Propostes de noves línies de tren turístic

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
xevi
N7
N7
Entrades: 603

Propostes de noves línies de tren turístic

Entrada Autor: xevi » Dijous 02/08/2012 9:54

No sé si ja existeix algun fil on es parli d’això, si és així demano disculpes.
Aquests dies he estat per la Vall de Camprodon i no he deixar de pensar, en la possibilitat de construir un tren turístic, a l’antic traçat del tren miner que anava de St. Joan de les Abadesses a Ogassa. És una proposta realista ja que es tracte d’un recorregut molt curt i alhora atractiu.
Jo el faria de via mètrica i trens a vapor de FGC o diesels (costos més baixos a la infraestructura) amb alguns vagons descoberts.
Què us sembla la idea? Quina via i quins trens hi posaríeu?



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 02/08/2012 22:54

Ja existeix al Pirineu, un tren turistic que va de La Pobla de Lillet a Castellar de n'Hug (Clot del Moro) desde fa uns quans anys, i sembla que no te gaires visitants.

En quand a la teva proposta, apart de que ara no hi han diners, es que l'antic traçat es actualment via verda. A mes l'antiga estació d'Ogassa, queda allunyada del nucli del poble, on per accedir cal fer una considerable pujada, i queda al mig de res, ja que no hi ha cap instalació o edifici interesant.
Un altre posibilitat sería a mes de reconstruir aquest tram de tren, reobrir algun telefèric de las mines, que aquestas si quedan a dalt del poble, pro amb las circunstancias actuals es somiar truites.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Divendres 03/08/2012 9:56

Bon dia;

Em sap molt greu, però si pensem que, amb el contexte actual, qualsevol cosa és una utopia, anem molt malament. Una cosa és el relatiu fracàs del servei turístic "Tren del Ciment" (en molt gran part degut a no utilitzar el que seria el gran atractiu del servei: La locomotora AM-105 que es troba a l'interior de les cotxeres del Clot del Moro (qualsevol altre locomotora de vapor històrica de l'amplada del ferrocarril podria servir tanmateix), i una altra la proposta de xevi. Una cosa és l'estació de Torralles (que podria servir igualment), i una altra que es pogués portar el ferrocarril fins al nucli d'Ogassa.

Crec d'utilitat recordar les iniciatives sorgides amb mínims mitjans i que han aconseguit moltes coses, generalment entitats sense ànim de lucre. Apart que tota iniciativa que pugui ajudar a l'economia d'una zona, benvinguda sia en el sentit econòmic. Cert és que difícilment la iniciativa pública aportés alguna cosa, a aquest o bé a d'altres idees que poden sorgir. Però per això existeix la iniciativa privada. Sempre i quan les entitats públiques no entorpeixin d'una manera o altra les diferents iniciatives que puguin sorgir, benvingudes siguin, i no utòpiques.

Ara bé, en el cas concret de la idea que planteja xevi, sí resulta una mica complicat, primer per la existència d'una via verda (problemes amb la/les entitats que la gestionen), i segon, aconseguir reunir la gent necessària que li interessi en el projecte i col·labori en aquest, cosa també complicada. I després, amb la política de retallada en les entitats públiques, dubto molt que FGC assumís ser l'operador de la línia (encara que és cert que la mateixa entitat ha assumit ser-ho recentment del futur Tren Turístic de les Terres de l'Ebre), per tant hauria de ser la pròpia entitat sense ànim de lucre que gestionés el projecte que operés aquest. Així que, encara que en un principi pugui semblar realista, plantejant-se els inconvenients, resulta més complicat del que sembla. Però no impossible.

