Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 25/01/2018 9:49

Com ja s'ha dit, tenint en compte que son 6 busos al dia per sentit. Jo faria només el tram de tren per Banyoles, optaria fer el tren per Olot per direcció Besalú com a segon perllongament o per a llarg termini.
Cal veure si es justifica un tren per allà. Salutacions


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 25/01/2018 14:20

Aeduh ha escrit:TRAM GIRONA

He vist més d'una vegada una proposta de tren/tram en forma de 8 des de Girona fins a Olot i Palamós a ambdós costats.
[...]
Tan sols comentar que, en gran part, els traçats que proposes són la unió dels antics traçats del Tramvia del Baix Empordà (Flaçà-Palamós-Girona-Banyoles, 1887-1956), el Sant Feliu de Guíxols - Girona (1892-1969) i l'Olot - Girona (1895-1969). Proposes algunes variants de traçat, com la d'Anglès a Santa Coloma, l'Aeroport i Riudellots, i tanques el vuit entre Banyoles-Besalú-Olot i entre Sant Feliu i Palamós.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 25/01/2018 15:53

Ho se :D. Això és així per varies raons. Primer, que en moltes parts aquest traçat és el més natural i menys disruptiu per les comarques on passa. A més, aquests antics traçats son pero on passen avui dia les carreteres provincials, i en aquest projecte el tram de llarga distància va paral·lel i tocant algunes d'aquestes carreteres. A més, quan faig aquests projectes, estic mirant constantment https://www.openrailwaymap.org/ a part de google maps i allà surten per on passen els trajectes abandonats.

Edit: He retocat algun trajecte i afegit salts de moltó.

Edit 2: Acabo de veure un google maps antic de Carlos Gonzalez on aquest tram fa un trajecte Girona - Aeroport - Costa que no havia pensat, i l'he posat ara. Mersi per la idea :)


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 27/01/2018 16:36

TRAM EBRE

Crec que a estas alturas es nota que m'agraden els trams. Aquesta proposta de tram de llarga (o mitja més ben dit) distància serveix per les Terres de l'Ebre.
És una proposta maximalista.
Es tracta d'un conjunt de 6 linies a diferents parts de les comarques de l'Ebre amb centre a l'estació de l'Aldea. L'idea no és tant connectar la comarca entre sí, que també, si no més be apropar-la a la linia regional.
Aquesta linia que creua la regió de sud a nord fa d'artèria principal. El tram tindria que aprofitar aquesta linia quan pugui i al moment de separarse ser probablement de via única i ample UIC.
He posat salts de moltó a tots els encreuaments i un tercer carril de maniobres a l'Ametlla de Mar per què aquesta xarxa de tram sigui el menys invasiva possible pels AVE, Regionals, Rodalies, etc. que passen i passaran per allà.

https://drive.google.com/open?id=1y906e ... sp=sharing

Imatge
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 27/01/2018 17:57, en total s’ha editat 1 vegada.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 27/01/2018 17:08

Estic d'acord en què Sant Carles de la Ràpita i a Amposta tinguin una infraestructura ferroviària... La resta no les sé ben bé, crec que tampóc es justifiquen ja que l'empresa Hife hi fan servir a aquests municipis a traves del bus

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... b2e725.PDF

Mira't els horaris del bus de Riumar-Tortosa per exemple, són 7 expedicions diàries d’anada i tornada i les freqüències de pas són cada 2h o 1h 30m.

Alguna vegada he dit si calia fer un tren llançadora des de Tortosa per Sant Carles de la Ràpita, que em sembla raonable com a opinió personal... Salutacions :hola


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 27/01/2018 17:52

Ho tinc en compte, per això havia dit que era una proposta maximalista. Tram a Alcanar, Santa Barbara, Deltebre... son dubtosos, però els he posat per curiositat, veure com quedarien.

Edit: He afegit una connexió Tortosa - Via principal direcció Amposta sense passar per l'Aldea.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dissabte 27/01/2018 20:31

Crec que millor que el tren tram, s'hauria o es podria treballar en dues direccions: augmentar el número de vies, de manera que es puguin introduir trens que facin de "regionals" i, si de cas introduir tren, o tren tram entre Tortosa (o Jesús) fins a Sant Carles de la Ràpita.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 27/01/2018 22:35

Volia preguntar-vos una cosa, és sobre el Carrilet, i és sobre els ramals R6 i R5...

