Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 11/02/2018 22:54

Las del AVE iban deprisa y corriendo a raíz de que se pusiera el grito al cielo de usar de terminal del AVE El Prat de mientras no se acababa el dichoso túnel.
Cuando se cambió de empresa, no hubo problemas. No generemos alarmismo innecesario

Obviamente si se toca esa línea, habría que pensar en cuadruplicar mínimo hasta Castelldefels

Y en un escenario de S130 del CM en UIC los Talgos, por Vilanova o por Vilafranca?



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 12/02/2018 15:14

albe6 ha escrit:Las del AVE iban deprisa y corriendo a raíz de que se pusiera el grito al cielo de usar de terminal del AVE El Prat de mientras no se acababa el dichoso túnel.
Cuando se cambió de empresa, no hubo problemas. No generemos alarmismo innecesario

Obviamente si se toca esa línea, habría que pensar en cuadruplicar mínimo hasta Castelldefels

Y en un escenario de S130 del CM en UIC los Talgos, por Vilanova o por Vilafranca?
Els Talgo també poden anar per UIC.



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dilluns 12/02/2018 16:00

Carlos González ha escrit:Creieu que la RG1 hauria de fer menys parades o que hi hagin serveis que es saltin unes quantes parades per el tram de Barcelona-Blanes?? Salutacions :hola
Considero que del tram entre Barcelona i Mataró se'n podria saltar unes quantes, el problema, tanmateix és la via única i la via doble, que no permetria fer avançaments.



laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Dilluns 12/02/2018 16:56

mpn90 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Creieu que la RG1 hauria de fer menys parades o que hi hagin serveis que es saltin unes quantes parades per el tram de Barcelona-Blanes?? Salutacions :hola
Considero que del tram entre Barcelona i Mataró se'n podria saltar unes quantes, el problema, tanmateix és la via única i la via doble, que no permetria fer avançaments.
Fora d'hora punta (de 7:30 a 8:30h, de Mataró a Barcelona; i de 18:30 a 19:30 de Barcelona a Mataró) es podrien dur a terme perfectament serveis semi-directes que no s'aturessin a Cabrera, Ocata i Montgat Nord. Si tenim en compte que la freqüència ronda els 8-10 minuts no caldria fer cap avançament, el que caldria és fer pedagogia a les poblacions del Baix Maresme ja que resulta ridícul que un tren que ha d'anar a Girona, Maçanet o a Blanes hagi d'efectuar dues parades comercials a Montgat o a El Masnou...

Es podria fer demà mateix, el que no hi ha són ganes. De fet, fa 10 anys, tots els trens amb destinació Blanes o Maçanet no s'aturaven a Cabrera, Montgat Nord i Montgat i que jo recordi aleshores tampoc hi havia tercera via... A més, Cabrera i Montgat Nord, no generen la mateixa demanda de viatgers en relació a les altres estacions del Baix Maresme, seria lògica una reestructuració en aquest sentit.


Baixador a Premià de Mar ja!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 12/02/2018 17:16

laura ha escrit:
mpn90 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Creieu que la RG1 hauria de fer menys parades o que hi hagin serveis que es saltin unes quantes parades per el tram de Barcelona-Blanes?? Salutacions :hola
Considero que del tram entre Barcelona i Mataró se'n podria saltar unes quantes, el problema, tanmateix és la via única i la via doble, que no permetria fer avançaments.
Fora d'hora punta (de 7:30 a 8:30h, de Mataró a Barcelona; i de 18:30 a 19:30 de Barcelona a Mataró) es podrien dur a terme perfectament serveis semi-directes que no s'aturessin a Cabrera, Ocata i Montgat Nord. Si tenim en compte que la freqüència ronda els 8-10 minuts no caldria fer cap avançament, el que caldria és fer pedagogia a les poblacions del Baix Maresme ja que resulta ridícul que un tren que ha d'anar a Girona, Maçanet o a Blanes hagi d'efectuar dues parades comercials a Montgat o a El Masnou...

