Pàgina 3 de 4

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dimecres 21/03/2012 14:06
Autor: metring
I un altre cas: i si deixessin de funcionar algunes estacions concretes de molt baixa afluència, com per exemple, Baró de Viver?

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dimecres 21/03/2012 15:06
Autor: Adolescent barceloní
metring ha escrit:I un altre cas: i si deixessin de funcionar algunes estacions concretes de molt baixa afluència, com per exemple, Baró de Viver?


Seria una opció, però igual ara no té afluència i d'aquí a poc sí o passa alguna cosa... Però no seria mala idea, no...

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dimecres 21/03/2012 19:14
Autor: Ferry1ac1
metring ha escrit:I un altre cas: i si deixessin de funcionar algunes estacions concretes de molt baixa afluència, com per exemple, Baró de Viver?


O es tanca totalment o es pot fer que només funcioni durant les hores que té més demanda.

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dimecres 21/03/2012 19:28
Autor: Platanito
Per aquesta regla de tres, hauriem de tancar estacions com Girona (L4) els caps de setmana o Europa-Fira (FGC) els festius que no hi hagi fires a Montjuic.

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dimecres 21/03/2012 19:53
Autor: Ferry1ac1
Platanito ha escrit:Per aquesta regla de tres, hauriem de tancar estacions com Girona (L4) els caps de setmana o Europa-Fira (FGC) els festius que no hi hagi fires a Montjuic.


Pel fet de tenir una estació construïda no vol dir que s'hagi d'utilitzar sempre. Si hi ha parades de la xarxa de metro que s'utilitzen molt poc, cal evaluar si val la pena mantenir-la oberta sempre.

En el cas de Baró de Viver hi ha molt pocs usuaris (moltes vegades no puja ni baixa ningú del metro en hores no intempestives), pocs usuaris paguen el bitllet i és una estació amb una alta conflictivitat. Si es veu que un percentatge important dels usuaris ho fan durant una franja de temps es pot tancar l'estació la resta del dia.

Si es construís una parada a la R3 al costat del Circuit de Catalunya trobaria molt lògic que només s'utilitzés quan hi hagi grans premis....

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dimecres 21/03/2012 20:21
Autor: Marcel Estadella
Ferry1ac1 ha escrit:
Platanito ha escrit:Per aquesta regla de tres, hauriem de tancar estacions com Girona (L4) els caps de setmana o Europa-Fira (FGC) els festius que no hi hagi fires a Montjuic.


Pel fet de tenir una estació construïda no vol dir que s'hagi d'utilitzar sempre. Si hi ha parades de la xarxa de metro que s'utilitzen molt poc, cal evaluar si val la pena mantenir-la oberta sempre.

En el cas de Baró de Viver hi ha molt pocs usuaris (moltes vegades no puja ni baixa ningú del metro en hores no intempestives), pocs usuaris paguen el bitllet i és una estació amb una alta conflictivitat. Si es veu que un percentatge important dels usuaris ho fan durant una franja de temps es pot tancar l'estació la resta del dia.

Si es construís una parada a la R3 al costat del Circuit de Catalunya trobaria molt lògic que només s'utilitzés quan hi hagi grans premis....


No se si algú dels presents recorda que el Tren de la Pobla va reduir costos fa uns anys en base a convertir una série de parades en "facultatives" (si no els havíen avisat de que algú baixava i no hi veien ningú passaven sense parar. La reducció de despesa per estalvi energètic deien que era considerable. No veig cap bogeria que parades que sols tenen un us horari molt determinat (i l'exemple de la R3 que comentàves sería paradigmàtic) sols s'obrin en aquests moments. D'això s'en diu optimització de recursos, per que per parar "per que toca" pero no donar servei real......

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dimecres 21/03/2012 20:30
Autor: lithops
“Els trens de la L11 s’adapten a la conducció automàtica”

https://asp-es.secure-zone.net/v2/index ... artPage=18

Aquesta línia sembla que quedaria descartada.

