Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 21/05/2015 23:27

victorcasta ha escrit:Aquí més d'un et qüestionarà que siguin dues empreses independents. Jo diria que en l'únic que són independents és en el CIF.
Ja ha qüestiono ara. Eleccions en poquíssims dies i es sembra el caos a Rodalies i Regionals. Au va... :emprenyat :emprenyat

M'atreveixo a dir que hi havia mà per darrere per part de Foment i de l'Estat. Això a un país no passa ni sense voler. Pot passar a una estació, però a tota Catalunya?! A més, ha sortit el president d'Adif i ha dit que tenen 3 sistemes, quan el primer a fallat s'ha encès el secundari, però aquest directament no ha funcionat (curiós) i ha acabat (i segueix) funcionant el tercer sistema una hora i pico després.

Adif té culpa per manetnir una empresa que li porta donant tants problemes (ja ha fallat 3 vegades el CTC de l'Estació de França) i per tota la cantarella (catenària, robatori de cable, etc), Renfe per no informar i per fer anar els trens bojos i l'Estat per no invertir un duro en canviar el problemàtic sistema per un dels que s'ha comprovat que funciona bé a altre països i per no invertir el que havia promés en tants plans i al traspassar Rodalies.


PD: per algun lloc havia de sortir, ho sento :x


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 21/05/2015 23:52

bigcoaster ha escrit:
victorcasta ha escrit:Aquí més d'un et qüestionarà que siguin dues empreses independents. Jo diria que en l'únic que són independents és en el CIF.
Això a un país no passa ni sense voler. Pot passar a una estació, però a tota Catalunya?!
Benvingut, acabes de descobrir que passa quan els sistemes centralitzats peten (alternatives incloses), que com són centralitzats, el seu àmbit tendeix a ser global (Catalunya) i no local (una estació), per tant l'afectació és global.
Operar globalment la xarxa amb BT es gairebé impossible. Si totes les estacions haguessin tingut personal d'Adif encara es podria haver fet un servei de mínims, ni que sigui amb un blocatge més primitiu.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 21/06/2015 14:52

Hola, he fet un mapa de com podria ser la xarxa del Rodalies de Lleida, intentant fer noves línies com la que he dibuixat d'Alfarràs

Proposo per a la xarxa de Lleida

R1: Lleida Pirineus-Vielha
R2: Almacelles-Cervera
R3: Alcarràs-Solsona
R4: Lleida Pirineus-La Seu d'Urgell
R5: Massalcoreig-Cervera
R6: Alfarràs-Les Borges Blanques

Espero que us agradi ;) , (per cert) no és segur com està dibuixat lo que vé a ser les línies que fa que és per on passen les vies, però la idea és aquesta.

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... K_9CCv-6gE


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 21/06/2015 20:12

Carlos González ha escrit:Hola, he fet un mapa de com podria ser la xarxa del Rodalies de Lleida, intentant fer noves línies com la que he dibuixat d'Alfarràs

Proposo per a la xarxa de Lleida

R1: Lleida Pirineus-Vielha
R2: Almacelles-Cervera
R3: Alcarràs-Solsona
R4: Lleida Pirineus-La Seu d'Urgell
R5: Massalcoreig-Cervera
R6: Alfarràs-Les Borges Blanques

Espero que us agradi ;) , (per cert) no és segur com està dibuixat lo que vé a ser les línies que fa que és per on passen les vies, però la idea és aquesta.

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... K_9CCv-6gE
Home, considerar Vielha i la Seu d'Urgell com a xarxa de Rodalies de Lleida és ser una mica optimista per el que fa al concepte "rodalia".


Salutacions,

Oriol

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Diumenge 21/06/2015 20:16

R3- L'Hospitalet - Puigcerdà es considera rodalies Barcelona i també R2: Maçanet-Sant Vicenç...
Per tant no es tant descabellat.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 21/06/2015 20:39

Carlos González ha escrit:Hola, he fet un mapa de com podria ser la xarxa del Rodalies de Lleida, intentant fer noves línies com la que he dibuixat d'Alfarràs

Proposo per a la xarxa de Lleida

R1: Lleida Pirineus-Vielha
R2: Almacelles-Cervera
R3: Alcarràs-Solsona
R4: Lleida Pirineus-La Seu d'Urgell
R5: Massalcoreig-Cervera
R6: Alfarràs-Les Borges Blanques

Espero que us agradi ;) , (per cert) no és segur com està dibuixat lo que vé a ser les línies que fa que és per on passen les vies, però la idea és aquesta.

