Fusió R16 i trens Tortosa-València

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Fusió R16 i trens Tortosa-València

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 02/07/2014 12:22

Yo tengo una duda a la hora de crear cuatro trenes directos hacia Tortosa en la R16 porque Renfe y las dos generalitats no han querido fusionar estos cuatro servicios con los cuatro trenes diarios Tortosa - Castellón - Valencia así los pasajeros no tendríamos que pasar un frió que pela en la estación de la Aldea en los meses de Invierno.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 02/07/2014 14:17

Suposo que perquè les dues Generalitats no s'entenen.
Igualment, fer el cul de sac de Tortosa d'anada i tornada tampoc sembla gaire lògic, tot i que s'ha fet.

Però anant a l'essència, si el problema és que fa fred a l'Aldea potser el més lògic seria reclamar una sala d'espera en bones condicions en aquesta estació (i en totes), no creus?



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Dissabte 05/07/2014 13:56

trensmat ha escrit:Yo tengo una duda a la hora de crear cuatro trenes directos hacia Tortosa en la R16 porque Renfe y las dos generalitats no han querido fusionar estos cuatro servicios con los cuatro trenes diarios Tortosa - Castellón - Valencia así los pasajeros no tendríamos que pasar un frió que pela en la estación de la Aldea en los meses de Invierno.
Jo pensaba que la Generalitat Valenciana no tenia competencia amb la Rodalia Valencia com en el cas de Catalunya on la Generalitat si que en te, ja qui ha de negociar els horaris es amb Renfe el tractar-se d'un servei fora de Catalunya



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 05/07/2014 22:35

cesc ha escrit:Jo pensaba que la Generalitat Valenciana no tenia competencia amb la Rodalia Valencia com en el cas de Catalunya on la Generalitat si que en te, ja qui ha de negociar els horaris es amb Renfe el tractar-se d'un servei fora de Catalunya
I és així. La Generalitat Valenciana no té res a veure amb el servei de Rodalia (tant de València com d'Alacant). El gestiona renfe, com qualsevol altre nucli de l'estat (excepte els de Catalunya)


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 05/03/2015 0:07

El què sí que és cert, és que tot i que no quedi fi de dir (perquè a Tortosa s'emprenyarien, i part de raó tindrien), si hi hagués trens regionals Barcelona-Vinaròs/Castelló/València sense entrada a Tortosa, segurament mourien més passatgers que els Barcelona-Tortosa amb enllaç a L'Aldea als Tortosa-València, per no parlar del Barcelona-L'Aldea-Tortosa-L'Aldea-Vinaròs, que té un recorregut ridícul, o el Barcelona-L'Aldea-Tortosa-L'Aldea-València, que tres quarts del mateix... i fins i tot segurament mourien més passatgers per tren que els Barcelona-Tortosa.

La suma de Benicarló, Vinaròs i Ulldecona són bastants més habitants que Tortosa.
I força més turistes: Benicarló, Peníscola, Alcanar i Vinaròs tenen bastant de moviment de turistes, i això es nota fins i tot a Tarragona o Reus.
Però en tren, queda desaprofitat.

Per no parlar d'Ulldecona, que té més i millor servei amb Castelló i València que no amb Tarragona i Barcelona, quan no és que es tracti d'una població que no tingui potencial de generar viatgers. Vinaròs i Benicarló ja són fora de Catalunya i ja no depenen de decisions de la Generalitat catalana, però tres quarts del mateix.

Ídem amb Freginals, que no ha recuperat l'estació tot i que la via passi pel costat del poble: Freginals està a una distància d'Amposta similar a la de L'Aldea, per anar d'Amposta a Castelló o València, reobrir Freginals estaria molt bé.

Un altre problema no resolt és que la línia passi tant a prop d'Amposta i no hi pari (d'Amposta a L'Aldea hi ha una bona tirada, no estan al costat l'una de l'altra).

