xarxa de metro?¿"
Si penseu que si (em fastidieu el fil! jejej), per si pel contrari no esteu gaire convençuts de que arriba a ser, us proposo un joc...

Es tractaria de que cadascu introduis les millores que consideres oportunes, sempre partint de la realitat amb els limits que podria tenir un projecte integral sobre aquesta linia el DPTOP. Llavors partim de la linia que disposem, per tant s'han de continuar mantenint el serveis que discorren pel tram comu, es adir serveis R i S, pensant per exemple una nova nomenclatura que inclogues els serveis S dins de la L8 en el tram que comparteixen, ja que les parades són iguals, per exemple, a partir d'aqui deixo el fil obert "para que hagan sus apuestas"....

PD: Quan he dit millores em referia a per exemple noves estacions, millores de les existents, perllogaments de la Linia dintre de les possibilitatats,... nuse tot vostre!



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 01/10/2005 19:21

Has d'anar a la web d'FGC, seleccionar L'empresa i d'aquí seleccionar Campanyes.
Poses l'altaveu en marxa i selecciones la penúltima tele que surt a la pantalla banda esquerra inferior.
Aquí trobaràs l'espot publicitari del Metro del Vallès. T'aclarirà si la L8 és un tren o un metro?

Per cert, m'encanta l'anunci de la iaia marcant una T2 resistiva a l'AZCOYEN de Sarrià. Molt d'època...de la via blanca.

També l'spot de Vall de Núria em tranquilitza i relaxa.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dissabte 01/10/2005 19:45

mmmm.... mes trens... mes frequencies.... pero aqui parlen del metro del valles que no es pas una linia de metro, els trens si no mequivico tenen una frequencia de 20 minuts, es adir tres serveis per hora, jo nomes em refeixo al tram Espanya- Moli Nou, vo a tot el metro del baix, ui es per aixo com la cosa no acaba de funcionar com a metro proposo que indiquem nosaltres els aspectes que millorariem i com... sobretot que fariem per millorar-los!



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 01/10/2005 20:40

Un tren cada 20 minuts és la freqüència de festius als ramals de Sabadell i Terrassa, i 10 minuts al tronc comú fins a Sant Cugat, així com a les línies urbanes de Balmes i de Reina Elisenda.

En dies feiners, la freqüència de pas pot arribar a un tren cada tres minuts entre Barcelona i Sant Cugat, cada sis a Rubí i Universitat Autònoma i cada 12 a Sabadell i Terrassa. Per a les línies urbanes, la freqüència sol ser constant a sis minuts a excepció de l'hora punta del matí en què el trajecte de Sarrià a Reina Elisenda és cobert per una llançadora amb una freqüència aproximada d'entre tres i quatre minuts.



anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Diumenge 02/10/2005 10:19

Perquè l'actual projecte de la L8 jo no l'acabo de veure. Almenys en 2 sentits?

1. Veig la connexió Pl.Espanya-Francesc Macià-Gràcia, però jo la faria passar per Sants Estació (per sota de c/Tarragona, paral·lelament a la L3) Avantatges: millorar molt la connectivitat del TGV amb el Baix Llobregat i part de Barcelona

2. A partir de Gràcia no entenc el sentit de dirigir-la a Glòries, passant per zones ja cobertes satisfactòriament per altres línies de metro (L1, L2, L4) No creieu q hi ha necessitats més importants? Una possibilitat barata i racional seria aprofitar per donar sortida al nyap de la L7 que congestiona totalment una linia tant necessitada de creixement com el Metro del Vallès. Osease: jo connectaria la L8 i la L7 a Gràcia, fent els canvis d'ample de via necessaris en aquesta darrera.