Es podria fer demà mateix, el que no hi ha són ganes. De fet, fa 10 anys, tots els trens amb destinació Blanes o Maçanet no s'aturaven a Cabrera, Montgat Nord i Montgat i que jo recordi aleshores tampoc hi havia tercera via... A més, Cabrera i Montgat Nord, no generen la mateixa demanda de viatgers en relació a les altres estacions del Baix Maresme, seria lògica una reestructuració en aquest sentit.
Laura abans a la línia R1 havien trens semi directes que feien el trajecte entre L'Hospitalet - Blanes - Maçanet i no se per quin motiu els van treure, jo penso que la R1 es l'unica línia de Rodalies que no te serveis semi directes per desgracia.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 12/02/2018 18:11

trensmat ha escrit:Laura abans a la línia R1 havien trens semi directes que feien el trajecte entre L'Hospitalet - Blanes - Maçanet i no se per quin motiu els van treure, jo penso que la R1 es l'unica línia de Rodalies que no te serveis semi directes per desgracia.
Creo que el semidirecto se saltaba sólo los apeaderos de Montgat-Nord y Cabrera de Mar/Vilassar de Mar.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dilluns 12/02/2018 19:08

Renfe445 ha escrit:
trensmat ha escrit:Laura abans a la línia R1 havien trens semi directes que feien el trajecte entre L'Hospitalet - Blanes - Maçanet i no se per quin motiu els van treure, jo penso que la R1 es l'unica línia de Rodalies que no te serveis semi directes per desgracia.
Creo que el semidirecto se saltaba sólo los apeaderos de Montgat-Nord y Cabrera de Mar/Vilassar de Mar.
Als anys 80 (i suposo que 70 i 90) els trens a Blanes, Maçanet i Girona/Figueres/Portbou/Cerbère (cada dues hores hi havia un Barcelona-Girona per la costa, i algun que arribava fins a Cerbère) només paraven a Badalona en el tram BCN-Mataró. A partir de Mataró s'aturaven a totes (tret d'alguns trens a alguns baixadors de Girona). Ja al segle XXI és com diu el company: només se saltaven Montgat Nord i Cabrera de Mar (no sé si Montgat també), ja finalitzant a Maçanet com a molt. Els caps de setmana sí s'aturaven a totes. A partir del 2008 o 2009 ja s'aturaven a totes les estacions tots els dies.


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 12/02/2018 19:38

vermer3 ha escrit:Als anys 80 (i suposo que 70 i 90) els trens a Blanes, Maçanet i Girona/Figueres/Portbou/Cerbère (cada dues hores hi havia un Barcelona-Girona per la costa, i algun que arribava fins a Cerbère) només paraven a Badalona en el tram BCN-Mataró. A partir de Mataró s'aturaven a totes (tret d'alguns trens a alguns baixadors de Girona). Ja al segle XXI és com diu el company: només se saltaven Montgat Nord i Cabrera de Mar (no sé si Montgat també), ja finalitzant a Maçanet com a molt. Els caps de setmana sí s'aturaven a totes. A partir del 2008 o 2009 ja s'aturaven a totes les estacions tots els dies.
También Montgat.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 12/02/2018 20:18

mpn90 ha escrit:Considero que del tram entre Barcelona i Mataró se'n podria saltar unes quantes, el problema, tanmateix és la via única i la via doble, que no permetria fer avançaments.
Això com ja s'ha dit, es pot fer demà mateix si hi ha ganes, evidentment per ser més viable i millor el tema de semidirectes al Maresme, quan em refereixo de fer semidirectes a la R1 i sobretot a la RG1... és quan estigui desdoblat la R1.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 12/02/2018 20:25

albe6 ha escrit:Las del AVE iban deprisa y corriendo a raíz de que se pusiera el grito al cielo de usar de terminal del AVE El Prat de mientras no se acababa el dichoso túnel.
Cuando se cambió de empresa, no hubo problemas. No generemos alarmismo innecesario
Fuera como fuera 6 meses con transbordo a metro desde hospitalet, no es alarmismo podria volver a pasar, por que ya paso.
Saludos.



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3135
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 13/02/2018 14:04

vermer3 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
trensmat ha escrit:Laura abans a la línia R1 havien trens semi directes que feien el trajecte entre L'Hospitalet - Blanes - Maçanet i no se per quin motiu els van treure, jo penso que la R1 es l'unica línia de Rodalies que no te serveis semi directes per desgracia.
Creo que el semidirecto se saltaba sólo los apeaderos de Montgat-Nord y Cabrera de Mar/Vilassar de Mar.
Als anys 80 (i suposo que 70 i 90) els trens a Blanes, Maçanet i Girona/Figueres/Portbou/Cerbère (cada dues hores hi havia un Barcelona-Girona per la costa, i algun que arribava fins a Cerbère) només paraven a Badalona en el tram BCN-Mataró. A partir de Mataró s'aturaven a totes (tret d'alguns trens a alguns baixadors de Girona). Ja al segle XXI és com diu el company: només se saltaven Montgat Nord i Cabrera de Mar (no sé si Montgat també), ja finalitzant a Maçanet com a molt. Els caps de setmana sí s'aturaven a totes. A partir del 2008 o 2009 ja s'aturaven a totes les estacions tots els dies.
Els trens de Blanes i de més al nord només paraven a Badalona entre Mataró i Barcelona. Això fou fins al canvi d'horari d'estiu del 1992. Des de llavors i fins fa relativament poc, només es saltaven Montgat i Montgat Nord (abans Monsolís).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 13/02/2018 19:34

Ja que està en perill de ser desmantellat el tram de Salou-Vandellòs per culpa d'uns alcaldes tan "macos"....