A Barcelona no és tant el cas, suposo, però a Tarragona, la relació amb Castelló i València és prou intensa. Sobretot amb Castelló.
No és gens estrany veure a la taquilla de Tarragona a algú demanant un bitllet per anar a llocs com Nules, Borriana, Benicàssim, Alcalà de Xivert, Vila-real, Sagunt, Torreblanca... alguna vegada fins i tot he arribat a veure la taquillera dient que no podia fer coses com un bitllet Tarragona-Sueca, Tarragona-Alzira o coses per l'estil, perquè "yo es que sólo puedo hacerle el billete a Valencia-Norte y luego ahí cambia al cercanías de Valencia, pero que si quiere, aquí al lado tiene la taquilla de Larga Distancia que es más caro pero tarda menos". :)

El què no sé, és si deu poder fer coses com Tarragona-Segorbe Ciudad, Tarragona-Les Valls o Tarragona-Roca Cúper. :D :)



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/03/2015 8:53

Continuo insistint: No s'hauria d'haver aixecat la via de Tortosa a Freginals.

Ja està bé tenir la via directa pels Euromeds i altres trens ràpids i directes, però s'hauria d'haver mantingut la via passant a Tortosa per als regionals. Ara no estaríem parlant d'això.

La planificació d'infraestructures en aquest país i, especialment, en el Corredor del Meditarrani, si és que se'n fa és lamentablement curta de mires. Està massa enfocada al curt termini o a la immediatesa. Equivalent al cas de Salou i Cambrils.

Però ara que el mal ja està fet i tenim a Tortosa en una antena, es podria resoldre el problema amb un tren llançadora entre l'Aldea i Tortosa que fes la correspondència als trens passants que ja no anirien a Tortosa.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 05/03/2015 9:38

437.001 ha escrit:El què sí que és cert, és que tot i que no quedi fi de dir (perquè a Tortosa s'emprenyarien, i part de raó tindrien), si hi hagués trens regionals Barcelona-Vinaròs/Castelló/València sense entrada a Tortosa, segurament mourien més passatgers que els Barcelona-Tortosa amb enllaç a L'Aldea als Tortosa-València, per no parlar del Barcelona-L'Aldea-Tortosa-L'Aldea-Vinaròs, que té un recorregut ridícul, o el Barcelona-L'Aldea-Tortosa-L'Aldea-València, que tres quarts del mateix... i fins i tot segurament mourien més passatgers per tren que els Barcelona-Tortosa.

La suma de Benicarló, Vinaròs i Ulldecona són bastants més habitants que Tortosa.
I força més turistes: Benicarló, Peníscola, Alcanar i Vinaròs tenen bastant de moviment de turistes, i això es nota fins i tot a Tarragona o Reus.
Però en tren, queda desaprofitat.

Per no parlar d'Ulldecona, que té més i millor servei amb Castelló i València que no amb Tarragona i Barcelona, quan no és que es tracti d'una població que no tingui potencial de generar viatgers. Vinaròs i Benicarló ja són fora de Catalunya i ja no depenen de decisions de la Generalitat catalana, però tres quarts del mateix.

Ídem amb Freginals, que no ha recuperat l'estació tot i que la via passi pel costat del poble: Freginals està a una distància d'Amposta similar a la de L'Aldea, per anar d'Amposta a Castelló o València, reobrir Freginals estaria molt bé.

Un altre problema no resolt és que la línia passi tant a prop d'Amposta i no hi pari (d'Amposta a L'Aldea hi ha una bona tirada, no estan al costat l'una de l'altra).

A Barcelona no és tant el cas, suposo, però a Tarragona, la relació amb Castelló i València és prou intensa. Sobretot amb Castelló.
No és gens estrany veure a la taquilla de Tarragona a algú demanant un bitllet per anar a llocs com Nules, Borriana, Benicàssim, Alcalà de Xivert, Vila-real, Sagunt, Torreblanca... alguna vegada fins i tot he arribat a veure la taquillera dient que no podia fer coses com un bitllet Tarragona-Sueca, Tarragona-Alzira o coses per l'estil, perquè "yo es que sólo puedo hacerle el billete a Valencia-Norte y luego ahí cambia al cercanías de Valencia, pero que si quiere, aquí al lado tiene la taquilla de Larga Distancia que es más caro pero tarda menos". :)

El què no sé, és si deu poder fer coses com Tarragona-Segorbe Ciudad, Tarragona-Les Valls o Tarragona-Roca Cúper. :D :)
Jo he tret una targeta Salou - Algimia Ciutat i un altre València Nord - Mataró pero aixo fa molt de temps.

