Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: mpn90 » Dijous 22/10/2015 18:38

oriolp13 ha escrit:Una LAV entre Lleida i Girona és bona idea??? Si no hi ha cap població important amb grans sinèrgies cap aquestes dues ciutats entremig que justifiqui ni plantejar una LAV. Una línia convencional sí que seria plantejable, evidentment, si fos possible, apta a velocitats de 160km/h en els trams que fos possible, però d'aquí a plantejar fer una LAV...
Potser no cal que sigui un LAV als 300km/h que va l'AVE, però un mitja distància rapidet sí...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3945
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 22/10/2015 19:48

És absurd fer una LAV entre Lleida i Girona. Seria la ruina. Sí que crec que s'hauria de fer un ETF, però com a línia de regionals, que serveixi les poblacions intermèdies, i també per mercaderies. Entre Vic i Manresa crec que ja tindria prou potencial de viatgers, només cal veure com va de ple l'Eix Bus entre Girona i Manresa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 22/10/2015 21:06

Felicitats DonRamon per aquesta proposta!! :plas :plas

Chapeau!

Personalment, prefereixo una línia mixta a 200km/h entre Lleida i Girona que passi per Cervera, Igualada, Terrassa, Sabadell, Granollers, i que enllaci amb la existent LAV mixta passat Granollers per reduir costos. Realment l'únic tram difícil seria entre Igualada i Terrassa, la resta bastant simple (Sabadell-Granollers), i algunes parts simplement millora del traçat com Lleida-Cervera o Terrassa-Sabadell. M'agradaria que estigués servida per REX o Avants a un preu per la gent de carrer, no crec que necessàriament hagi de ser rentable ja que és un servei per als ciutadans, que per alguna cosa paguem imposts.
línia Lleida-Girona.jpg
línia Lleida-Girona.jpg (86.05 KiB) Visualitzat 5823 cops


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 22/10/2015 21:30

UIC
Què vol dir que l'ample o vies siguin UIC???


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 22/10/2015 21:41

Carlos González ha escrit:
UIC
Què vol dir que l'ample o vies siguin UIC???
Que tonguen l'ample internacional (1435 mm) en lloc de, per exemple, l'ample ibèric (1668 mm) o el mètric (1000 mm).


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dijous 22/10/2015 23:21

Aquí va una proposta 'barata' per la R3 que es podria aplicar quasi demà mateix, a veure que us sembla...
Fitxers adjunts
PROPOSTA R3.pdf
(340.91 KiB) S’ha baixat 278 vegades


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 23/10/2015 19:48

Hola, he fet uns petits canvis en el meu mapa de com pot ser la xarxa de Catalunya, he modificat la destinació d'FGC de Parc del Besòs, que arribi a l'estació de Sant Adrià del Besòs, he ficat també uns dibuixos de les línies d'alta velocitat.

Per el Tram Camp he fet també uns canvis i per el traçat de Cambrils Nord, que faria que arribés per l'Hospitalet de l'Infant el traçat actual

Enllaç: https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... x_FwOl_rrk


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 24/10/2015 15:31

Buenas tardes quiero hacer estas propuestas para debatirlas.

Primera propuesta: crear un tren tram entre Port Aventura y Vandellós pueblo.

Segunda propuesta: adaptar en ancho UIC y la catenaria a 160 km en los tramos de Pl España - Manresa como en el tramo Manresa - Lleida.

Tercera propuesta: duplicar las vías en los tramos Reus - Lleida y St Viçents de Caldera - La Plana Picamoixons.

Cuarta propuesta: duplicar las vías del tramo entre L'aldea - Tortosa.

Última propuesta: creación del ramal dels ports para conectar Tortosa y Morella.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 24/10/2015 16:33

trensmat ha escrit:Buenas tardes quiero hacer estas propuestas para debatirlas.

Primera propuesta: crear un tren tram entre Port Aventura y Vandellós pueblo.

Segunda propuesta: adaptar en ancho UIC y la catenaria a 160 km en los tramos de Pl España - Manresa como en el tramo Manresa - Lleida.

Tercera propuesta: duplicar las vías en los tramos Reus - Lleida y St Viçents de Caldera - La Plana Picamoixons.

