Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Lluis
N6
N6
Entrades: 215
Ubicació: Sants Estació

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: Lluis » Dimarts 08/11/2016 8:00

Per la línia de les Borges gairebé preferiria que els R14 passessin a ser R13 i que la RL3 formés part d'un "nou" servei regional Tarragona-Lleida.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 08/11/2016 21:11

Em sembla bé el que dieu els dos.

Estaria bé que els nous serveis de rodalies de la línia de Borges fossin regionals a Tarragona.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Divendres 11/11/2016 13:52

oriolp13 ha escrit:
adriaesc ha escrit:I si a l'R16 fessin el servei entre l'Aldea, Camp-redó i Tortosa com a llançadora i els Regionals acabessin a Ulldecona (coordinant el servei de llançadora amb l'arribada dels Regionals)?
Seria interessant fer-ho sobretot per trens que són passants, com el Regional VLC-BCN, o fer-ho en alguns Regionals que, enlloc d'Acabar a Tortosa, ho fessin a Ulldecona (o Vinaròs). Pero els de Trensdignesdel'Ebre et muntarien un sidral si els obliguessis a fer transbordament a un altre tren per arribar a la seva destinació.
De fet aquestes llançadores ja existien fa anys, es feien entre L'Aldea i Tortosa. Ara per l'Euromed han programat uns busos llançadora entre L'Aldea i Tortosa i vv, i no entenc perquè, podien haver posat perfectament un servei ferroviari...

Pel regional Barcelona - València i vv i el Barcelona - Vinaròs i vv, seria el més lògic. S'estalviaria gairebé mitja hora de trajecte. Simplement el que s'hauria de tenir és 1 UT disponible per fer primer el trajecte Tortosa - L'Aldea, esperar l'enllaç amb el regional, i tornar a Tortosa. Amb només 1 UT es cobririen tots els 4 regionals del dia que arriben fins a la Comunitat Valenciana.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 11/11/2016 14:57

Tinc unes quantes propostes per millorar la xarxa de Regionals i altres propostes.

Quant acabin les obres de millora de la línia R12 tingut una proposta per la línia R12, es fer que aquesta línia no pari a totes les estacions de la línia R4 només pararía a Manresa, Terrassa centre, Sabadell Centre, Montcada Bifurcació, BCN Sant Andreu Arenal, Arc de Triomf, Pl Catalunya, Barcelona Sants i L'Hospitalet del Llobregat.

Després crearia dos serveis diaris de Regional Expres entre L'Hospitalet del Llobregat - Manresa - Lleida - Zaragoza Delicias - Pamplona (per via Monzon), anirien directe fins Manresa, farien parada a Cervera i Lleida.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 11/11/2016 15:02

Jo faria un altre traçat per fer el traçat de Lleida, Barcelona (per Lleida-Manresa faria una pròpia línia de Rodalies)
faria part del traçat de l'eix transversal (Lleida-Igualada-Barcelona)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 29/11/2016 18:52

Casi tots els regionals passen per Barcelona, i crec que no totes les línies de ferrocarril ibèric hauria de ser així,
en aquest cas per arribar a Lleida amb la R14, trigues més de 3h (o més pel seu pèsim servei). No penseu que seria millor diguem-ne, "retallar" o fer els traçats més curts???

Dieu-me vosaltries, línies que coneixeu que siguin de molt de temps
Exemple: la R12, es podria fer una línia Manresa-Lleida (quan arribi el tren d'alta velocitat des de Lleida-Igualada-BCN) o la R14, la faria des de Lleida fins a Tarragona, etc.....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 29/11/2016 20:06

Carlos González ha escrit:Casi tots els regionals passen per Barcelona, i crec que no totes les línies de ferrocarril ibèric hauria de ser així,
en aquest cas per arribar a Lleida amb la R14, trigues més de 3h (o més pel seu pèsim servei). No penseu que seria millor diguem-ne, "retallar" o fer els traçats més curts???