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... K_9CCv-6gE
Està bé, tot i que la majoria de pobles no tenen suficient població com per un tren de rodalies, però bé, anem a la proposta.
No entenc perquè fas un túnel nou des de Lleida-Pirineus que creui Lleida per sota i poses una parada a Universitat. El que jo faria és fer un túnel que permetés fer sortir les vies que anessin cap a Almacelles i Alfarràs per sota de Balàfia amb una estació en aquest barri (molta població i molta densitat). I sinó, els trens procedents del nord podrien entrar pel túnel urbà de Lleida ja que la via d'ample ibèric no va gens col·lapsada (com si que va la d'ample internacional).

Després, no és gens lògic que Alpicat no tingui cap línia, quan és el poble que més moviment té amb Lleida (només cal veure com van els autobusos -llançadora- Alpicat-Lleida). Aquesta línia la pots fer sortir de la línia actual que va cap a Zaragoza. A Alpicat hi faria dues estacions, una al nucli i una altra a la gran urbanització amb els cinemes que hi ha tocant.

Una altra cosa, després de fer el llarg i costós túnel de Vielha, quan el tren arribi a aquesta població, jo el faria seguir fins a Baqueira i amb un altre ramal des de Vielha fins a Pont de Rei per enllaçar amb SNCF. Fins i tot, podria ser d'ample internacional i així es podria utilitzar com a "travesía central de los pirineos" amb un cost molt inferior al que volen fer per Canfranc.

Bé, espero que et serveixi!


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 21/06/2015 20:52

fredebcnteatre ha escrit:R3- L'Hospitalet - Puigcerdà es considera rodalies Barcelona i també R2: Maçanet-Sant Vicenç...
Per tant no es tant descabellat.
La R3 es considera de Rodalies perquè en el seu temp s'hi va traspassar la gestió per salvar la línia del tancament. Si no, aquesta línia avui en dia no existiria més amunt de Vic (o Montcada).

Lo de la R2, bé...des de Barcelona deuen haver-hi 70km fins a cada destinació terminal aprox. I si bé al nord a partir de St. Celoni no hi ha tanta població com per una línia de rodalies (si et fixes els horaris són quasi més de línia de regionals), cap al sud, fins a St. Vicenç si que hi ha una població que justifiqui la línia. Vielha i la Seu estan a 160km i 130km respectivament.

D'altra banda, si es fessin les línies, trobo molt més llògic prolongar la línia de la Pobla per Sort i el Port de la Bonaigua, així ja passaries d'un sol cop per Baqueira, Vielha i cap a França. I des de Sort per sota del Canto cap a Adrall i Andorra. És la forma menys cara de fer-ho. ;)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 21/06/2015 21:18

fredebcnteatre ha escrit:D'altra banda, si es fessin les línies, trobo molt més llògic prolongar la línia de la Pobla per Sort i el Port de la Bonaigua, així ja passaries d'un sol cop per Baqueira, Vielha i cap a França. I des de Sort per sota del Canto cap a Adrall i Andorra. És la forma menys cara de fer-ho. ;)
Jo també sóc més partidari d'anar per aquesta part ja que és molt més fàcil de construir que a Pont de Suert i aquella zona amb tants pantans. Anant per aquest costat també es dóna servei a les dues estaciones d'esquí d'skipallars (Espot i Portainé) i si m'apures Tavascan, i també el parc nacional. A més, el túnel de la Bonaigua s'hauria d'acabar fent igual ja sigui de tren o de cotxe, i de tren serà més barat. Fa un temps ja vaig comentar que per aquest túnel es podria utilitzar un tren de càrrega de cotxes per utilitzar-lo quan el port està tancat.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 21/06/2015 22:19

bigcoaster ha escrit: Està bé, tot i que la majoria de pobles no tenen suficient població com per un tren de rodalies, però bé, anem a la proposta.
No entenc perquè fas un túnel nou des de Lleida-Pirineus que creui Lleida per sota i poses una parada a Universitat. El que jo faria és fer un túnel que permetés fer sortir les vies que anessin cap a Almacelles i Alfarràs per sota de Balàfia amb una estació en aquest barri (molta població i molta densitat). I sinó, els trens procedents del nord podrien entrar pel túnel urbà de Lleida ja que la via d'ample ibèric no va gens col·lapsada (com si que va la d'ample internacional).

Després, no és gens lògic que Alpicat no tingui cap línia, quan és el poble que més moviment té amb Lleida (només cal veure com van els autobusos -llançadora- Alpicat-Lleida). Aquesta línia la pots fer sortir de la línia actual que va cap a Zaragoza. A Alpicat hi faria dues estacions, una al nucli i una altra a la gran urbanització amb els cinemes que hi ha tocant.

