Línia amb Material Historic

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Línia amb Material Historic

EntradaAutor: ortegote » Diumenge 03/01/2016 17:10

Bones a tots aqui obro un Tema per parlar d'una idea Boja que tinc al cap des de fa anys.
L'idea seria fer una linea exclusiva per a Trens Historics.
Jo agafaria la linea de Manresa a Lleida per una banda i el tren de la Pobla per l'altra.
La finalització dels serveis es el que ja no tinc tant clar, hauria de esser a Barcelona però no sabria si fer-los terminar a Sant Andreu Arenal o a l'Estació de França via ramal de les Aigües.

Els serveis serien regulars i amb material que renfe esta començant a descartar en les seves linies, exemples:

Material Convencional Loc S269 + Cotxes S90000 / S10000

Recuperar Talgos III o IV

Renovació de UT470

Utilitzar també S251, S319 per la pobla.

I poder restaurar trens més antics Ferrobus,Vapor per caps de setmana més nostalgics.

Fer Trens Gairebé directes recuperant el Platanito i fer-lo circular (se que es propoietat d'una asociació però es que no fan res de res amb ell)

La idea es reconvertir una linea amb poques circulacions en un Museu Viu però a l'hora que la gent el pugui fer servir per el dia a dia.
No hi ha res d'aixó a Espanya i tant Renfe com FGC en aquestes dues linies no es que millorin molt dona la sensació que només aguanten el que ja tenen.
Salutacions i apa ja podeu dir la vostra.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 724
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: Renfe451 » Diumenge 03/01/2016 21:41

On tinc que signar? La idea pot ser boja i tot el que vulguis, però a mi m'agrada. No obstant, jo faria el següent:

Material convencional: Com bé dius estic d'acord amb la opció 269+cotxes 9000 o 10000 fins a Lleida. Un cop allà, canviar la tracció per 319 o posats a somiar, una 333.0 amb els colors d'origen (verd-groc).

Sobre el Platanito, seria molt bona opció recuperar el Tarraco Talgo (amb canvi de nom i posant-li Tren Tarraco) i fer-lo amb aquest tren. Hauria sigut fantàstic!

Tema Ferrobús: Si no m'equivoco hi havia un d'ells en procés de restauració que havia d'anar precisament a la línia de La Pobla. Desconec quina és la seva situació actual, perque ja fa la tira de temps que no hi ha grans novetats al respecte.

Si es vol fer-lo acabar a Barcelona, el millor lloc és l'Estació de França, bona part de les vies de l'estació es troben lliures i no s'utilitzen molt (al marge de les utilitzades per els Rodalies, Regionals i LD), així que no hi hauria massa problemes.

I per acabar, sobre la postura de cadascuna de les companyies de fer una espècie de Museu Viu amb circulacions, jo crec que de sobres ja és coneguda. Renfe/Adif ja són molt reticents a qualsevol circulació històrica, posant tots els obstacles possibles per impedir-ho sota l'argument de la seguretat (com ja va passar al viatge frustrat del TIII per Manresa-Lleida). FGC en canvi, podria ser una mica més comprensiva en aquest aspecte, però per la línia de La Pobla de Segur ells ja tenen el seu "Tren dels Llacs". No sé si s'apuntarien a una hipotètica gestió d'un altre tren històric per aquesta línia tenint ja el seu propi.

I per últim, hi han d'haver-hi preus competitius i que estiguin a l'abast de la gent. La fórmula és senzilla: preus més barats = més gent interessada. Si es fa d'aquesta manera, pot tenir èxit. Només cal veure l'exemple de l'AAFM de Madrid, molts dels viatges que organitzen acaben omplint quasi totes les places. Si els resultats són tan bons, per alguna cosa serà dic jo...
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1870
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 12:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: albe6 » Dilluns 04/01/2016 14:15

El problema de les 269 són els recanvis, que comencen a escassejar. Mentre tinguem locomotores excedents per canibalitzar-ne peces bé, però després...
251 estan totes a Astúries; la 004 (esquema blau amb ratlla groga) es preservarà a Gijon.
Dubto que en vulguin guardar alguna més

Cotxes convencionals només queden els 2000 Arco, la resta o estan trinxats o esperant licitació per fer-ho.
De Talgo III crec recordar que només queda el RD d'aquí
Talgo IV encara circulen, serà questió de preservar-ne algun quan els retirin (AVE's a Granada i Múrcia)

El Platanito dubto que es pugui recuperar... descansa sobre una via desconnectada de la xarxa, l'interior està molt malmès i ves a saber com està la part mecànica. :'(

Ferrobus: l'està restaurant ARMF, però també és veritat que és el projecte menys prioritari.

La idea de només serveis turístics (a l'estil dels Heritage Railways d'Anglaterra) aquí no la veig plausible.
Que el servei es faci només amb material històric només s'hauria de fer en dies molt assenyalats, la resta de l'any com a circulació especial diferenciada del servei estàndard.
albe6
N8
N8
 
Entrades: 749
Membre des de: Divendres 17/02/2012 21:15
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: fgc113 » Dilluns 04/01/2016 14:19

albe6 ha escrit:El Platanito dubto que es pugui recuperar... descansa sobre una via desconnectada de la xarxa, l'interior està molt malmès i ves a saber com està la part mecànica. :'(

Del Platanito crec que ara s'encarrega una associació.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 746
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: albe6 » Dilluns 04/01/2016 15:44

La pàgina web d'aquesta associació (Asociación de Amigos del Ferrocarril el Platanito) o dóna error de no resposta o salta directament l'antivirus... :nose
El passat estiu hi havia voluntaris treballant-hi. L'objectiu és una restauració estàtica i, més endavant si hi ha pressupost, afrontar la restauració operativa

Imatges del passat estiu
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... 20#p548496
albe6 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 04/01/2016 15:52, en total s’ha editat 1 vegada.
albe6
N8
N8
 
Entrades: 749
Membre des de: Divendres 17/02/2012 21:15
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: ortegote » Dilluns 04/01/2016 15:50

La meva idea idea no es que siguin circulacions de Trens Turistics.
De Dilluns a Divendres els serveis serien convencionals a preu de Regional com ara, però amb material fora de servei de Renfe per aixó les Loc S269 + ARCo si es que no hi han més.
També podem portar alguna UT444 i les UT470 si es que renfe compra nous trens.

