Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: ortegote » Dijous 21/07/2016 20:46

Carlos González ha escrit:Vosaltres què penseu de fer un Intercity a Catalunya?

La PTP proposa fer trens d'alta velocitat parant a llocs estratègics o importants de Catalunya i me'n preguntava si això es bò, o és innecessari.
Siempre se habia hablado de hacer parar AVANTS en Vilafranca del Penedes con una estacion situada entre Vilafranca y la Granada, la otra estacion que se escucho fue en Martorell.
Hasta cambiar el ancho a FGC LL-A y que los trenes de Manresa e Igualada entrasen a la LAV en Martorell y asi acortar tiempos de viaje.

Yo pienso que si en un primer momento se hubieran echo dichas estaciones, incluyendo el by pass por el Valles para no cruzar Barcelona hubiera sido una buena cosa, hoy en dia creo que la gente en general se te echaria encima diciendo que estas inversiones no son necesarias.

Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 21/07/2016 20:50

ortegote ha escrit:
Yo pienso que si en un primer momento se hubieran echo dichas estaciones, incluyendo el by pass por el Valles para no cruzar Barcelona hubiera sido una buena cosa, hoy en dia creo que la gente en general se te echaria encima diciendo que estas inversiones no son necesarias.

Saludos.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... IQwYHCwyts Aquí tengo la idea de como pueden ser los AVANTS de Cataluña, también muestro otras cosas, pero lo principal era mostrar como podrían ser los AVANTS de aquí. No hace falta cambiar de ancho de vía a la LL-A, de hecho, sólo hace falta hacer tales estaciones y vías de dichos trenes AVANTS.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Lluis
N6
N6
Entrades: 216
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 22/07/2016 10:38

Pregunta: Què s'entén per Intercity? Un servei Avant és un servei Intercity? No ho tinc clar del tot. En la meva opinió, i potser m'equivoco, l'unic servei actual (a Catalunya) que es podria classificar com un intercity clàssic serien els Talgo del CM (entre Barcelona i València). Després, també podríem considerar parcialment com a Itercity els Alvia del nord peninsular i els TGV a Tolosa o Montpeller. En tot cas, si ens limitem a serveis dins de Catalunya no veig pas necessari serveis "Intercity" en AV. Fer parar un TAV a Vilafranca, a Martorell, ... és desaprofitar completament la LAV. Per contra, sí que en potenciaria per linia convencional (més aviat en diria MD) servint ciutats mitjanes i grans que ja hi tenen estació.

Als actuals MD:
- Portbou- Barcelona
- Tortosa - Barcelona
Hi afegiria:
- Tortosa - Figueres (Aldea, Cambrils-Salou, Tarragona, El Vendrell, Vilafranca, Martorell, Sant Cugat, Granollers, Sils-Caldes, Girona).
- Reus - Manresa (Tarragona, Vilanova, Barcelona, Sabadell, Terrassa). A poder ser per túnel de Montcada.
- Lleida - Barcelona (Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Martorell). Per nova línia Cervera-Martorell.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 22/07/2016 14:40

No veig demanda per serveis transversals sense passar per Barcelona, la demanda Figueres-Tortosa pot ser coberta prolongant a Figueres els Euromed que parin a l' Aldea a partir de Septembre (a Figueres - Vilafant quan entri en servei el CM)

Sí veig demanda per serveis Intercity de BCN a Tortosa i Mora-Casp per LAV i intercambiador, i de BCN a Vic-Puigcerdà-La Seu per LAV i tercer carril (enllaç UIC a Mollet i triple carril desde Mollet fins a Puigcerdà).

I per suposat veig demanda per Intercity BCN- Lleida per Martorell-Igualada.



Lluis
N6
N6
Entrades: 216
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 22/07/2016 15:13

robertotlh ha escrit:No veig demanda per serveis transversals sense passar per Barcelona, la demanda Figueres-Tortosa pot ser coberta prolongant a Figueres els Euromed que parin a l' Aldea a partir de Septembre (a Figueres - Vilafant quan entri en servei el CM)
Home, la demanda transversal si n'hi ha és justatment del Vallès, el Penedès i el Montserratí (>1.5M hab.) cap a Girona i/o Tarragona (provincies). Obviament no d'extrem (Tortosa) a extrem (Figueres).