Salutacions
Josep Maria

"System relevant"

EntradaPublicat: Dimecres 21/03/2012 20:38
Autor: Guigui
Si és per això, només quedarien les cinc línies "originals". Cada una massa important perquè la tanquin.

Ara, si ampliem el concepte de línia de metro fins a extrems insospitats, encabint-hi els cotxes oficials, de seguida se m'acut una partida per on es pot retallar un bon bocí.

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dijous 22/03/2012 21:00
Autor: iluro
Ni parlar-ne de tancar cap linia de metro, han costat prous calers per no treure cap rendiment.

Altra cosa es "adaptar" el servei, tancant estacions en franges horaires de baixa-nula demanda. Fins els anys 80, quan encara hi havien taquillers, gairebé totes les estacions amb dos accesos tenien un d' ells tancat en Domenge. Crec que poden retallar despeses sense suprimir serveis, que despres costaria un dineral tornar a possar en martxa.

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dijous 22/03/2012 22:33
Autor: Adolescent barceloní
iluro ha escrit:Ni parlar-ne de tancar cap linia de metro, han costat prous calers per no treure cap rendiment.

Altra cosa es "adaptar" el servei, tancant estacions en franges horaires de baixa-nula demanda. Fins els anys 80, quan encara hi havien taquillers, gairebé totes les estacions amb dos accesos tenien un d' ells tancat en Domenge. Crec que poden retallar despeses sense suprimir serveis, que despres costaria un dineral tornar a possar en martxa.


Sí, seria una altra opció. Els diumenges, tancar totes les entrades excepte la principal a totes les estacions.

ESTACIÓ X
Entrada 1 (principal)
Entrada 2
Entrada 3

Tanquem les entrades 2 i 3, i deixem oberta només l'estació 1 on es troba el cap d'estació.

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dijous 22/03/2012 22:41
Autor: Adolescent barceloní
Fruit del meu missatge anterior se m'acut una idea:

A part de tancar tots els accessos i deixar només el principal, es podria fer que la L11 funcioni amb un comboi en comptes de dos, tancant l'estació de Casa de l'Aigua La freqüència seria de 15-20 minuts (penosa, però). O, directament, que no circuli ni diumenges ni festius (però això seria un problema, per una part...)
Una altra idea és fer que el Funicular de Montjuïc funcioni també amb un sol comboi els diumenges i festius.

Una altra idea és fer que la L10 vagi només des de Bon Pastor fins a Gorg, i que pel tram comú passi només la L9.

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Divendres 23/03/2012 0:10
Autor: oriolp13
Adolescent barceloní ha escrit:Fruit del meu missatge anterior se m'acut una idea:

A part de tancar tots els accessos i deixar només el principal, es podria fer que la L11 funcioni amb un comboi en comptes de dos, tancant l'estació de Casa de l'Aigua La freqüència seria de 15-20 minuts (penosa, però). O, directament, que no circuli ni diumenges ni festius (però això seria un problema, per una part...)
Una altra idea és fer que el Funicular de Montjuïc funcioni també amb un sol comboi els diumenges i festius.

Una altra idea és fer que la L10 vagi només des de Bon Pastor fins a Gorg, i que pel tram comú passi només la L9.

Has pensat i rellegit les coses abans d'escriure-les? Un funicular necessita dels dos combois per a funcionar. I si no fos així, on vols guardar el comboi que no fas servir?...

Funicular de Montjuïc

EntradaPublicat: Divendres 23/03/2012 0:22
Autor: Javi M
De fet, al contrari del que pot semblar, treure un dels cotxes augmentaria la despesa energètica.

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Divendres 23/03/2012 11:26
Autor: Miquel
Adolescent barceloní ha escrit:A part de tancar tots els accessos i deixar només el principal, es podria fer que la L11 funcioni amb un comboi en comptes de dos, tancant l'estació de Casa de l'Aigua

Una altra idea és fer que la L10 vagi només des de Bon Pastor fins a Gorg, i que pel tram comú passi només la L9.

