Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 09/07/2017 11:49

Carlos González ha escrit:Sobre una línia nova que arribi fins a Igualada-Cervera la compro, tot i que no sé si pot ser per tren convencional o per trens d'alta velocitat....
l'idea proposada per la gent que estimem el Tren es d'Igualada a Sant Guim de Freixenet, d'igualada a Barcelona es va proposar fer linia nova fins Martorell i allà conectar a la via AVE per fer trens rapids entre Barcelona e Igualada deixant la linia metrica per us Local, tot plegat en ample UIC i amb l'eix transversal Ferroviari fet de LLeida a Manresa com a minim.

per altra banda els R50/R60 antics eren per poder fer trens cada hora els R5/R6 eren directes i amb els R50/R60 tenies que fer transbord a Martorell, gracies a aixo es va pasar de 1 Tren cada 2h a 1 tren cada hora per anar o tornar de Barcelona a Manresa e Igualada.
Com ja sabeu ara aixo ja no es necesari però per les frequencies de Martorell a Barcelona i l'augment de parades cada cop el temps de viatge s'ha fet mes gran d'Igualada i Manresa a Barcelona.
Salutacions



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 09/07/2017 19:21

He fet aquí un mapa com una hipòtesi de com podria ser el transport de Catalunya, entre d'infraestructures que fan falta com....

Tercer túnel
Nova línia Castelldefels-Cornellà
Dedoblament de la R1 i R3
Salt de moltó de la Torrassa
Nova línia Cervera-Igualada-Martorell
Corredor Mediterrani
etc......


Les he dibuixat en aquest mapa

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 145633&z=8

Per els trens d'alta velocitat, el meu dubte és sobre el traçat de Tarragona... ja que si per mi fos, l'estació del Camp de Tarragona no l'hauria fet mai
Altre solució és si en el cas no es pot fer el traçat com AVE per l'estació de Tarragona, pot haver-hi una línia Reus-Roda en aquest cas per connectar amb l'estació del Camp de Tarragona....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 14/07/2017 9:01

Ayer hubo otro descarrilamiento en la línea R15 de un tren de mercancías, por eso propongo estas propuestas para evitar estos sucesos y accidentes mayores en la línea más abandonada de Catalunya.

Primera propuesta: Desdoblamiento total de la línia Zaragoza - Reus.

Segunda propuesta: Aumento de velocidad de la línia R15 hasta 160 Km por hora en todos los tramos de la línia.

Tercera propuesta: Renovación de vías total en toda la línea entre Zaragoza y Reus.

Cuarta propuesta: Remodelación del ramal minero de Andorra, adaptación para servicio de pasajeros y ampliación del ramal hasta Teruel.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 14/07/2017 10:43

trensmat ha escrit:Ayer hubo otro descarrilamiento en la línea R15 de un tren de mercancías, por eso propongo estas propuestas para evitar estos sucesos y accidentes mayores en la línea más abandonada de Catalunya.

Primera propuesta: Desdoblamiento total de la línia Zaragoza - Reus.

Segunda propuesta: Aumento de velocidad de la línia R15 hasta 160 Km por hora en todos los tramos de la línia.

Tercera propuesta: Renovación de vías total en toda la línea entre Zaragoza y Reus.

Cuarta propuesta: Remodelación del ramal minero de Andorra, adaptación para servicio de pasajeros y ampliación del ramal hasta Teruel.
La primera i segona proposta les descartaria, per les freqüències que té, el que cal és que hi hagin noves vies com has proposat com tercera proposta, la quarta no dic res perquè no conec gaire el tren d'Aragó....

Parlant de connexió entre Aragó i Catalunya, sempre he pensat que cal un nou ramal des de Lleida fins a Osca (Huesca), una nova connexió ferroviària entre Saragossa-Fraga-Lleida i recuperar part del traçat del Ferrocarril de Val de Zafán per fer Alcanyís-Tortosa-Tarragona o tot el traçat de l'antic tren, clar que s'ha de veure si és necessari o no...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 14/07/2017 12:37

trensmat ha escrit:Ayer hubo otro descarrilamiento en la línea R15 de un tren de mercancías, por eso propongo estas propuestas para evitar estos sucesos y accidentes mayores en la línea más abandonada de Catalunya.

Primera propuesta: Desdoblamiento total de la línia Zaragoza - Reus.

Segunda propuesta: Aumento de velocidad de la línia R15 hasta 160 Km por hora en todos los tramos de la línia.

Tercera propuesta: Renovación de vías total en toda la línea entre Zaragoza y Reus.