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 22/07/2016 15:16

A Martorell podria tenir una estació d'AVANT per la raó de que es situa l'empresa SEAT.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 22/07/2016 15:18

robertotlh ha escrit: I per suposat veig demanda per Intercity BCN- Lleida per Martorell-Igualada.
Crec que seria una de les poques que són demandades


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 22/07/2016 15:34

Lluis ha escrit:
robertotlh ha escrit:No veig demanda per serveis transversals sense passar per Barcelona, la demanda Figueres-Tortosa pot ser coberta prolongant a Figueres els Euromed que parin a l' Aldea a partir de Septembre (a Figueres - Vilafant quan entri en servei el CM)
Home, la demanda transversal si n'hi ha és justatment del Vallès, el Penedès i el Montserratí (>1.5M hab.) cap a Girona i/o Tarragona (provincies). Obviament no d'extrem (Tortosa) a extrem (Figueres).
Ésto mismo. Yo creo que sí podría tener sentido un servicio transversal sin pasar por Barcelona, limitándose a algo tipo Reus-Tarragona-Vilafranca-Martorell-Rubí-Sant Cugat-CerdanyolaUAB-Granollers-Sant Celoni-Girona. Mediante el enlace con los FGC tanto del Llobregat-Anoia como del Vallès, además de la R4, este regional sería imbatible para toda la población que vive "más arriba" de la R8, que superan con creces el millón.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 22/07/2016 15:41

Carlos González ha escrit:A Martorell podria tenir una estació d'AVANT per la raó de que es situa l'empresa SEAT.
Sobretot, quan la majoria de la gent que treballa a la Seat viu a les poblacions del voltant o, com a molt, a Barcelona ciutat.
No té cap sentit fer una estació a Martorell (sobretot per la proximitat amb Barcelona), potser sí a Vilafranca, i poder fer un model d'explotació de LAV a l'estil Japonès: 3 tipus de serveis. (superexprés, para a grans ciutats, exprés, que para a totes les ciutats i local, que para a totes les estacions de la línia (ciutats i poblacions grans).


Salutacions,

Oriol

barcelonasants
N4
N4
Entrades: 45
Ubicació: Mataró, El Maresme

Entrada Autor: barcelonasants » Divendres 22/07/2016 16:03

Don Ramón ha escrit:
Lluis ha escrit:
robertotlh ha escrit:No veig demanda per serveis transversals sense passar per Barcelona, la demanda Figueres-Tortosa pot ser coberta prolongant a Figueres els Euromed que parin a l' Aldea a partir de Septembre (a Figueres - Vilafant quan entri en servei el CM)
Home, la demanda transversal si n'hi ha és justatment del Vallès, el Penedès i el Montserratí (>1.5M hab.) cap a Girona i/o Tarragona (provincies). Obviament no d'extrem (Tortosa) a extrem (Figueres).
Ésto mismo. Yo creo que sí podría tener sentido un servicio transversal sin pasar por Barcelona, limitándose a algo tipo Reus-Tarragona-Vilafranca-Martorell-Rubí-Sant Cugat-CerdanyolaUAB-Granollers-Sant Celoni-Girona. Mediante el enlace con los FGC tanto del Llobregat-Anoia como del Vallès, además de la R4, este regional sería imbatible para toda la población que vive "más arriba" de la R8, que superan con creces el millón.
Veig bé la proposta, a banda de ser relativament barata d'implantar (el traçat ja és fet). Podria ser encara més efectiva si s'implementés el primer tram de la Línia Orbital, Mataró-Granollers, la qual cosa permetria l'enllaç del Maresme (440.000 habitants) amb aquests serveis transversals i amb la línia de Vic/Puigcerdà donant, així, un tomb important a la mobilitat ferroviària catalana que, avui dia, està massa centralitzada a Barcelona.

A banda, seria una bona oportunitat per començar a suplir el dèficit que tenim a Catalunya de material regional/intercity (més enllà de les 447 reformades, que no deixen de ser material tipus 120). Quelcom semblant als VIRM neerlandesos, d'alta capacitat, o als Stadler Kiss (tipus 160).


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 22/07/2016 16:09

oriolp13 ha escrit: Sobretot, quan la majoria de la gent que treballa a la Seat viu a les poblacions del voltant o, com a molt, a Barcelona ciutat.
No té cap sentit fer una estació a Martorell (sobretot per la proximitat amb Barcelona), potser sí a Vilafranca, i poder fer un model d'explotació de LAV a l'estil Japonès: 3 tipus de serveis. (superexprés, para a grans ciutats, exprés, que para a totes les ciutats i local, que para a totes les estacions de la línia (ciutats i poblacions grans).
Pensa que a lo millor no tota la gent que treballa a SEAT pot ser de Barcelona, podria ser també de Lleida el treballador, per posar un exemple. Es com dir que no té sentit fer una parada al Prat per què està encara més pròxim a Barcelona, totes dues poden donar molt ús, Martorell per l'empresa SEAT, El Prat per la L9 ja que podrien agafar a l'aeroport.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 22/07/2016 18:41

