Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Quina línia deixaríeu fora de servei?

La L9
0
No hi ha cap vot
La L10
2
4%
La L11
11
22%
La L9 i l L10
1
2%
Les tres, per la gent que porten...
3
6%
Cap
32
65%
 
Vots totals: 49
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 19/03/2012 14:46

Jo voto per les tres línies, han costat TANTS diners, que així Barcelona acabaria de fer el ridícul.
I a més els de CIU fotrien a barris d´esquerres, que es pensaven que serien feliços amb línies de metro noves. :pal
Jo a més suprimiria la L5 entre Horta i Vall d´Hebron, i la L3 entre Montbau i Trinitat Nova.



Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dilluns 19/03/2012 15:28

Voler eliminar la connexió de la L5 entre Horta i Vall d'Hebron és deixar a més de 40 mil persones sense metro... Ja vam estar prous anys sense metro com per a que ara el treguin...
Anda ya!

:(



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 19/03/2012 15:34

122-042-132 ha escrit:El Metro, intocable!
I perdoneu, però em sembla que en aquest fil s'estan dient algunes coses fora de lloc.
Amb el que sí que estic a favor és de racionalitzar la despesa energètica de les línies automàtiques, però res més. Salut!
Bé, cadascú és lliure de donar la seva opinió, i encara no se sap si TMB decidirà d'aturar alguna d'aquestes línies.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 19/03/2012 16:41

wefer ha escrit:
Platanito ha escrit:Jo he votat L9 i L10, que generen una despesa en electricitat brutal: túnels il·luminats, portes d'andana, ascensors de gran capacitat i a gran profunditat o bé llarguíssims trams d'escales mecàniques (per què no comencen aturant i cegant un dels dos circuits d'escales mecàniques redundants que hi ha al pou de Sagrera?), murals retroil·luminats darrera les portes d'andana...
Precisament tu mateix dones la solució a les L9 i L10: racionalitzar la despesa. Jo, a més, inclouria fer trens més petits (de 2 o tres cotxes) i vendre els trens sobrants a d'altres xarxes.
[/b]
Estic totalment d'acord en retallar cotxes a L9 i L10 i fer composicions M-R-M, com va passar en els inicis dels 2000, ara bé, crec que seria molt problematic a la llarga vendre cotxes motors (que dificilment tindràn comprador), i d'aquí a uns anys, haver de tornar a comprar-ne per formar els quintuples.
437.001 ha escrit:Jo voto per les tres línies, han costat TANTS diners, que així Barcelona acabaria de fer el ridícul.
I a més els de CIU fotrien a barris d´esquerres, que es pensaven que serien feliços amb línies de metro noves. :pal
Jo a més suprimiria la L5 entre Horta i Vall d´Hebron, i la L3 entre Montbau i Trinitat Nova.
:?: :?:
Si aquests trams tenen molt bona salut. En especial el de la L3, i estacions com Mundet i Canyelles, tenen molta afluència per ser on són.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 20/03/2012 0:15

Jo també he votat cap. I la L7 tampoc, al matí porta tanta gent que a vegades surt d'Av.Tibidabo amb tots els seients plens.

No se si surtiria a compte comprar trens més petits per L9/L10 ja que d'aqui pocs anys farà el recorregut sencer i llavors es necessitaran grans, igual se'ls hi poden treure els 3 cotxes del mig i guardarlos fins que facin falta, però si no crec que millor deixar-los com estan. I les escales de Sagrera de moment se'n poden aturar unes, però també quan la línia estigui acabada faran falta.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 20/03/2012 0:40

Adolescent barceloní ha escrit:El futur està en els joves, i a molts joves no se'ls hi veu molt futur...
Ara mateix, els joves de tota Espanya tenen únicament tres sortides possibles:
  1. Per terra
  2. Per mar
  3. Per aire
No sé si m'explico...



