Pàgina 34 de 57

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Divendres 09/06/2017 1:52
Autor: UT440_132M
bigcoaster ha escrit:
UT440_132M ha escrit: Fa temps que defenso que s'hauria de fer l'ETF, però aquí tohom diu que és molt car, i tal, bla, bla, bla. Hi afegeixo un Regional Exp.. Parades: Lleida, Tàrrega, Cervera, Calaf, Manresa, Vic, Arbúcies/Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Aeroport de Girona Costa Brava, Girona.
Ample 1445 mm. 8 tpd. v. max 160 km/h. 12 TPD entre Manresa, Vic i Girona.
No, si a la teoria l'ETF és una línia boníssima, el que passa és que passa per una zona orogràficament complicadíssima, i per tant, la inversió que requereix és altíssima, molt més del que estava pensat per la L9, perquè et facis una idea. En canvi, el traçat que jo proposo seria molt, pèro que molt més barat, i la relació Lleida-Girona es podria cobrir amb un temps decent. Per a trajectes intermedis, tirar de busos. A llarg termini, l'ETF s'ha de fer, però clar, estem parlant de 2040 aprox.

En cas que es fes l'ETF, jo el faria bé, una senyora línia mixta entre passatgers i LAV, a 200km/h entre Manresa i Girona i a 250 km/h entre Lleida i Manresa, per tal d'utilitzar-la per a serveis Interior d'Espanya-França, a banda de les pròpies relacions internes de l'eix, de caràcter Avant i algun regional per parar a tots els poblets. Jo faria una LAV mixta com la de Girona, diguem-ho clar. :)
Anem al de sempre, quant va costar fer la carretera, i el seu posterior desdoblament 15 anys després? Ara per ara no es farà, almenys durant un període de 30 anys, que és el que queda de concessió del peatge a l'ombra per part de Cedinsa (i la Generalitat al darrera, que ja va rescatar la secció de Torelló a Ripoll). I quant ha costat fer només, la LAV Barcelona - Girona - Figueres? No crec que gaire menys que l'ETF.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Divendres 09/06/2017 2:57
Autor: oriolp13
UT440_132M ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
UT440_132M ha escrit: Fa temps que defenso que s'hauria de fer l'ETF, però aquí tohom diu que és molt car, i tal, bla, bla, bla. Hi afegeixo un Regional Exp.. Parades: Lleida, Tàrrega, Cervera, Calaf, Manresa, Vic, Arbúcies/Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Aeroport de Girona Costa Brava, Girona.
Ample 1445 mm. 8 tpd. v. max 160 km/h. 12 TPD entre Manresa, Vic i Girona.
No, si a la teoria l'ETF és una línia boníssima, el que passa és que passa per una zona orogràficament complicadíssima, i per tant, la inversió que requereix és altíssima, molt més del que estava pensat per la L9, perquè et facis una idea. En canvi, el traçat que jo proposo seria molt, pèro que molt més barat, i la relació Lleida-Girona es podria cobrir amb un temps decent. Per a trajectes intermedis, tirar de busos. A llarg termini, l'ETF s'ha de fer, però clar, estem parlant de 2040 aprox.

En cas que es fes l'ETF, jo el faria bé, una senyora línia mixta entre passatgers i LAV, a 200km/h entre Manresa i Girona i a 250 km/h entre Lleida i Manresa, per tal d'utilitzar-la per a serveis Interior d'Espanya-França, a banda de les pròpies relacions internes de l'eix, de caràcter Avant i algun regional per parar a tots els poblets. Jo faria una LAV mixta com la de Girona, diguem-ho clar. :)
Anem al de sempre, quant va costar fer la carretera, i el seu posterior desdoblament 15 anys després? Ara per ara no es farà, almenys durant un període de 30 anys, que és el que queda de concessió del peatge a l'ombra per part de Cedinsa (i la Generalitat al darrera, que ja va rescatar la secció de Torelló a Ripoll). I quant ha costat fer només, la LAV Barcelona - Girona - Figueres? No crec que gaire menys que l'ETF.
Home, crec que, primer la carretera tindrà molts més usuaris, doncs dona accés a multitud de poblets, sobretot a la zona entre Vic i Manresa, que amb el tren no s'hi tindria tant d'accés.

