Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 23/05/2017 23:36

Carlos González ha escrit: Exemple: La R11 passa per la R2 també, i clar, aquesta línia és d'ample ibèric també...
Sempre pots fer canviar de tren a la gent, o instal·lar un canviador d'ample.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 24/05/2017 19:02

bigcoaster ha escrit: Sempre pots fer canviar de tren a la gent, o instal·lar un canviador d'ample.
El traçat de BCN-Granollers-Girona seria més fàcil canviar d'ample, la idea seria quadruplicar les vies per tenir dues vies d'ample (tot i que "més o menys" ja existeix) així els traçats de tren convencional podrien arribar des de Barcelona/Girona fins a Perpinyà :razz :smile

El traçat que crec que s'ha de veure més és el de Vic, la putada és que es via única actualment i clar... :aaa


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 25/05/2017 1:18

Recordo que a Portbou encara hi ha el canviador d'ample, mort de riure des de fa quatre anys. També en va existir un a Puigcerdà, que va ser derruït fa molt de temps.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 25/05/2017 10:23

UT440_132M ha escrit:Recordo que a Portbou encara hi ha el canviador d'ample, mort de riure des de fa quatre anys. També en va existir un a Puigcerdà, que va ser derruït fa molt de temps.
Del canviador d'ample de Portbou només en queda la "caseta". A Puigcerdà crec que no n'hi ha hagut mai cap.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 25/05/2017 22:54

Enllaç del pla de Rodalies segons PTP:http://transportpublic.org/wp-content/u ... dalies.pdf
Si el pla arriba a ser com va proposar PTP fa unes setmanes, seria bo que uns quants traçats fossin en amples canviats per garantir millor mobilitat sobretot als regionals.

M'explico, a Catalunya per a la Cerdanya i Girona ha de tenir trens convencionals d'ample UIC. En canvi ha d'haver-hi trens convencionals d'ample ibèric per Tarragona i Lleida. Ja sé el que costaria tot això, però crec que s'ha de pensar com es pot solucionar el problema de l'amplada

1a proposta: Que hi hagi ample mixt a la línia Montcada - Vic - Puigcerdà (fins a Vic) i a la línia Barcelona - Girona - Portbou (fins a Maçanet-Massanes)
2a proposta: Fer un canvi extrem d'ample de via depèn del lloc que vagi (altre part d'Espanya o a direcció França) és a dir, que fins i tot a l'àrea de BCN tingui depèn de quin traçat un ample diferent.

Túnel Passeig de Gràcia en ample ibèric 1668 mm
Túnel Plaça Catalunya en ample UIC 1435 mm


R1: 1435 mm
R2: 1668 mm (fins a la línia Barcelona - Girona - Portbou que seria mixt)
R3: 1435 mm
R4: 1668 mm
R7: 1435 mm
R8: 1435 mm (fins a la línia Barcelona - Girona - Portbou i part de la línia Barcelona - Vilafranca P. - Tarragona que seria mixt)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 07/06/2017 16:55

Tios, una pregunta...

En aquest fil, unes quantes vegades s'ha parlat de fer un nou traçat ferroviari per l'Anoia (Lleida-Cervera-Igualada-Martorell-BCN)..
Que creieu què es millor, que sigui traçat per trens d'alta velocitat o per Rodalies/Regionals??? Salutacions :hola


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 08/06/2017 0:47

Crec que ni s'hauria de fer aquesta pregunta. Ja tenim una LAV que comunica Barcelona i Lleida, no en cal una altra. Ha de ser una línia de regionals com cal. Trens directes de Barcelona a Martorell, i de Martorell a Igualada, parar a les estacions més importants. Masquefa, Piera, o Capellades, serien tres de les estacions on haurien de parar tots els trens.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 08/06/2017 3:20