L'idea es crear una nova empresa que encara que sigui amb material fora d'us doni millor servei que el actual (sembla mentida que s'hagi d'arribar a aquest extrem per millorar les linies per que Renfe o FGC no sembla que estiguin per la labor).
Un tren convencional amb seients comodes ja faria via, penseu que la velocitat a aquestes dues linies son les que son, no podriem millorar gaire els registres i coi a l'actualitat nomes circulen 3 trens per sentit al LLeida-Manresa i a la pobla bé que tindran 2 nous trens però ja veurem com gestionen les circulacions.

El Talgo III o Talgos IV per fer trens rapids LLeida-Mollerussa-Tarrega-Manresa-Terrassa-Sabadell-EDF serien bona idea.

I si voleu els Turistics purs els deixem per el cap de setmana.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 724
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: albe6 » Dilluns 04/01/2016 16:09

El problema del material fora d'ús és que pocs tallers tenen la certificació d'Adif per mantenir-los.
La única que se segur que la té és ARMF. No sé com està el tema a Integria.

Encara que s'hi faci un bon manteniment, sempre en necessitaràn més respecte el material actualment homologat.

A part, que si poses un material fora d'ús al servei a la RFIG, és obligatori que circuli just darrere a bloqueig una locomotora (en servei) per si el tren es queda inútil.
Dones servei, si, però a quin preu?

Línia Manresa - Lleida: algú sap si encara és vigent la consigna que marcava 10km/h a tot lo que no sigui 470 o 447?
De 444 només queda la que es preserva a Mora
albe6
N8
N8
 
Entrades: 749
Membre des de: Divendres 17/02/2012 21:15
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: Miquel » Dilluns 04/01/2016 16:50

albe6 ha escrit:Línia Manresa - Lleida: algú sap si encara és vigent la consigna que marcava 10km/h a tot lo que no sigui 470 o 447?

No crec, hi ha transitat d'altre material per la línia i no crec pas que hi hagués problemes, però de totes maneres aquesta tardor no va circular un servei històric cap a Aragó per aquesta línia?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3485
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: albe6 » Dilluns 04/01/2016 17:17

El BCN França - Manresa - Lleida - Saragossa amb el Catalan Talgo em sembla que al final no es va fer.

I el Tren Azul del passat octubre a Vilanova va anar tant a l'anar com al tornar per Lleida i Valls.
albe6
N8
N8
 
Entrades: 749
Membre des de: Divendres 17/02/2012 21:15
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: wefer » Dimarts 05/01/2016 1:11

La línia ja la tens i es diu Lleida-Pobla de Segur.
No ens enganyem: es tracta d'una línia que no té cap mena de sentit actualment ja que formava part d'un projecte que no es va executar a excepció d'aquest petit tram. Intentar donar servei regular en aquesta línia, com a mínim més amunt de Balaguer, no té cap mena de sentit.
Per tant el tram Balaguer-La Pobla de Segur el deixaria exclusivament per a trens turístics.

A més tenim una llavor del que podria ser un gran museu del ferrocarril, Pla de Vilanoveta, amb les instal·lacions d'ARMF i molt d'espai per fer-hi coses i edificis per a recuperar.

I per a sortides esporàdiques amb material elèctric tenim la línia de Manresa, però aquesta només puntualment ja que sí dóna un servei públic efectiu.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7507
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: ortegote » Dimarts 05/01/2016 12:30

wefer ha escrit:La línia ja la tens i es diu Lleida-Pobla de Segur.
No ens enganyem: es tracta d'una línia que no té cap mena de sentit actualment ja que formava part d'un projecte que no es va executar a excepció d'aquest petit tram. Intentar donar servei regular en aquesta línia, com a mínim més amunt de Balaguer, no té cap mena de sentit.
Per tant el tram Balaguer-La Pobla de Segur el deixaria exclusivament per a trens turístics.

A més tenim una llavor del que podria ser un gran museu del ferrocarril, Pla de Vilanoveta, amb les instal·lacions d'ARMF i molt d'espai per fer-hi coses i edificis per a recuperar.

I per a sortides esporàdiques amb material elèctric tenim la línia de Manresa, però aquesta només puntualment ja que sí dóna un servei públic efectiu.


Molt d'acord.
Si tenim la linea de la Pobla el que falten son Trens Historics, una mica més de varietat.
Aixó si tenir 3 trens diaris per sentit a la Lleida-Manresa es podria millorar i amb trens mes comodes que una UT447 de Rodalies.
Salutacions.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 724
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: Guigui » Dijous 07/01/2016 19:14

Els missatges que tractaven de la línia de la Pobla, sense entrar en la seva vessant de línia de material històric, han sigut traslladats al fil corresponent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23502
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Línia amb Material Historic

EntradaAutor: gatvell » Dijous 07/01/2016 22:21

Molt bona pensada. Res d'idea boja!!!

Endavant!!
Imatge
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
http://calafont.cat/
Per a novetats, ofertes... https://www.facebook.com/pages/Ca-la-Fo ... 9985073007
gatvell
N8
N8
 
Entrades: 1198
Membre des de: Dimecres 28/03/2012 18:49


Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant