Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
VolemFGC
N2
N2
Entrades: 17
Contacta:

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Entrada Autor: VolemFGC » Dimecres 16/07/2014 17:58

Moltes gràcies gatvell, efectivament, nosaltres volem això que dius, i com ja hem dit moltes vegades sabem perfectament que el 90% d'aquestes propostes són inviables i no tenen cap sentit, però ens agradaria que fossin realitat.

També aprofitem per fer algun muntatge fotogràfic encara que el tren no pugui estar on es veu a la fotografia per qüestions "tècniques".

Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/07/2014 17:58

gatvell ha escrit:Pot sonar una mica dur, son bona gent, però debatem i debatem i a NINGÚ se li havia ocorregut una idea/proposta com la teva. (No val desenterrar un fil amagat que sap quan).
Doncs el desenterro: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=10361

I ho faig per a demostrar que les dues parts de la cita no són mútuament excloents: a ALGÚ se li havia acudit una idea semblant. I sí, per a corroborar-ho, s'hi val desenterrar un fil antic (que no amagat).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 16/07/2014 17:59

Jo tampoc crec que fer quelcom de les noves linies sigui viable, com molts han dit, economicament i sobre el terreny. Penso que la nova nomenclatura liaria més als usuaris, i que és moooolt llarga, en comparació a l'actual. Que estigui explotat i sigui propietat de FGC, no ho trobi del tot lògic. Com heu dit, el pitjor exemple d'FGC, és la línia de la Pobla. Lieteralment, fins fa poc, hi havien estacions que no tenien ni andana! Jo crec que el millor, sigui que formi part d'un Adif Català, un gestor de tota l'infraestructuara ferroviària de Cataunya, a excepció del Metro, FGC, Rodalies ... i que un cop ho tingui ell, que faci públic en concurs la concessió de les diferents linies, i que ho exploti qui millor serveis i preus ho permeti.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 16/07/2014 19:51

Ja existeix un Adif català. Es diu Ifercat http://www.ifercat.cat/index.php?contenido=11



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 16/07/2014 21:50

alf_ ha escrit:No entiendo para qué debe servir hacer propuestas sin pensar (ya no estudiar, sino pensar) en si son mínimamente viables o no. Llegado a esto, propongo un Metro que vaya directamente de casa mía al centro de BCN, y todo el mundo pedirá lo mismo, y al final no tendremos nada. En menor medida, me da la impresión de que eso es lo que hay aquí, cada quien dice lo que son sus sueños húmedos ferroviarios, y venga a formular eso como "propuesta".

Tampoco entiendo qué sentido tiene tenerle un aprecio irracional a un determinado operador, en lugar de pensar en que la operación funciona bien, sin importar si opera Renfe o FGC. Esto otra vez da la impresión de que tenéis en la cabeza más el nombre que el contenido, importa más el parecer que el ser, esa mentalidad tan rancia que por desgracia abunda en España. Tu mismo dices que FGC ha hecho un buen trabajo en la Barcelona-Vallès, pues te diré que el buen trabajo no lo hizo FGC sino el doctor Pearson y los Ferrocarriles de Catalunya al trazar una línea interurbana con un recorrido muy atractivo. Hasta la fecha la línea del Vallès ha visto pocos cambios estructurales, FGC lo que ha hecho bien ha sido dar mantenimiento y modernizar un poco. Creo que desde que se hizo esa línea solo se han hecho un par de apeaderos más, hay trenes nuevos y se desdoblaron los tramos en vía única. ¿Por qué no miras el fantástico trabajo que está haciendo FGC con la línea Llobregat-Anoia? ¿Por qué no vas a tomar un día un tren a Igualada que se come casi todas las paradas, y luego vuelves con un autobús que tarda media hora menos? FGC rescató la Llobregat-Anoia del cierre y le dieron un repaso a las instalaciones, pero aparte de eso la explotación es absolutamente nefasta e inadecuada para las líneas de cercanías R5 y R6. Tal como estan esas líneas ahora uno se pregunta que sentido tuvo mantenerlas abiertas, porque más arriba de Martorell, de Monistrol en la R5, van cuatro gatos. La gente prefiere, oh sorpresa, el "tren rápido" de la Renfe en Martorell, que ir con un carrilet lentísimo. Te lo digo esto para demostrar que no todo lo que brilla es oro, y aunque FGC ha hecho bien dando continuidad al exitoso servicio de la Barcelona-Vallès, el trabajo que han hecho en la Llobregat-Anoia ha sido realmente mediocre.
FGC a la LLobregat Anoia durant un temps va fer les coses bé.
Teniem un tren que tardaba 1h i 10min i els normals tardaven 1h 20min.