Com ho veieu?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 02/10/2005 13:37

Estic d'acord amb la proposta d'anarres pel que fa al trajecte per l'Eixample, també penso que seria una bona odea fer-la pujar pel c/ Tarragona, paral·lela a la L3 però sense parar a Tarragona.
En canvi, crec que potser sí seria bona idea fer arribar la L8 fins a Glòries o, com a mínim, fins a Sagrada Família, perquè aquest tram no gaire llarg de Gràcia a Sagrada Família permetria que la L8 tingués enllaç directe amb la L2 i la L4 ()
Així tindríem els següents enllaços de la L8:

L1: Hospitalet, Pl. Espanya, Glòries
L2: Sagrada Família
L3: Pl. Espanya, Lesseps
L4: Joanic
L5: Sants Estació, Sagrada Família
L6: Gràcia
L7: Gràcia
L9/L10: Amadeu Torner, Lesseps

Cal notar que jo faria un gir de gairebé 180º per arribar fins a Lesseps, però és que encara que es perdés una mica de temps pujant fins allà, les combinacions que permetria un intercanviador a Lesseps són massa atractives com per deixar-les perdre.
Pel que fa a RENFE, tindríem enllaç a:

R1: Gornal, Sants Estació, Glòries
R2: Gornal, Sants Estació, Glòries
R3: Sants Estació, Glòries
R4: Sants Estació, Glòries
Regionals: Sants Estació
AVE/TGV: Sants Estació

Realment, seria un pas molt important per la L8 i el metrobaix si es pogués aconseguir tot això. Segur que, aleshores, caldria pensar en posar trens en doble i triple composició durant tot el dia.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 02/10/2005 13:50

Hola,

Pues yo creo que la L8 debería de conformar un eje longitudinal por Gran Via que se anexionase el tramo de L1 por esta avenida y el de L2 prolongándose hacia Badalona.

Si en los planes actuales se puede hacer o iniciar... aunque solamente fuesen los estudios y previas, que se haga, y si no hay pasta, que no la tiren con barbaridades como hacer subir esta línea por Francesc Macià buscando Sagrada Familia para que luego baje de nuevo a Glòries en un esperpéntico trazado que teniendo tranvía por la Diagonal o bus directo por Gran Vía o cualquier cosa, nadie iría a Glòries por este otro camino. Y es que inlcuso el lento tranvía llegaría antes que esa vuelta de tuerca de la L8.

La L8 acaba en Pl. España, desde donde su única prolongación lógica ha de ser en línea recta y hasta Glòries sí, pero por Gran Vía, con lo cual hay que pensar antes de actuar ni hacer nada en qué hacer con el tramo de L1 que nos vamos a comer en el intento y en el tramo de L2.

Yo por ejemplo y antes de hacerle nada a la L8, haría un tramo de L1 desde Pl. España y bajo la Av. Mistral y el centro de Ciutat Vella que me la dejase de nuevo en Glòries y encarando la Meridiana pero liberándome el tramo de L1 de la Gran Vía. Y con la L2 haría algo parecido para que una vez libre, tuviese en Gran Vía el espacio necesario y los tramos liberados de estas dos líneas para aprovercharlos y metérselos a la L8 y así ampliarla en línea recta.

Y si a estas operaciones le añadimos el meter en paralelo una doble vía para cercanías, que caber caben perfectamente, tendríamos bajo esta avenida y segregadas completamente las circulaciones de cercanías de las de metropolitano.

Pero para esto lo primero es no hacer nada a lo loco y sin pensar, conctar el cerebro y comerse el tarro unos meses antes de decidir hacer nada de nada, porque si no, nos sale otra línea de metro en plan montaña rusa como la L9/L10.

Saludos,
Sergio

PD: En la cadena "planos propuesta" sale un plano de lo que podría ser una vaiante de lo que acabo de decir, poned cada uno la variante que querais pero hay unas cuantas en lugar de hacer eso de ir a Glòries por Sagrada Familia dando vueltas.