Ganz.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 03/08/2012 10:41

Ganz ha escrit:Em sap molt greu, però si pensem que, amb el contexte actual, qualsevol cosa és una utopia, anem molt malament.
Quin és ara mateix l'únic sector de l'economia espanyola que no està caient en picat? Sí... el turisme. Per tant, si volem sortir de la crisi, és en un dels sectors que hi hem de posar més esforços.
Ganz ha escrit:Una cosa és el relatiu fracàs del servei turístic "Tren del Ciment"
Un tren remolcat per una locomotora dièsel sense encant, en un trajecte curt, en un poble on Jesús va perdre l'espardenya, i que va a parar a un museu amb un atractiu turístic limitat (per dir-ho finament) i uns jardins tampoc no suficientment atractius i a sobre cars. Molts elements per a triomfar no té, no...
Ganz ha escrit:Sempre i quan les entitats públiques no entorpeixin d'una manera o altra les diferents iniciatives que puguin sorgir, benvingudes siguin, i no utòpiques.
Potser el primer que hauríem de fer és fer coses més realistes: aprofitar coses ja existents i que no necessitin grans inversions. Exemples de línies on un tren turístic podria tenir sortida:
- Línia de La Pobla
- Línia Manresa-Lleida
- Qualsevol tram de la costa... que no estigui col·lapsat (difícil)



Bauvilla
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Calafell
Contacta:

Entrada Autor: Bauvilla » Dimecres 08/08/2012 10:40

Doncs em sembla que hi va haver un viatge de proves amb vaporosa de Figueres a Portbou.


Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 09/08/2012 21:31

El Transpirinenc també és una línia amb un gran potencial turístic. Amb la 1003 de l'ARMF i uns cotxes podriem fer el fet, conjuntament amb el Cremallera de Núria, es podria fer un "pack". Si m'apureu amb la suïssa 800 que hi ha preservada a Saragossa (ni parlar de la 832 a Can Tunis, uns gamberros que es fan dir aficionats la van deixar sense recanvis i ja es carn de desguàs)


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Dimarts 02/10/2012 14:45

Bauvilla ha escrit:Doncs em sembla que hi va haver un viatge de proves amb vaporosa de Figueres a Portbou.
i que aquest estiu hauría de haver sigut una realitat constant però estem com estem ... es parla de moltes coses però no es concretitzen gaires.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 02/10/2012 15:57

UT440_132M ha escrit:Si m'apureu amb la suïssa 800 que hi ha preservada a Saragossa (ni parlar de la 832 a Can Tunis, uns gamberros que es fan dir aficionats la van deixar sense recanvis i ja es carn de desguàs)
Disculpeu-me per l'off-topic (si de cas, algun administrador podria moure aquest missatge a un nou tema d'"Història del transport"), però m'has despertat la curiositat: què ha passat amb aquesta "suïssa" 832, que en notícies de fa uns 10 anys apareixia com a "vehicle en procés de restauració", i ara en canvi en comentaris com el teu i aquest altre:
http://www.flickr.com/photos/trenerobcn1/6459832391/
hom deixa entendre que serà desballestada a curt termini, perquè "no tindria solució"?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimecres 03/10/2012 14:57

Anem per parts, que s'ha de respondre bastanta cosa :) :

-La unitat 438-032, com és conegut, està preservada per la FFE, i mantinguda per l'Agrupació 5a Zona. Que la seva reparació, per 5a Zona, es faci quasibé impossible, no significa que estigui previst el seu desguàs (en tot cas, això hauria de ser determinat per la pròpia FFE...). De fet, jo sóc optimista respecte al futur d'aquesta unitat, evidentment que té solució, gens senzilla, però sí que la té. Molt material, després d'estar preservat, ha estat desguassat (a Can Tunis mateix en tenim algun exemple ben clar...). Una associació que amb no massa mitjans disponibles i moltes dificultats hagi aconseguit recentment, per exemple, retornar la locomotora 7652 en estat funcional, diu molt d'ella. El futur d'aquesta unitat no depèn d'ells en si... Parlant de la seva companya a Saragossa, la 833, http://www.flickr.com/photos/38898951@N ... ool-azaft/.