Cuarta propuesta: Remodelación del ramal minero de Andorra, adaptación para servicio de pasajeros y ampliación del ramal hasta Teruel.
De totes les teves propostes, la única que podria evitar descarrilaments és la 3. Amb les altres els descarrilaments podrien succeïr igual... :|


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 15/07/2017 20:43

Tinc pensat una proposta que en part pot solucionar el tema d'ample de via per els regionals que puguin anar per fi a direcció Perpinyà i més lluny de la Tor de Querol si es fan les obres que es necessiten... en aquest cas, l'ample UIC per tren convencional seria només o especialment per la R3 (o línia regional sense nom com m'agrada dir) i la R11, i mercaderies fora d'Espanya (en aquest cas les mercaderies de Catalunya). Es a dir, l'ample UIC tenen que ser per trens de Girona, la Cerdanya i l'Alt Urgell.

Les coses que calen i algunes falten són....
Retorn de les vies de Ponent (estaria bé que tornéssin les vies fins al Port de Barcelona)
Quadruplicació (o +) de vies (dues o més de dues d'ample ibèric i altres dues d'ample UIC al traçat de Montmeló-Maçanet-Girona)
Ample mixte a varis traçats (al traçat Les Franqueses del Vallès-Vic amb nou ramal connectant amb Granollers Centre per ample UIC)
Canvi d'explotació d'algunes línies (Els Regionals haurien de parar tots els que van amb destinació Barcelona a l'Estació de França)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 17/07/2017 0:33

Carlos González ha escrit:
trensmat ha escrit:Ayer hubo otro descarrilamiento en la línea R15 de un tren de mercancías, por eso propongo estas propuestas para evitar estos sucesos y accidentes mayores en la línea más abandonada de Catalunya.

Primera propuesta: Desdoblamiento total de la línia Zaragoza - Reus.

Segunda propuesta: Aumento de velocidad de la línia R15 hasta 160 Km por hora en todos los tramos de la línia.

Tercera propuesta: Renovación de vías total en toda la línea entre Zaragoza y Reus.

Cuarta propuesta: Remodelación del ramal minero de Andorra, adaptación para servicio de pasajeros y ampliación del ramal hasta Teruel.
La primera i segona proposta les descartaria, per les freqüències que té, el que cal és que hi hagin noves vies com has proposat com tercera proposta, la quarta no dic res perquè no conec gaire el tren d'Aragó....

Parlant de connexió entre Aragó i Catalunya, sempre he pensat que cal un nou ramal des de Lleida fins a Osca (Huesca), una nova connexió ferroviària entre Saragossa-Fraga-Lleida i recuperar part del traçat del Ferrocarril de Val de Zafán per fer Alcanyís-Tortosa-Tarragona o tot el traçat de l'antic tren, clar que s'ha de veure si és necessari o no...
Però es que entre Fraga i Saragossa no hi ha res! Pur desert. Jo veuria bé un ramal Fraga Lleida amb parades a Soses i Alcarràs i que la R13 i 14 acabessin a Fraga. I els que vulguin anar a Saragossa doncs enllaç amb l Ave o regionals



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 17/07/2017 0:44

Jo he llegit i he escoltat que en el futur, està pensat que serveis dels Rodalies de Lleida arribin fins a Fraga o bé que la faran municipi de l'àrea de Lleida, la qual cosa em sembla absurd ja que d'àrees metropolitanes importants a Catalunya són Barcelona i Tarragona....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 02/08/2017 23:07

M'ha rondat pel cap una millora per els regionals i nous serveis de la mateixa....

Deixant de banda les infrastructures que calen, com salts de moltó, duplicacions de via, canvis d'ample, conversions per altres serveis, etc..... volia proposar algunes millores per freqüències i traçats de trens regionals, la major part actuals, i altres que calen construir

Llistat de línies:

R10: Estació de França-Mataró-Girona-Portbou (direcció Perpinyà)
R11: Barcelona Sants-Passeig de Gràcia-Granollers-Girona-Portbou (direcció Perpinyà)
R12: Barcelona Sants-Passeig de Gràcia-Terrassa-Manresa-Cervera-Lleida
R13: Estació de França-Valls-Lleida
R14: Estació de França-Tarragona-Lleida
R15: Estació de França-Tarragona-Riba-roja d'Ebre (direcció Zaragoza)
R16: Estació de França-Tarragona-Port Aventura (per la variant als Regionals Express i trens de velocitat alta)-Tortosa/Ulldecona (direcció València)
R17: Estació de França-Martorell-Igualada-Cevera-Lleida
R18: Lleida-Balaguer-La Pobla de Segur
R19: Estació de França-Granollers-Vic-Ripoll-Puigcerda (direcció Tolosa)

La idea és que depèn dels trens, uns puguin fer traçats com per exemple, la R14 podria tenir servei de Tarragona fins Lleida, la R12 de Lleida fins a Cervera, ja m'enteneu, oi??

