Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon

Quina línia deixaríeu fora de servei?

La L9
0
No hi ha cap vot
La L10
2
4%
La L11
11
22%
La L9 i l L10
1
2%
Les tres, per la gent que porten...
3
6%
Cap
32
65%
 
Vots totals: 49
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/03/2012 21:09

Tal i com hem mencionat al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 84#p204884 , sabem que a TMB se n'ha parlat de deixar fora de servei una línia de metro, a causa dels retalls pressupostaris derivats de la crisi econòmica. Segons el vostre parer, quina línia suprimiríeu, al menys temporalment?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 18/03/2012 21:33

Jo he votat la L11, però de fet en aquests moments es podria suprimir també la L10.

M'explico:

[*]La L11 és fàcilment substituïble per les línies de bus 51 i 76, entre d'altres.
[*]La L10 es podria suprimir i que una línia nova de Tusgsal (o TMB, indiferentment) cobreixi el recorregut
[*]La L9 es podria retallar fins a Bon Pastor, ja que allà hi ha la línia de bus 11 la qual s'agafa i es fa el transbordament a Fabra i Puig (bé, o deixar-la com està).

Així, com es parla en el fil que metring ha enllaçat abans, les obres es podrien centrar en El Prat i estalviar en despeses.

Al cap i a la fi, totes les línies de metro de Barcelona són fàcilment substituïbles per autobusos (i més ara amb aquest projecte del RetBus). I si no, transbordant.
I si la línia 7 fos de TMB l'eliminaria sense pensar-m'ho. Però de moment voto la L11


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Diumenge 18/03/2012 21:48

Sí, totes les línies de metro són fàcilment substituïbles per autobuses... tret de pel fet que les línies de metro funcionen amb trens de 5 cotxes que circulen cada 4 minuts de mitjana. ¿Quina mena de bus pot substituïr això "fàcilment"?


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 18/03/2012 22:12

Busman ha escrit:Sí, totes les línies de metro són fàcilment substituïbles per autobuses... tret de pel fet que les línies de metro funcionen amb trens de 5 cotxes que circulen cada 4 minuts de mitjana. ¿Quina mena de bus pot substituïr això "fàcilment"?
El RetBus, per exemple, quan es faci. A més, jo em refereixo a les línies L9-L10-L11.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/03/2012 22:33

Ja t'has aturat a pensar en la diferència de capacitat entre un metro (1000 persones) i un autobús, per poliarticulat que sigui?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 18/03/2012 22:37

Però en aquest fil estem parlant sobretot de les línies L9, L10 i L11, que amb articulats cada 8-10-15 minuts ja farien (en el cas de la L11, amb midis ja bastaria).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/03/2012 22:42

Precisament, la trama urbana en superfície per sota de la qual discorren aquestes tres línies no afavoreix una velocitat comercial decent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 18/03/2012 23:06

Adolescent barceloní ha escrit:Però en aquest fil estem parlant sobretot de les línies L9, L10 i L11, que amb articulats cada 8-10-15 minuts ja farien (en el cas de la L11, amb midis ja bastaria).
Tu creus que un 4400 és suficient.
Que els busos han de substituïr el metro?
No seria tot el contrari?
Com suprimir la 76 (coberta casi pel metro L3-L4-L11 i la 19, 8X, 73 i B19?).
Retallar la 51 fins T. Nova per passar el passatge a Metro, i refer la xarxa a Ciutat Meridiana, deixant com a línies que baixen la 96 i 97.
Si diuen d'eliminar alguna, serà la 11, la 9 i 10 son les nenes mimades.