UT440_132M ha escrit:Crec que ni s'hauria de fer aquesta pregunta. Ja tenim una LAV que comunica Barcelona i Lleida, no en cal una altra. Ha de ser una línia de regionals com cal. Trens directes de Barcelona a Martorell, i de Martorell a Igualada, parar a les estacions més importants. Masquefa, Piera, o Capellades, serien tres de les estacions on haurien de parar tots els trens.
El problema es que ja hi ha 3 linies regionals per anar de Lleida a Bcn i 1 de rodalies per anar de Igualada a Bcn i a mes seria dificil posar mes trens als tunels de BCN. En canvi amb una linia UIC passes tots els avant a la nova linia. No tens problemes als tunels de Bcn. Els pocs que fan servir l Avant tgn - lleida se ls garantira places d ave amb tarifa avant. A part dones sortida en UIC per a mercaderies a Lleida.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 08/06/2017 11:17

UT440_132M ha escrit:Crec que ni s'hauria de fer aquesta pregunta. Ja tenim una LAV que comunica Barcelona i Lleida, no en cal una altra. Ha de ser una línia de regionals com cal. Trens directes de Barcelona a Martorell, i de Martorell a Igualada, parar a les estacions més importants. Masquefa, Piera, o Capellades, serien tres de les estacions on haurien de parar tots els trens.
Aquestes parades són d'FGC, i la línia que proposo passa per l'Autovia del Nord-Est.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 08/06/2017 11:20

robertotlh ha escrit: El problema es que ja hi ha 3 linies regionals per anar de Lleida a Bcn i 1 de rodalies per anar de Igualada a Bcn i a mes seria dificil posar mes trens als tunels de BCN. En canvi amb una linia UIC passes tots els avant a la nova linia. No tens problemes als tunels de Bcn. Els pocs que fan servir l Avant tgn - lleida se ls garantira places d ave amb tarifa avant. A part dones sortida en UIC per a mercaderies a Lleida.
Si es fa el traçat d'Igualada-Cervera-Lleida en traçat d'Alta Velocitat.. les parades serien...

Lleida
Cervera
Igualada
Esparraguera
Martorell Central
El Prat

BCN Sants

I si és el traçat per tren convencional, les parades (o el traçat ja que parar-les totes com he escrit seria llarga la línia) serien...

Lleida
Bell-lloc d'Urgell
Mollerussa
Golmés
Bellpuig
Anglesola
Tàrrega
Cervera
Sant Antolí i Vilanova
La Panadella-Montmaneu
Jorba
Igualada
Castellolí
El Bruc
Collbató
Esparreguera

Martorell Central
Castellbisbal
El Papiol
Molins de Rei
Sant Feliu
Cornellà
L'Hospitalet-Rambla Just Oliveras
La Torrassa
BCN Sants


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 08/06/2017 12:05

Jo la faria a 160-200km/h, que permeti Regionals express ràpids entre Lleida i Bcn, que es troben a faltar i molt, sobretot perquè el més ràpid actualment és 2h 37 minuts, totalment inacceptable. Falta una línia de regionals que baixi de les 2 hores, per competir amb els busos i blablacars, que s'estan forrant. Hi ha molta demanda per a trajectes barats entre Lleida i Bcn, una cosa que la LAV ni satisfà ni satisfarà mai, i que les altres línies de regionals, fan malament degut als seus alts temps de viatge. Un altre trajecte que milloraria és el Lleida-Girona, que en cas de fer-se aquesta línia, podria competir amb l'Eix bus en temps i preu.

I entre regionals normals i REX, un Avant (en ample ibèric, el que vull que s'entengui és el tipus de servei) cada 2 hores amb el mateix temps de viatge que l'actual per la LAV però molt més barat al fer menys km, circular a menys velocitat i no pagar els cànons de la LAV. Bàsicament un tren directe entre Lleida i Bcn de 4-5 cotxes, que s'emplenaria. Pel fet de fer menys km, la línia també seria molt adient per les mercaderies, que podrien circular sobretot de nit, com ja es fa ara i així permetre més trens de passatgers durant el dia.