L'hispano nomes tardava 5min menys i et deixava a Maria Cristina.

Ara FGC es molt lenta, hi han mes parades i l'hispano gracies al ajuntament han posat els serveis express que abans ja hi havien però ara més.

FGC hauria de fer avançaments i trens semidirectes però com s'ha copiat el servei del Valles ara tenim el que tenim un tren lent que para a totes, per que primer hem de recordar que es un metro de 60km i que la linea d'Igualada era Igualada Martorell no a Barcelona, es a dir aquest tram no es va fer pensant en arrivar a Barcelona si no en connectar amb el tren gran a Martorell.

Ara molts usuaris del tren que no tenen l'Hispano desde Vilanova del camí fins a Martorell L'hispano para como el tren a tots els pobles, baixen a Martorell i fan el canvi a Renfe per arribar a Barcelona per que es guanya una mica de temps i et deixa ben bé al centre.

I sobre les propostes doncs son debatibles però com ells mateixos han dit son uns somia truites i hi han coses dificils de veure.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 16/07/2014 23:31

Para hacer propuestas como las vuestras, lo más constructivo es no hacerlas, porque algunas son tan descabelladas que harán más mal que bien. ¡Guau, que propuesta más constructiva, un tren de FGC photoshopeado en una estación de Renfe!

Si te interesan mis propuestas, hay un hilo dedicado a "Plànols de propostes ferroviarias". Me he hartado de hacer propuestas, que no las haga ahí donde estas tu no significa que no las haga. Y de hecho, ahí hay un montonal y medio de propuestas de "la gente". Antes de estar ya acusándome de no ser constructivo solo porque tus propuestas totalmente absurdas me parecen eso, absurdas, podrías mirar lo que hace la gente en aquellos sitios pensados justamente para discutir esas cosas, para eso está el FTC. Yo no sé quien eres, donde estás ni con quien te juntas, y no entiendo por qué tengo que irte a buscar para hacer propuestas.

http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... es#p222418
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... es#p219094
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... es#p233449



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 17/07/2014 0:05

alf_ ha escrit:Para hacer propuestas como las vuestras, lo más constructivo es no hacerlas, porque algunas son tan descabelladas que harán más mal que bien. ¡Guau, que propuesta más constructiva, un tren de FGC photoshopeado en una estación de Renfe!

Si te interesan mis propuestas, hay un hilo dedicado a "Plànols de propostes ferroviarias". Me he hartado de hacer propuestas, que no las haga ahí donde estas tu no significa que no las haga. Y de hecho, ahí hay un montonal y medio de propuestas de "la gente". Antes de estar ya acusándome de no ser constructivo solo porque tus propuestas totalmente absurdas me parecen eso, absurdas, podrías mirar lo que hace la gente en aquellos sitios pensados justamente para discutir esas cosas, para eso está el FTC. Yo no sé quien eres, donde estás ni con quien te juntas, y no entiendo por qué tengo que irte a buscar para hacer propuestas.

http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... es#p222418
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... es#p219094
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... es#p233449
Pero ese usuario es sólo un portavoz. Son otros los que hicieron propuestas (según él dice).



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 17/07/2014 0:22

alf_ ha escrit:Tampoco entiendo qué sentido tiene tenerle un aprecio irracional a un determinado operador, en lugar de pensar en que la operación funciona bien, sin importar si opera Renfe o FGC. Esto otra vez da la impresión de que tenéis en la cabeza más el nombre que el contenido, importa más el parecer que el ser, esa mentalidad tan rancia que por desgracia abunda en España
Pues mira, si quieres entenderlo un poco mejor no tienes más que entrar en el susodicho grupo, et voilà:

Volem FGC a tot Catalunya Escolta a mi la RENFE no m'agrada perquè és espanyola, així de clar, si la SNCF (sé perfectament què és) vol operar crec que millor que ho faci una operadora catalana que no pas una francesa.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
VolemFGC
N2
N2
Entrades: 17
Contacta:

Entrada Autor: VolemFGC » Dijous 17/07/2014 12:49

Veig que no ho enteneu... :plas Que hi ha algun problema en voler que l'operadora a Catalunya sigui catalana? No sé, igual que la de França és francesa, dic jo vaja... No és perquè sigui espanyola, és perquè no és catalana, que hi ha molta diferència...