Per cert, la 17 de TB, no pot absorbir tot el passatge que te la L7 d'FGC, ni somian-t'ho.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 18/03/2012 23:16

Las linies, 9 10, i 11, cal recordar que son línies automàtiques sense conductor. Crec que no compensaría l'estalvi amb la despesa de personal i de carburant dels autobusos que els sustituisin.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 18/03/2012 23:34

Si mirem les possibilitats, n'hi ha infinites... Sí, és una opció.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 19/03/2012 0:13

Hi ha tantes, però tantes, però tantes coses molt més supèrflues a retallar en aquest país, abans que d'haver de retallar una servei públic com és una línia de metro... que evidentment, voto cap.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 19/03/2012 9:27

Jo he votat L9 i L10, que generen una despesa en electricitat brutal: túnels il·luminats, portes d'andana, ascensors de gran capacitat i a gran profunditat o bé llarguíssims trams d'escales mecàniques (per què no comencen aturant i cegant un dels dos circuits d'escales mecàniques redundants que hi ha al pou de Sagrera?), murals retroil·luminats darrera les portes d'andana...

La L11, per contra, la trobo elegant i pràctica. Em recorda al metro de Toulouse, tot i que la freqüència d'aquest en hora punta és unes 10 vegades superior.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 19/03/2012 9:41

Platanito ha escrit:Jo he votat L9 i L10, que generen una despesa en electricitat brutal: túnels il·luminats, portes d'andana, ascensors de gran capacitat i a gran profunditat o bé llarguíssims trams d'escales mecàniques (per què no comencen aturant i cegant un dels dos circuits d'escales mecàniques redundants que hi ha al pou de Sagrera?), murals retroil·luminats darrera les portes d'andana...
Precisament tu mateix dones la solució a les L9 i L10: racionalitzar la despesa. Jo, a més, inclouria fer trens més petits (de 2 o tres cotxes) i vendre els trens sobrants a d'altres xarxes.
Però tancar-les, no. Això seria la última opció només quan ja s'hagués provat tota la resta. I amb tota la resta em refereixo haver retallat/eliminat qualsevol altra cosa més supèrflua, com tots els cotxes oficials i dietes de qualsevol administració, edificis llogats de les administracions quan en tenen centenars de propietat buits, contractes de l'administració atorgats a dit on al final es gasten milions per fer ningú sap ben bé què, i així podríem continuar fins l'infinit. Quan retallin totes aquestes coses, que m'avisin. Mentrestant, qualsevol retall en serveis públics rebrà la mateixa resposta per la meva part: NO. Que li vagin a prendre el pèl a un altre.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 19/03/2012 9:45

wefer ha escrit:Hi ha tantes, però tantes, però tantes coses molt més supèrflues a retallar en aquest país, abans que d'haver de retallar una servei públic com és una línia de metro... que evidentment, voto cap.
Però, wefer, si haguessis d'escollir què retallar, seria millor retallar en la L11 i coses així que no pas en Sanitat o Educació, no? Però clar, després està el problema de per què es retalla d'allò i d'allò altre no.

En fi... Per una altra part tens raó, en comptes de retallar en el transport públic hi ha altres coses que es podrien retallar (podria donar exemples, però no me'n vull anar del topic).

CONCLUSIÓ: el país està fet una caqueta (i ho dic jo, que encara sóc jove)
(no vull dir "caqueta", vull dir una altra cosa, però l'FTC m'ho substitueix)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 19/03/2012 9:50

wefer ha escrit:
Platanito ha escrit:Jo he votat L9 i L10, que generen una despesa en electricitat brutal: túnels il·luminats, portes d'andana, ascensors de gran capacitat i a gran profunditat o bé llarguíssims trams d'escales mecàniques (per què no comencen aturant i cegant un dels dos circuits d'escales mecàniques redundants que hi ha al pou de Sagrera?), murals retroil·luminats darrera les portes d'andana...
Precisament tu mateix dones la solució a les L9 i L10: racionalitzar la despesa. Jo, a més, inclouria fer trens més petits (de 2 o tres cotxes) i vendre els trens sobrants a d'altres xarxes.
Però tancar-les, no. Això seria la última opció només quan ja s'hagués provat tota la resta. I amb tota la resta em refereixo haver retallat/eliminat qualsevol altra cosa més supèrflua, com tots els cotxes oficials i dietes de qualsevol administració, edificis llogats de les administracions quan en tenen centenars de propietat buits, contractes de l'administració atorgats a dit on al final es gasten milions per fer ningú sap ben bé què, i així podríem continuar fins l'infinit. Quan retallin totes aquestes coses, que m'avisin. Mentrestant, qualsevol retall en serveis públics rebrà la mateixa resposta per la meva part: NO. Que li vagin a prendre el pèl a un altre.
En comptes de retallar en Sanitat o Educació podrien treure's altres coses, com tu dius, i amb tota la raó.
Adolescent barceloní ha escrit:...seria millor retallar en la L11 i coses així que no pas en Sanitat o Educació...
Corregeixo: seria millor retallar en parafernàlies luxoses dels polítics que tenim (cotxes oficials i tot això) que no pas en línies de metro.