Jo penso que el error a sigut treure les vies entre Tortosa - Ulldecona per Freginals, la culpa la te el ajuntament de Tortosa i ADIF per no voler conservar aquest tram tant important.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 07/03/2015 23:18

trensmat ha escrit:Jo he tret una targeta Salou - Algimia Ciutat i un altre València Nord - Mataró pero aixo fa molt de temps.
Salou-Algimia Ciudad? :D Ho miraré, doncs... :D :ok

Per cert, tu ho deus saber, quant fa que l'estació d'Algimia-Torres Torres la van tancar i van obrir Algimia-Ciudad?
trensmat ha escrit:Jo penso que el error a sigut treure les vies entre Tortosa - Ulldecona per Freginals, la culpa la te el ajuntament de Tortosa i ADIF per no voler conservar aquest tram tant important.
Evidentment, però ara la cosa ja no té remei.

Però que el tren torni a parar a Freginals sí que té remei (ara bé, potser millor fer-la més a prop del poble que no al lloc de l'estació antiga).



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 08/03/2015 10:11

437.001 ha escrit:
trensmat ha escrit:Jo he tret una targeta Salou - Algimia Ciutat i un altre València Nord - Mataró pero aixo fa molt de temps.
Salou-Algimia Ciudad? :D Ho miraré, doncs... :D :ok

Per cert, tu ho deus saber, quant fa que l'estació d'Algimia-Torres Torres la van tancar i van obrir Algimia-Ciudad?
trensmat ha escrit:Jo penso que el error a sigut treure les vies entre Tortosa - Ulldecona per Freginals, la culpa la te el ajuntament de Tortosa i ADIF per no voler conservar aquest tram tant important.
Evidentment, però ara la cosa ja no té remei.

Però que el tren torni a parar a Freginals sí que té remei (ara bé, potser millor fer-la més a prop del poble que no a l lloc de l'estació antiga).
Creo que la cerraron antes de los años 90 y la parada de trenes se suspendió cuando entro en servicio el apeadero de Algimia Ciudad a medianos de los años 90.

La estación de Torres Torres esta echa polvo y llena de grafitis por desgracia.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 08/03/2015 12:59

437.001 ha escrit:El què no sé, és si deu poder fer coses com Tarragona-Segorbe Ciudad, Tarragona-Les Valls o Tarragona-Roca Cúper. :D :)
Tarragona - les Valls i Tarragona - Roca-Cúiper no es poden fer, perquè no hi paren regionals, però Tarragona - Sogorb supose que sí, perquè paren els de Terol i Saragossa/Osca.
fgc113 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 08/03/2015 17:11, en total s’ha editat 1 vegada.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 08/03/2015 15:41

fgc113 ha escrit:
437.001 ha escrit:El què no sé, és si deu poder fer coses com Tarragona-Segorbe Ciudad, Tarragona-Les Valls o Tarragona-Roca Cúper. :D :)
Tarragona - les Valls i Tarragona - Roca-Cuíper no es poden fer, perquè no hi paren regionals, però Tarragona - Sogorb supose que sí, perquè paren els de Terol i Saragossa/Osca.
Perdona pero es Roca Cuper sin ofender.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 08/03/2015 17:12

trensmat ha escrit:Perdona pero es Roca Cuper sin ofender.
Puede ser Cúper o Cúiper, indistintamente ;) .