A més, seria la ruta més ràpida per a mercaderies entre l'interior d'Espanya i Bcn i França, podria fer-se en doble via tota, a 160 km/h (com ja és el tros Lleida-Cervera) i tampoc seria una infraestructura de l'altre món.

Sens dubte, seria una obra que sense ser de grans dimensions, milloraria moltíssim la xarxa de regionals de Catalunya i la xarxa d'ample ibèric en general.

Total serveis:
Regional (v. màx 160km/h): Totes les parades entre Lleida i EdF per Igualada, 5 tpd.
Regional Express (v. màx 160 km/h): Parades: Lleida-Tàrrega-Cervera-Igualada-Martorell-L'Hospitalet-Sants-PdG-EdF 8 tpd
Avant A (1.668) (v. màx 200 km/h): Parades: Lleida-Igualada-Martorell-Sants. 5 tpd
Avant B (1.668) (v. màx 200 km/h): Parades: Lleida-Terrassa-Sabadell-Granollers-Girona-¿Figueres? 4 tpd
R12: igual que ara (potser algun servei més, però semblant, perquè té un perfil de viatger diferent al de Lleida-Bcn)

Com entendreu, això és tot un supòsit, però va bé per fer-se la idea de com quedaria la línia.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 08/06/2017 12:17

Les meves propostes ferroviàries son:

Creació de la línia R17 Reus - Cerdanyola Universitat - Girona - Figueres (Nomes per dies laborals universitaris) amb 12 trens diaris (6 trens sentit Reus i 6 trens sentit Figueres).

Creació de la línia R18 Tortosa - Cambrils-Salou - Lleida Pirineus (per via Corredor del Mediterrani).

Ampliació dels Trens Tarragona - La Plana Picamoixons i Sant Viçents de Calders - La Plana Picamoixons fins Lleida Pirineus.

Creació d'una línia AVANT Castelló de la Plana - L'Aldea - Cambrils-Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias (aixi es faria la competencia amb autocars HIFE).

Creació de xarxa de rodalies entre les Terres de l'Ebre i Provincia de Castelló.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 08/06/2017 12:30

trensmat ha escrit:Les meves propostes ferroviàries son:

Creació de la línia R17 Reus - Cerdanyola Universitat - Girona - Figueres (Nomes per dies laborals universitaris) amb 12 trens diaris (6 trens sentit Reus i 6 trens sentit Figueres).

Creació de la línia R18 Tortosa - Cambrils-Salou - Lleida Pirineus (per via Corredor del Mediterrani).

Ampliació dels Trens Tarragona - La Plana Picamoixons i Sant Viçents de Calders - La Plana Picamoixons fins Lleida Pirineus.

Creació d'una línia AVANT Castelló de la Plana - L'Aldea - Cambrils-Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias (aixi es faria la competencia amb autocars HIFE).

Creació de xarxa de rodalies entre les Terres de l'Ebre i Provincia de Castelló.
Apoyo la R17, pero hazla bien. Tírala desde Lleida, no sólo desde Reus, y hazla llegar hasta Portbou, no la dejes en Figueres. Seis trenes por sentido está bien, pero si pueden ser ocho y que circule uno cada 2 horas, mejor. Y que hagan parada en todas las estaciones entre Martorell y Granollers. En el núcleo de Barna, fuera de eso, con que paren en Sant Sadurnì, Vilafranca, L'Arboç, Vendrell y Sanvi y Sant Celoni, Gualba, Riells, y Hostalric es suficiente, entre LLeida y Sanvi evidentemente que pare en todas y entre Maçanet y Portbou, que haga también parada en todas.
Lo de la R18 no lo entiendo. ¿Cómo puede ir de Salou a Lleida por el Corredor? ¿No tiene que hacer alguna inversión de marcha?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 08/06/2017 13:27

bigcoaster ha escrit:Jo la faria a 160-200km/h, que permeti Regionals express ràpids entre Lleida i Bcn, que es troben a faltar i molt, sobretot perquè el més ràpid actualment és 2h 37 minuts, totalment inacceptable. Falta una línia de regionals que baixi de les 2 hores, per competir amb els busos i blablacars, que s'estan forrant. Hi ha molta demanda per a trajectes barats entre Lleida i Bcn, una cosa que la LAV ni satisfà ni satisfarà mai, i que les altres línies de regionals, fan malament degut als seus alts temps de viatge. Un altre trajecte que milloraria és el Lleida-Girona, que en cas de fer-se aquesta línia, podria competir amb l'Eix bus en temps i preu.