Una altra cosa, després de fer el llarg i costós túnel de Vielha, quan el tren arribi a aquesta població, jo el faria seguir fins a Baqueira i amb un altre ramal des de Vielha fins a Pont de Rei per enllaçar amb SNCF. Fins i tot, podria ser d'ample internacional i així es podria utilitzar com a "travesía central de los pirineos" amb un cost molt inferior al que volen fer per Canfranc.

Bé, espero que et serveixi!
Vaja, no sabia que Alpicat es on es mouen més a Lleida, ho tindré en compte gràcies ;)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 21/06/2015 22:32

oriolp13 ha escrit: Home, considerar Vielha i la Seu d'Urgell com a xarxa de Rodalies de Lleida és ser una mica optimista per el que fa al concepte "rodalia".
Bueno, això et dono la raó, a més, si fos així la R1 de Lleida, trigaria massa, igual que la R4 :|


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 18/07/2015 13:05

Hola a tothom, he tornat a fer el mapa de com pot ser els rodalies de Lleida, aquesta vegada les línies de Rodalies no arriben a la Seu d'Urgell ni a Vielha XD
això seria més be per una línia regional, això és cert

Espero que us agradi, aquí teniu el mapa:
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 2tl_xfz9uA
Les línies següents són:

R1 Lleida-Pirineus-Balaguer
R2 Les Borges Blanques-Almacelles
R3 Alfarràs-Mollerussa
R4 Cervera-Alcarràs
R5 Alcoletge-Massalcoreig


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dissabte 18/07/2015 20:00

R1 no arriba a La Pobla de Segur? Per què?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 18/07/2015 22:08

fredebcnteatre ha escrit:R1 no arriba a La Pobla de Segur? Per què?
Això es suposa que és Rodalies, la Pobla de Segur està molt lluny, i no forma part de l'Àrea de Lleida, per lo que, penso que la Pobla de Segur té que ser amb trens regionals


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 22/07/2015 1:09

Carlos González ha escrit:
fredebcnteatre ha escrit:R1 no arriba a La Pobla de Segur? Per què?
Això es suposa que és Rodalies, la Pobla de Segur està molt lluny, i no forma part de l'Àrea de Lleida, per lo que, penso que la Pobla de Segur té que ser amb trens regionals
El concepte "rodalia" per Lleida no té cap mena de sentit. Les ciutats molt grans que tenen altres ciutats importants al voltant defineixen un sistema de rodalia que permeten moure molta gent des de les ciutats importants cap a la ciutat molt gran. Per exemple, les "rodalies" de Zaragoza son un gran fracàs malgrat que la ciutat és molt gran, ja que al voltant no té cap ciutat important que mogui molta gent cap a la capital. Si a Zaragoza les "rodalies" son de riure, a Lleida la cosa és pot més que ridícula. Ni Lleida té una mida mínima per tenir "rodalies" ni existeix ni una sola ciutat d´entitat al voltant. Ja sé que tot això no serà gaire popular per aquí però el cas és que el que penso jo ho pensa també qui gestiona els serveis de rodalia (la realitat és que no existeixen les "rodalies" de Lleida malgrat que ho van intentar...). No ens enganyem, les "rodalies" de Tarragona o Girona serien un acudit sino les haguéssim de pagar entre tots, amb uns sistemes bons de regionals es funciona molt bé (de fet és el que mou la gent, els trens de "rodalia" mouen una quantitat de gent ridícula i només es mantenen per un tema estrictament polític). En resum, em sembla molt perillós seguir amb el tema de les rodalies de Lleida ja que qualsevol dia algú voldrà quatre volts més i es faran, i llavors tindrem també trens buits a Lleida a més de a Tarragona i Girona. Rodalies a La Pobla?, unes poques "alegries" més com aquestes (que no podem pagar) i acabarem com Grècia.....