Cuarta propuesta: duplicar las vías del tramo entre L'aldea - Tortosa.

Última propuesta: creación del ramal dels ports para conectar Tortosa y Morella.
Jo faria que el tren-tram tingués dos línies. Una que anés des del'Hospitalet de l'Infant fins a Tarragona, i una altra que anés des de Tarragona a Reus amb un possible ramal a l'aeroport. A Vilaseca hi faria una corba que unís les dues línies per poder fer serveis Reus-L'Hospitalet de l'Infant sense haver d'entrar a Tarragona. Una altra línia possible podria ser cap a Camp de Tarragona del TAV, però no l'acabo de veure factible perquè hauria de ser de nova construcció i tampoc és que hi hagi una demanda com per justificar un tren. A Reus no tinc clar per on el faria passar, si per la línia actual o per l'avinguda plena de rotondes, que si no m'equivoco és l'avinguda Salou.
mapa tren-tram del Camp de Tarragona.png
mapa tren-tram del Camp de Tarragona.png (364.83 KiB) Visualitzat 5621 cops
PD: em sap greu haver de posar aquests quadrats blancs però la imatge pesava massa. El tema de les imatges es podria millorar, per exemple. que l'amplada fos de 1000 pixels com a màxim i que no hi hagués límit de pes.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 24/10/2015 16:45

En el meu mapa de "Xarxa Catalana" tinc dibuixat el tren-tram de Tarragona, ja que parleu d'això

https://www.google.es/maps/@41.6408237, ... _rrk?hl=ca


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 24/10/2015 16:48

Yo no veo por qué te quieres cargar la línea convencional entre Tarragona y Reus, cuando por ahí pasan los trenes de BCN/TGN a Reus, Lleida, Riba-Roja, etc.. En todo caso sería hacer un tren-tram que comparta la vía con los servicios convencionales. No entiendo por qué hay tanto desprecio hacia las líneas convencionales, parece que todo lo que no es AVE ni UIC ni 200km/h+ no sirve para nada y hay que quitárselo de encima. Muy retrógrada esa mentalidad.

En cambio, sería infinitamente más interesante una línea de tranvía interurbano TGN-Reus que fuera por la carretera Tarragona-Reus, que además pasa a tocar del Aeropuerto. Se podrían hacer muy pocas paradas fuera de los núcleos urbanos de Tarragona y Reus, con lo cual la velocidad sería muy buena, y esta línea sustituiría los servicios de cercanías Tarragona-Reus. Aparte, y de hacerse el tren-tram Tarragona-Cambrils(-Vandellós), se podría también recuperar el trayecto Reus-Salou a modo de tranvía y enlazando con la línea de la costa.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 24/10/2015 16:56

L'única cosa que no entenc és si es necessari fer enllaç el Tren-Tram per l'estació de Vila-Seca, ja que ho faria el Tren-Tram per les estacions de Tarragona i Reus, jo faria el traçat del Tren-Tram per Vila-seca als llocs que estàn llunyades de l'estació (com a Sant Joan Despí), i només faria el traçat de la línia convencional per Salou-Cambrils (fins arribar a Cambrils Nord)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 24/10/2015 22:06

Don Ramón ha escrit:Yo no veo por qué te quieres cargar la línea convencional entre Tarragona y Reus, cuando por ahí pasan los trenes de BCN/TGN a Reus, Lleida, Riba-Roja, etc.. En todo caso sería hacer un tren-tram que comparta la vía con los servicios convencionales. No entiendo por qué hay tanto desprecio hacia las líneas convencionales, parece que todo lo que no es AVE ni UIC ni 200km/h+ no sirve para nada y hay que quitárselo de encima. Muy retrógrada esa mentalidad.

En cambio, sería infinitamente más interesante una línea de tranvía interurbano TGN-Reus que fuera por la carretera Tarragona-Reus, que además pasa a tocar del Aeropuerto. Se podrían hacer muy pocas paradas fuera de los núcleos urbanos de Tarragona y Reus, con lo cual la velocidad sería muy buena, y esta línea sustituiría los servicios de cercanías Tarragona-Reus. Aparte, y de hacerse el tren-tram Tarragona-Cambrils(-Vandellós), se podría también recuperar el trayecto Reus-Salou a modo de tranvía y enlazando con la línea de la costa.
Ojo, que jo ni he dit d'anul·lar la línia convencional, ni li tinc odi, ni me les vull carregar, ni tinc un pensament retrògrada. Calma, jo simplement aprofito la línia que no està ni molt menys al límit de la seva capacitat. El que faria és que el tren-tram fos en ample ibèric, així no caldria anul·lar cap línia ni renovar l'actual línia de la costa per Salou.