Per altra banda deixa'm dubtar de que el cos de la LAV BCN-Figueres i un possible ETF sigui similar. L'orografia per la qual hauria de passar l'ETF (tant entre Cervera i Manresa, com entre Manresa i Vic -tot pujada- i sobretot la part de les Guilleries -entre Vic i l'Aeroport de Girona) fa que no tingui cap dubte que aquest seria molt, molt més car de construïr que la LAV.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Divendres 09/06/2017 15:13
Autor: bigcoaster
UT440_132M ha escrit:
Anem al de sempre, quant va costar fer la carretera, i el seu posterior desdoblament 15 anys després? Ara per ara no es farà, almenys durant un període de 30 anys, que és el que queda de concessió del peatge a l'ombra per part de Cedinsa (i la Generalitat al darrera, que ja va rescatar la secció de Torelló a Ripoll). I quant ha costat fer només, la LAV Barcelona - Girona - Figueres? No crec que gaire menys que l'ETF.
A veure, la carretera s'havia de fer si o si, costés el que costés. Després es va veure que tenia molt tràfic i es va decidir desdoblar-la mitjançant peatge, aqui ja si que es podria discutir, però la primera carretera, s'havia de fer i ja.

Ara bé, no sé fins a quin punt una autovia com la de l'Eix és més cara que una LAV en un terreny així, pel simple fet de les pendents i radis de corba que admeten uns i altres. El millor exemple, el túnel més llarg de la C25 té 1470 metres, en canvi, el túnel de l'ETF a Osor no baixaria dels 17-18 km.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Divendres 09/06/2017 21:29
Autor: ortegote
Sin dudarlo es mas caro una LAV que una Autovia para ese recorrido.
Aunque la plataforma Ferroviaria sea mas pequeña que la Autovia, el coste de viaductos y tuneles seria mucho mayor, las curvas que tiene la Autovia son imposibles para un tren de AV.
Muchas veces el problema no es lo que cuesta una cosa, como todos sabemos se suele hacer con dinero publico y aveces el dinero publico se tira y eso a la larga hace que proyectos mas viables se desestimen solo por que el ratio de votos a los politicos no les compensa.

Ejemplo claro son los "futuros" Soterramientos dara mas votos soterrar Montcada que hacer 4 vias de Sants a Castelldefels y es por eso que lo de Montcada va a adelante y de las 4 vias de Castelldefels ni se habla por que es ciencia ficcion como el ETF que hy en dia es Ciencia ficcion.

Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Diumenge 11/06/2017 10:07
Autor: Carlos González
A l'altre fil, és a dir, el corredor mediterrani, es parlava a vegades del actual tram de tren de Vandellòs que volen clausurar els alcaldes de Salou i Cambrils. Cosa que no estic d'acord. Jo el que no entenc es perquè no s'utilitzen tots dos quan estigui el nou corredor i ja està?? Vosaltres, què opineu?? :|

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Diumenge 11/06/2017 12:46
Autor: bigcoaster
Carlos González ha escrit:A l'altre fil, és a dir, el corredor mediterrani, es parlava a vegades del actual tram de tren de Vandellòs que volen clausurar els alcaldes de Salou i Cambrils. Cosa que no estic d'acord. Jo el que no entenc es perquè no s'utilitzen tots dos quan estigui el nou corredor i ja està?? Vosaltres, què opineu?? :|
que s'han d'utilitzar els dos, però cada un amb els serveis que li pertoquen. No te cap sentit fer passar terns d'AV pel mig d'uns quants pobles sense parada, i el mateix amb els mercaderies, tots aquests, cap a la variant. Ara bé, regionals i talgos, poden seguir passant tranqui·lament per la variant, i l'afecció a la gent que hi viu és mínima donat que paren a les estacions, no passen ràpid, no passen a hores intempestives, etc. Però clar, estan tan radicalitzats que no acceptaran res que no sigui fora les vies. Jo les mantindria, per molt que es queixin per a regionals i talgos, perquè, c*llons, mouen moltíssims passatgers ens aquelles estacions! :cop

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Diumenge 11/06/2017 13:57
Autor: Carlos González
Jo sempre ho diré, jo opto que s'utilitzin els dos traçats de tren, o bé, fer el traçat de Salou-Vandellòs per TRAMCamp, tot i que tingui conseqüències...