Em sembla que tens una fixació especial amb la L11.
I els teus arguments, no es sustenten enlloc, quin sentit te suprimir la L11, cap, només molèsties, i recordem que abans de suprimir-la, podem mirar d'estalviar-nos la 51, 62 i 76 fins a Ciutat Meridiana, això si, amb una reforma de la xarxa de bus, a aquella zona.

Adolescent barceloní ha escrit: La freqüència seria de 15-20 minuts (penosa, però).

Quin sentit te posar la freqüència a 14 minuts, cap, només crear molèsties a un usuari, que ja perd 7 minuts esperant, en cas de perdre el tren. Això, provocaria que s'utilitzés menys.
Repeteixo, en aquest cas, el primer a marxar, l'autobús.

Adolescent barceloní ha escrit:O, directament, que no circuli ni diumenges ni festius (però això seria un problema, per una part...)

T'has plantejat mai per a que serveix el ferrocarril metropolità?

Adolescent barceloní ha escrit:Una altra idea és fer que el Funicular de Montjuïc funcioni també amb un sol comboi els diumenges i festius.

Primer, com ja t'han dit, els funiculars son packs, van de dos en dos.
Segon, de que serveix un tros de ferralla amunt i avall sense passatge?
Tercer, el funicular, no deixa de ser un "transport turístic", i de turistes, en tenim molts que els caps de setmana van a Montjuïc amb el Funicular.

Adolescent barceloní ha escrit:Una altra idea és fer que la L10 vagi només des de Bon Pastor fins a Gorg, i que pel tram comú passi només la L9.

De que serveix, per estalviar-te 1 o 2 trens, suposés la molèstia d'esperar 6 minuts a Gorg, i 3 a Bon Pastor? Que planteges matar la línia?
Abans retalla en llum, que no hi ha la necessitat de tenir-ho tot taaaaaaant il·luminat.

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Divendres 23/03/2012 15:32
Autor: Ecomobisostrans
I tancant els accessos tampoc s'estalvia pràcticament res, valdria mes reduir una mica la il·luminació en alguns llocs que es excessiva i no causar molesties innecessaries de tancar accessos.

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Divendres 23/03/2012 15:34
Autor: Fran-Ikarus
Fa anys s'estalviava teòricament en personal, tancant alguns accesos, però com que ara ja no hi ha pràcticament personal... (o ja "s'ha estalviat en personal", dit d'una altra manera...)

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Divendres 23/03/2012 15:37
Autor: Adolescent barceloní
Adolescent barceloní ha escrit:Els diumenges, tancar totes les entrades excepte la principal a totes les estacions.

Tanquem les entrades 2 i 3, i deixem oberta només l'estació 1 on es troba el cap d'estació.


(em cito a mi mateix per no escriure tant)
Això seria una molt bona alternativa, crec jo... A veure, estacions amb molta afluència de passatgers potser no però a les altres...

Fran-Ikarus ha escrit:Fa anys s'estalviava teòricament en personal, tancant alguns accesos, però com que ara ja no hi ha pràcticament personal... (o ja "s'ha estalviat en personal", dit d'una altra manera...)

Sí, és veritat. S'han petat quasi tot el personal de les estacions... :avall :nose :nono
----

Pel que fa a la L11, millor que calli... :blah

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Divendres 23/03/2012 17:39
Autor: Ferry1ac1
Fran-Ikarus ha escrit:Fa anys s'estalviava teòricament en personal, tancant alguns accesos, però com que ara ja no hi ha pràcticament personal... (o ja "s'ha estalviat en personal", dit d'una altra manera...)


Tancant vestíbuls secundaris s'estalviarien els consums elèctrics de les validadores, distribuidores, escales mecàniques, il·luminació... que al llarg d'un dia i en bastantes estacions deuen sumar bastants kwh. I a més tampoc caldria posar-hi vigilants, netejar....