La segona part del teu post em sembla bé.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 25/10/2015 23:53

bigcoaster ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Yo no veo por qué te quieres cargar la línea convencional entre Tarragona y Reus, cuando por ahí pasan los trenes de BCN/TGN a Reus, Lleida, Riba-Roja, etc.. En todo caso sería hacer un tren-tram que comparta la vía con los servicios convencionales. No entiendo por qué hay tanto desprecio hacia las líneas convencionales, parece que todo lo que no es AVE ni UIC ni 200km/h+ no sirve para nada y hay que quitárselo de encima. Muy retrógrada esa mentalidad.

En cambio, sería infinitamente más interesante una línea de tranvía interurbano TGN-Reus que fuera por la carretera Tarragona-Reus, que además pasa a tocar del Aeropuerto. Se podrían hacer muy pocas paradas fuera de los núcleos urbanos de Tarragona y Reus, con lo cual la velocidad sería muy buena, y esta línea sustituiría los servicios de cercanías Tarragona-Reus. Aparte, y de hacerse el tren-tram Tarragona-Cambrils(-Vandellós), se podría también recuperar el trayecto Reus-Salou a modo de tranvía y enlazando con la línea de la costa.
Ojo, que jo ni he dit d'anul·lar la línia convencional, ni li tinc odi, ni me les vull carregar, ni tinc un pensament retrògrada. Calma, jo simplement aprofito la línia que no està ni molt menys al límit de la seva capacitat. El que faria és que el tren-tram fos en ample ibèric, així no caldria anul·lar cap línia ni renovar l'actual línia de la costa per Salou.

La segona part del teu post em sembla bé.
Siento si te he ofendido, pero pasa que hay mucha gente que parece que ven como inútil las líneas convencionales, y que piensan que todo lo que no sea AVE no sirve de nada, y que los trenes no pintan nada en los centros de las ciudades, y visto lo difícil que me parece compatibilizar la línea convencional con un hipotético tren-tram me imaginaba que sugerías su superesión.
En Cádiz se está haciendo algo así, y ha llevado a que se tengan que encargar tren-tranvías de ancho ibérico (el tranvía con ancho de vía más ancho del mundo!) y con puertas a dos alturas. es decir un vehículo a medida, lo cual sale mucho más caro que vehículos estándar. Yo creo que entre esto y los accesos hacia/desde la línea de tren se complicaría y encarecería tanto el proyecto que no sale muy a cuenta frente a la posibilidad de una línea de tren-tranvía nueva de trinca que vaya paralelo a la carretera Tarragona-Reus, que además complementaría a la línea convencional al dar cobertura a un itinerario paralelo.
Irónicamente, aunque lo que yo propongo técnicamente no tiene grandes misterios, seguro sería antes más probable lo que tu sugieres que lo que yo, visto que la región del Camp de Tarragona tienen una alergia a todo lo que es ferrocarril profundamente arraigada.

Volviendo al tema hipotético, yo creo que sería super interesante una red de tranvía compartida entre Reus, Tarragona y la línea de la costa del TramCamp, que es algo que propuse ya tiempo atrás. La línea de la costa y la línea Tarragona-Reus serían las espinas dorsales de este sistema, que funcionarían como tram-trenes aptos para al menos 80 o 100km/h, y luego, compartiendo vías dentro de los núcleos urbanos, una serie de servicios urbanos normales con tranvías para 50/60km/h como los de Barcelona. Por el tamaño de las dos ciudades (130.000 y 105.000) y el importante movimiento entre ellas sería un sistema ideal de transporte urbano/interurbano. Pero es eso, hablando de la provincia que hablamos, nada de esto (salvo -ajolá- el TramCamp) jamás será una realidad.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 28/10/2015 11:27

La meva proposta per les comunicacions transversals coincideix bastant a la de la PTP.