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Diumenge 11/06/2017 16:18
Autor: ortegote
Carlos González ha escrit:A l'altre fil, és a dir, el corredor mediterrani, es parlava a vegades del actual tram de tren de Vandellòs que volen clausurar els alcaldes de Salou i Cambrils. Cosa que no estic d'acord. Jo el que no entenc es perquè no s'utilitzen tots dos quan estigui el nou corredor i ja està?? Vosaltres, què opineu?? :|
Ho tinc molt clar Mercaderies, MD i LD per la variant i per Salou (costa) els Rodalies de Tarragona.

Res de Tranvia ni invents per l'estil, tot tren 100%

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Dimarts 13/06/2017 0:08
Autor: França451
ortegote ha escrit:
Carlos González ha escrit:A l'altre fil, és a dir, el corredor mediterrani, es parlava a vegades del actual tram de tren de Vandellòs que volen clausurar els alcaldes de Salou i Cambrils. Cosa que no estic d'acord. Jo el que no entenc es perquè no s'utilitzen tots dos quan estigui el nou corredor i ja està?? Vosaltres, què opineu?? :|
Ho tinc molt clar Mercaderies, MD i LD per la variant i per Salou (costa) els Rodalies de Tarragona.

Res de Tranvia ni invents per l'estil, tot tren 100%
+1. El tranvía, ya sabemos por dónde tiene que ir, así que todo su capital destinado a eso y la Renfe y los trenes donde corresponden. (Y por supuesto, la gilimemez del Tercer túnel de Renfe por la Diagonal sería un dinero tirado que se tiene que invertir donde hace falta: en mejorar y optimizar la zona de Tarragona y Costa desde Vandellós.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Diumenge 18/06/2017 13:41
Autor: Carlos González
Hola, com sempre dic, a mi m'agrada proposar i no dic mai a proposar coses noves, per exemple, si es fa el corredor mediterrani i es deixa l'actual traçat de Vandellòs per TRAMCamp, o tots dos corredors per tren i també per TRAMCamp a l'actual traçat, no el veig malament sempre i quant no afecti, evidemnent si es deixa el traçat de Vandellòs per TRAMCamp hi ha conseqüències com fer transbord, per això he fet aquest dibuix per que sortim tots guanyant.

La idea és fer l'actual traçat per trens i trens-tramvies, en els Rodalies de Tarragona s'han de fer noves estacions per el meu parer, i per aquest traçat poden ser els del mapa corresponent.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 29993&z=12

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Diumenge 25/06/2017 0:28
Autor: Carlos González
Hola, de les proposades millores de connexió per Girona, què penseu que es més prioritari, el traçat circular de les Gavarres o el traçat Girona-Banyoles-Olot??

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Diumenge 25/06/2017 1:47
Autor: UT440_132M
Totes dues serien necessàries, al meu parer, son zones prou densament habitades com per tornar a habilitar un ferrocarril. Ja no parlem dels caps de setmana i festius a la zona de la Costa Brava, on època estival sobretot, es col·lapsen les carreteres de la zona.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Dilluns 26/06/2017 13:15
Autor: genissimon
No em cansaré de reivindicar el «8 gironí» ferroviari amb centre a Girona i extrems a Olot i Palamós.

Salut !!

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Dilluns 26/06/2017 14:01
Autor: Carlos González
8 gironí?

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Dilluns 26/06/2017 14:28
Autor: genissimon
Carlos González ha escrit:8 gironí?
Sí, per assimilació al «8 catalán» amb centre a Barcelona i extrems a Sant Vicenç de Calders per un costat i Maçanet-Massanes per l'altre.

Vaig anomenar així aquesta doble anella: la de Les Gavarres i la de La Selva-Garrotxa: el nus central estaria a Girona. Girant en sentit horari i anant primer cap a l'est: Girona, Celrà, Bordils, Flaçà, La Bisbal d'Empordà, Palafrugell, Palamós, Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d'Aro, Llagostera, Cassà, Riudellots, Aeroport i Girona altra vegada. L'altra anella, també en sentit horari i començant cap a l'Oest: Girona, Salt, Bescanó, Anglès, La Cellera de Ter, Amer, Les Planes d'Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, La Vall d'en Bas, Les Preses, Olot, Sant Joan les Fonts, Castellfollit, Sant Jaume de Llierca, Argelaguer, Besalú, Serinyà, Banyoles, Cornellà del Terri, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter i Girona altre cop.