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 22/07/2015 13:02

Toni ha escrit:
El concepte "rodalia" per Lleida no té cap mena de sentit. Les ciutats molt grans que tenen altres ciutats importants al voltant defineixen un sistema de rodalia que permeten moure molta gent des de les ciutats importants cap a la ciutat molt gran. Per exemple, les "rodalies" de Zaragoza son un gran fracàs malgrat que la ciutat és molt gran, ja que al voltant no té cap ciutat important que mogui molta gent cap a la capital. Si a Zaragoza les "rodalies" son de riure, a Lleida la cosa és pot més que ridícula. Ni Lleida té una mida mínima per tenir "rodalies" ni existeix ni una sola ciutat d´entitat al voltant. Ja sé que tot això no serà gaire popular per aquí però el cas és que el que penso jo ho pensa també qui gestiona els serveis de rodalia (la realitat és que no existeixen les "rodalies" de Lleida malgrat que ho van intentar...). No ens enganyem, les "rodalies" de Tarragona o Girona serien un acudit sino les haguéssim de pagar entre tots, amb uns sistemes bons de regionals es funciona molt bé (de fet és el que mou la gent, els trens de "rodalia" mouen una quantitat de gent ridícula i només es mantenen per un tema estrictament polític). En resum, em sembla molt perillós seguir amb el tema de les rodalies de Lleida ja que qualsevol dia algú voldrà quatre volts més i es faran, i llavors tindrem també trens buits a Lleida a més de a Tarragona i Girona. Rodalies a La Pobla?, unes poques "alegries" més com aquestes (que no podem pagar) i acabarem com Grècia.....
Pensa que les úniques maneres d'anar a Girona, a Tarragona i a Lleida en transport ferroviàri trigues gaire i només pots anar amb regionals, ara també es cert que no es pot fer una xarxa de rodalies per llocs poc poblats, Tarragona es la segona àrea més poblaba, apart de fer noves estacions i millorar la freqüència, tindria que tenir la seva xarxa de rodalies, o regionals per exemple (L'Espluga de Francolí-Tarragona)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 22/07/2015 16:38

Carlos González ha escrit:
Toni ha escrit:
El concepte "rodalia" per Lleida no té cap mena de sentit. Les ciutats molt grans que tenen altres ciutats importants al voltant defineixen un sistema de rodalia que permeten moure molta gent des de les ciutats importants cap a la ciutat molt gran. Per exemple, les "rodalies" de Zaragoza son un gran fracàs malgrat que la ciutat és molt gran, ja que al voltant no té cap ciutat important que mogui molta gent cap a la capital. Si a Zaragoza les "rodalies" son de riure, a Lleida la cosa és pot més que ridícula. Ni Lleida té una mida mínima per tenir "rodalies" ni existeix ni una sola ciutat d´entitat al voltant. Ja sé que tot això no serà gaire popular per aquí però el cas és que el que penso jo ho pensa també qui gestiona els serveis de rodalia (la realitat és que no existeixen les "rodalies" de Lleida malgrat que ho van intentar...). No ens enganyem, les "rodalies" de Tarragona o Girona serien un acudit sino les haguéssim de pagar entre tots, amb uns sistemes bons de regionals es funciona molt bé (de fet és el que mou la gent, els trens de "rodalia" mouen una quantitat de gent ridícula i només es mantenen per un tema estrictament polític). En resum, em sembla molt perillós seguir amb el tema de les rodalies de Lleida ja que qualsevol dia algú voldrà quatre volts més i es faran, i llavors tindrem també trens buits a Lleida a més de a Tarragona i Girona. Rodalies a La Pobla?, unes poques "alegries" més com aquestes (que no podem pagar) i acabarem com Grècia.....
Pensa que les úniques maneres d'anar a Girona, a Tarragona i a Lleida en transport ferroviàri trigues gaire i només pots anar amb regionals, ara també es cert que no es pot fer una xarxa de rodalies per llocs poc poblats, Tarragona es la segona àrea més poblaba, apart de fer noves estacions i millorar la freqüència, tindria que tenir la seva xarxa de rodalies, o regionals per exemple (L'Espluga de Francolí-Tarragona)
El que cal es que els serveis de les línies Regionals tinguin uns horaris decents. A l'àrea de Lleida agafar el tren sols és útil a la R12, que és l'única que te els serveis de ""rodalies"" fins a Cervera. La resta tenen uns serveis més aviat miserables o directament insultants. Tenir els regionals cada 2-4 hores seria un bon inici doncs l'ús del tren ja podria ser considerat per molta més gent. Ara per ara, si agafes el tren poder no tens com tornar, o has de fer combinacions estranyes de línies de bus que no coneix ni el seu pare així que tothom va en cotxe.
I a banda d'això, pintar de colors un mapa en un servei de "Rodalies" o Regionals a Lleida no serveix de res si no es reestructura l'extensa xarxa de bus per a que sigui d'aportació al ferrocarril (Però ja sabem qui mana en aquests busos i que n'opina al respecte, tal com s'ha comprovat aquests darrers anys).
De fet, abans que crear ni un KM de via nou, el que miraria es de treure-li suc d'una vegada a la infrastructura actual que hi ha, però com ja sabem, en comptes de fer-ho es gasten els diners en crear pseudo autovies al costat de la C-13 i la via del tren entre Lleida i Balaguer. Per a que després es digui que només es mogui aire entre aquestes dues capitals. :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 22/07/2015 17:22