- Duplicació de via i adaptació a UIC o tercer carril de Lleida a Cervera.
- Nou tram en doble via i UIC Cervera - Igualada
- Nou tram entre Igualada i Martorell (enllaç a la LAV a Martorell)
- Nou enllaç UIC entre la LAV i la línea el Papiol - Mollet.
- Adaptació a UIC i rectificacions puntuals de traçat de vía FGC Martorell - Manresa, per aprofitar enllaç amb la LAV a Martorell per establir rodalies exprés Manresa - BCN
- Establiment de serveis rodalies exprés entre Igualada - Martorell i BCN aprofitant també enllac amb la LAV.
- Establiment de serveis desde Girona i BCN a Lleida usant la nova infraestructura

Arguments a favor
- Millora de les deficients connexions d'FGC de BCN a Manresa i Igualada
- Menys costós que fer l' ETF sencer.
- Serveis entre BCN i Lleida competitius en temps amb l'Avant actual, podrien substituir-los parcialment
- Aprofitable per mercaderies, fa arribar l'ample UIC per a mercaderies a Lleida.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 28/10/2015 12:15

bigcoaster ha escrit:
Miquel ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Es poden fer propostes de coses que serien útils (com el túnel entre Sort i la Seu) però que pel retorn que ofereix i el que costa mai veurem fet, i lògicament que no es faran, però la idea és bona, i ni es construirà demà ni demà passat, i potser mai.
Tu mateix t'ho has dit. El cost es elevadíssim per un retorn molt ínfim. Per tant la idea NO és bona. Altre cosa es que personalment us agradi, com qui diu que vol una estació de metro a la seva porta de casa, i a la de la seva feina. O com deia l'oriolp13 vol un Aeroport més a prop.
A veure, la idea és bona, com també ho és una LAV entre Lleida i Girona, però això no vol dir que sigui el que s'ha de fer. Jo he posat l'exemple del túnel perquè per la gent que passa cada dia el port seria una bona solució, igual que el túnel de la Bonaigua, però crec que ni ara ni mai es farà perque costa molts diners i afavoreix a poca població. Però això no treu que sigui una bona idea.
Si una idea de projecte de servei públic s'ha de descontextualitzar de paràmetres que determinen el cost i l'aprofitament de la seva execució, pot ser bonica o il·lusionant però no pas bona, com ja ha dit en Miquel.

Ho tenim ara a la vora, al tema de l'estació de Sagrera-AVE. Podem pensar en dissenys fabulosos que fessin palidir la Sagrada Família al seu costat. Seria una idea bonica? Sí. Bona? No pas.

Et poso un exemple fins i tot molt proper. Imaginem una trobada de foraires. Comencem a fer propostes i la meva és anar a la platea de l'Auditori a un concert simfònic, o va, ja posats a la del Liceu a l'òpera. La idea és bona? Home, a banda de que cadascú sigui més o menys aficionat a la música, una òpera és impressionant, i més en una bona butaca de platea. La idea de passar una estona així és preciosa. Ara bé, és bona com a trobada de foraires...?

A mi tot això em quadra més aquí:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=12960&p=248251
on, com que ja sabem tots què vol dir "estem sortint de la crisi", ja assumim de què va el percal...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3945
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 30/10/2015 17:10

Una proposta que se m'ha acudit, i que costaria pocs diners, seria la reobertura del tram de Ripoll a Sant Joan de les Abadesses, només s'haurien de fer dos o tres passos inferiors per la carretera, que suporta força trànsit. Llavors a Sant Joan, caldria construir un tren tram fins a Camprodon. L'estació de Sant Joan, seria de cinc vies, i andanes que puguin encabir dues composicions dobles, i la idea es que tots els trens que acaben a Ripoll, acabin a Sant Joan.
La distribució de les andanes, seria semblant a la de Vic, dues andanes centrals, i una via sense andana per estacionar hipotètics trens de mercaderies, o trens d'obra. Seria una obra poc costosa, ja que aprofitaria la plataforma original, i només caldria adequar trinxeres i ponts, i com he dit, fer un parell o tres de passos inferiors a la N-260.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 03/11/2015 19:19