Carlos González ha escrit:
oriolp13 ha escrit: Sobretot, quan la majoria de la gent que treballa a la Seat viu a les poblacions del voltant o, com a molt, a Barcelona ciutat.
No té cap sentit fer una estació a Martorell (sobretot per la proximitat amb Barcelona), potser sí a Vilafranca, i poder fer un model d'explotació de LAV a l'estil Japonès: 3 tipus de serveis. (superexprés, para a grans ciutats, exprés, que para a totes les ciutats i local, que para a totes les estacions de la línia (ciutats i poblacions grans).
Pensa que a lo millor no tota la gent que treballa a SEAT pot ser de Barcelona, podria ser també de Lleida el treballador, per posar un exemple. Es com dir que no té sentit fer una parada al Prat per què està encara més pròxim a Barcelona, totes dues poden donar molt ús, Martorell per l'empresa SEAT, El Prat per la L9 ja que podrien agafar a l'aeroport.
És que si fas una parada a El Prat és pensant en la L9 per anar a l'Aeroport, no per el Prat en sí mateix (que està a 10 minuts en rodalies de Sants). Si no hi hagués la L9 que en 4 parades et deixa a l'aerport, no tindria absolutament cap sentit fer una parada a El Prat.
Per cert, dubto bastant que hi hagi gaires treballadors (per no dir cap) de la Seat que visquin a Lleida (o a més de 80-90km de distància) i facin el trajecte d'anada i tornada cada dia.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 22/07/2016 22:54

Jo proposo quant es obri el Ramal del CM entre Vandellòs - Camp de Tarragona fer un Avant Vinaròs - Camp de Tarragona - Barcelona Sants, també crear un Avant Tortosa - Salou-Cambrils - Lleida Pirineus (amb la Bifurcació que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida Pirineus) i un Alvia València - Camp de Tarragona - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias - Bilbao Abando.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 22/07/2016 23:37

trensmat ha escrit:Jo proposo quant es obri el Ramal del CM entre Vandellòs - Camp de Tarragona fer un Avant Vinaròs - Camp de Tarragona - Barcelona Sants, també crear un Avant Tortosa - Salou-Cambrils - Lleida Pirineus (amb la Bifurcació que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida Pirineus) i un Alvia València - Camp de Tarragona - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias - Bilbao Abando.
No veig la demanda Lleida - Tortosa com per posar-hi un tren dedicat.
Els busos (HIFE - Alsina Graells) midis que hi posen surten de Lleida buits. Desconec com els hi va en recorreguts intermedis.

El Zaragoza - València passarà a anar principalment via Cambrils (per Teruel es deixaran només els serveis OSP).
Allargarà a Múrcia quan s'obri la via electrificada i a País Basc quan obri la Y basca.
Només contemplaria posar-lo de primeres fins Pais Basc pujant per Pamplona (Castejón - Logroño - Miranda està pitjor que la R15 i la R16)
En el tram català tarifiques unes quantes places a MD2 o MD4 i llestos

I Avants des de BCN pel CM amb material dedicat no n'hi haurà. Tarifa MD2 ja sigui en els 130 o si s'acaben ressucitant els 490 en aquests últims

Per si de cas:
- OSP = Obligació de Servei Públic (serveis on Fomento paga les possibles pèrdues, similar als termes que s'usen en les concessions de busos)
- Tarifes MDx = Els codis interns de les tarifes aplicades a Media Distancia.
MD2 es la tarifa estàndar de Serveis Regionals a Catalunya; MD4 és la tarifa que es cobra en trajectes MD amb material 121 (Eix Atlàntic)



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dissabte 23/07/2016 10:36

Si entenem com a Intercity el que s'usa als Països Baixos o Alemanya sí que ho veig bé, serveis que pel simple fet de no parar a totes les estacions i poder el tren assolir velocitats més elevades donen un servei més ràpid entre ciutats mitjanes i grans. I amb projecte de futur de crear una xarxa reticular i no radial com l'actual amb unes velocitats de 160km/h.

Pel que fa al tren-tram, si d'entrada no em sembla mala idea, sí que em reca una mica el fet que utilitzi vies no convencionals, ja que això comporta que si per una banda la seva penetració urbana és major, per altra vol dir que no pot utilitzar la infraestructura comuna i per tant s'ha de duplicar via en alguns casos en comptes d'aprofitar-la.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 23/07/2016 13:27

A la Bahía de Cádiz s'usarà tot; tant les vies actuals d'Adif a Cádiz com plataforma tranviària nova a San Fernando.