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 20/03/2012 1:00

Hagués estat més fàcil reformar els trens antics i comprar-ne menys de nous. Però a Cal Nous Rics no ens podíem permetre que les 1000/1100, i altres unitats de Renfe es reformessin, havien de ser noves unitats. Ara ja no queda trens antics per desballestar però si al seu temps haguessin estalviat en modernitat i decoració... en això s'ha d'estalviar, no en línies ni serveis. Jo he votat L11 perquè trobo que és la més inútil, però que consti que trobo que mai s'hauria de fer una cosa així.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimarts 20/03/2012 4:29

wefer ha escrit:Hi ha tantes, però tantes, però tantes coses molt més supèrflues a retallar en aquest país, abans que d'haver de retallar una servei públic com és una línia de metro... que evidentment, voto cap.
Exactament! Jo també voto CAP!
El transport públic és deficitari per definició, no poden pretende que sigui rendible, és un servei al ciutadà!
I a sobre han pujat el bitllet senzill a 2 euros...
Si volen tancar coses inútils i sense ús, que pensin en Lleida Alguaire, o que es retallin els seus salaris milionaris.
:emprenyat :emprenyat


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 20/03/2012 9:29

437.001 ha escrit:Jo a més suprimiria la L5 entre Horta i Vall d´Hebron, i la L3 entre Montbau i Trinitat Nova.
:blah


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/03/2012 9:53

Lluita1714 ha escrit:Hagués estat més fàcil reformar els trens antics i comprar-ne menys de nous. Però a Cal Nous Rics no ens podíem permetre que les 1000/1100, i altres unitats de Renfe es reformessin, havien de ser noves unitats. Ara ja no queda trens antics per desballestar però si al seu temps haguessin estalviat en modernitat i decoració... en això s'ha d'estalviar, no en línies ni serveis. Jo he votat L11 perquè trobo que és la més inútil, però que consti que trobo que mai s'hauria de fer una cosa així.
Totalment d'acord, comportament de nous rics és que ha hagut en aquest país, i així hem acabat, endeutats fins a les celles!

Per cert, un petit apunt: avui ja fa 5 anys del darrer passeig d'un 1000, ho recordeu els qui hi éreu, com jo?



davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 20/03/2012 11:16

En la majoria de països civilitzats els 1000-1100 encara estarien en servei, així com les 440 de Renfe. Segons la UIC la vida util mitja d'un tren es de 35 anys. Els últims 1100 son de 1980, per tant fins el 2015 podria circular.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 20/03/2012 11:20

En no llençar els 1000 i 1100 estàvem la majoria (d'aquí) d'acord fa 5 anys... Quan viatjo a Milà, Moscú o Budapest (tres exemples recents reals) no veig que a la gent se li caiguin els anells perquè bona part del material mòbil sigui "setentera" (en alguns casos reformada recentment), i sí que s'hi destaca el bon servei que dóna el Metro (a Moscú és "brutal")

Creieu que la "gent d'a peu" (veïns, amics, companys de feina... no aficionats al transport en la seva vessant històrica) relaciona tots aquests fets, i preguntats retrospectivament, estaria d'acord en què no s'haurien d'haver gastat alegrement diners en tants trens nous? O bé "ho volem tot"?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 20/03/2012 11:21

437.001 ha escrit:Jo voto per les tres línies, han costat TANTS diners, que així Barcelona acabaria de fer el ridícul.
I a més els de CIU fotrien a barris d´esquerres, que es pensaven que serien feliços amb línies de metro noves. :pal
Jo a més suprimiria la L5 entre Horta i Vall d´Hebron, i la L3 entre Montbau i Trinitat Nova.
Posats a suprimir coses deficitàries, abans suprimiria absurditats com l'Alta Velocitat a Camp de Tarragona que no utilitza ningú, l'aeroport de Reus que és una sagnia en subvencions, etc.

:D



davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 20/03/2012 11:40

Amb l'estació de Camp de Tarragona, no em sembla malament.
-El traçat esta optimitzat perque sigui comú per anar de Barcelona a Madrid i Valencia -> Ok
- La estació esta al lloc mes proper a Tarrgona del traçat -> Ok
- 650.000 passatgers anuals, justifiquen l'estació. Mes els que en el futur l'utilitzaran per anar a València -> Ok
- La estació podria ser mes simple -> Objecció parcial
El problema es que no s'aprofita el potencial de la LAV Barcelona - Camp de Tarragona ja que els Barcelona Valencia segueixen circulan per la via dels rodalies i en via unica en el tram Tarragona - Vandellos.