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Diumenge 02/10/2005 20:14

Passatn per Martorell Central he vistm que es desvien unes vies cap a la Solvay d'ample compartit, es dir, unes vies que tenen tres rails i permeten la circulacio de trens de FGC i Renfe per aquestes. No s'hagues pogut fer el mateix amb les vies de la Llobregat Anoia, aprofitant la reforma de la linia, mantenint l'ample metric (per tal de no interromple la circulacio durant tota la circulacio, i a mes permetre la posterior circulacio del material existent, i també permetre la circulació de convoys d'ample internacional per la linia i la posterior connexio amb la xarxa ja existent. Que penseu?¿



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 08/03/2007 19:37

Hola,

Siempre he pensado que la línea Llobregat-Anoia de FGC debe pasar cuanto antes a ancho de vía UIC.

Respecto al futuro de la L8 cuando la amplíen por BCN, me molesta enormemente que no se diga nada de nada y que no se hable de ello, puesto que me temo que pasará como con todo. Ahora todo el mundo callado y cuando hagan algo, harán lo que les dé la gana y no dejarán alternativa alguna hasta cuando ya no se pueda hacer nada y sea demasiado tarde.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/03/2007 23:36

Santfeliuenc ha escrit:Ahora todo el mundo callado y cuando hagan algo, harán lo que les dé la gana y no dejarán alternativa alguna hasta cuando ya no se pueda hacer nada y sea demasiado tarde.
No, no crec que facin exactament el que els roti. Entre d'altres coses, perquè hom fa el que li rota quan té idea del que vol fer. I el gueto polític que ens mana, en matèria de TP, demostra repetidament no entendre'n ni fava.

Resultat: presentaran algun pla fet la nit abans, els veïns es queixaran, d'altres barris propers rondinaran per què el metro no passa per la seva zona (això sí, no pas sota casa sinó pel carrer del costat, mantinguem una distància prudencial respecte a l'apocalipsi de l'Ave litoral, morituri te salutant), i ja tindrem cercavila subterrània de fireta. I qui cregui que exagero, que es miri certs trams de l'L9.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 09/03/2007 18:58

Jo la deixaria tal com esta plantejada Espanya-FrancescM.-SagradaF.-Glories-Besos. I potser la perllongaria a Artigues i una mica mes lluny.

Pasarla per la Gran Via ho trobo una vejenada, ja esta la L1 i la L2/T5 i la gent ja utilitza aquests traçats, ames del despilfarro de diners de canviar vies, adaptar, fer tunels de conexions... (No dic que una extensio de FGC per la R5 i R6 d'Espanya a Catalunya i Glories no estigues interessant.

Resumint. L8 com la volen ver i R5-R6 per Gran Via.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Divendres 09/03/2007 21:58

Jo lo que faria es:
1- Ampliar la L6 o L7 desde pl.catalunya fins a Pl.espanya o ambdues... Passant per Sant Antoni, Poble Sec, Av.Mistral i Pl.ESpanya, per tal de al menys que la L6/L7 tingui conexio amb la L8 i L2, faltaria la L4, pero bueno... Algo es algo no? poder la L7 es podria desviar desde Gracia cap a Verdaguer, Monumental i anar cap al besós... Aixi tindria la conexio L7 amb L4 i L2, L5. A més de aixi ser el vincle amb L6 a Gracia. O poder desviarla desde Pl.Molina, creant vestibuls de conexio amb L6..., aixo s'hauria de pensar... I amb la L8, ferla passar per Sants, fins a Francesc Maciá i unirlo a gracia poder?, habent tret la L7 de Gracia? i adaptant les vies L7 de allá? No ho sé... Bueno, ja veurem... Pero ta clar que no poden quedar aillades... Pero lo que esta clar, es que la L8 tindria que tenir tunels propis per tot el seu recorregut, per aixi millorar la seva frecuencia, pero clar... Es rendible, segons els politics? No se... S'ha de pensar bé.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Divendres 09/03/2007 22:00