Sempre m'he preguntat que si ja volien treure el tren des de fa temps, i volen fer el TRAMCamp aquest... Per què no aprofiten part del tram de Cambrils-Tarragona??? Ja que la part de Miami no vol les vies al seu nucli urbà i volen fer una via verda... I en canvi... per allà, si no m'equivoco, la part de Salou i Cambrils deien de voler fer un tramvia o tren-tramvia.

Ja moltes vegades ho hauré dit... jo personalment prefereixo que es mantingui el tram fent millores a aquesta (a les estacions o baixadors i millorant les freqüències i els passos de via i etc)
Però malgrat la indiferència de fotre viatgers de les línies en aquest cas, la R16 i RT2... no se sap què serà d'aquell tram.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 14/02/2018 9:39

Molt fàcil Carlos. Quan es completi el desmantellament, l alcalde ja ha dit que les àrees desafectades s asfaltaràn (o sigui canviaràn les vies per cotxes) i que el Tramvia doncs ja es mirarà per on es pot fer passar (paraules textuals). Això a mi em diu que en realitat no vol el tramvia, ja que quan toqui fer-lo m hi jugo calers que rebutjarà totes les alternatives de traçat que li proposin



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 14/02/2018 12:12

Doncs pitjor per ells robertotlh, la veritat.
Quan no tinguin turisme ni res. Després que no plorin.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 14/02/2018 17:54

Aquí teniu el meu projecte de la nova línia R18 Vinaros - Tortosa - Lleida Pirineus i la nova línia de TramCamp per la costa daurada espero que us agradi molt.
Fitxers adjunts
Projecte R18.png
Projecte R18.png (31.5 KiB) Visualitzat 6853 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 14/02/2018 19:26

trensmat ha escrit:Aquí teniu el meu projecte de la nova línia R18 Vinaros - Tortosa - Lleida Pirineus i la nova línia de TramCamp per la costa daurada espero que us agradi molt.
Home, és millor això que no tenir res després de que es vol desmantellar tota la via.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 14/02/2018 19:42

Carlos González ha escrit:
trensmat ha escrit:Aquí teniu el meu projecte de la nova línia R18 Vinaros - Tortosa - Lleida Pirineus i la nova línia de TramCamp per la costa daurada espero que us agradi molt.
Home, és millor això que no tenir res després de que es vol desmantellar tota la via.
Exactament ho he pensat que no es pot deixar sense transport públic als habitants de L'Hospitalet de l'Infant, Mont-roig del Camp, Cambrils i Salou.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 14/02/2018 19:59

Estic d'acord, sí..... estaria més d'acord en que tots dos siguin com tren, només que un podria ser per regionals regulars i rodalies de Tarragona, i l'altre per serveis semidirectes, trens d'alta velocitat i sobretot mercaderies.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 14/02/2018 21:57

Guai, però crec que es podria construir un enllaç entre la linia del corredor mediterrani i la linia entre Reus i Tarragona. De fet, quedaria com un creuament d'autopistes, aquests que son com diamants. S'estan terminant de fer l'enllaç a la vora sud de la via del corr med, cap a Tarragona. Així que també es podria fer la vora nord per que la linia pari al menys en una estació del camp de Tarragona (Reus). Després d'Alcover es necessitaria un altre enllaç.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 15/02/2018 8:47

Aeduh ha escrit:Guai, però crec que es podria construir un enllaç entre la linia del corredor mediterrani i la linia entre Reus i Tarragona. De fet, quedaria com un creuament d'autopistes, aquests que son com diamants. S'estan terminant de fer l'enllaç a la vora sud de la via del corr med, cap a Tarragona. Així que també es podria fer la vora nord per que la linia pari al menys en una estació del camp de Tarragona (Reus). Després d'Alcover es necessitaria un altre enllaç.
Jo ho he fet Desde el corredor del mediterrani perquè hi ha un Bypass que conecta amb el tram de l'AVE Madrid - Barcelona, hi ha una desviació en direcció Lleida i Saragossa.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”