Pàgina 37 de 37

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dimarts 24/10/2017 22:21
Autor: Carlos González
robertotlh ha escrit:Depen de quants trens vulguis al dia pels ramals. Si els vols directes, els ramals han d estar electrificats. I per electrificar hi ha d haver un volum suficient de trens i això ho justifica o no la demanda potencial

Clar, clar... en això et dono la raó, a més de que tampóc hi han moltes o noves notícies de tals ramals....

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dimecres 25/10/2017 0:27
Autor: Aeduh
robertotlh ha escrit:Depen de quants trens vulguis al dia pels ramals. Si els vols directes, els ramals han d estar electrificats. I per electrificar hi ha d haver un volum suficient de trens i això ho justifica o no la demanda potencial


Aixo em fa pensar que tradicionalment s'ha apostat per trens de 3 o 4 vagons que després circulen cada hora, o inclus, en trajectes com la nova linia de la pobla de segur, unes poques vegades al dia. Amb tanta poca freqüència, veig normal que una part del public es desinteressi per aquest tipus d'opcions. Des de fa molt de temps m'he preguntat perquè no s'aposta per trens amb poca oferta de passatgers, però amb més quantitat d'unitats (i freqüència), com si fossin busos en rails, o inclus, portat el concepte a l'extrem, series de telecabines, però en rails.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dimecres 25/10/2017 17:24
Autor: Platanito
Aeduh ha escrit:
robertotlh ha escrit:Depen de quants trens vulguis al dia pels ramals. Si els vols directes, els ramals han d estar electrificats. I per electrificar hi ha d haver un volum suficient de trens i això ho justifica o no la demanda potencial


Aixo em fa pensar que tradicionalment s'ha apostat per trens de 3 o 4 vagons que després circulen cada hora, o inclus, en trajectes com la nova linia de la pobla de segur, unes poques vegades al dia. Amb tanta poca freqüència, veig normal que una part del public es desinteressi per aquest tipus d'opcions. Des de fa molt de temps m'he preguntat perquè no s'aposta per trens amb poca oferta de passatgers, però amb més quantitat d'unitats (i freqüència), com si fossin busos en rails, o inclus, portat el concepte a l'extrem, series de telecabines, però en rails.


Doncs perque més trens vol dir més personal.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Diumenge 29/10/2017 1:43
Autor: Carlos González
La PTP va proposar fer un bypass per connectar amb trens d'alta velocitat a l'estació del centre de Tarragona, que em sembla bé, però hi han entitats que ho rebutgen per l'impacte ambiental..... (Segons aquest diari) http://reusdigital.cat/noticies/el-camp/entitats-rebutgen-la-proposta-denllacar-la-linia-convencional-de-ferrocarril-amb

O es cert això del impacte ambiental, o és una excusa més de que a Tarragona no hi hagi millores de transport públic???

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Diumenge 29/10/2017 2:06
Autor: oriolp13
Carlos González ha escrit:La PTP va proposar fer un bypass per connectar amb trens d'alta velocitat a l'estació del centre de Tarragona, que em sembla bé, però hi han entitats que ho rebutgen per l'impacte ambiental..... (Segons aquest diari) http://reusdigital.cat/noticies/el-camp/entitats-rebutgen-la-proposta-denllacar-la-linia-convencional-de-ferrocarril-amb

O es cert això del impacte ambiental, o és una excusa més de que a Tarragona no hi hagi millores de transport públic???

Amb el disseny actual de la LAV, entrar un tren d'AV a Tarragona i sortir-ne seria incrementar massa el temps de viatge dels trens que facin qualsevol relació passant, i dubto que es facil llançadores BCN-TGN només.
Seria molt més fàcil fer una línia de rodalies d'aportació a l'estació del Camp de Tarragona (aprofitant tota la infraestructura encara existent de la línia Reus-Roda).

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Diumenge 29/10/2017 10:45
Autor: Carlos González
oriolp13 ha escrit:Amb el disseny actual de la LAV, entrar un tren d'AV a Tarragona i sortir-ne seria incrementar massa el temps de viatge dels trens que facin qualsevol relació passant, i dubto que es facil llançadores BCN-TGN només.
Seria molt més fàcil fer una línia de rodalies d'aportació a l'estació del Camp de Tarragona (aprofitant tota la infraestructura encara existent de la línia Reus-Roda).


Em decanto més a fer un bypass per Tarragona i connectar-la amb la RENFE del centre de TGN, així com a Saragossa. I que l'estació de CdT deixi d'existir.