I entre regionals normals i REX, un Avant (en ample ibèric, el que vull que s'entengui és el tipus de servei) cada 2 hores amb el mateix temps de viatge que l'actual per la LAV però molt més barat al fer menys km, circular a menys velocitat i no pagar els cànons de la LAV. Bàsicament un tren directe entre Lleida i Bcn de 4-5 cotxes, que s'emplenaria. Pel fet de fer menys km, la línia també seria molt adient per les mercaderies, que podrien circular sobretot de nit, com ja es fa ara i així permetre més trens de passatgers durant el dia.

A més, seria la ruta més ràpida per a mercaderies entre l'interior d'Espanya i Bcn i França, podria fer-se en doble via tota, a 160 km/h (com ja és el tros Lleida-Cervera) i tampoc seria una infraestructura de l'altre món.

Sens dubte, seria una obra que sense ser de grans dimensions, milloraria moltíssim la xarxa de regionals de Catalunya i la xarxa d'ample ibèric en general.

Total serveis:
Regional (v. màx 160km/h): Totes les parades entre Lleida i EdF per Igualada, 5 tpd.
Regional Express (v. màx 160 km/h): Parades: Lleida-Tàrrega-Cervera-Igualada-Martorell-L'Hospitalet-Sants-PdG-EdF 8 tpd
Avant A (1.668) (v. màx 200 km/h): Parades: Lleida-Igualada-Martorell-Sants. 5 tpd
Avant B (1.668) (v. màx 200 km/h): Parades: Lleida-Terrassa-Sabadell-Granollers-Girona-¿Figueres? 4 tpd
R12: igual que ara (potser algun servei més, però semblant, perquè té un perfil de viatger diferent al de Lleida-Bcn)

Com entendreu, això és tot un supòsit, però va bé per fer-se la idea de com quedaria la línia.
Fa temps que defenso que s'hauria de fer l'ETF, però aquí tohom diu que és molt car, i tal, bla, bla, bla. Hi afegeixo un Regional Exp.. Parades: Lleida, Tàrrega, Cervera, Calaf, Manresa, Vic, Arbúcies/Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Aeroport de Girona Costa Brava, Girona.
Ample 1445 mm. 8 tpd. v. max 160 km/h. 12 TPD entre Manresa, Vic i Girona.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 08/06/2017 13:44

França451 ha escrit:
trensmat ha escrit:Les meves propostes ferroviàries son:

Creació de la línia R17 Reus - Cerdanyola Universitat - Girona - Figueres (Nomes per dies laborals universitaris) amb 12 trens diaris (6 trens sentit Reus i 6 trens sentit Figueres).

Creació de la línia R18 Tortosa - Cambrils-Salou - Lleida Pirineus (per via Corredor del Mediterrani).

Ampliació dels Trens Tarragona - La Plana Picamoixons i Sant Viçents de Calders - La Plana Picamoixons fins Lleida Pirineus.

Creació d'una línia AVANT Castelló de la Plana - L'Aldea - Cambrils-Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias (aixi es faria la competencia amb autocars HIFE).