-Sempre he pensat que per la R5 s'hauria de canviar el traçat de Sant Vicenç de Castellet per fer un "hub" i que hi hagi allà un intercanviador de RENFE i FGC, però tampóc crec que sigui "molt prioritari", ja que son 8 o 5 minuts caminant entre el baixador d'FGC i RENFE.

-Per la R6 faria falta un nou baixador entre Masquefa i Piera, per Can Bonastre estaria bé que hi hagués una parada (sempre hi quan, hi vulgui els habitants d'allà)

Creieu que això seria bona idea?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 28/01/2018 0:05

Per la R5 R6 a llarg termini espero que:
-Es fagi una renovació del traçat de la R6, com vaig comentar i ensenyar en un mapa fa un temps. De la R5 també es podria refer alguna traçat, però és menys dur.
-Posar-hi trens nous de la sèrie 331 o semblant (com els de la Línia de la Pobla), i augmentar les freqüències.
-Amb aquest trens més petits seria possible tramviaritzar el passeig Mossèn Jacint Verdaguer a Igualada i posar-hi fins a dos estacions més a la ciutat.
-Allargar després la via més enllà de la ciutat per una connexió amb una hipotètica via nova de Rodalies que passi al nord de la ciutat (Esparreguera, el Bruc, Igualada, Cervera...)
-Estacions noves a Can Bonastre, La Venta-Can Mussarro, Sant Jordi-Can Mas, Vallserrat a la R6.
-Apropar al sud l'estació de Castellbell i El Villar, fer un pont a la presa.
-Que algunes estacions siguin facultatives.
-Coninuar la S4 fins a Monistrol de Montserrat, oferta de bitllets conjunts de dos viatges amb els funiculars/telefèric a Montserrat per a turistes.
-Posar les estacions de FGC i Renfe de Sant Vicenç de Castellet una mica més al nord on les vies es toquen just a la sortida del poble.
-Telefèric a Esparraguera, però no on ara sino que acabi al mig del poble com hauria d'haver sigut, i a Capellades, potser avançant una mica l'estació.
Més a llarg termini encara
-Encara que realment no sigui necessari, Ample UIC.
-Nou traçat soterrat a Manresa amb noves estacions, amb forma de Y, tal com està en un mapa fet fa un temps aquí.
-Electrificar les vies a Súria i Sallent. Nova estació a Sant Joan de Vilatorrada.
-Noves linies Súria-Solsona i Sallent-Berga.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 28/01/2018 0:25

