Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: metring » Dimarts 08/07/2014 17:05

Acabo de trobar al Twitter i Facebook uns comptes curiosos, on reivindiquen que a tota Catalunya hi hagi FGC. No us perdeu els fotomuntatges amb trens de FGC per tot arreu https://m.facebook.com/photo.php?fbid=281162538723132



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 08/07/2014 17:07

Quina cosa més rídicula! El que fa la gent per perdre el temps... :roll:



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 08/07/2014 18:04

Si a tota la xarxa ferroviària catalana fos dels FGC, la meva reacció seria la següent:



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 08/07/2014 18:43

Renfe445 ha escrit:Si a tota la xarxa ferroviària catalana fos dels FGC, la meva reacció seria la següent:
No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 08/07/2014 19:13

wefer ha escrit:Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)
Amb Renfe, segur que s'ha arribat a trigar més en trajectes més curts.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 08/07/2014 20:43

wefer ha escrit:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica. :)
wefer ha escrit:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 08/07/2014 21:07

Renfe445 ha escrit:
wefer ha escrit:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica. :)
wefer ha escrit:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.
D'això que comentes de la Ca5 ja en fa temps. I si no m'equivoco, va ser una maniobra per evitar un "possible" tancament de la línia per deficitària. Si bé actualment no té gaire sentit considerar tota la línia de Rodalies. Per altra banda, tot i poder arribar a 140km/h, no hi ha cap punt de la línia R3 on es permetin velocitats màximes de 140km/h, per el qual, això no és un hàndicap. FInalment, una 447 va millor en aquesta línia, ja que tenen una acceleració més gran (tot i que en confort queden bastant enrere).

A la R1 amb la idea d'implantar una freqüència de pas elevada i la manca de punts d'avançament ( de Clot a Mataró només hi ha 3 vies a les estacions de Badalona, Mongat i el Masnou) fa que sigui pràcticament impossible impantar semidirectes (que ben bé que anirien, ja que si hom vol anar a Mataró és una llauna fer totes les parades).

Tot i això repeteixo, Rodalies de Catalunya (i per extensió la Generalitat) poc té a veure amb el que tu comentes. ;)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 08/07/2014 21:58

Estic d'acord amb tu.

Quan era petit, jo recordo que a la línia 1 alguns trens no paraven a Cabrera de Mar i en alguna altra estació que no em recordo, potser a Montgat Nord. Era com un servei que no parava en una o dues estacions.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 09/07/2014 11:25

Aquest grup ho trobo molt xorra. Hi ha molta gent que diu si canviem d'empresa es canvia tot a millor... Doncs no té perquè passar. Vale, canviem la empresa però si la infraestructura és la mateixa sense cap millora, ens trobem amb el mateix problema que amb Renfe, ja que la titularitat de les infraestructures és ADIF. Va home, toquem de peus a terra a la realitat i deixem-nos de tonteries com aquest grup.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 09/07/2014 12:45

Abans d'opinar tant lliurement caldria saber a que és refereixen exactament quan diuen que tot el servei ferroviari ho dugui FGC.
Si es per acabar tal com estem ara home, no se si es notaria massa el camvi.

Si es perquè dugui totalment la gestió ferroviaria, doncs pot ser si. I si mantentn el que fan a les línies del Bages i Anoia, ja et dic que si posen avui mateix.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 09/07/2014 13:29

Pero a ver, no os dáis cuenta que una propuesta así nace de alguien que ignora por completo lo que son la operación, la gestión de la infraestructura, las inversiones estatales o autonómicas, etc., etc.. Cuando dicen FGC piensan en la línea del Vallès, o como mucho en la del Baix Llobregat, y piensan que "un Ferrocata" es como un Metro que llega muy lejos, y que es fiable, puntual y razonablemente frecuente, y que la Renfe es un trasto del año de catapúm, poco fiable y poco frecuente.

Evidentemente ahí se mezclan verdades, medias verdades, falacias y sandeces, porque lógicamente el cambio de operador no tendría que significar nada si el gestor de la infraestructura (y la inversión que hace) siguen siendo iguales, y si no hay más dinero para operación y mantenimiento. Claro que se da que las líneas de FGC funcionan mejor que las de Renfe, porque se ha invertido bien aún si justito, mientras que Renfe, luego ADIF, priorizan desde Aznar la inversión en alta velocidad a la del tren de cercanías y regional, pero de nada sirve cambiar nombres, logos y operadores (como ya vimos con Rudaliasdacatalunia) si los flujos económicos siguen siendo los mismos: Poco para cercanías y regionales, mucho para no sé que otras cosas. Porque como se ha dicho más arriba, de poco serviría transplantar al 1:1 el tipo de operación de las líneas de FGC a las de ADIF. Lo que hay que transplantar son al menos algunos de los conceptos de gestión e inversión. Algunos, como el buen mantenimiento de la línea y los trenes, los de soterramientos NO.