Dieu-me vosaltries, línies que coneixeu que siguin de molt de temps
Exemple: la R12, es podria fer una línia Manresa-Lleida (quan arribi el tren d'alta velocitat des de Lleida-Igualada-BCN) o la R14, la faria des de Lleida fins a Tarragona, etc.....
I si vols fer un BCN-Lleida haver de fer transbordaments?
Sempre he pensat que per afavorir el transport local no tots els trens haurien de tenir inici/destí Barcelona, sinó que podria haver-hi serveis parcials com a reforç de freqüències. Però per fer això no cal etiquetar-ho com una línia nova...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 29/11/2016 20:13

Val, potser si que pot ser d'aquesta manera, tampoc he dit d'etiquetar-ho com nova línia, ho dic per així tindre altres freqüències, i que s'hauria de trobar altres mètodes per no fer un recorregut de més de 4 h diguem-ne, però en el cas de la R12 sí que podria ser diferent, de fer una línia del traçat de Lleida-Manresa, ja que a més, en part seria factible ja que si es fa un Intercity des de Lleida-Igualada-BCN (fent parar a Tàrrega-Cervera-Mollerussa), seria bona demanda.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

adriaesc
N7
N7
Entrades: 490
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimecres 30/11/2016 18:35

oriolp13 ha escrit: I si vols fer un BCN-Lleida haver de fer transbordaments?
Sempre he pensat que per afavorir el transport local no tots els trens haurien de tenir inici/destí Barcelona, sinó que podria haver-hi serveis parcials com a reforç de freqüències. Però per fer això no cal etiquetar-ho com una línia nova...
I allargar els R12 Cervera-Lleida a Manresa-Lleida amb més freqüències?
adriaesc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 06/12/2016 18:26, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 03/12/2016 0:54

Sobre l'R12, queda clar el que necessita la línia són serveis més ràpids i sense parada a tantes estacions. Per això dóno suport a la proposta d'en Trensmat, que és la mateixa que reclama la plataforma Trens Dignes a Lleida, modificar els serveis Regionals entre L'H-Manresa-Lleida i vv. fent-los parar a poques estacions dins del nucli de rodalia de Barcelona, a part d'augmentar alguns serveis més a la línia completa.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 06/12/2016 20:49

He fet un mapa de les línies que no només proposo per el Rodalies de BCN, sino també per altres lloc de Catalunya que poden fer servei de Rodalia:

R1A/R1B: Vilanova i la Geltrú-Lloret de Mar / Aeroport T1-Maçanet Massanes
R2: Sant Vicenç de Calders-Sant Celoni
R3: Castelldefels-Vic
R4 Aeroport T1-Manresa
R7: Circular
R8 Vilanova i la Geltrú-Mataró

Ca1: Sagrera TAV-Tarragona
Ca2: Sagrera TAV-Girona
Ca3: Tarragona-Valls
Ca4: Lloret de Mar-Cervera de la Marenda
Ca5: Les Borges del Camp-Vilanova i la Geltrú
Ca6: Lleida-Manresa
Ca7: Lleida-Tarragona
Ca8: Lleida-Balaguer

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 28954&z=10


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dissabte 10/12/2016 0:35

Carlos González ha escrit:Feia temps que no escrivia cap cosa al meu fil favorit, sóc molt pesat, ho sé, però aquesta vegada he millorat el meu mapa de la xarxa catalana, les capes següents són aquestes:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 2xe5TjpgwA

Rodalies de Catalunya: tots els traçats per serveis metropolitans fora de BCN, o també dins de BCN

Catalunya Exprés: tots els traçats per serveis regionals, alguns traçats es situen fora de Catalunya com Casp en aragonès (Caspe en castellà)

Línies d'alta velocitat: tots els traçats d'AVE o d'un InterCity a Catalunya, per exemple una línia des de Barcelona-Igualada-Lleida n'és un exemple

Rodalies Barcelona: aquesta capa dubto que tingui que explicar alguna cosa més, són les línies metropolitanes de BCN

Meri-tren: aquesta capa podria ser un altre sistema independent que podria ser operat per RENFE per serveis suburbans, en aquest cas per el Vallès.