Creació de xarxa de rodalies entre les Terres de l'Ebre i Provincia de Castelló.
Apoyo la R17, pero hazla bien. Tírala desde Lleida, no sólo desde Reus, y hazla llegar hasta Portbou, no la dejes en Figueres. Seis trenes por sentido está bien, pero si pueden ser ocho y que circule uno cada 2 horas, mejor. Y que hagan parada en todas las estaciones entre Martorell y Granollers. En el núcleo de Barna, fuera de eso, con que paren en Sant Sadurnì, Vilafranca, L'Arboç, Vendrell y Sanvi y Sant Celoni, Gualba, Riells, y Hostalric es suficiente, entre LLeida y Sanvi evidentemente que pare en todas y entre Maçanet y Portbou, que haga también parada en todas.
Lo de la R18 no lo entiendo. ¿Cómo puede ir de Salou a Lleida por el Corredor? ¿No tiene que hacer alguna inversión de marcha?
En el Corredor del Mediterraneo hay un By-pass que conecta con el TAV Barcelona - Madrid y hay un ramal del CM que en vez de conectar con Barcelona conecta con Lleida.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 08/06/2017 15:44

Bueno, ja que estém, volia mostrar el meu mapa de com podrien ser els nous traçats de tren convencional (Rodalies)
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 14125&z=10


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Dijous 08/06/2017 20:49

Us heu deixat el Manresa-Berga (Puigcerdà?)
Aquest des de Manresa hauria de connectar amb el regional guai que ve de Lleida/Cervera/Igualada ja que, tot i tenir Renfe i FGC, el trajecte Manresa-Barcelona no és competitiu amb el Monbus ni amb el vehicle privat...

D'altra banda, l'ETF és vital per tal de garantir la cohesió territorial i, crec jo, per les mercaderies seria molt interessant.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 08/06/2017 21:27

jmroig ha escrit:Us heu deixat el Manresa-Berga (Puigcerdà?)
Aquest des de Manresa hauria de connectar amb el regional guai que ve de Lleida/Cervera/Igualada ja que, tot i tenir Renfe i FGC, el trajecte Manresa-Barcelona no és competitiu amb el Monbus ni amb el vehicle privat...

D'altra banda, l'ETF és vital per tal de garantir la cohesió territorial i, crec jo, per les mercaderies seria molt interessant.
Aquest traçat (si es que es fa) seria part de la línia Llobregat-Anoia d'FGC, ja que és el corresponent, que en el futur arribarà a ser un traçat de tren-tramvia per el suposat TRAMBages (si fan també tal xarxa proposada), el mapa en qüestió es de trens convencionals de RENFE.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 08/06/2017 21:53

UT440_132M ha escrit: Fa temps que defenso que s'hauria de fer l'ETF, però aquí tohom diu que és molt car, i tal, bla, bla, bla. Hi afegeixo un Regional Exp.. Parades: Lleida, Tàrrega, Cervera, Calaf, Manresa, Vic, Arbúcies/Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Aeroport de Girona Costa Brava, Girona.
Ample 1445 mm. 8 tpd. v. max 160 km/h. 12 TPD entre Manresa, Vic i Girona.
No, si a la teoria l'ETF és una línia boníssima, el que passa és que passa per una zona orogràficament complicadíssima, i per tant, la inversió que requereix és altíssima, molt més del que estava pensat per la L9, perquè et facis una idea. En canvi, el traçat que jo proposo seria molt, pèro que molt més barat, i la relació Lleida-Girona es podria cobrir amb un temps decent. Per a trajectes intermedis, tirar de busos. A llarg termini, l'ETF s'ha de fer, però clar, estem parlant de 2040 aprox.

En cas que es fes l'ETF, jo el faria bé, una senyora línia mixta entre passatgers i LAV, a 200km/h entre Manresa i Girona i a 250 km/h entre Lleida i Manresa, per tal d'utilitzar-la per a serveis Interior d'Espanya-França, a banda de les pròpies relacions internes de l'eix, de caràcter Avant i algun regional per parar a tots els poblets. Jo faria una LAV mixta com la de Girona, diguem-ho clar. :)


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 08/06/2017 23:09

S'ha de fer una màquina del temps amb un DeLorean per veure l'Eix Transversal :)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”