Esto sólamente muestra una vez más como la gente se distrae con el dedo y no ven a donde apunta. Están más preocupados por tener "el Ferrocata como el que tienen en Terrassa" que por que el tren de cercanías les dé un servicio conveniente y atractivo (por ejemplo al no parar todos en cada apeadero).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/07/2014 14:53

També en relació amb aquest fil, cal aplicar el que dic aquí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 09/07/2014 15:10

oriolp13 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
wefer ha escrit:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica. :)
wefer ha escrit:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.
D'això que comentes de la Ca5 ja en fa temps. I si no m'equivoco, va ser una maniobra per evitar un "possible" tancament de la línia per deficitària. Si bé actualment no té gaire sentit considerar tota la línia de Rodalies. Per altra banda, tot i poder arribar a 140km/h, no hi ha cap punt de la línia R3 on es permetin velocitats màximes de 140km/h, per el qual, això no és un hàndicap. FInalment, una 447 va millor en aquesta línia, ja que tenen una acceleració més gran (tot i que en confort queden bastant enrere).

A la R1 amb la idea d'implantar una freqüència de pas elevada i la manca de punts d'avançament ( de Clot a Mataró només hi ha 3 vies a les estacions de Badalona, Mongat i el Masnou) fa que sigui pràcticament impossible impantar semidirectes (que ben bé que anirien, ja que si hom vol anar a Mataró és una llauna fer totes les parades).

Tot i això repeteixo, Rodalies de Catalunya (i per extensió la Generalitat) poc té a veure amb el que tu comentes. ;)
A l'any 2003, a la línia R2 hi havien dos serveis CIVIS directes de Sitges a Sants, i que va passar amb els CIVIS que se'ls van carregar fa poc i els van substituïr per serveis ordinaris i ha sigut en època de la Generalitat precisament. Penso que reconvertir alguns SVC en dies laborables en trens CIVIS anirien molt bé a la gent del Baix Penedès i Garraf per arribar d'hora a Barcelona.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/07/2014 15:55

Tornant al tema estricte del fil, la reivindicació d'aquest grup té el mateix valor que si en creés un anomenat "Volem que ens regalin cada dia un feix de bitllets de 500 euros".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 14/07/2014 0:08

Han penjat un mapa amb línies en el cas hipotètic que FGC es fes càrrec dels ferrocarrils a tot Catalunya. He de dir, que veig coses tant inviables, com una línia Figueres - Vielha. Trobant a faltar una línia a Berga i l'Eix Transversal Ferroviari.
Imatge


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 14/07/2014 0:39

Portbou-Olot, si es fan les coses amb sentit (això no passaria), podria ser perfectament una línia de rodalies (estil tren-tram) i podria tenir el seu potencial i de pas la capital de la Garrotxa tornaria a tenir connexió ferroviària que la va perdre amb el tancament del carrilet. Lleida-Vielha també podria ser viable sobre tot a l'hivern tot i que jo la faria via Sort, tal i com ho planificava la Generalitat.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 14/07/2014 1:47

Falt l'eix diagonal, Lleida-Igualada-Manresa-Girona.

En general, crec que molt bé, si més no, per parlar-ne i "barallar-nos".


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 14/07/2014 10:32

Renfe451 ha escrit:Portbou-Olot, si es fan les coses amb sentit (això no passaria), podria ser perfectament una línia de rodalies (estil tren-tram) i podria tenir el seu potencial i de pas la capital de la Garrotxa tornaria a tenir connexió ferroviària que la va perdre amb el tancament del carrilet.
Des d'Olot no té lògica anar cap a Figueres, sinó cap a Banyoles i Girona. Serveixes a molta més població i té molta més demanda. Només un Girona-Banyoles ja seria extremadament interessant.
A més, permet continuar cap a BCN o la costa amb el potencial de turisme que representa.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 14/07/2014 12:16

:o En serio una línea Mataró - Riba Roja no esta mal pero hay que ser realistas. :x


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 14/07/2014 12:28

trensmat ha escrit::o En serio una línea Mataró - Riba Roja no esta mal pero hay que ser realistas. :x
Las propuestas de este grupo son originales pero a la vez poco realistas, si es original una línea Mataró - Riba Roja pero sin pasar por Barcelona no la veo rentable.

Pero igualmente hay propuestas muy interesantes les felicito.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”