Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 17/01/2018 22:33

Basant-me en infraestructures ja fetes i que caldria veure què penseu.....

Als Rodalies de Madrid i València passen de l'altre província connectant fins i tot a la capital de tal província

Arriba als Rodalies de Madrid fins a Guadalajara
Als de València a Castelló
I hi ha un servei de Rodalies que es Alacant-Múrcia

Als Rodalies de Barcelona (o de Catalunya o com dimonis l'anomeneu) pot fer el mateix

Em refereixo a allargar la R2Sud cap a Tarragona i Reus fent així rodalies semidirectes i deixar els regionals actuals fent només parar a Prat-Vilanova-SVC-(Torredembarra*-Altafulla-Tamarit* per alguns serveis)Tarragona..... a més, crec que seria una solució per millorar les freqüències de pas de Reus i Tarragona.

Altre pot ser la R2Nord cap a Girona, així els R11 no paren per el tram de Gualba-Hostalric i el podria fer la R2Nord

La RG1 és tècnicament l'ampliació de la R1... o sigui no crec que calgui dir res més, tot i que estaria bé que els RG1 s'estalviés parar a menys llocs.

La R4 (de Vilafranca) podria fer serveis semidirectes per la part de Martorell-SVC arribant per Tarragona i Reus....

La idea és fer que els Regionals per direcció Tarragona parin menys parades i a partir d'aquí el seu servei de parades que fa cada línia de Regionals i deixar que la resta de parades o ho facin aquestes línies de Rodalies de BCN o les de Tarragona.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 18/01/2018 23:23

Aquí va la meva proposta de línies regionals per Catalunya. Per als recorreguts que transcorren total o parcialment per línies d'Alta Velocitat faig servir la denominació Intercity Catalunya i per els que transcorren totalment per línies convencionals recupero la denominació Catalunya Express, que indubtablement té molt més punch comercial que no pas Mitja Distància. La majoria de línies Intercity serien passants per Barcelona, encara que per suposat podrien haver-hi serveis amb origen / destinació Barcelona.

Implicaria les següents infraestructures noves:

- Enllaç entre el CM i la línia Tarragona - Reus en sentit Reus
- Nova línia entre Granollers i Mataró
- Nova línia entre Blanes i Lloret de Mar
- Nova línia entre Urtx-Alp, la Seu i Andorra la Vella
- Nova línia Cervera - Igualada - Martorell
- Enllaç entre la LAV i la línia Barcelona - Puigcerdà a Mollet
- Tercer carril entre Mollet i Urtx-Alp
- Tercer carril entre Mataró i Blanes
- Desdoblament fins a Blanes
- Desdoblament fins a Ripoll
- Desdoblament Lleida - Cervera
Fitxers adjunts
mapa intercity i regionals.pdf
mapa regionals catalunya
(40.83 KiB) S’ha baixat 195 vegades



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 18/01/2018 23:59

M'agrada la idea, els teus dibuixos de les línies m'agraden força..... sobre les propostes, faria alguns canvis....

Coses que m'agraden força:
-La R11 (o la CE1) fins a l'Aeroport.... tot i que els R2Nord podria fer aquest servei i que la CE1 pari per l'EdF passant per el traçat de sempre de la R11.
-La R14 (o la CE3) em sembla bé que sigui com a destinació només a Tarragona.... si es fa un servei de rodalia entre Tarragona i per Valls i Montblanc seria més positiu.
-Em sembla interessant que hi hagi varis serveis d'Intercitys. Un Intercity a Igualada connectant amb Lleida-Martorell-BCN és un d'ells
-Fent l'us d'Intercitys al CdT.... si es fa un tren llançadora per connectar-la, millor. (Personalment, escullo fer un bypass als tren d'AV i fer una estació per Tarragona Centre)


Coses que no m'agraden tant:
-Penso que per dotar de línies regionals, per Gavà i Castelldefels tenen bastant amb Rodalies (i si s'arriba a ampliar la R2Sud a Reus encara més) per Sants-Tarragona, em refereixo a Regionals, hauria de parar només El Prat, Vilanova i SVC....
-La idea d'Intercitys és interessant, però el que no m'agrada és IC3 per Riba-roja..... Té baixes freqüències en comparació amb la resta de línies Regionals.... així que no veig bé un intercity allà.... per espai, i perquè és un trajecte per trens convencionals, tampoc veig l'Intercity viable a la línia de la costa ni per la de R3 direcció La Molina (que estaria bé que es canviés la nomenclatura de la R3 per direcció Puigcerdà) Millor que siguin els trams esmentats per trens de Regionals.
-I faries desaparèixer la R12 i la R3 per Puigcerdà???
-El tram de Salou-Vandellòs estaria bé que s'aprofités per Regionals també (però ja se sap que hi serà del polèmic tram)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 19/01/2018 17:15

Ya que la línea R16 a partir de este año dejará de pasar por Port Aventura he decidido crear la línea R17 que conectara Port Aventura y Barcelona.