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 08/03/2015 17:52

fgc113 ha escrit:
trensmat ha escrit:Perdona pero es Roca Cuper sin ofender.
Puede ser Cúper o Cúiper, indistintamente ;) .
Ok :ok


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Sanato
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: Sanato » Diumenge 07/06/2015 19:41

Un servei d'enllaç de l'Aldea a Tortosa facilitaria molt les coses, amb un tren de 3 cotxes com a molt. Es podria fer servir d'anada i tornada per a tots els LD que paren a l'Aldea, i només caldria canviar de via

I independentment l'estació de Freginals, tampoc aniria malament una nova estació entre Amposta i Masdenverge, per donar servei a aquestes poblacions, així com a Sta. Bàrbara i la Galera


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 08/06/2015 13:54

Sanato ha escrit:Un servei d'enllaç de l'Aldea a Tortosa facilitaria molt les coses, amb un tren de 3 cotxes com a molt. Es podria fer servir d'anada i tornada per a tots els LD que paren a l'Aldea, i només caldria canviar de via

I independentment l'estació de Freginals, tampoc aniria malament una nova estació entre Amposta i Masdenverge, per donar servei a aquestes poblacions, així com a Sta. Bàrbara i la Galera
Sanato la teva proposta esta molt be et felicito i et dono la benvinguda al fòrum. ;)

Lo que jo faria es tornar obrir el tram Ulldecona - Freginals - Tortosa per fer una línia de Rodalies/Rodalia entre Benicarló - Peñiscola i L'aldea aixi, però clar entre ADIF com el Ajuntament de Tortosa no volen reobrir el tram de Ulldecona - Freginals per desgracia.

Jo tinc la esperança que amb el nou govern de la generalitat Valenciana (PSPV+Compromis+Podem) es pugui crear una xarxa de Rodalies/Rodalia entre la província de Castelló i les Terres de l'ebre.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 08/06/2015 15:19

trensmat ha escrit:Jo tinc la esperança que amb el nou govern de la generalitat Valenciana (PSPV+Compromis+Podem) es pugui crear una xarxa de Rodalies/Rodalia entre la província de Castelló i les Terres de l'ebre.
Al nord de Castelló el que fa falta són Regionals cada 1 h/1:30 h que facen de Rodalia entre Castelló i València. Així soluciones la falta de trens al nord de Castelló i que no s'hagin de posar més trens entre Castelló i València.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Sanato
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: Sanato » Dimecres 17/06/2015 20:45

trensmat ha escrit:Sanato la teva proposta esta molt be et felicito i et dono la benvinguda al fòrum. ;)

Lo que jo faria es tornar obrir el tram Ulldecona - Freginals - Tortosa per fer una línia de Rodalies/Rodalia entre Benicarló - Peñiscola i L'aldea aixi, però clar entre ADIF com el Ajuntament de Tortosa no volen reobrir el tram de Ulldecona - Freginals per desgracia.

Jo tinc la esperança que amb el nou govern de la generalitat Valenciana (PSPV+Compromis+Podem) es pugui crear una xarxa de Rodalies/Rodalia entre la província de Castelló i les Terres de l'ebre.
Gràcies, ja porto anys tot i que no entro gaire :ok
Trobo que reobrir la línia ara costaria una milionada inassumible; el que s'hauria d'haver fet és no deixar-la tancar, però ara ja és massa tard.
fgc113 ha escrit:Al nord de Castelló el que fa falta són Regionals cada 1 h/1:30 h que facen de Rodalia entre Castelló i València. Així soluciones la falta de trens al nord de Castelló i que no s'hagin de posar més trens entre Castelló i València.
trensmat ha escrit:
El tram entre Castelló i Vinaròs està ben servit pels LD, que fan de rodalies parant gairebé a totes les estacions, a preu de LD, això sí. Ulldecona, serà que no té platja, no interessa gaire
Caldria una línia de MD / regional directa de València a Castelló, i d'aquí a l'Aldea fent parades; i els LD, que esl fiquin per lo que han de ser
Amb horaris eficients entre Castelló i l'Aldea es podria fer una bona línia de MD