FGC: els serveis independents de les línies B-V i LL-A

Trens-trams: la capa de tots els trens-trams, n'hi han quatre:
TRAMVallès
TRAMCamp
TRAMBages
TRAMGavarres

Em podeu dir quins traçats per aquestes capes s'haurien de fer o no i etc, els serveis des de Lleida i Saragossa no els he dibuixat ja que Lleida seria l'estació terminal i els serveis de Lleida i Saragossa serien un altre tema.
Tot i que ara esteu més per Rodalies vaig veure com parlaveu del tema dels Tren-Trams i vaig estar creant la meva proposta per a la província de Girona (Amb similituts al TRAMGavarres).
La meva proposta està plantejada amb 5 línies, dues d'àmbit suburbà (amb temps de pas de 12-15 minuts) i tres d'àmbit de rodalies (amb temps de pas de 55 minuts i amb serveis semi-directes) i amb 35 parades. Espero que em doneu la vostra opinió i comenteu els canvis que creieu que necessita! :)
https://drive.google.com/open?id=1Yr5KS ... sp=sharing



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 11/12/2016 18:59

Metro102 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Feia temps que no escrivia cap cosa al meu fil favorit, sóc molt pesat, ho sé, però aquesta vegada he millorat el meu mapa de la xarxa catalana, les capes següents són aquestes:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 2xe5TjpgwA

Rodalies de Catalunya: tots els traçats per serveis metropolitans fora de BCN, o també dins de BCN

Catalunya Exprés: tots els traçats per serveis regionals, alguns traçats es situen fora de Catalunya com Casp en aragonès (Caspe en castellà)

Línies d'alta velocitat: tots els traçats d'AVE o d'un InterCity a Catalunya, per exemple una línia des de Barcelona-Igualada-Lleida n'és un exemple

Rodalies Barcelona: aquesta capa dubto que tingui que explicar alguna cosa més, són les línies metropolitanes de BCN

Meri-tren: aquesta capa podria ser un altre sistema independent que podria ser operat per RENFE per serveis suburbans, en aquest cas per el Vallès.

FGC: els serveis independents de les línies B-V i LL-A

Trens-trams: la capa de tots els trens-trams, n'hi han quatre:
TRAMVallès
TRAMCamp
TRAMBages
TRAMGavarres

Em podeu dir quins traçats per aquestes capes s'haurien de fer o no i etc, els serveis des de Lleida i Saragossa no els he dibuixat ja que Lleida seria l'estació terminal i els serveis de Lleida i Saragossa serien un altre tema.
Tot i que ara esteu més per Rodalies vaig veure com parlaveu del tema dels Tren-Trams i vaig estar creant la meva proposta per a la província de Girona (Amb similituts al TRAMGavarres).
La meva proposta està plantejada amb 5 línies, dues d'àmbit suburbà (amb temps de pas de 12-15 minuts) i tres d'àmbit de rodalies (amb temps de pas de 55 minuts i amb serveis semi-directes) i amb 35 parades. Espero que em doneu la vostra opinió i comenteu els canvis que creieu que necessita! :)
https://drive.google.com/open?id=1Yr5KS ... sp=sharing
No crec que Girona necesiti línies suburbanes de tranvia. No arriba ni a 100000 habitants i no hi ha ni saturació de cotxes ni problemes de capacitat a les 10 línies urbanes de bus. La xarxa de tren - tramvia sí que crec que fa falta i jo optaria per tancar la anella de les Gavarres, fent baixar la línia per la Bisbal en comptes de per Torroella (la comunicació per carretera amb Girona és pèssima) i afegir una línia Figueres TAV - Roses.



Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dilluns 26/12/2016 23:36

En el mateix ennlaç ja hi està tancada l'anella de les Gavarres passant per la Bisbal. :riure



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 03/01/2017 0:15

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 38262&z=12
Crec que seria idoni parlar sobre el TRAMBages, jo estaria d'acord fer-ho, lo que no sé si serà encara millor si es fa el traçat de tren-tram fins a Berga. Actualment si es fes, quedaria així a l'enllaç que he mostrat, a Manresa no sé si podria ser soterrat, o amb un pont que estigui al damunt dels carrers, dieu-me vosaltres.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 04/01/2017 18:41

Actualment, quasi tota la xarxa és d'ample ibèric, jo crec que en alguns traçats i llocs hauria de ser d'altre ample.

Ja que s'hauria de pensar de fer connexions directes també amb França, pel fet de que la resta dels països europeus utilitzen l'ample UIC i a Espanya l'ample ibèric.