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dimarts 20/03/2012 13:57

Jo he votat per cap. Barcelona no es precisament una ciutat que vagi sobrada de línies de metro, si les 9,10 i 11 tenen poc us, crec que primerament s'hauria d'abaixar la freqüència de pas. Peró treure metro d'allà on ha costat tants calers construir, i obligant als seus usuaris diaris a trigar mes anant en bus es una bogeria.

I lo que comenteu dels 1000/1100 que d'un dia per l'altre “sobraven” doncs si que va ser una ficada de pota enorme. Sense anar gaire lluny, a Paris encara hi ha trens circulant de finals dels anys 50! I no passa res, fan el seu servei la mar de be.



dvdhrd
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: dvdhrd » Dimarts 20/03/2012 15:37

Jo personalment he votat que ninguna, primer de tot, cal a dir que les L9 i L10 porten poc passatge perque ara per ara, son "línies de barri", és a dir, linies curtes que no porten al centre de la ciutat, sinó que serveixen d'apèndix a les línies principals (1,2,3,4 i 5); linies que distribueixen el passatge de les principals basicament.

El mateix cal a dir de la L11, es un apèndix de la L4 sumat a que la L11 està molt limitada arquitectònicament, trens curts, amb estacions reduides i adaptades a la densitat de població per on passa, que es relativament minsa.

Em semblaria increible tancar la L11 quan precissament ha estat dissenyada per dur poc passatge en comparació amb les altres, si haguessin volgut fer un metro pessat en lloc d'un de lleuger, haguessin ampliat la L4... Si això es el que van fer, que lidiin amb el que tenen.

I en quant als temes parlats anteriorment, sobre reduir despeses de linies automàtiques, per exemple, es un tema que s'està portant a terme actualment, ja que la iluminació del túnel es reduida desde fa un temps en determinades zones de la linia. També cal destacar que tots els fluorescents de les escales mecàniques s'han apagat per estalviar llum. També dir, que els ascensor de gran capacitat tenen un sistema anomenat "sleep" que els permet quedarse fora de servei a les hores vall per tal d'estalviar, entre altres iniciatives portades endavant pels TOLAs que treballen a les L.A.s centrades en reduir costos en general...

Pel tema de reduir els cotxes per tren, ho trobo una tonteria, primer de tot, perque treure un parell de cotxes dels trens no representaria un estalvi tan imporatant com la despesa que suposaria adaptar les estacions i tot el sistema de portes d'anada per a trens de 3 cotxes... (com comprendreu, s'haurien de substituir les portes d'andana motoritzades per panells fixos, allà on no hi arribés el tren de 3 cotxes, i només per aquest fet ja suposa una despesa brutal) i més encara quan pensem en el futur de la linia, que tard o d'hora s'haurà d'ampliar i llavors que fem? Tornar a posar trens de 5 cotxes i tornar a gastarnos la brutal despesa que cambiar-ho tot? Crec que no surt a compte.

Per no parlar, com han dit anteriorment en aquest fil, del ressò social que es faria pel fet de tancar una linia de metro (sigui la que sigui)... La gent posaria el crit al cel, a la L9-10, perque passa per zones on s'ha demanat el metro desde fa molt de temps, a més de la despesa que s'ha fet en elles... sería donar moltes passes endarrere el fet de tancarles; i la L11 opino el mateix, tancarla suposaria posarse en contra a tots els veins de Ciutat Meridiana, veins que valoren enormement poder tenir el tan reclamat metro per fi a la porta de casa...

Perdoneu per la parrafada, es la meva humil opinió, s'ha de retallar d'on més es malgasta, dels de dalt de tot, dels que viuen com reis a costa del treballadors...