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 23/06/2015 6:08

fgc113 ha escrit:Al nord de Castelló el que fa falta són Regionals cada 1 h/1:30 h que facen de Rodalia entre Castelló i València. Així soluciones la falta de trens al nord de Castelló i que no s'hagin de posar més trens entre Castelló i València.
trensmat ha escrit:El tram entre Castelló i Vinaròs està ben servit pels LD, que fan de rodalies parant gairebé a totes les estacions, a preu de LD, això sí. Ulldecona, serà que no té platja, no interessa gaire
Caldria una línia de MD / regional directa de València a Castelló, i d'aquí a l'Aldea fent parades; i els LD, que esl fiquin per lo que han de ser
Amb horaris eficients entre Castelló i l'Aldea es podria fer una bona línia de MD
Sona dur, però crec que TOTS els R16 Barcelona-Tortosa es podrien perllongar a València-Nord fent les parades dels Tortosa-València, i no només l'increment de passatgers seria notable, sinó que es podrien accelerar les marxes dels trens LD (molts amb destinació Alacant/Murcia, excepte el Talgo de Sevilla i l'Alvia de Cuenca-Madrid que mantindrien les parades actuals, són dues excepcions), fent que els LD féssin menys parades que ara.

El problema és Tortosa, que no genera prou passatgers per sí sola, però sí que en genera prou per tenir la quantitat de regionals que té... tot i que Tortosa sola no justifica ni molt menys composicions dobles de 470, 448 ni encara menys 449, els R16 que no tenen enllaç a L'Aldea amb un regional a Valencia porten pocs passatgers entre L'Hospìtalet de l'Infant i Tortosa.

Potser amb mig tren cap a Tortosa i mig tren cap a Valencia sí que es pogués millorar bastant la cosa...



Sanato
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: Sanato » Dimecres 08/07/2015 20:07

437.001 ha escrit:Potser amb mig tren cap a Tortosa i mig tren cap a Valencia sí que es pogués millorar bastant la cosa...
No se si encara queden composicions de trens d'aquelles que havies d'anar vigilant pels altaveus; l'any 89 vaig agafar un que si no recordo malament era "los tres coches de cabeza, con destino Tarragona; los tres coches de cola, con destino Lleida"

Es podria fer el mateix: des de BCN-EDF, 3 cotxes cap a València (o Vinaròs, com a mínim) i 3 cap a Tortosa


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 08/07/2015 22:27

Sanato ha escrit:
437.001 ha escrit:Potser amb mig tren cap a Tortosa i mig tren cap a Valencia sí que es pogués millorar bastant la cosa...
No se si encara queden composicions de trens d'aquelles que havies d'anar vigilant pels altaveus; l'any 89 vaig agafar un que si no recordo malament era "los tres coches de cabeza, con destino Tarragona; los tres coches de cola, con destino Lleida"

Es podria fer el mateix: des de BCN-EDF, 3 cotxes cap a València (o Vinaròs, com a mínim) i 3 cap a Tortosa
Si es fés (que de moment només són coses dites a fórums com aquest i sense cap tipus de fonament real, desconeixem les intencions de la Generalitat i Renfe al respecte), la majoria dels serveis haurien d'acabar-se a Vinaròs, tret dels que substituïssin als regionals Barcelona-València o als regionals a Tortosa amb enllaç cap a València a L'Aldea, ja que la Generalitat valenciana no té poder de finançament degut a la crisi, ni tampoc té traspassada la competència de gestió de Rodalies i Regionals.

Ja veurem si ho acaben fent o no: pel què sembla, Renfe ara com ara sembla que té al cap l'idea de treure tots els regionals, com a mínim al sud de L'Aldea (al nord no poden, ara com ara, perquè la Generalitat catalana hi té alguna cosa a dir), perquè "destorben" als LD (Euromed, Talgo, IC).

L'excusa és que els regionals estan subvencionats i els LD no, la qual cosa els permet de cobrar més car, omplir encara més els trens de LD i perdre menys diners.

veurem què acaben fent... :|



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”