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 17/07/2014 14:15

S'ha parlat, i no només aquí, que si RENFE no cumplia es podia otorgar la gestió ferroviària a un altre operador, per exemple FGC. El problema sembla que no tindria prou gent per dur-ho tot.
Pot ser es podria crear un operador nou, en el fons son gestors (amb coneixement del mon ferroviari, és clar).
O altres operadors, foranis, com SNCF.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 17/07/2014 14:29

No es que sea un problema querer que la operadora de Catalunya sea catalana, pero eso no tiene nada que ver con la calidad del servicio, es un tema, como dijimos, de banderas y colorines. No entiendo qué tendrá que ver pedir un mejor servicio ferroviario con pedir que haya una operadora catalana, son dos temas completamente distintos. ¿Que es, entonces, lo que queréis? ¿Un mejor servicio ferroviario, una operadora catalana, o vertebrar el país con vías férreas? Yo, lo siento, pero veo muy pocas propuestas que tengan sentido entre lo que nos ofreces, y lo que es más, no soy capaz de ver qué criterio se ha seguido para cada propuesta. Si es que se puede llamar propuesta el dibujar líneas imaginarias e inviables sobre un mapa, porque francamente, la
mayoría de mejoras que hacen falta a los regionales no consisten en ampliar la red, sino en aprovechar mejor lo que hay con horarios mucho más abundantes. Si no te propongo nada constructivo sobre tu propuesta, también es porque no hay mucho constructivo que añadir a una propuesta de ampliar la infraestructura de los regionales, sería todo gasto inútil. Las líneas regionales en esencia ya tienen buena cobertura, y por ahora no hay ninguna urgencia de ninguna línea nueva, sino más bien de mejor frecuencia, y pequeñas ampliaciones o ramales de las líneas actuales, por ejemplo prolongar desde Blanes a Lloret. En cambio, se podrían hacer nuevos enlaces que permitan otros itinerarios, por ejemplo un enlace en Barberà para que los trenes que vienen de Girona puedan seguir hacia Terrassa, Manresa y Lleida. Es mucho más interesante un regional que haga Figueres-Girona-Granollers-Sabadell-Terrassa-Manresa-Lleida, que requeriría un mínimo de obras, que uno que haga Figueres-Seu d'Urgell-Pont de Suert donde hay que foradar medio pirineo. Anteriormente ya propuse que si se hicieran los intercambiadores de la R8, Hospital General, Volpelleras (la parte de Renfe) y Barberà-B30, sería factible un regional Girona-UAB (+enlaces a Terrassa y a Sabadell)-Tarragona-Reus.
También sería importante para los regionales cuadruplicar líneas de cercanías en Barcelona, para que los regionales puedan ir más rápido y no queden retenidos por un cercanías.

La cosa es que si te preocupa más repartir por igual las líneas férreas en el país, eso es precisamente un criterio político, porque las vías férreas, igual que otras infraestructuras de gran capacidad como autovías, deben trazarse según la demanda y según la rentabilidad social y económica. Puede ser rentable un tren o tranvía interurbano de Girona a Olot, porque no costaría la vida de hacer y daría un buen servicio, pero es más claro que el agua que una línea que atraviese transversalmente el pirineo para unir unos cuantos pueblos que no llegan a los 10.000 habitantes con Figueres que tiene 45.000 es un completo despropósito. Tener un derecho a transporte no significa tener derecho a un ferrocarril, sino al transporte que sea más adecuado para cada situación. En cambio a lo que sí se podría decir que hay derecho es a una frecuencia mínimamente decente (lo dicho, cada dos horas) ya se trate de un microbus, autocar o tren regional. Es un sinstentido preocuparse más gastar dinero en nueva infraestructura que no sirve de un carajo, que no proponer de gastar ese dinero para que todo pueblo con más de 500 habitantes tenga un transporte cada dos horas. Una vez más, no parece preocuparos en lo más mínimo que vuestra propuesta sea de algo útil para el ciudadano de a pie. Y para proponer cosas que nos hacen más mal que bien, mejor no proponer nada. Despropósitos ya se han hecho demasiados.
VolemFGC ha escrit:sabem perfectament que el 90% d'aquestes propostes són inviables i no tenen cap sentit, però ens agradaria que fossin realitat.
Si no son viables, ¿por qué os gustaría que fueran realidad? ¿Que santa estupidez de decir es esto? Si no quieres que se lleven a cabo esos proyectos porque los sabes inviables, ¿para que narices presentas una propuesta con proyectos que admites inviables? Y si pese a la inviabilidad os gustaría verlos hechos, ¿por qué querríais derrochar el dinero de todos en algo que os hace ilusión pese a reconocer su inutilidad? Con amigos como vosotros el transporte público no necesita enemigos. De hecho, viendo como pensáis eso explica mucho sobre el por qué de las cosas.
alf_ l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 17/07/2014 17:25, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 17/07/2014 15:29

Una mica d'off-topic ...
Aquesta pàgina em recorda a un gag del Polònia; ''Catalunya és un pou de petroli''. Al minut 3:35, el Montilla explica que ha ''inundat'' Catalunya de linies de AVE. Podriem dir que són disbarats similars ...
http://youtu.be/raY8HV4K4G0?t=3m35s[/youtube]
http://youtu.be/raY8HV4K4G0?t=3m35s


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 18/07/2014 0:36

Alf, un pequeño ejemplo de porque ellos quieren que FGC.