Aeduh ha escrit:Per la R5 R6 a llarg termini espero que:
-Es fagi una renovació del traçat de la R6, com vaig comentar i ensenyar en un mapa fa un temps. De la R5 també es podria refer alguna traçat, però és menys dur.
Totalment d'acord
Aeduh ha escrit:-Posar-hi trens nous de la sèrie 331 o semblant (com els de la Línia de la Pobla), i augmentar les freqüències.
Estaria bé
Aeduh ha escrit:-Amb aquest trens més petits seria possible tramviaritzar el passeig Mossèn Jacint Verdaguer a Igualada i posar-hi fins a dos estacions més a la ciutat.
Jo optaria per un viaducte allà, però no sé ben bé com està pensat, ja que ho tenen pensat en què fos tramviaritzat el tren d'Igualada.
Aeduh ha escrit:-Allargar després la via més enllà de la ciutat per una connexió amb una hipotètica via nova de Rodalies que passi al nord de la ciutat (Esparreguera, el Bruc, Igualada, Cervera...)
Si et refereixes a una nova estació per Igualada a FGC i fer un tram de Cervera-Igualada-Martorell de Rodalies, estic d'acord... Però abans d'això, que millorin els traçats de la R6.
Aeduh ha escrit:-Estacions noves a Can Bonastre, La Venta-Can Mussarro, Sant Jordi-Can Mas, Vallserrat a la R6.
Només Can Bonastre.
Aeduh ha escrit:-Apropar al sud l'estació de Castellbell i El Villar, fer un pont a la presa.
Millor no, millor deixar les estacions com estan... l'orografia és complicada allà.
Aeduh ha escrit:-Que algunes estacions siguin facultatives.
Optaria més això a serveis com a Lleida-La Pobla i haurien de fer això en algunes estacions de la R15 i la R3 per Puigcerdà...
Aeduh ha escrit:-Coninuar la S4 fins a Monistrol de Montserrat, oferta de bitllets conjunts de dos viatges amb els funiculars/telefèric a Montserrat per a turistes.
No seria mala idea, però caldria desdoblar aquest traçat per a que puguin fer això.
Aeduh ha escrit:-Posar les estacions de FGC i Renfe de Sant Vicenç de Castellet una mica més al nord on les vies es toquen just a la sortida del poble.
Em sembla bé, potser ara no es "molt prioritari" com he dit abans
Aeduh ha escrit:-Telefèric a Esparraguera, però no on ara sino que acabi al mig del poble com hauria d'haver sigut, i a Capellades, potser avançant una mica l'estació.
Més a llarg termini encara
El telefèric no va tenir els passatgers que es pensava, el descartaria, perquè hi ha a més el bus M3 Olesa-Esparreguera.
Aeduh ha escrit:-Encara que realment no sigui necessari, Ample UIC.
Deixa això a llarg termini
Aeduh ha escrit:-Nou traçat soterrat a Manresa amb noves estacions, amb forma de Y, tal com està en un mapa fet fa un temps aquí.
-Electrificar les vies a Súria i Sallent. Nova estació a Sant Joan de Vilatorrada.
-Noves linies Súria-Solsona i Sallent-Berga.
Abans d'això, cal veure si n'és de demandat o no, i si serà desmantellat o no, ja que un dels ramals ha deixat de ser tren de potasa i sal o alguna cosa relacionada. Jo faria com has dit, electrificació als ramals de Súria i Sallent, però fent serveis llançaderes de Manresa-Súria/Sallent amb el traçat que existeix actualment, i a partir d'aquí... Pensant després fer serveis de Súria/Sallent per Pl. Espanya i pensant després de perllongar a Berga... Per Solsona s'ha de parlar perquè és més complicat per l'orografia.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 28/01/2018 1:03

Carlos González ha escrit:
Aeduh ha escrit: Si et refereixes a una nova estació per Igualada a FGC i fer un tram de Cervera-Igualada-Martorell de Rodalies, estic d'acord... Però abans d'això, que millorin els traçats de la R6.
Em refereixo més bé a la connexió radial entre la linia orbital i la transversal que tu mateix has comentat més d'un cop (i posat un mapa). Encara que prollongar la R6 fins a Cervera tampoc és mala idea.
Les estacions noves que dic serien facultatives o no serien. Ja es veuen que son en pobles petitons.
Sobre Castellbell és que l'estació està realment allunyada del poble, fins a 30 mins caminant.
La R3 i la R15 ho necessiten també, sí. Parlant de la R15, m'agradaria moltíssim que FGC li fés un tractament estil linia de la Pobla (ara li hem de dir RL1-RL2 suposo). Té moltíssims punts de simetria en quant a la seva situació. Encara que sé que no és possible perque ADIF mai ho permetria...


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 31/01/2018 20:26

XARXA PIRINEUS

Continuo amb la meva sèrie i crec que ja no em queda casi cap lloc més per revisar a part del super complicat nús del Camp de Tarragona que mai he terminat d'entendre del tot i alguns llocs de l'àrea metropolitana de Barcelona, suposo.

Hi ha dos colors. La xarxa nova i la construida. La nova és un anàlisi de totes les propostes que he vist en general de per on es tindria que ampliar el tren pels pirineus. A vegades, com aquesta, no tinc una opinió molt concreta abans d'haver vist els estudis de demanda que hi ha al Gencat i haver estat revisat el terreny pam per pam, com faig, per fer un traçat bastant exacte sobre on les vies podrien circular.
He de dir, totes les ampliacions en aquest mapa són dubtoses. Molt dubtoses. Seria casi impossible que fossin rentables i encara menys amb els grans costs de construir les vies per les estretes valls pirenaiques. A més, com a comentari, fent passar una via per molts d'aquest llocs desnaturalitzaria molt el paisatge, que té una pinta bastant fràgil, les valls bàsicament. De les vies noves, no sé si ni tan sols la de la Cerdanya-Andorra valdria la pena. Crec que no.
La connexió La Pobla de Segur - França m'estranyaria molt que es fés. La Vall d'Aran, amb els seus 10k habitants només, no crec que tingui volum suficient per demanar un tren propi. No al menys fins que algun dia tota la resta d'infrastructura ferroviària a Catalunya estigui construida i en bon estat.