Un altre idea és construir el túnel del Cadí Ferroviàri per quan la línia Llobregat-Anoia dupliqui la seva capacitat per fer trens regionals (R20?) des de Andorra-La Seu-Berga-Manresa-Martorell-Pl.Espanya... però això serà com a llarg termini


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dissabte 05/08/2017 9:15

I què en penseu de fer una línea convencional per lo que seria l'Eix Transversal? Ja que seria nova (tram Calaf - Girona), adequar-la a velocitats de 200 km/h. Es guanyaria molt de temps fent un Lleida - Vic i Girona, sense haver de passar per la capital condal.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 05/08/2017 11:43

El Maño amañado ha escrit:I què en penseu de fer una línea convencional per lo que seria l'Eix Transversal? Ja que seria nova (tram Calaf - Girona), adequar-la a velocitats de 200 km/h. Es guanyaria molt de temps fent un Lleida - Vic i Girona, sense haver de passar per la capital condal.
La idea del ETF no es mala pero con los politicos que tenemos hoy en dia si se hace (Yo pienso que es Ciencia Ficcion ferroviaria) siempre tiraran a hacer algo tipo AVE por que es mas moderno y viste mas, al politico no le importa si es social el lo que quiere es canalizar la obra que haga para seguir recibiendo un buen puñado de votos.

Dudo que con la idea de hacer ancho UIC vayan a construir una linea del tipo convencional, ellos construirian una via tipo LAV/Mixta, por lo menos esa fue la idea cuando pensaron en construir el ETF que parecia que hiba muy enserio y de golpe al cajon y ya ni hablar del tema.
Saludos.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 05/08/2017 13:04

El Maño amañado ha escrit:I què en penseu de fer una línea convencional per lo que seria l'Eix Transversal? Ja que seria nova (tram Calaf - Girona), adequar-la a velocitats de 200 km/h. Es guanyaria molt de temps fent un Lleida - Vic i Girona, sense haver de passar per la capital condal.
Fa temps que en aquest mateix fil la reclamo. Els Eix Bus no donen l'abast entre Vic i Girona/Manresa, seria una manera més eficient de transportar mercaderies des de la frontera, fins al centre de la península, sense haver de passar per Barcelona. Ja no parlem que serviria les dues principals ciutats de la Catalunya central; Vic i Manresa, totes dues ciutats amb instal·lacions universitàries (la UVic també te instal·lacions a Manresa), i que mou una quantitat de persones considerable. També hi ha Girona, que tots sabem la quantitat de persones que mou la ciutat, amb el seu corresponent aeroport, i si algun dia aquest ha de ser el Hub d'El Prat. Molta gent de la Catalunya central, utilitza l'aeroport de Girona, ja que queda més a prop que El Prat, i no hi ha tanta intensitat de trànsit viari.

Per mi el problema més gran, es, la orografia, una línia que tindria moltes pendents, especialment en el tram Manresa - Vic - Girona, com s'ha demostrat amb l'eix viari. Tampoc crec que es faci en un termini mitjà, almenys 15 o 20 anys. Cedinsa, la concessionària de la C-25, es a punt de ser rescatada per la Generalitat, amb els diners del FLA. Gran negoci això del peatge a l'ombra. Ja va passar el mateix a la C-17 en el tram Vic - Ripoll. Mentrestant, la línia ferroviària, morta de riure veient passar uns quants trens al dia, i trigant el doble que el cotxe.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 05/08/2017 14:43

Tinc pensat una solució per els trens del Carrilet en els ramals de Súria i Sallent per fer-hos com a trens de passatgers, especialment en el ramal de Sallent, antigament hi havia un tren des de Manresa fins a Guardiola de Berguedà, i em pregunto

Per què no tornar-ho a recuperar i fer-ho com un tren llançadora???,

Així no tindrà no només millora la manca de transport de Berguedà, sino perquè no farà falta fer ni quadruplicacions de vies, ni farà falta fer canvis d'explotació.... De fet si fan una ampliació d'FGC fins a l'estació de RENFE, el servei llançadora podria passar per les tres parades de Manresa (Manresa RENFE---Manresa Baixador---Manresa Alta) i ja hi ha tres estacions on els de Berguedà poden fer transbordament per anar a Barcelona.....

Evidenment, no serà per sempre el traçat o el tren llançadora, ja que quan passi el temps (si fan el Carrilet fins a Berga) a Berga serà bo que vagin també trens fins a Pl. Espanya, però requereix molts grans canvis a la xarxa d'FGC com a canvis d'explotacions i quadruplicacions, etc......