Rebeu una salutació.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 20/03/2012 16:23

dvdhrd ha escrit: Pel tema de reduir els cotxes per tren, ho trobo una tonteria, primer de tot, perque treure un parell de cotxes dels trens no representaria un estalvi tan imporatant com la despesa que suposaria adaptar les estacions i tot el sistema de portes d'anada per a trens de 3 cotxes... (com comprendreu, s'haurien de substituir les portes d'andana motoritzades per panells fixos, allà on no hi arribés el tren de 3 cotxes, i només per aquest fet ja suposa una despesa brutal) i més encara quan pensem en el futur de la linia, que tard o d'hora s'haurà d'ampliar i llavors que fem? Tornar a posar trens de 5 cotxes i tornar a gastarnos la brutal despesa que cambiar-ho tot? Crec que no surt a compte.
O sigui, es gasten una milionada per posar un sistema totalment automatitzat per vendre'ns que tindrem trens cada 45 segons, i no son capaços de programar només la obertura de 8 o 12 portes?


El metro de Barcelona amb motoristes!

dvdhrd
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: dvdhrd » Dimarts 20/03/2012 16:51

El cas es que no es tracta de programar i prou, totes les portes d'una mateixa andana estan unides a un controlador que les fa obrir i tancar totes depenent de si el tren és a l'andana o no, el sistema en sí no controla si cada porta d'andana ha d'obrir o no, senzillament el sistema enten que hi ha un tren de 5 cotxes estacionat i obre, si treiessin 2 cotxes de cada composició, i tornessin a localitzar la parada amb trens de 3 cotxes, el sistema segurament reconeixeria que hi ha un tren a l'andana i obriria les portes, pero les obriria totes, indiferentment de si donessin a una porta de tren o a la via directament, básicament perque el sistema está preparat per a trens de 5 cotxes. La solució per tant, recau a canviar totes les portes automatiques que no coincideixin amb el tren per panells fixos no motoritzats, adaptant a més el software del sistema tant a nivell estació com a nivell del Centre de Control.... Molta pasta pels temps que corren...

Si us fixeu, a les portes d'andana hi han botons que a dia d'avui es troben sempre en vermell. Les portes estan semi adaptades a un sistema que es vol incorporar quan la linia sigui acabada i la situació econòmica es trobi en un millor estat; que consta de comunicació directa entre cada porta d'andana i de tren. Si aquest sistema existís a la actualitat, si es podrien posar trens de 3 cotxes, ja que el sistema veuria quines portes es poden obrir i quines no. A més, aquest sistema permetria obrir només les portes que l'usuari seleccionés desde l'andana o el tren i no caldria obrirles totes automàticament.

Salutacions!!



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 20/03/2012 21:40

Vaja... Ara me'n penedeixo d'haver votat la L11... Amb el que veig aquí...

Sí, teniu raó. No es pot retallar en transport públic mentre hi ha gent que "no es mulla el cul per res". M'enteneu, oi?

En fi, si pogués votar altre cop votaria "cap".

Senyores i senyors, nens i nenes: hi haurà la p*** crisi (perdoneu per l'expressió, però és la crua realitat) però, i ara reflexionant durant uns minuts, podria dir: "El servei públic, que no me'l toquin!".

Amb tot això vull dir que teniu raó. La reflexió "final" d'aquest tema és: racionalitzar la despesa econòmica, però no eliminar cap línia. (segueixo dient que vaig votar la L11, però). I com dieu, seria un problema deixar Torre Baró i Ciutat Meridiana sense metro.

Doncs això, que ara mateix, sincerament, no sabria què votar. Corregeixo: votaria un NS/NC.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 20/03/2012 21:42

wefer ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:El futur està en els joves, i a molts joves no se'ls hi veu molt futur...
Ara mateix, els joves de tota Espanya tenen únicament tres sortides possibles:
  1. Per terra
  2. Per mar
  3. Per aire
No sé si m'explico...
En un principi no t'entenia... :cop :martell2

Ara ho he "pillat". Doncs mira, wefer, jo crec, sincerament, que quan acabi la ESO, faci el Batxillerat i alguna cosa més hauré de marxar. És que ho veig, que la situació estarà molt fotuda... I ho dic jo, amb la meva edat...

Bé, però tot això és "Otra Movida". Ara, tornem al tema millor...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”