De debò, el transport de Tarragona hauria sigut més fàcil desdoblar la línia de Salou-Vandellòs o millorar els passos de nivell i tal traçat, i utilitzar tant el tren-tramvia i tren convencional a la línia Salou-Vandellòs, que es pugui utilitzar tant el nou corredor Mediterrani com l'actual. O fer allà des del principi una estació de tren d'alta velocitat a Tarragona que no pas al quinto pino.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Diumenge 29/10/2017 18:58
Autor: Lluis
oriolp13 ha escrit:
Carlos González ha escrit:La PTP va proposar fer un bypass per connectar amb trens d'alta velocitat a l'estació del centre de Tarragona, que em sembla bé, però hi han entitats que ho rebutgen per l'impacte ambiental..... (Segons aquest diari) http://reusdigital.cat/noticies/el-camp/entitats-rebutgen-la-proposta-denllacar-la-linia-convencional-de-ferrocarril-amb

O es cert això del impacte ambiental, o és una excusa més de que a Tarragona no hi hagi millores de transport públic???

Amb el disseny actual de la LAV, entrar un tren d'AV a Tarragona i sortir-ne seria incrementar massa el temps de viatge dels trens que facin qualsevol relació passant, i dubto que es facil llançadores BCN-TGN només.
Seria molt més fàcil fer una línia de rodalies d'aportació a l'estació del Camp de Tarragona (aprofitant tota la infraestructura encara existent de la línia Reus-Roda).


No estic del tot d'acord amb oriolp13. Per a relacions pasants LAV BCN-MAD no té sentit, però per a relacions passants del corredor mediterrani ho veig molt factible. Potser no per AV (Euromed), pero sí per MD/Talgo. De fet, essent que Castelló-Vila-seca el volen canviar a UIC, MD's Tortosa-BCN per Tarragona i entrant a LAV per aquest by-pass seria la repera.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Diumenge 29/10/2017 22:21
Autor: mpn90
Carlos González ha escrit:La PTP va proposar fer un bypass per connectar amb trens d'alta velocitat a l'estació del centre de Tarragona, que em sembla bé, però hi han entitats que ho rebutgen per l'impacte ambiental..... (Segons aquest diari) http://reusdigital.cat/noticies/el-camp/entitats-rebutgen-la-proposta-denllacar-la-linia-convencional-de-ferrocarril-amb

O es cert això del impacte ambiental, o és una excusa més de que a Tarragona no hi hagi millores de transport públic???

Em sembla força mala idea, seria més lògic crear un bypass a Tarragona ciutat i eliminar Camp de Tarragona, que és certament inútil per localització y connexió.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dimarts 31/10/2017 3:15
Autor: Aeduh
No van voler segurament que la via fes un Z tan gran pel camp de tarragona, especialment quan l'imperatiu maxim era acurtar el temps entre Bcn Madrid al menys possible per fer competencia al pont aeri. Sí que es veritat que l'estació està al mig de la m.

En els temps precrisi hi havia aquest bonic projecte del TramCamp que incloia una linia fins a l'estacio d'AVE. No sé com d'enterrat esta aquest projecte. Suposo que ho recuperaran al PDI 2020-30...?

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dimarts 31/10/2017 10:55
Autor: Carlos González
És més be un projecte acudit, i no ho dic perquè sigui horrible el projecte o idea, no estaria malament ja que Tarragona es la segona àrea més poblada de Catalunya, sino que és un acudit com ho volen fer, i per això, enlloc d'utilitzar tant el tren de la costa com el tramvia o tren-tramvia (ja que es vol fer passar per la Costa el tren-tramvia) ho volen posar per tren-tramvia només.....

Cert que hi han exemples (i bons exemples o els que conec millor) de trens-tramvies com Rhônexpress de Lyon, o el TRAM d'Alacant. La diferència és que tots dos no afecten a la xarxa de Rodalies dels seus respectius llocs, ja que el Rhônexpress crec que es una línia, i el TRAM d'Alacant era tren d'ample mètric transformat en tren-tram, que ara li queda fer compra de 6 trens Diesel/Elèctrics per trens directes d'Alacant a Dénia (segons em va dir un company)

Però a Tarragona es diferent, es vol fer un tramvia o tren-tramvia a un traçat de tren que connecta i que funcionaria millor del que pot funcionar ara, passa el tren pel centre de Tarragona arribant tant a València i Barcelona i es suposa que es la línia amb més passatgers de tot l'estat espanyol (o es suposava però segueix tenent molt passatge :D) i lo volen treure tot gràcies a uns quants alcaldes de la zona.