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 24/08/2017 0:33

Un dubte. Sempre he pensat si serà demandat o una bona connexió fer ampliació de serveis als trens regionals de la línia R16, o ben dit un nou traçat ferroviàri per serveis regionals amb un nou servei des de Tarragona-Tortosa-Mora d'Ebre-Mora la Nova passant per la C-12
Amb parades com: Roquetes, Aldover, Xerta, Benifallet, Rasquera, Dubto si serà millor un baixador per Ginestar o per Miravet,Benissanet, Mora d'Ebre, Mora la Nova.....

Creieu que és suficientment demandat o ja hi ha prou amb el bus??? Salutacions


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dilluns 23/10/2017 23:50

Veig curiós com es parla poc d'una possible adequació i modernització de les vies de Manresa-Súria i Manresa-Sallent. Es podria crear un tren-tram d'una sola via que enfilés cap a Cardona i Solsona per un costat, i Berga, per una altra. No sé si serien linies economicament rentables, pero per una altra banda hem de tenir en compte que amb el despoblament de l'interior del territori (tant a Catalunya com a en general el mon occidental), es recomanable, necessari potser, acometre actuacions de compensació social com aquestes infrastructures de qualitat.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dilluns 23/10/2017 23:54

Sobre l'eix transversal, penso que està sobrevalorat en quant a que pot ser un estalvi de temps pels trens que volen anar de França fins a Lleida, Tarragona... i més enllà, sense passar per Barcelona. En realitat, en Kms., el trajecte es casi igual de llarg. A més, faria una volta bastant llarga arribant per Vic, i amb multiples pendents i les corbes pel terreny abrupte no crec que s'acompleixin velocitats molt elevades. Les vies estarien mes despejadas que pel Vallès i BCN, això sí.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 24/10/2017 16:51

Aeduh ha escrit:Veig curiós com es parla poc d'una possible adequació i modernització de les vies de Manresa-Súria i Manresa-Sallent. Es podria crear un tren-tram d'una sola via que enfilés cap a Cardona i Solsona per un costat, i Berga, per una altra. No sé si serien linies economicament rentables, pero per una altra banda hem de tenir en compte que amb el despoblament de l'interior del territori (tant a Catalunya com a en general el mon occidental), es recomanable, necessari potser, acometre actuacions de compensació social com aquestes infrastructures de qualitat.
No està malament la idea, però seria molt millor que el corredor de Súria i Sallent fossin serveis de tren convencional (trens d'FGC) directes a BCN-Pl Espanya també.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 24/10/2017 22:01

Carlos González ha escrit:
Aeduh ha escrit:Veig curiós com es parla poc d'una possible adequació i modernització de les vies de Manresa-Súria i Manresa-Sallent. Es podria crear un tren-tram d'una sola via que enfilés cap a Cardona i Solsona per un costat, i Berga, per una altra. No sé si serien linies economicament rentables, pero per una altra banda hem de tenir en compte que amb el despoblament de l'interior del territori (tant a Catalunya com a en general el mon occidental), es recomanable, necessari potser, acometre actuacions de compensació social com aquestes infrastructures de qualitat.
No està malament la idea, però seria molt millor que el corredor de Súria i Sallent fossin serveis de tren convencional (trens d'FGC) directes a BCN-Pl Espanya també.
Depen de quants trens vulguis al dia pels ramals. Si els vols directes, els ramals han d estar electrificats. I per electrificar hi ha d haver un volum suficient de trens i això ho justifica o no la demanda potencial



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 24/10/2017 22:21

robertotlh ha escrit: Depen de quants trens vulguis al dia pels ramals. Si els vols directes, els ramals han d estar electrificats. I per electrificar hi ha d haver un volum suficient de trens i això ho justifica o no la demanda potencial
Clar, clar... en això et dono la raó, a més de que tampóc hi han moltes o noves notícies de tals ramals....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 25/10/2017 0:27

robertotlh ha escrit: Depen de quants trens vulguis al dia pels ramals. Si els vols directes, els ramals han d estar electrificats. I per electrificar hi ha d haver un volum suficient de trens i això ho justifica o no la demanda potencial
Aixo em fa pensar que tradicionalment s'ha apostat per trens de 3 o 4 vagons que després circulen cada hora, o inclus, en trajectes com la nova linia de la pobla de segur, unes poques vegades al dia. Amb tanta poca freqüència, veig normal que una part del public es desinteressi per aquest tipus d'opcions. Des de fa molt de temps m'he preguntat perquè no s'aposta per trens amb poca oferta de passatgers, però amb més quantitat d'unitats (i freqüència), com si fossin busos en rails, o inclus, portat el concepte a l'extrem, series de telecabines, però en rails.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”