La línea R17 tendría en temporada baja de Port Aventura 4 trenes diarios (dos de ida y dos de vuelta) y en temporada alta tendría 8 trenes diarios (cuatro de ida y cuatro de vuelta).
Fitxers adjunts
R17 Port Aventura - Barcelona..png
R17 Port Aventura - Barcelona..png (19.37 KiB) Visualitzat 5431 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 19/01/2018 18:00

Tant de bó la R16 continuï per on passa normalment..... :cop :cop

Sobre la teva proposta, és millor això que no tenir res, per ser-te sincer


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 19/01/2018 20:19

Carlos González ha escrit:Tant de bó la R16 continuï per on passa normalment..... :cop :cop

Sobre la teva proposta, és millor això que no tenir res, per ser-te sincer
Ens tenim que fer a l'idea que la línia R16 pasará per Vila-seca a llarg termini i resem que Renfe no posi la tarifa MD 4 (que es la tarifa Avant) com va fer quant es va inaugurar l'eix atlàntic de Galícia.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 19/01/2018 20:22

trensmat ha escrit:
Carlos González ha escrit:Tant de bó la R16 continuï per on passa normalment..... :cop :cop

Sobre la teva proposta, és millor això que no tenir res, per ser-te sincer
Ens tenim que fer a l'idea que la línia R16 pasará per Vila-seca a llarg termini i resem que Renfe no posi la tarifa MD 4 (que es la tarifa Avant) com va fer quant es va inaugurar l'eix atlàntic de Galícia.
Les tarifes no les aplica la Generalitat?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Divendres 19/01/2018 20:35

Miquel ha escrit:
trensmat ha escrit:
Carlos González ha escrit:Tant de bó la R16 continuï per on passa normalment..... :cop :cop

Sobre la teva proposta, és millor això que no tenir res, per ser-te sincer
Ens tenim que fer a l'idea que la línia R16 pasará per Vila-seca a llarg termini i resem que Renfe no posi la tarifa MD 4 (que es la tarifa Avant) com va fer quant es va inaugurar l'eix atlàntic de Galícia.
Les tarifes no les aplica la Generalitat?
Sí, i la tarifa 4 no és la tarifa dels Avant.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 19/01/2018 21:42

trensmat ha escrit: Ens tenim que fer a l'idea que la línia R16 pasará per Vila-seca a llarg termini i resem que Renfe no posi la tarifa MD 4 (que es la tarifa Avant) com va fer quant es va inaugurar l'eix atlàntic de Galícia.
Suposo que tens raó, personalment per mí hauria de seguir existint el tram de Salou-Vandellòs, fent millores a les freqüències, a les vies d'allà i les estacions i nous baixadors com podria ser (o haver sigut) Miami i Vilafortuny.

Si es desmantella, pensaré que s'ha de reobrir el tram aquest com tren de xarxa convencional, malgrat la indiferència dels alcaldes...

Que suposo que quasi tots estaran d'acord amb la meva opinió.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 19/01/2018 22:14

Carlos González ha escrit:M'agrada la idea, els teus dibuixos de les línies m'agraden força..... sobre les propostes, faria alguns canvis....

Coses que m'agraden força:
-La R11 (o la CE1) fins a l'Aeroport.... tot i que els R2Nord podria fer aquest servei i que la CE1 pari per l'EdF passant per el traçat de sempre de la R11.
-La R14 (o la CE3) em sembla bé que sigui com a destinació només a Tarragona.... si es fa un servei de rodalia entre Tarragona i per Valls i Montblanc seria més positiu.
-Em sembla interessant que hi hagi varis serveis d'Intercitys. Un Intercity a Igualada connectant amb Lleida-Martorell-BCN és un d'ells
-Fent l'us d'Intercitys al CdT.... si es fa un tren llançadora per connectar-la, millor. (Personalment, escullo fer un bypass als tren d'AV i fer una estació per Tarragona Centre)


Coses que no m'agraden tant:
-Penso que per dotar de línies regionals, per Gavà i Castelldefels tenen bastant amb Rodalies (i si s'arriba a ampliar la R2Sud a Reus encara més) per Sants-Tarragona, em refereixo a Regionals, hauria de parar només El Prat, Vilanova i SVC....
-La idea d'Intercitys és interessant, però el que no m'agrada és IC3 per Riba-roja..... Té baixes freqüències en comparació amb la resta de línies Regionals.... així que no veig bé un intercity allà.... per espai, i perquè és un trajecte per trens convencionals, tampoc veig l'Intercity viable a la línia de la costa ni per la de R3 direcció La Molina (que estaria bé que es canviés la nomenclatura de la R3 per direcció Puigcerdà) Millor que siguin els trams esmentats per trens de Regionals.
-I faries desaparèixer la R12 i la R3 per Puigcerdà???
-El tram de Salou-Vandellòs estaria bé que s'aprofités per Regionals també (però ja se sap que hi serà del polèmic tram)
La R3 sí esta al meu planol de Rodalies Barcelona, la qual es mantindria com ara, pero desdoblada a Ripoll. La R12 no té sentit mantenirla en el supòsit que existís l eix Cervera - Martorell. Deixaria 6 trens als dia per sentit Lleida - Manresa, com a part del nucli de Rodalies de Lleida (veure el meu planol de Lleida), i a Manresa qui ho necessiti pot enllaçar amb la R4.

