Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Entrada Autor: metring » Dissabte 13/02/2016 14:05

Relacionat amb la notícia del tancament de la major part de la L1 del metro de Madrid: http://www.20minutos.es/noticia/2671362 ... eptiembre/ , quina línia o tram de línia tancaríeu a Barcelona per refer-la de nou?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 13/02/2016 14:19

Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dissabte 13/02/2016 15:22

Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 13/02/2016 16:09

WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
Es un espectáculo ver cómo el tren hace esas giragonses. :)

No sé si en los 1100 se notaba tanto al tener los coches sin pasillos entre ellos.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 13/02/2016 17:10

Hombre... Rehacer, rehacer... pues qué queréis que os diga...
La L4, directamente, entera. Los túneles son: viejos no, lo siguiente. Coges cualquier tramo, cualquier estación sin que se vea el nombre, tiras fotos y las insertas en el accidente del Metro de Valencia de 2006 y cuela. La 11 pide a gritos cuanto menos la duplicación total de vía en todo el tramo. Eso incluye fusionarla con la 4, para evitar el cuello de botella de la trini. Otro problema sería el perllogament de los andenes.
La L3, por lo menos hasta Montbau, cuarto de lo mismo. La primera vez que cogí el tramo Diagonal-Valle Hebrón, creí que no saldría vivo. En Línea 1, para empezar, me dijeron (Adolescente Barceloní) que entre Torras i Bages y la Trini hay u tramo de vía donde faltan 15 cm de raíl y los trenes circulan a 10 por hora... Por lo menos de Hospi de Bellvitge a Santa Coloma Centre, cuanto menos, revisar los tramos que requieran una reforma urgente.
En línea 5, revisaría de Horta a La Sagrera...
Y por el momento no se me ocurre más, pero vamos... ya sólo con esto, tenemos para rato...
Y ya que reformamos tramos, aprovechar para hacer o abrir:
Virrei Amat en línea 4
Ernest LLuch en línea 5
Reabrir el subterráneo directo de Barceloneta a Est de França, y que tapa el kiosco de chuches que está sobre la entrada.

Un saludo


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Dissabte 13/02/2016 17:12

L'enllaç a Sagrada Família L5-L2. Vist des del centre de la ciutat, la L5 hauria de continuar direcció Encants i la L2 cap a Hospital de Sant Pau. Es molt curiós veure en aquesta estació com la majoria del passatge ha de canviar de línia (en tots dos sentits) perquè tens un traçat horitzontal i un de vertical que en comptes de creuar-se són tangents. Cosa que genera a més a més un incómode creuament al vestíbul entre el fluxe de viatgers que transborda en un sentit amb els de l'altre.
Crec haver llegit que en la planificació original del Metro havia de ser tal com jo plantejo però un error en la cota del túnel de la L5 va fer impossible dur-ho a la pràctica quan es construí la L2.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 13/02/2016 18:53

França451 ha escrit:La L3, por lo menos hasta Montbau, cuarto de lo mismo. La primera vez que cogí el tramo Diagonal-Valle Hebrón, creí que no saldría vivo.
Doncs dec ser un supervivent nat. O un insensible sense remei. Perquè no veig per enlloc per quin motiu hom no hauria de sortir viu de qualsevol tram de la L3.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 13/02/2016 22:21

França451 ha escrit:La L3, por lo menos hasta Montbau, cuarto de lo mismo. La primera vez que cogí el tramo Diagonal-Valle Hebrón, creí que no saldría vivo.
He hecho miles de veces este tramo que mencionas (yo vivía en Vallcarca hasta hace un año) y te aseguro que no es para tanto. La última renovación que hicieron fue hace 7-8 años si no me equivoco... recuerdo que se cerró el tramo entre Vall d'Hebron y Lesseps por mejoras en la vía precisamente, creo recordar...
Renfe451 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 14/02/2016 14:56, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 14/02/2016 0:18

França451 ha escrit:En Línea 1, para empezar, me dijeron (Adolescente Barceloní) que entre Torras i Bages y la Trini hay u tramo de vía donde faltan 15 cm de raíl y los trenes circulan a 10 por hora... Por lo menos de Hospi de Bellvitge a Santa Coloma Centre, cuanto menos, revisar los tramos que requieran una reforma urgente.
Nah, ahí todo va bien.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 14/02/2016 0:24

França451 ha escrit:La L4, directamente, entera. Los túneles son: viejos no, lo siguiente. Coges cualquier tramo, cualquier estación sin que se vea el nombre, tiras fotos y las insertas en el accidente del Metro de Valencia de 2006 y cuela.
La parte más antigua de la línea 4, y qué decir, de toda la red de metro es la parte de la miniestación de Banco.
Las estaciones bien, sólo estaba el problema de la estación de Ciutadella, pero ya está.
La parte entre Passeig de Gràcia y Urquinaona es la más emocionante de todas, se ven los trenes bailando! :)