Jo crec que amb bona connexió de busos, millores de traçats, remodelacions, millorar els serveis de trens d'allà, fer noves estacions com Vilafortuny, Bellissens o Miami Platja, serà més que suficient per què Tarragona tingui una bona xarxa de Rodalies. Defenso el tramvia a Tarragona també, però d'un altre manera.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dimecres 01/11/2017 13:41
Autor: Carlos González
Aeduh ha escrit:No van voler segurament que la via fes un Z tan gran pel camp de tarragona, especialment quan l'imperatiu maxim era acurtar el temps entre Bcn Madrid al menys possible per fer competencia al pont aeri. Sí que es veritat que l'estació està al mig de la m.

En els temps precrisi hi havia aquest bonic projecte del TramCamp que incloia una linia fins a l'estacio d'AVE. No sé com d'enterrat esta aquest projecte. Suposo que ho recuperaran al PDI 2020-30...?


https://www.google.com/maps/d/edit?hl=ca&mid=1iwi30vA--obc8G0uJb3aSSuc9hY&ll=41.04406591775494%2C1.0055410964287148&z=12
Proposta per el transport públic de la costa Daurada

Proposta per fer noves parades al corredor actual del Mediterrani (proposo un soterrament)
Nou corredor per trens d'alta velocitat, regionals exprés i mercancies sobretot
Construcció del tren-tram però sense retirar el corredor actual de RENFE (proposo o que el corredor Salou-Cambrils sigui al exterior, o soterrat enlloc de soterrar el traçat de RENFE)


És una proposta que penso com pot ser el futur per el transport de Tarragona sense que hi hagi desafectació ferroviària, sense que hi hagi problemes, el nou corredor mediterrani podria passar trens d'alta velocitat, trens regionals exprés (R16 semidirectes) i mercaderies, el tren-tramvia que es proposa fer, estaria bé que el corredor de Salou-Vandellòs pogués utilitzar tots dos transports (tren convencional i tren-tramvia) també penso que el tren-tramvia no fa falta fer-ho, però si ho pensen fer-ho, crec que es pot fer de millors formes.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dissabte 04/11/2017 13:17
Autor: Carlos González
Una pregunta senyors, estaríeu d'acord en fer un tren llaçadora de Sant Carles de la Ràpita arribant a connectar el tren de Tortosa???

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dissabte 04/11/2017 18:38
Autor: robertotlh
Carlos González ha escrit:Una pregunta senyors, estaríeu d'acord en fer un tren llaçadora de Sant Carles de la Ràpita arribant a connectar el tren de Tortosa???

La veritat no tinc ni idea com de demandat seria el trajecte pero havia pensat en dos tipus de servei per aquesta hipotètica linia, directes a Tortosa per la mobilitat local i parant a l Aldea per connectar amb serveis a Barcelona.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dimarts 07/11/2017 0:20
Autor: trensmat
Jo tinc unes propostes per la xarxa ferroviària de Catalunya.

Proposta 1: fusió dels REX Barcelona - Tortosa amb els REG Tortosa - València, aquests serveis es farien amb trens 448 i 449 (També els s'aplicarà amb els REX Barcelona - Tortosa - València i viceversa).

Proposta 2: Creació de trens semidirectes a la línia R12 L'Hospitalet del Llobregat - Manresa - Lleida, aquests serveis semidirectes farien parades a les següents estacions Barcelona Sants, Pl Catalunya, Arc del Triomf, Sant Andreu Arenal, Sabadell Centre, Terrassa, Manresa i la resta d'estacions de la línia R12.

Proposta 3: Ampliació de la línia RT1 fins Sitges, ja que Sitges te una via morta on podria finalitzar els trens procedents de Tarragona i Reus.

Proposta 4: Creació de la línia RT3 Sant Vicents de Calders - Valls - La Plana Picamoixons - Montblanc.

Espero que us agradin les meves propostes.

Resposta

EntradaPublicat: Dimarts 07/11/2017 0:40
Autor: Carlos González
trensmat ha escrit:Jo tinc unes propostes per la xarxa ferroviària de Catalunya.

Proposta 1: fusió dels REX Barcelona - Tortosa amb els REG Tortosa - València, aquests serveis es farien amb trens 448 i 449 (També els s'aplicarà amb els REX Barcelona - Tortosa - València i viceversa).