Hola, he portat 5 o 6 dies actualitzant el meu mapa de com pot ser la xarxa ferroviària de Catalunya, però aquesta vegada indicant quines estacions hi han, i quines hi hauran segons el meu parer, però sense fer canvis bojos a la seva infraestructura, bàsicament la meva proposta és intentar fer que els Rodalies donguin millor connexió a les tres línies actuals d'FGC. Lleida-La Pobla de Segur---Llobregat-Anoia---Barcelona-Vallès, unificaria les dues línies d'FGC de Barcelona, la de Llobregat-Anoia faria el traçat de mercaderies actual com públic, per un costat arribaria a Solsona i l'altre a Berga, i per la línia Lleida-La Pobla de Segur, l'ampliaria fins a Sort per lo següent que os mostro.

Enllaç:https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... oqde0rw5gY

He fet aquesta vegada uns quants canvis, he dibuixat un traçat que penso que podria ser factible i demandat, he fet un dibuix per un recorregut Lleida-Guissona-Solsona, ara m'he convençut amb això d'un tercer túnel a Barcelona (per la Diagonal), i el trajecte de Cornellà-Castelldefels penso i és millor que sigui en l'ample ibèric.

Dieu-me quines estacions sobren, perquè a lo millor n'hi hauran que sobrin, quins recorreguts poden ser millor, què és pitjor, o millor, etc.

Accepto comentaris ;)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 03/11/2015 21:08

- El Port de la Bonaigua només pot ser fet en túnel de base per les seves característiques. Ho dic perquè hi has posat uns espirals que són del tot impossibles perquè el desnivell, per exemple pel costat d'Esterri d'Àneu és de 1100m.
- Falta estació a Baqueira, Salardú i la resta de pobles mitjans de la Vall d'Aran. Afegeixo que potser expandiria aquesta línia cap a Bossóst també.
- Falta estació a Alpicat, un nucli molt proper a Lleida i amb molta connexió.
- M'agrada molt el tercer túnel, però hi veig algunes coses a millorar:
- Enlloc de fer la volta que pintes des de l'estació de Cornellà cap a Esplugues, faria que el túnel de la Diagonal comencés a Sant Feliu i anés seguint la n-340. Així, els trens provinents de Molins de Rei podrien entrar a la Diagonal sense fer aquesta volta, a part que descongestionem l'estació de Cornellà que llavors quedaria com a parada obligatòria per a tots els serveis, i degut a les seves dues vies amb andana, no podria absorbir aquesta quantitat de trens, i per tant, treuria capacitat a les dues línies. A més, el traçat entre Cornellà i Esplugues es una suplantació total a la línia del Tram.
- M'encanta la parada a Provença i a Glòries.
- Allargaria el túnel fins a l'estació de Sant Adrià, permetent així serveis entre Mataró i Castelldefels per la Diagonal i el corredor Esplugues-Castelldefels que ja proposes al mapa.
- Molt bé també el perllongament de la B-V i que utilitzi el túnel de rodalies, fent així uns Rodalies ràpids amb una parada molt interessant a Glòries després de Plaça Catalunya i uns suburbans que vagin tenint parades a certa distància, com Catalunya-Arc de Triomf-Glòries, i si per mi fos, continuria per la Sagrera (que de vies en sobren) i múltiples destinacions.
- Trobo a faltar la línia Salou-Vandellòs, tot i que la vulguin desmantellar, ha de seguir tal com està.
- La línia entre Lleida i Flix només es justifica entre Lleida i Maials, a partir d'allí l'orografia la fa massa cara, tot el contrari que el tram Lleida-Maials, que és pla i ple de camps de conreu fàcilment expropiables. Tot i que seria un tram massa car, de cara a recorreguts llargs com Lleida-Tortosa es molt interessant.
- La línia entre Lleida i Guissona directa tampoc es justifica. El que jo faria és que des de Guissona anés a trobar-se amb la provinent de Tàrrega per seguir cap a Lleida.
- Trobo a faltar una línia entre Blanes i Sant Feliu de Guíxols, ni que sigui per l'interior.

Felicitats pel gran treball que estàs fent!!!! :plas :)


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1879
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 03/11/2015 21:34

Moltes gràcies per els comentaris i altres suggeriments :ok :amor


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”