Jo lo que faria es:
1- Ampliar la L6 o L7 desde pl.catalunya fins a Pl.espanya o ambdues... Passant per Sant Antoni, Poble Sec, Av.Mistral i Pl.ESpanya, per tal de al menys que la L6/L7 tingui conexio amb la L8 i L2, faltaria la L4, pero bueno... Algo es algo no? poder la L7 es podria desviar desde Gracia cap a Verdaguer, Monumental i anar cap al besós... Aixi tindria la conexio L7 amb L4 i L2, L5. A més de aixi ser el vincle amb L6 a Gracia. O poder desviarla desde Pl.Molina, creant vestibuls de conexio amb L6..., aixo s'hauria de pensar... I amb la L8, ferla passar per Sants, fins a Francesc Maciá i unirlo a gracia poder?, habent tret la L7 de Gracia? i adaptant les vies L7 de allá? No ho sé... Bueno, ja veurem... Pero ta clar que no poden quedar aillades... Pero lo que esta clar, es que la L8 tindria que tenir tunels propis per tot el seu recorregut, per aixi millorar la seva frecuencia, pero clar... Es rendible, segons els politics? No se... S'ha de pensar bé.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 09/03/2007 22:29

Jo per la L8 faria anar fins Etença,allà gir amb aquest carrer pujadfa i parada a Etença i correspondència amb L5,i d'aquí cap a Francesc-Macià ,Joanic,Sagrada Familia,Gloriès i acabar-ho a l'EDF.
A la L6 i la L7 l'allargaria de Pl.Catalunya cap a Urquinaona pel carrer Fontanella i d'aquí pel Carrer AUsias March fins al Carrer Marina onm faria girar-lo cap a la dreta en busca de Marina L1 i d'aquí a l'EDF.
Pénso que és una idea bona,no?
A mès m'agradaria veure l'EDF operat per FGC i que en una mateixa estació acabessin totes les línies d'FGC d'un cantó i un altre i veure en una mateixa estacions 213,111,112,211(sí és que en queda alguna :'( quan estigui això),214 i 114 si apareixen,etc...tot recuperant l'ambient de moviment de trens a l'EDF que actualment és escassa però menys que abans.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Divendres 09/03/2007 22:45

Jo en tot cas faria que la estació de frança fos l'inici de linees S cap al altre vallés: Mataró, granollers... i en tot cas faria una juntura amb les L6, L7, L8 en una estació intermitja, com podria ser Sagrera TAV o jo que sé, Glories... no sé... aixo caldria definir-ho millor.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Divendres 09/03/2007 22:46

Jo en tot cas faria que la estació de frança fos l'inici de linees S cap al altre vallés: Mataró, granollers... i en tot cas faria una juntura amb les L6, L7, L8 en una estació intermitja, com podria ser Sagrera TAV o jo que sé, Glories... no sé... aixo caldria definir-ho millor. Pero ta clar que caldria 1- Fer que F.G.C inicies linees allá cap al vallés de Granollers, Mataró... en via uic



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dimarts 13/03/2007 20:15

Una altra proposta:

1) S'excava un túnel entre El Prat de Llobregat i Badalona passant per Gran Via de les Corts Catalanes.
2) Un cop excavat el túnel, el túnel existent entre Cornellà i Plaça Espanya que fan servir els FGC passa a ser de metro. Només hi passa la L8 com a línia de metro explotada per FGC, que va de Santa Coloma de Cervelló fins a Badalona Centre. Les rodalies dels FGC passen pel nou túnel de la Gran Via.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 13/03/2007 22:45

M'agrada la idea! I si, a més, totes les línies unifiquessin l'ample (per lògica, a UIC), també podrien circular per Gran Via els rodalies de Renfomentadif. I, de pas, amb la unió ferroviària directa entre St. Boi i El Prat, l'administració es deixaria d'aquella palla mental que és el perllongament de la L1 a través de quilòmetres i quilòmetres de camps de carxofes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”