Per exemple: a l'àrea de Tarragona haurien de fer les vies en ample mixt, ja que quan estigui el Corredor Mediterrani, s'hauria de reformar per el meu parer alguns traçats ferroviàris d'allà, clar que no tots els traçats tenen perquè ser de tal ample, un exemple, deixaria tal i com està el traçat la línia de Riba-roja d'Ebre.

A l'àrea de Girona i per Vic faria els traçats també en ample mixt, ja que per Ripoll-Puigcerdà podria ser en ample UIC i el traçat de Figueres a Portbou també

Sé que no hi han calers, ni pressupost per fer aquesta proposta de canvi d'amplada alguns llocs, però seria interresant almenys debatir i parlar d'això.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 04/01/2017 20:54

L'ample mixt és un caos, un trosset de via al port, perfecte, per a línies llargues amb molt pas de trens, ni de broma. Ja pagarem prou cara la brometa al CM, només faltaria que s'escampés. Et compraria canviar l'ample ibèric per europeu, i aprofitar per renovar material rodant (fora 447 i, per desgràcia 470) i reforma de tot el restant.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 04/01/2017 21:18

bigcoaster ha escrit:L'ample mixt és un caos, un trosset de via al port, perfecte, per a línies llargues amb molt pas de trens, ni de broma. Ja pagarem prou cara la brometa al CM, només faltaria que s'escampés. Et compraria canviar l'ample ibèric per europeu, i aprofitar per renovar material rodant (fora 447 i, per desgràcia 470) i reforma de tot el restant.
Jo crec que no seria un caos si es fan les coses com es fa, canviar tot ample que hi ha a Catalunya actualment com que no ho veig tampoc per el fet de que també es necessita connexió a Espanya.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 05/01/2017 0:13

bigcoaster ha escrit:L'ample mixt és un caos, un trosset de via al port, perfecte, per a línies llargues amb molt pas de trens, ni de broma. Ja pagarem prou cara la brometa al CM, només faltaria que s'escampés. Et compraria canviar l'ample ibèric per europeu, i aprofitar per renovar material rodant (fora 447 i, per desgràcia 470) i reforma de tot el restant.
Penso igual, és més,personalment opino que tota la xarxa s'hauria de migrar a ample UIC, i deixar enrere d'una vegada per totes, l'ample dels "seis pies castellanos", que tant ens ha aïllat del mon des que es va construir el ferrocarril a la península ibèrica, a mitjans del segle 19.
Tot això val un dineral, i no es pot fer d'un dia per l'altre, però es pot començar pels corredors importants, llavors la resta aniran migrant-se progressivament.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 06/01/2017 8:39

UT440_132M ha escrit:
bigcoaster ha escrit:L'ample mixt és un caos, un trosset de via al port, perfecte, per a línies llargues amb molt pas de trens, ni de broma. Ja pagarem prou cara la brometa al CM, només faltaria que s'escampés. Et compraria canviar l'ample ibèric per europeu, i aprofitar per renovar material rodant (fora 447 i, per desgràcia 470) i reforma de tot el restant.
Penso igual, és més,personalment opino que tota la xarxa s'hauria de migrar a ample UIC, i deixar enrere d'una vegada per totes, l'ample dels "seis pies castellanos", que tant ens ha aïllat del mon des que es va construir el ferrocarril a la península ibèrica, a mitjans del segle 19.
Tot això val un dineral, i no es pot fer d'un dia per l'altre, però es pot començar pels corredors importants, llavors la resta aniran migrant-se progressivament.
Una prova pilot de canvi a UIC la podem fer a l'R3 si han de desdoblar ja podrien fer tota la linia en UIC i el lunea de La Tor podria arribar a BCN, l'unic problema seria l'entrada a BCN, que per mi podria acabar a EDF.
Crec que un canvi es posible, pero l'idea de pais (Espanya) en la meva opinio frena aquest canvi.

Per la contra tenim FGC que tambe podria migrar la LL-A i aixi tenir tot el material unificat i si es fa l'unio de Pl. Espanya - Gracia podria ser fisica i no amb transbordaments, pero tampoc veig jo als de casa nostra treballar per fer aquest canvi.

Salutacions.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”