Si bé els ajuntaments voldran remodelar el traçat urbà (és molt més chupi-guai la plataforma tranviària amb el rail enterrat i cobert per gespa que no la actual :cop ) no caldria tocar res del traçat no urbà.
Ara bé, el material no passarà de 80 km/h (Cádiz) o 100km/h (Alacant)



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/07/2016 14:24

mpn90 ha escrit:Si entenem com a Intercity el que s'usa als Països Baixos o Alemanya sí que ho veig bé, serveis que pel simple fet de no parar a totes les estacions i poder el tren assolir velocitats més elevades donen un servei més ràpid entre ciutats mitjanes i grans. I amb projecte de futur de crear una xarxa reticular i no radial com l'actual amb unes velocitats de 160km/h.
Catalunya tiene una red de ferrocarril radial porque responde a la demanda. No tiene sentido hacer redes de transporte contrarias a la demanda, eso es lo que ha hecho Madrid. El Eix Transversal tiene peaje a la sombra porque la demanda simplemente no justifica una autopista, sino que se hizo por motivos políticos y pagado con los impuestos de todos. No entiendo esta manía hispana de hacer infraestructuras donde no hacen falta solo por chorradas de agravios.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Lluis
N6
N6
Entrades: 216
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dissabte 23/07/2016 14:41

Don Ramón ha escrit: Ésto mismo. Yo creo que sí podría tener sentido un servicio transversal sin pasar por Barcelona, limitándose a algo tipo Reus-Tarragona-Vilafranca-Martorell-Rubí-Sant Cugat-CerdanyolaUAB-Granollers-Sant Celoni-Girona.
Una opció B del mateix servei seria acabar a Port Aventura-Salou per una banda i a Blanes per l'altra (amb un petit bypass abans de Maçanet -Massanes)


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 23/07/2016 20:30

Don Ramón ha escrit:
mpn90 ha escrit:Si entenem com a Intercity el que s'usa als Països Baixos o Alemanya sí que ho veig bé, serveis que pel simple fet de no parar a totes les estacions i poder el tren assolir velocitats més elevades donen un servei més ràpid entre ciutats mitjanes i grans. I amb projecte de futur de crear una xarxa reticular i no radial com l'actual amb unes velocitats de 160km/h.
Catalunya tiene una red de ferrocarril radial porque responde a la demanda. No tiene sentido hacer redes de transporte contrarias a la demanda, eso es lo que ha hecho Madrid. El Eix Transversal tiene peaje a la sombra porque la demanda simplemente no justifica una autopista, sino que se hizo por motivos políticos y pagado con los impuestos de todos. No entiendo esta manía hispana de hacer infraestructuras donde no hacen falta solo por chorradas de agravios.
Parecera Off topic pero...
En el Eix el Transito de Camiones que se ahorran los Peajes y la vuelta es considerable, que lo estamos pagando todos bien es verdad, al final el tema Viñeta suiza para caminoes no se realizo, pero el eix es una via de escape para mucho trafico pesado, incluido el de Cerdos que van a Vic desde la provincia de Lleida o de la comarca de l'Anoia que diria es el mayor trafico que tiene el Eix en cuanto a mercancias.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 24/07/2016 2:29

ortegote ha escrit:
Don Ramón ha escrit:
mpn90 ha escrit:Si entenem com a Intercity el que s'usa als Països Baixos o Alemanya sí que ho veig bé, serveis que pel simple fet de no parar a totes les estacions i poder el tren assolir velocitats més elevades donen un servei més ràpid entre ciutats mitjanes i grans. I amb projecte de futur de crear una xarxa reticular i no radial com l'actual amb unes velocitats de 160km/h.
Catalunya tiene una red de ferrocarril radial porque responde a la demanda. No tiene sentido hacer redes de transporte contrarias a la demanda, eso es lo que ha hecho Madrid. El Eix Transversal tiene peaje a la sombra porque la demanda simplemente no justifica una autopista, sino que se hizo por motivos políticos y pagado con los impuestos de todos. No entiendo esta manía hispana de hacer infraestructuras donde no hacen falta solo por chorradas de agravios.
Parecera Off topic pero...
En el Eix el Transito de Camiones que se ahorran los Peajes y la vuelta es considerable, que lo estamos pagando todos bien es verdad, al final el tema Viñeta suiza para caminoes no se realizo, pero el eix es una via de escape para mucho trafico pesado, incluido el de Cerdos que van a Vic desde la provincia de Lleida o de la comarca de l'Anoia que diria es el mayor trafico que tiene el Eix en cuanto a mercancias.
Saludos.
Osea, que muchos camiones usan el Eix no porque les convenga sino por ahorrarse peajes, y de lo que queda lo más significativo es transporte de cerdos. Queda patente la enorme utilidad y rentabilidad de esta infraestructura.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”