No és mala idea
trensmat ha escrit:Proposta 2: Creació de trens semidirectes a la línia R12 L'Hospitalet del Llobregat - Manresa - Lleida, aquests serveis semidirectes farien parades a les següents estacions Barcelona Sants, Pl Catalunya, Arc del Triomf, Sant Andreu Arenal, Sabadell Centre, Terrassa, Manresa i la resta d'estacions de la línia R12.

https://ca.wikipedia.org/wiki/T%C3%BAnel_del_Tur%C3%B3_de_Montcada
Amb el Túnel de Montcada, pot ser útil els semidirectes.
trensmat ha escrit:Proposta 3: Ampliació de la línia RT1 fins Sitges, ja que Sitges te una via morta on podria finalitzar els trens procedents de Tarragona i Reus.

Bueno, hi ha una via morta també a Cunit, jo crec que ara per ara faria morir els RT1 a Cunit enlloc de Sitges, i al inrevés (es a dir serveis de Rodalies de BCN) que arribin trens CIVIS o semidirectes R2 fins a Tarragona/Reus, per la R1, trens CIVIS o semidirectes per Girona i per la R8, trens CIVIS o semidirectes des de Tarragona fins a Girona.
trensmat ha escrit:Proposta 4: Creació de la línia RT3 Sant Vicents de Calders - Valls - La Plana Picamoixons - Montblanc.

Si et refereixes al traçat de la R13, et compro la idea de tenir Rodalies als municipis de Montblanc i Valls, però faria un petit canvi, seria millor una RT3 per Tarragona passant per Montblanc/Valls tenint així un Tarragona-Reus-La Plana Picamoixons-Montblanc/Valls (ja que a Valls no hi ha tren directe a Tarragona)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dijous 09/11/2017 19:53
Autor: Carlos González
Creieu que hi hauria d'haver-hi alguns trens per els Rodalies de Barcelona, com trens R2Sud direcció a Reus/Tarragona, alguns R4 direcció Cambrils/Tarragona o a Tarragona només, i R1 semidirectes direcció Girona??

Ho dic perquè varis sistemes de Rodalies a Espanya arriben a no només (en aquest cas) a una sola província sinó fins i tot a la capital que tenen més a prop (València-Castelló) (Alacant-Múrcia) (Madrid-Guadalajara)....

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dijous 09/11/2017 22:14
Autor: Lluis
Carlos González ha escrit:Creieu que hi hauria d'haver-hi alguns trens per els Rodalies de Barcelona, com trens R2Sud direcció a Reus/Tarragona, alguns R4 direcció Cambrils/Tarragona o a Tarragona només, i R1 semidirectes direcció Girona??

Ho dic perquè varis sistemes de Rodalies a Espanya arriben a no només (en aquest cas) a una sola província sinó fins i tot a la capital que tenen més a prop (València-Castelló) (Alacant-Múrcia) (Madrid-Guadalajara)....


Firmo! Algo així (Regionals no-express):

REGS_PURS.png
REGS_PURS.png (53.54 KiB) S’ha visualitzat 311 vegades

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Divendres 10/11/2017 0:31
Autor: Carlos González
M'agrada força la idea, la compro!!! :plas :plas

Tot i que la R3 (almenys per direcció La Tor) la faria parar a l'Estació de França com capçalera, com un Regional dels actuals com els R13, R14, R15.... i ho faria passar la R3 (Servei Regional o semidirecte) per direcció Sant Andreu Comtal-Granollers Centre (R2) i faria la connexió entre R2 actual i R3 actual (Granollers-Les Franqueses).

La resta de línies m'agraden força...

Un R11 ampliat fins a l'Aeroport.
Els R2 Sud (R10 has posat) que arribin fins a Reus (o Tarragona).
La R12 passant per Sant Andreu Comptal (ja que m'imagino que es suposa que l'has fet així pensant en el túnel de Montcada) la compro també.
La RT1 em sembla perfecte, de fet si arriben a fer la R3 i la R8 passant per Via Vilafraca, la faria con capçalera a Reus/Tarragona la R8 i la R3 (Servei de Rodalia) a St. Vicenç de Calders.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Dimarts 14/11/2017 16:02
Autor: Carlos González
Tenint en compte el nou i vell Corredor Mediterrani... I si fan els R16 per trens semidirectes, exprés o lo que sigui, passi per el nou corredor sense parar o parant a les noves estacions de Cambirls i L'Hospitalet??? Així com els CIVIS de la C-2 de Madrid.