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 14/02/2016 11:50

Renfe445 ha escrit:
WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
Es un espectáculo ver cómo el tren hace esas giragonses. :)

No sé si en los 1100 se notaba tanto al tener los coches sin pasillos entre ellos.
En mi opinión, se notaba todavía más, ya que ahora, de alguna forma, que el tren sea un continuo y que los pasillos de intercomunicación sean flexibles "normaliza" bastante las curvaturas que va tomando. Pero antes, si ibas en el testero sin cabina (o en cualquiera de los dos, en un R-1400) veías literalmente el coche contiguo, es decir, una considerable masa de metal pintada de azul, azul y blanco o blanco (según épocas) moviéndose y agitándose rodeado de un túnel prácticamente oscuro y misterioso.

El colmo era cuando te cruzabas con otro tren a diferente altura en la zona del puente con L3 (bueno, eso sigue sucediendo, pero por algún motivo yo lo veía más espectacular con los 1100... el ruido que hacían también debía influir)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Diumenge 14/02/2016 12:31

Jo ampliaria la L3 fins a trinitat vella i faria que les últimes parades de la L1 (Baró de Viver, Sta Coloma i Fondo) passésin a ser de la L3 (i expandiria fins a Badalona)

Per altra banda, no deixaria que la nova L1 acabés a Trinitat Vella, sino que la ampliaria fins a can Zam L9 o Singuerlín L9 pujant per l'avinguda Catalunya de Santa Coloma.

Finalment, faria canvis a les estacions de rodalies. Eliminaria l'estació de Sant Andreu comptal i la posaria a Trinitat Vella (al nus de la trinitat). D'aquesta manera, es podria fer transbord entre la R2 i els metros de la L1 i la L3. En la mesura que fos possible, faria el mateix amb l'altra via de rodalies; eliminaria l'estació de Sant Andreu Arenal i la posaria a Trinitat nova. Així es podria fer transbord entre les R3, R4, R7 i els metros L3, L4 i L11



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Diumenge 14/02/2016 12:37

alguien tiene una imaginación sin limites y sin visión de la realidad



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 14/02/2016 14:02

Pues sí, y más aplicable a este mítico tema :x

http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=12960


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 14/02/2016 14:15

colomenc ha escrit:Jo ampliaria la L3 fins a trinitat vella i faria que les últimes parades de la L1 (Baró de Viver, Sta Coloma i Fondo) passésin a ser de la L3 (i expandiria fins a Badalona)

Per altra banda, no deixaria que la nova L1 acabés a Trinitat Vella, sino que la ampliaria fins a can Zam L9 o Singuerlín L9 pujant per l'avinguda Catalunya de Santa Coloma.

Finalment, faria canvis a les estacions de rodalies. Eliminaria l'estació de Sant Andreu comptal i la posaria a Trinitat Vella (al nus de la trinitat). D'aquesta manera, es podria fer transbord entre la R2 i els metros de la L1 i la L3. En la mesura que fos possible, faria el mateix amb l'altra via de rodalies; eliminaria l'estació de Sant Andreu Arenal i la posaria a Trinitat nova. Així es podria fer transbord entre les R3, R4, R7 i els metros L3, L4 i L11
Vejam, el tema és quin tram refaríeu DELS EXISTENTS, no perllongaments ni res a veure amb Rodalies. :emprenyat



colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Diumenge 14/02/2016 14:56

metring ha escrit:Vejam, el tema és quin tram refaríeu DELS EXISTENTS, no perllongaments ni res a veure amb Rodalies. :emprenyat
És cert, m'he emocionat una mica :x :x disculpeu...



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 14/02/2016 14:56

Ja que refem línies, refem també l'ATM. Aeromàgic integrat ja! :D


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 14/02/2016 19:59

Línies, la L4 sencera, que fa pena segons quins trams...

Estacions, la de Plaça de Sants, que a la L1 deu estar igual que a quan la van inaugurar fa 90 anys... I ja sé que és molt complicat i tot això, però ja li tocaria posar-hi ascensors, i fer possible el transbord a L5 sense haver de caminar 5 minuts pujant i baixant escales



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 14/02/2016 20:51

Oriolix ha escrit:Línies, la L4 sencera, que fa pena segons quins trams...

Estacions, la de Plaça de Sants, que a la L1 deu estar igual que a quan la van inaugurar fa 90 anys... I ja sé que és molt complicat i tot això, però ja li tocaria posar-hi ascensors, i fer possible el transbord a L5 sense haver de caminar 5 minuts pujant i baixant escales
Creo que cuando pusieron la nueva señalización (años 80) y la catenaria rígida la estación de Plaça de Sants de la línea 1 empezó su época "oscura"...



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 14/02/2016 21:21

A plaça de Sants i Sants Estació cal una reforma integral, similar a la que es va fer a Diagonal.


Salut!
#volemL9

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”