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dilluns 09/04/2012 11:10
Autor: metring
Finalment, no retallen cap línia, però sí freqüències:

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ro-1638963

Retallada de freqüències per estalviar al metro

El PP reclama que s'ampliï el temps per fer transbords
Dilluns, 9 de abril del 2012
EL PERIÓDICO
BARCELONA

El metro de Barcelona ja aplica la disminució de freqüències de pas a bona part de les línies, mesura que forma part del pla d'ajust de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per retallar la despesa en 56 milions d'euros, com es va anunciar fa mesos.

Des del 5 de març passat, els barcelonins han d'esperar el suburbà una mitjana de 18 segons més els dies laborables en hores vall (les de menys utilització, de les 10.00 a les 17.00 hores), i 35 segons els diumenges i festius. Els dissabtes al matí també hi ha menys trens.

TMB defensa que continua havent-hiprou oferta per atendre la demanda i mantenir d'aquesta manera la qualitat, ja que en hores punta de jornades laborables segueix igual, i considera que la reducció de freqüències ha estat imperceptible per a la majoria d'usuaris de la capital catalana.

La disminució no s'ha aplicat a totes les línies del suburbà: els laborables afecta la 1, 2, 3 i 5; i els diumenges i festius, repeteixen les mateixes i s'hi suma la 4, de manera que en tots els casos en queden exemptes la 9/10 i la 11.

Paral·lelament, el PP ha instat el govern municipal de Barcelona a ampliar a dues hores el període de validesa dels títols integrats del transport públic, en lloc de l'hora i quart que regeix actualment, de manera que hi hagi més temps per portar a terme transbords. També demana que es puguin fer amb el bitllet senzill.

Óscar Ramírez, regidor popular a l'ajuntament, considera que donada l'àmplia cobertura de les línies de metro a l'àrea metropolitana, el temps actual es queda curt.

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

EntradaPublicat: Dilluns 09/04/2012 11:21
Autor: Miquel
metring ha escrit:Finalment, no retallen cap línia, però sí freqüències:

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ro-1638963

Retallada de freqüències per estalviar al metro

El PP reclama que s'ampliï el temps per fer transbords
Dilluns, 9 de abril del 2012
EL PERIÓDICO
BARCELONA

El metro de Barcelona ja aplica la disminució de freqüències de pas a bona part de les línies, mesura que forma part del pla d'ajust de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per retallar la despesa en 56 milions d'euros, com es va anunciar fa mesos.

Des del 5 de març passat, els barcelonins han d'esperar el suburbà una mitjana de 18 segons més els dies laborables en hores vall (les de menys utilització, de les 10.00 a les 17.00 hores), i 35 segons els diumenges i festius. Els dissabtes al matí també hi ha menys trens.

TMB defensa que continua havent-hiprou oferta per atendre la demanda i mantenir d'aquesta manera la qualitat, ja que en hores punta de jornades laborables segueix igual, i considera que la reducció de freqüències ha estat imperceptible per a la majoria d'usuaris de la capital catalana.

La disminució no s'ha aplicat a totes les línies del suburbà: els laborables afecta la 1, 2, 3 i 5; i els diumenges i festius, repeteixen les mateixes i s'hi suma la 4, de manera que en tots els casos en queden exemptes la 9/10 i la 11.

Paral·lelament, el PP ha instat el govern municipal de Barcelona a ampliar a dues hores el període de validesa dels títols integrats del transport públic, en lloc de l'hora i quart que regeix actualment, de manera que hi hagi més temps per portar a terme transbords. També demana que es puguin fer amb el bitllet senzill.

Óscar Ramírez, regidor popular a l'ajuntament, considera que donada l'àmplia cobertura de les línies de metro a l'àrea metropolitana, el temps actual es queda curt.

Però, aquesta notícia esmenta una nova retallada de freqüències o diu les retallades de principis de març (cosa que ja coneixíem i ja es va anunciar fa un temps), ja que és el que jo entenc.