Doncs no sé, fer les regionals una freqüència de 40/35 minuts????? :|


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 22/07/2015 23:18

En Suiza tienen un sistema de horario integralmente cadenciado. Todos los regionales circulan cada hora, y hay determinados nodos donde todos los trenes llegan justo antes de la hora (o media hora), y salen justo después, permitiendo todas las combinaciones. Este sistema se podría aplicar de forma adaptada a la red regional en Catalunya, de hecho sería bastante fácil porque no hay muchas líneas y no habría gran complicación con los enlaces, tampoco hace falta poner un tren cada hora en todas las líneas, se puede empezar con al menos uno cada dos horas, para al menos tener un horario claro y regular que sea atractivo al uso, y si conseguimos aumentar la demanda subirlos todos a frecuencia horaria.

La cosa con reducir demasiado la frecuencia en respuesta a una baja demanda, es que la misma bajada de frecuencia castiga la demanda, igual que aumentar la frecuencia puede estimular la demanda. Eso no tiene que ocurrir necesariamente, claro está, pero aún más claro es que es prácticamente imposible, salvo algún cataclismo tipo crisis del petróleo de los 70, hacer aumentar la demanda de los trenes regioales sin ningún tipo de estímulo. Solo a un orate se le ocurriría que la gente van a utilizar voluntariamente estos trenes completamente tercermundistas cuando pueden acceder a un coche, por eso en regional viaja prácticamente solo demanda cautiva.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 23/07/2015 0:24

Don Ramón ha escrit:En Suiza tienen un sistema de horario integralmente cadenciado. Todos los regionales circulan cada hora, y hay determinados nodos donde todos los trenes llegan justo antes de la hora (o media hora), y salen justo después, permitiendo todas las combinaciones. Este sistema se podría aplicar de forma adaptada a la red regional en Catalunya, de hecho sería bastante fácil porque no hay muchas líneas y no habría gran complicación con los enlaces, tampoco hace falta poner un tren cada hora en todas las líneas, se puede empezar con al menos uno cada dos horas, para al menos tener un horario claro y regular que sea atractivo al uso, y si conseguimos aumentar la demanda subirlos todos a frecuencia horaria.

La cosa con reducir demasiado la frecuencia en respuesta a una baja demanda, es que la misma bajada de frecuencia castiga la demanda, igual que aumentar la frecuencia puede estimular la demanda. Eso no tiene que ocurrir necesariamente, claro está, pero aún más claro es que es prácticamente imposible, salvo algún cataclismo tipo crisis del petróleo de los 70, hacer aumentar la demanda de los trenes regioales sin ningún tipo de estímulo. Solo a un orate se le ocurriría que la gente van a utilizar voluntariamente estos trenes completamente tercermundistas cuando pueden acceder a un coche, por eso en regional viaja prácticamente solo demanda cautiva.
Con todo este texto, me he perdido un poco, :D, pero he llegado a entender que países con mejor transporte, como Alemania o como has dicho Don Ramón, Suiza, tengan así un sistema cojonudo de líneas de tren de cercanías, suburbanas y regionales y que se deben aplicar a Catalunya. Yo esperaría que los trenes regionales pasen cada 40 o 45 minutos, aunque esa frecuencia sería algo imposible


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 23/07/2015 1:25

Es bastante sencillo, que supongo que en parte es la gracia de ese sistema:

Todos los trenes regionales van cada hora (algunos cada media). En las estaciones principales, todos los regionales llegan más o menos entre los minutos .53 y .58 de cada hora, y salen entre los minutos .02 y .07 de cada hora. Así, tu vienes de cualquier regional y tienes coordinado el enlace con cualquier otro regional.
De hecho, creo que hasta los tiempos son aún más justos de lo que doy como ejemplo, algo así solo funciona con absoluta fiabilidad y puntualidad.

Aquí podríamos hacer lo mismo solo que cada 2 horas en las líneas menos demandadas, pero que aún y así tengan todos los enlaces coordinados. Pero para tener un sistema así lo que hay que hacer es ajustar los tiempos de trayecto entre esas estaciones principales, que es lo que se hizo en Suiza. Si de una ciudad a otra se tardaba, me lo invento, 1h07, se hacían rectificaciones y/o mejoras del trazado para mejorar el tiempo de trayecto a 56 minutos, y que el tren pueda salir a .02 y llegar a .58.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”