Pel que fa a la R16, realment sí deixaria alguns serveis per la linia actual, els que tinguin categoria de Regional (447).

Em sembla que faré un post recopilatori de tots els plànols que he fet fins ara ;)



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 19/01/2018 22:17

Pel que fa a la línia Salou - L'Hospitalet de l Infant l'unic qui podria salvar-la es la Generalitat demanant-ne el traspàs, però Fomento diu que ningú ha solicitat res i la Generalitat no ho ha desmentit. Pinta malament.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 19/01/2018 22:20

robertotlh ha escrit:Pel que fa a la línia Salou - L'Hospitalet de l Infant l'unic qui podria salvar-la es la Generalitat demanant-ne el traspàs, però Fomento diu que ningú ha solicitat res i la Generalitat no ho ha desmentit. Pinta malament.
Si es suma el motiu de l'article 155..... Pot passar qualsevol cosa.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 19/01/2018 22:33

robertotlh ha escrit: La R3 sí esta al meu planol de Rodalies Barcelona, la qual es mantindria com ara, pero desdoblada a Ripoll.
Jo crec que per ser Rodalia de Barcelona, com que no... la R3 hauria de finalitzar per Vic, i la R3 Regional (on jo faria un canvi de nomenclatura, com un R18) com va sempre (a Puigcerdà) acabant a l'EdF (el que no sé si hi ha un salt de moltó per El Clot-Glòries no sé).
robertotlh ha escrit:La R12 no té sentit mantenirla en el supòsit que existís l eix Cervera - Martorell. Deixaria 6 trens als dia per sentit Lleida - Manresa, com a part del nucli de Rodalies de Lleida (veure el meu planol de Lleida), i a Manresa qui ho necessiti pot enllaçar amb la R4.
Pensa que per l'eix de Cervera-Martorell serviria per altre gent que vagi per Lleida, i la R12 per l'altre.... el que faria és R12 semidirectes parant directament de BCN-Sabadell-Terrassa i a partir d'aquí, la resta de parades. Que aquest esmentat es pot fer, ja que la infraestructura està feta.
robertotlh ha escrit:Pel que fa a la R16, realment sí deixaria alguns serveis per la linia actual, els que tinguin categoria de Regional (447).
Estic d'acord
robertotlh ha escrit:Em sembla que faré un post recopilatori de tots els plànols que he fet fins ara ;)
:ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 20/01/2018 22:58

Imatge
Tinc pensat una idea per la R2.... jo sempre he pensat que la R2 cal serveis semidirectes tipus Rodalia (ja que veig que la R2 es podria aprofitar encara millor)

La idea és allargar-la, fer els R2 que finalitzin a Vilanova i Sant Celoni i que la R2Nord i Sud vagin cap a Reus i Girona. Fent els R2Sud i Nord menys parades, ja que la R2 pararia la resta d'estacions o baixadors.

Apart de que la idea és que els Regionals cap al sud facin encara menys parades per Tarragona-BCN...podria millorar les freqüències de Reus i Tarragona.

Altres serveis de Rodalia d'altres parts d'Espanya fan arribar el tren fora de la província com la C2 de Cercanías Madrid i la C6 de Rodalia de València.

L'he dibuixada la idea en aquest mapa de Google Maps...
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 920927&z=9

Dieu-me què penseu o quines haurien de parar o no i les altres coses de vies, freqüències i tals que no les sé amb exactitud.... Salutacions


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 24/01/2018 19:09

TRAM GIRONA

He vist més d'una vegada una proposta de tren/tram en forma de 8 des de Girona fins a Olot i Palamós a ambdós costats.
De fet, vaig llegir en algún moment una proposta oficial d'ajuntaments de per la província, i polítics d'una altra banda argumentant estudis tècnics dient que no seria viable, si no recordo malament.
De fet, el què dien es que només seria rentable el trajecte desde l'Aeroport a Banyoles.
Després d'haver estat un bon temps fent aquest trajecte aproximatiu ho tinc bastant clar que això és del tot cert. Potser el trajecte de Palafrugell fins a Sant Feliu de Guíxols també ho seria. Però tota la resta, absolutament no.
D'una altra banda sóc un gran defensor de construcció d'infrastructures d'aquest tipus per frenar el despoblament de l'interior i compensar les desigualtats territorials, encara que aquestes no siguin directament rentables.