-Respecte al futur de certs trens històrics regulars planificats per al nostre territori en relació amb les entitats CEHFE/CGFT, no es resumeix millor que en http://cehfe.es/paginas/reordenacion.proyectos.htm. En contra del que massa afeccionats es plantegen, s'ha de donar suport, o almenys no perjudicar el gran treball que estan realitzant aquestes entitats, gràcies a les quals els darrers anys s'ha pogut disposar d'una locomotora de vapor per al conegut Tren de la Fresa, s'està a punt d'acabar les molt costoses (en terminologia tècnica i, per consegüent, econòmica) restauracions de material històric tan representatiu com la locomotora de vapor MZA 1701... S'esclareix el tema del TT Costa Brava (la màquina de vapor del qual properament entrarà en fase de proves per aconseguir les autoritzacions per poder circular per la REFIG) i del TT Cerdanya.

-Estic plenament d'acord amb les encertades exposicions de Wefer i UT440_132M. Només esmentar una cosa: Si institucions tan representatives com el Museu de Vilanova estan totalment en contra de la circulació de trens històrics regulars per la REFIG, i fan el possible perquè quasibé tot projecte d'aquesta naturalesa fracassi, es fa molt complex que res surti endavant. Em dirigeixo a UT440_132M ara, i amb franquesa li diré que tant de bo (certament complicat, però res és senzill...). Per la banda catalana i la francesa. Almenys, hi ha hagut en els últims temps alguns canvis positius, per exemple a Puigcerdà ja no hi és l'anterior alcalde, un personatge que va mostrar la seva predisposició negativa en públic a la circulació del llavors anomenat "Tren Verd", per no perjudicar les circulacions regulars ni que això limités l'expansió de la línia, i agrupacions com Associació Transpirinenca donen ampli suport a la instauració d'un tren històric regular per la línia... Les raons són més que evidents.

Salut a tothom!
Ganz.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 10/04/2018 18:30

I ara, uns anys més tard, respecte a aquesta:
Ganz ha escrit:-La unitat 438-032, com és conegut, està preservada per la FFE, i mantinguda per l'Agrupació 5a Zona. Que la seva reparació, per 5a Zona, es faci quasibé impossible, no significa que estigui previst el seu desguàs (en tot cas, això hauria de ser determinat per la pròpia FFE...). De fet, jo sóc optimista respecte al futur d'aquesta unitat, evidentment que té solució, gens senzilla, però sí que la té. Molt material, després d'estar preservat, ha estat desguassat (a Can Tunis mateix en tenim algun exemple ben clar...). Una associació que amb no massa mitjans disponibles i moltes dificultats hagi aconseguit recentment, per exemple, retornar la locomotora 7652 en estat funcional, diu molt d'ella. El futur d'aquesta unitat no depèn d'ells en si...
que és aquesta:

http://www.listadotren.es/motor/phototrain.php?tid=1907

trobo aquesta referència en un tema veí:
Renfe451 ha escrit:5a Zona de Badalona que té una suïssa a Can Tunis contaminada d'amiant fins a dalt i no s'ha fet absolutament res
Podeu fer-ne cinc cèntims, d'això de que està contaminada d'amiant? :(


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 22/08/2020 21:33

L'amiant s'utilitzava molt freqüentment als voltants de contactes elèctrics per contenir el "llamp" (arc elèctric) que s'hi forma. N'hi ha a dojo a tot el material antic. Sempre hi ha estat, com qui diu fins fa quatre dies. Tots hem viatjat en trens de tota mena amb un bon grapat de kilos d'amiant, des de tota la vida.

Lo de l'amiant a la Suïssa no té res d'especial ni de sorprenent.

Enviat des del meu S41 usant Tapatalk




Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 25/08/2020 12:36

El problema de l'amiant és si les fibres es trenquen i entren en contacte amb l'aire (i, per tant, respirem aquestes fibres). Si estan segellades per algun tipus de recobriment (pintura, etc...) no hi hauria d'haver problema. Però el desamiantat és una tasca feixuga i costosa.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimarts 25/08/2020 13:02

Però l'amiant no es pot recobrir. Bé, sí que es pot, però és prohibit. Quan trenca s'ha de traure. I si no trenca, doncs també perquè ara és l'enemic públic número u i s'ha generalitzat la idea que viatjar a prop d'amiant és totalment inacceptable. Cosa que jo no valoraré, només l'exposo.

Enviat des del meu S41 usant Tapatalk




Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”