La meva opinió no canvia: la L11


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 19/03/2012 9:57

Adolescent barceloní ha escrit:Però, wefer, si haguessis d'escollir què retallar, seria millor retallar en la L11 i coses així que no pas en Sanitat o Educació, no?
Això és com dir: "si es donés el cas en que haguessis d'escollir que tanquessin la L10 o que tiressin una bomba atòmica sobre Barcelona, què escolliries?"
És una pregunta amb una resposta evident, però la pregunta en realitat és una trampa, perquè (de moment) no sabem de ningú que vagi a tirar una bomba atòmica sobre Barcelona.

La qüestió és que contraposar la retallada d'un servei públic com el transport amb les retallades amb sanitat és una fal·làcia. Hi ha moltes altres coses socialment supèrflues que sí es podrien retallar, sense tocar ni sanitat, ni educació ni transport. El que passa és que als rics no els interessa que pensem ni volen perdre cap dels seus privilegis, i apliquen aquella màxima de "divideix i venceràs". Si no et deixes retallar el metro, o abaixar el sou, o augmentar els impostos... et retallaran la sanitat i per culpa teva morirà la gent. Què has de dir davant d'això? Si no et pares a pensar, de seguida acceptes les retallades. I mentrestant, els que t'han posat entre l'espasa i la paret continuaran tenint els mateixos problemes de sempre: aquesta setmana em compro un Ferrari, o em compro un Lamborghini per a la col·lecció? (i no és conya, des que ha començat la crisi aquest tipus de marques de cotxes de superluxe han disparat les vendes)
Adolescent barceloní ha escrit:CONCLUSIÓ: el país està fet una caqueta
Només recuperant la meitat del que defrauden les grans empreses a Hisenda ja no caldria fer cap retallada. En canvi, no s'ha fet cap esforç en aquest sentit en els últims anys, sinó més aviat al contrari com han denunciat els tècnics d'hisenda. Si el país està fet "una caqueta" és perquè volem, res més.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 19/03/2012 10:11

És el que dic, que en comptes de tants luxes dels polítics i coses així es podrien abstenir de tanta parafernàlia i ajudar una mica el país.
Adolescent barceloní ha escrit:Si el país està fet "una caqueta" és perquè volem, res més.
I que ho diguis.

El futur està en els joves, i a molts joves no se'ls hi veu molt futur... A la meva escola, sense anar-se'n més lluny. Però això ja és un altre tema...

Podríem estar molt millor del que estem ara, sense crisi ni res, però per culpa dels polítics (com sempre, que no li extranyi a ningú) estem com estem. Amén!


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 19/03/2012 10:58

Altre cop contraposant sanitat i educació amb obres públiques? Alertes de demagògia enceses!



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dilluns 19/03/2012 14:11

A banda de tot això, cal també pensar en la mena de conflicte social que presumiblement es produïria de treure el metro de Ciutat Meridiana i Torre Baró.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 19/03/2012 14:38

El Metro, intocable!
I perdoneu, però em sembla que en aquest fil s'estan dient algunes coses fora de lloc.
Amb el que sí que estic a favor és de racionalitzar la despesa energètica de les línies automàtiques, però res més. Salut!



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”