El tram seria de via única, potser doble de l'Aeroport fins a Banyoles.
La configuració d'aquest tren-tram seria de un vagó o dos màxim, petita capacitat, capaç d'assolir altes velocitats mitjanes altes, però també de compartir espai amb cotxes quan ho necessiti. Sobretot en alguns moments que el tram ha de creuar un poble per la carretera principal. Aquests moments els he minimitzat quan he pogut però no sempre és possible. També he buscat minimitzar túnels i ponts al màxim. Només hi ha un a Sant Esteve d'en Bas, i de ponts, un viaducte a Sant Joan de les Fonts i mini ponts petits repartits.

Aquí amb més detall: https://drive.google.com/open?id=1AKd5- ... sp=sharing

Imatge
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 25/01/2018 16:09, en total s’ha editat 2 vegades.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 24/01/2018 21:36

Aeduh ha escrit:TRAM GIRONA

He vist més d'una vegada una proposta de tren/tram en forma de 8 des de Girona fins a Olot i Palamós a ambdós costats.
De fet, vaig llegir en algún moment una proposta oficial d'ajuntaments de per la província, i polítics d'una altra banda argumentant estudis tècnics dient que no seria viable, si no recordo malament.
De fet, el què dien es que només seria rentable el trajecte desde l'Aeroport a Banyoles.
Després d'haver estat un bon temps fent aquest trajecte aproximatiu ho tinc bastant clar que això és del tot cert. Potser el trajecte de Palafrugell fins a Sant Feliu de Guíxols també ho seria. Però tota la resta, absolutament no.
D'una altra banda sóc un gran defensor de construcció d'infrastructures d'aquest tipus per frenar el despoblament de l'interior i compensar les desigualtats territorials, encara que aquestes no siguin directament rentables.

La configuració d'aquest tren-tram seria de un vagó o dos màxim, petita capacitat, capaç d'assolir altes velocitats mitjanes altes, però també de compartir espai amb cotxes quan ho necessiti. Sobretot en alguns moments que el tram ha de creuar un poble per la carretera principal. Aquests moments els he minimitzat quan he pogut però no sempre és possible. També he buscat minimitzar túnels i ponts al màxim. Només hi ha un a Sant Esteve d'en Bas, i de ponts, un viaducte a Sant Joan de les Fonts i mini ponts petits repartits.

Aquí amb més detall: https://drive.google.com/open?id=1AKd5- ... sp=sharing

Imatge
Ni crec que calgui reobrir l antic carrilet per 6 busos que hi circulen al dia per sentit. No hi ha prou potencial de demanda als pobles intermigs per justificar fer una doble línia a Olot. Amb una per Banyoles ja n hi hauria prou.

Respecte el material poquets fabricants ofereixen versions amb dos cotxes, la majoria l ofereixen amb tres, però crec que amb dos n hi ha prou.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 24/01/2018 22:08

Parlant de fer un tram de tren per Girona-Banyoles que és amb més demanda que les altres... Estaria bé que parés també per Mata.

Canviant de tema... no sé si està pensat fer nous baixadors per Girona... vaig veure al fil de "Cercanías Girona" que està pensat fer-ne un per el barri de Sarrià de Ter...

A Vilablareix ha hagut un fort creixement de població si no m'equivoco (i encara més) creieu que amb el pas del temps... s'haurà de fer una estació o baixador per el municipi de Vilablareix?? Parlo de llarguíssim termini. (i de la resta de coses també)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 24/01/2018 23:07

L'estació de Banyoles està a prop de Mata, però de totes formes he posat una nova estació al poble, al costat del carrer anomenat 'Carrer de l'Estació'. Aparentment l'estació de Mata devia estar allà abans de que la tanquessin fa més de 50 anys.

A Sarrià de Ter deuria haver-hi una estació, de fet la tinc posada al mapa.

A Vilablareix també hi cap una estació més i l'acabo de marcar, però abans d'això crec que s'hauria de connectar viàriament molt millor la zona del ferrocarril amb la del municipi. Ara per mateix el trajecte sembla molt incòmode.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 24/01/2018 23:17

Si si... Si la idea de que Vilablareix tingui baixador seria per llarg termini... Ara dubto que es justifiqui.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 24/01/2018 23:53

Crec que al menys és tant o més justificable que estacions com la de Bordils.

Robertotlh la part de Olot fins a l'Aeroport és de llarg la més dèbil en demanda. Només la he dibuixat per saber com seria, per curiositat. Però no seria rentable en absolut. Encara que tindria l'advantatge d'utilitzar la via verda actual en molts trams per construir-se i no seria tant car.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”