Una cosa bastant interessant que he descobert ha sigut veure dos funiculars abandonats a Llavorsí i Gueró (al nord de Tavascan) sobre els que casi no hi ha cap informació en internet. Van servir per moure obrers i material per a unes obres hidràuliques massives a dins les muntanyes fa uns 50 anys. Com que estan dins ningú les veu però es veu que es un treball d'ingenieria enorme. El funicular de Gueró pujava més de 800 metres amb una pendent molt bèstia i està al mig del no-res :x

Una forma que veig una situació de rentabilitat en aquesta zona és un futur, més llunyà que proper, en el que els horaris dels trens estiguin calculats per una intel·ligència artificial i vagin cambiant constantment per adaptar-se de la forma més eficient possible a la demanda de la zona, basant-se en algoritmes, experiència i reservacions online de la gent d'allà, tot això servit per molt trens molt molt petits i automàtics, tot creant un sistema de transport que sembli que estigui viu, que 'respiri'. El problema més gran veig a això es que les vies son úniques, no dobles... però bueno.

https://drive.google.com/open?id=1CwiGv ... sp=sharing

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 31/01/2018 21:14

Bueno... fa temps es va parlar de fer un perllongament de la Lleida-La Pobla arribant a Andorra... però es va deixar com a suposada idea per la manca de diners i no se sap com de demandat és una proposta que em sembla arriscada per fer passar a més muntanyes...

Jo optaria per fer el perllongament de la Pobla només per Vielha-Marinhac i per Puigcerdà fins a la Seu i Andorra.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 10/02/2018 13:16

Creieu que la RG1 hauria de fer menys parades o que hi hagin serveis que es saltin unes quantes parades per el tram de Barcelona-Blanes?? Salutacions :hola


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 10/02/2018 14:23

Carlos González ha escrit:Creieu que la RG1 hauria de fer menys parades o que hi hagin serveis que es saltin unes quantes parades per el tram de Barcelona-Blanes?? Salutacions :hola
Hombre, hace unos cuantos años la 1 se saltaba Cabrera de Mar y alguna más.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 10/02/2018 16:47

Carlos González ha escrit:Creieu que la RG1 hauria de fer menys parades o que hi hagin serveis que es saltin unes quantes parades per el tram de Barcelona-Blanes?? Salutacions :hola
No, la RG1 no esta pensada per per serveis de punta a punta sino per atendre la demanda local entre la província de Girona i el Maresme. Si treus parades al Maresme treus gran part de la raó de ser a la línia.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 11/02/2018 20:12

I de perllongar la R11 a l'Aeroport??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 11/02/2018 22:13

Carlos González ha escrit:I de perllongar la R11 a l'Aeroport??
És una de les opcions de cara a enviar-hi els trens a rebotar quan se soterri Bellvitge (l'altra és Gavà) i estigui fet el nou ramal soterrat a l'Aeroport
Si hi van, millor en servei comercial



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 11/02/2018 22:16

I perquè cal soterrar a Bellvitge?? :nose
La veritat... no ho entenc.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 11/02/2018 22:24

Si con las obras de Soterramiento del AVE en esa zona se cayo encima de FGC no creo que soterren las vias en Bellvitge, podria ser una nueva pesadilla.
El problema fue eliminar 2 vias en ese corredor de entrada a Sants si se soterra ese tramo y se hace a 2 vias, os aseguro que esta gente solo soterraria 2 vias se estaria lapidando el futuro de la entrada a sants y su funcioanlidad.
Ultimamente el gobierno de España a empezado a hablar y prometer muchos soterramientos que estaban paradados y hablados y prometidos, asi que no me fio de sus palabras luego se parara todo y no se hara nada como siempre.
En fin estaremos atentos a las chapuzas de ADIF.
Saludos.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”