Cuando RENFE tiene una incidencia, los problemas de horarios de los trenes se alargan horas.
Cuando FGC tiene una incidencia, elimina casi todos los trenes, y deja algunos, en Anoia-Llobregat, solo R5 y R6. Con ello el problema de horarios queda resuelto en media hora. De ahí vuelven a poner más trener y a ofrecer el servicio con normalidad.

Porque uno hace eso y otro lo otro? Principalmente un problema de gestión. Puede que RENFE no tenga sufucientes apartaderos para eliminar el máximo de trenes. Aunque creo que si podria, pero no soy experto. FGC con tramos de via única, si puede.

Y eso es lo que ven personas como Grup "Volem FGC a tota Catalunya", que usan un servicio que va perfecto siempre. Y siempre, es eso. Coges RENFE y hoy va bien, mañana también y al cuerto dia, ZAS.

Yo, no me he planteado nunca el tema hasta que se comentó de quitar el contrato a RENFE y que quién lo llevaria. FGC? Me parece bien, pero si no hay gente, ...nada.
Pero esta gente de Grup "Volem FGC a tota Catalunya", me caen muy bien, por su buena intención y sobretodo, por querer hacer un mundo, aunque sea localmente, mejor.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 18/07/2014 0:46

Yo no niego que FGC dentro de unos mínimos haya hecho los deberes, ni que Rodalies no sea un desastre. Pero tanto FGC tiene defectos como Rodalies tiene aciertos, por eso no es lógico obsesionarse por una operadora, porque eso conduce a una percepción poco objetiva. Debemos ignorar el logo que diga en el tren, y evaluar objetivamente las cosas buenas y malas de cada servicio. Lo que hay que exigir es que el servicio sea bueno, sino pasa lo que pasa con la Renfe, que no ha tenido capacidad de mejorar, ha quedado a merced de los caprichos electoralistas de turno. Y yo no quiero algo así para Catalunya, yo quiero una operadora regida según criterios de operación ferroviaria y no de colores y política.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 18/07/2014 1:14

I per què no barregem RENFE (before 2005) i FGC?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 18/07/2014 9:52

Això ja ho tenim ara, no? ;)


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dissabte 19/07/2014 17:16

Déu em lliuri de defensar RENFE/ADIF, però quan parlem de gestió d' incidències, ja tenim en conta que FGC funciona per vies segregades on tot el trànsit és de rodalies mentre que a les vies d'ADIF les rodalies comparteixen ecosistema amb regionals i llarga distància? Clar, de vegades el teu R2 va 20 minuts tard perquè té davant el Talgo que ve d'Anodinia amb 90 minuts de retard...

I en fi, pobre de mi defensar la manera espanyola de fer les coses, però això de "volem una empresa catalana operant els trens a Catalunya" no és molt diferent del "coseremos España con hilos de hierro" de la Maleni. Jo vull una Catalunya independent i/o autogovernada per a fer les coses diferent de com les fem a (amb) Espanya, no per a fer-les igual (de malament) però a petita escala.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 19/07/2014 17:35

Busman ha escrit:I en fi, pobre de mi defensar la manera espanyola de fer les coses, però això de "volem una empresa catalana operant els trens a Catalunya" no és molt diferent del "coseremos España con hilos de hierro" de la Maleni. Jo vull una Catalunya independent i/o autogovernada per a fer les coses diferent de com les fem a (amb) Espanya, no per a fer-les igual (de malament) però a petita escala.
Si Catalunya s'independitzés i la xarxa caòtica d'avui s'arranja, jo estic d'acord.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 19/07/2014 17:36

VolemFGC ha escrit:Imatge
Però no hauria de ser una 213? :D



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 19/07/2014 18:06

Renfe445 ha escrit:
VolemFGC ha escrit:Imatge
Però no hauria de ser una 213? :D
Per què hauria de ser una 213? Aquests fotomontatges em semblen a mi una bajanada i una pèrdua de temps per part de qui els fa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”