El missatge on vaig escriure per primera vegada el 8 gironí el 18 de maig de 2016: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 15#p258215

Salut !!

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Dimecres 28/06/2017 22:37
Autor: 593Dromedario
genissimon ha escrit:
Carlos González ha escrit:8 gironí?
Sí, per assimilació al «8 catalán» amb centre a Barcelona i extrems a Sant Vicenç de Calders per un costat i Maçanet-Massanes per l'altre.

Vaig anomenar així aquesta doble anella: la de Les Gavarres i la de La Selva-Garrotxa: el nus central estaria a Girona. Girant en sentit horari i anant primer cap a l'est: Girona, Celrà, Bordils, Flaçà, La Bisbal d'Empordà, Palafrugell, Palamós, Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d'Aro, Llagostera, Cassà, Riudellots, Aeroport i Girona altra vegada. L'altra anella, també en sentit horari i començant cap a l'Oest: Girona, Salt, Bescanó, Anglès, La Cellera de Ter, Amer, Les Planes d'Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, La Vall d'en Bas, Les Preses, Olot, Sant Joan les Fonts, Castellfollit, Sant Jaume de Llierca, Argelaguer, Besalú, Serinyà, Banyoles, Cornellà del Terri, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter i Girona altre cop.
L'anella de la costa brava fa temps que hi penso i seria més que necessària i útil. Si ja el tram Riudellots/Aeroport - St. Feliu G. - Platja d'Aro, amb serveis des de Girona i Barcelona, duria molts passatgers i evitaria cues (i desplaçaments en cotxe) a l'eix C-35/C-65, l'anella sencera encara més. S'hauria de veure si el suposat tram Flaçà-Palafrugell podria tenir algunes parades en pobles petits, o només a La Bisbal.

Els ramals d'Olot, encara que la línea per Amer havia existit, avui en dia els veig utòpics.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Dimecres 28/06/2017 22:46
Autor: Carlos González
Jo el que no sé és si tal proposada infraestructura de mobilitat serà per tren pur o tren-tramvia, només s'hauria de desmantellar algunes carreteres per deixar una via ferroviària o vies ferroviàries o fer alguns traçats subterranis (exemple, Cassà de la Selva), el problema ja es per la Costa Daurada (C-253) ja que seria més difícil fer un traçat de tren pur entre Sant Feliu de Guíxols-Calonge-Palafrugell....

En canvi, el traçat d'Olot-Besalú-Banyoles-Girona, podria ser clarament tren pur. (El traçat seria com fa la C-66)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Dijous 29/06/2017 13:09
Autor: genissimon
Per mi hauria de ser tren pur, en ample UIC i amb la possibilitat d'arribar a Barcelona.

Pel que fa a la poca demanda d'algunes línies (sobretot les d'Olot), mira't els horaris de la TEISA: http://www.teisa-bus.com/

Salut !!

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Divendres 30/06/2017 23:23
Autor: robertotlh
Utopic no es, esta en els Plans Territorials. Que no tingui data ni pressupost es una altra cosa, pero esta sobre la taula.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Dissabte 01/07/2017 13:41
Autor: trensmat
Tinc unes propostes per millorar el Ferrocarril a Catalunya.

Proposta 1: Creació d'un Tren-tram entre Reus - L'aeroport de Reus - Vila-seca - Salou, seria com el Rhonexpres de Lyon.

Proposta 2: Creació de la línia de Regionals entre Barcelona - Ripoll - Olot per Sant Joan de les Abadesses.

Proposta 3: Creació d'un Tren-tram entre Girona - Salt - Bescanó - Anglès - Olot.

Proposta 4: Creació d'un Tren-tram entre Girona - Sarrià de Ter - Porqueres - Banyoles.

Proposta 5: Túnel de la Diagonal per Rodalies i Regionals.

Proposta 6: Creació del túnel del Cadí Ferroviari per comunicar Andorra, La Seu d'Urgell i Puigcerdà.

Proposta 7: Prolongació de la línia de Lleida - La Pobla de Segur fins Vielha i construcció del túnel de Vielha ferroviari.

Proposta 8: Creació d'un consorci entre Rodalies i SNCF com hi ha Euskadi.