Pàgina 2 de 3

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimarts 12/04/2016 19:22
Autor: adriaesc
Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimarts 12/04/2016 19:29
Autor: Renfe445
adriaesc ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.
Por qué?

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimarts 12/04/2016 20:15
Autor: bigcoaster
Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose

No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimarts 12/04/2016 20:47
Autor: Renfe445
bigcoaster ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose

No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.
Primero antes que nada habrán que ampliar los andenes.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimarts 12/04/2016 23:15
Autor: adriaesc
Renfe445 ha escrit:
adriaesc ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.
Por qué?
Perque en hora vall no l'agafa tanta gent, a part, és via única i triga més temps.
Renfe445 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau? :nose
No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.
Primero antes que nada habrán que ampliar los andenes.
I ja que estan, fer-li doble via, per molt que ampliant les andanes, en trams com Trinitat Nova-Casa de l'Aigua i Ciutat Meridiana-Can Cuiàs, la distància entre si és de 200-300 metres per túnel.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimarts 12/04/2016 23:44
Autor: Granolleri
Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimecres 13/04/2016 21:47
Autor: adriaesc
Granolleri ha escrit:Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.
La L11 en hora punta és bastant usada, per que si no la gent que viu a la Ciutat Meridiana, l'únic que pot fer per anar a Barcelona és agafar uns autobusos que passen cada 15 minuts, o caminar un tros i agafar la Renfe (que ja sabem tots com funciona...)

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimecres 13/04/2016 22:52
Autor: oriolp13
Granolleri ha escrit:Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.
La L11 és una línia molt útil per a tota la gent que viu a Ciutat Meridiana, ja que connecta zones que per superfície disten bastant en temps degut a la orografia, i apropa, com diuen, a tots aquests ciutadans a la resta de ciutat de Barcelona d'una forma ràpida.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimecres 13/04/2016 23:22
Autor: Granolleri
No és per contradir-vos, però tinc una coneguda que viu a Torre Baró i sempre em deia que per ella el metro no existia, que preferia anar amb RENFE a Barcelona perquè és molt més ràpid i tenia pràcticament la mateixa o millor freqüència de pas que no pas el metro.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimecres 13/04/2016 23:27
Autor: Renfe445
Granolleri ha escrit:No és per contradir-vos, però tinc una coneguda que viu a Torre Baró i sempre em deia que per ella el metro no existia, que preferia anar amb RENFE a Barcelona perquè és molt més ràpid i tenia pràcticament la mateixa o millor freqüència de pas que no pas el metro.
Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimecres 13/04/2016 23:42
Autor: Granolleri
Renfe445 ha escrit:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
No, no els tinc.

Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimecres 13/04/2016 23:50
Autor: bitxofo
Jo refaria la L4 des de PdG fins a Barceloneta (posant accés directe a l' EdF), i reobriria l'estació CORREUS!
:ok

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dimecres 13/04/2016 23:52
Autor: Renfe445
Granolleri ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
No, no els tinc.

Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.
Creo que la línea 83 del bus Nou Barris comunica la estación de metro con la RENFE.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dijous 14/04/2016 14:30
Autor: Miquel
Granolleri ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
No, no els tinc.

Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.
Aviam, es que l'ús de L11 o Rodalies depèn molt de destí. Si vas al centre de la ciutat, clarament Rodalies és la millor opció, en canvi, si vas a la part alta de la ciutat, o directament a la part baixa del districte, L11 és imperativa ja que Rodalies no serveix absolutament per a res.

L11 es totalment necessària per apropar aquells barris a la zona alta i d'influència amb un temps de viatge totalment raonable. Ja que cas contrari, només et queda perdre el temps amb l'autobús, o la millor solució, anar amb transport privat.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dijous 14/04/2016 20:12
Autor: 122-042-132
WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dijous 14/04/2016 21:35
Autor: WMD626
122-042-132 ha escrit:
WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!
Perdona, però la rampa de 1926 que dius és la que actualment està a la Línia 3, sortint de Passeig de Gràcia en direcció Catalunya. Des d'allà, quan arribava a baix, es feia la desviació cap a Urquinaona-Correus. Llavors es va instal·lar un sistema de seguretat que, per una banda, permetia que es fes la desviació sense haver de passar per cap agulla (i així, s'evitaven descarrilaments), i per l'altra, impedia que es poguessin trobar dos trens dins del túnel. Res a veure amb el nyap que es va fer el 1973, quan es va construir el túnel nou fins a l'actual Passeig de Gràcia L4 i es va fer empalmar amb calçador amb l'antiga estructura del brancal de Correus del Gran Metro. En arribar a baix, es troba amb el que queda de l'antic túnel, convertit en via de servei, i s'enllaça amb una agulla, justament el que s'havia evitat el 1926...

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dijous 14/04/2016 22:25
Autor: Don Ramón
WMD626 ha escrit:
122-042-132 ha escrit:
WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!
Perdona, però la rampa de 1926 que dius és la que actualment està a la Línia 3, sortint de Passeig de Gràcia en direcció Catalunya. Des d'allà, quan arribava a baix, es feia la desviació cap a Urquinaona-Correus. Llavors es va instal·lar un sistema de seguretat que, per una banda, permetia que es fes la desviació sense haver de passar per cap agulla (i així, s'evitaven descarrilaments), i per l'altra, impedia que es poguessin trobar dos trens dins del túnel. Res a veure amb el nyap que es va fer el 1973, quan es va construir el túnel nou fins a l'actual Passeig de Gràcia L4 i es va fer empalmar amb calçador amb l'antiga estructura del brancal de Correus del Gran Metro. En arribar a baix, es troba amb el que queda de l'antic túnel, convertit en via de servei, i s'enllaça amb una agulla, justament el que s'havia evitat el 1926...
Como haces una bifurcación evitando la aguja???

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dijous 14/04/2016 22:42
Autor: bigcoaster
Don Ramón ha escrit: Como haces una bifurcación evitando la aguja???
Anulant la bifurcació entenc

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dijous 14/04/2016 22:49
Autor: Miquel
bigcoaster ha escrit:
Don Ramón ha escrit: Como haces una bifurcación evitando la aguja???
Anulant la bifurcació entenc
Crec que esteu confonent la via en estoig que hi havia sortint d'Aragó fins a la bifurcació.

La realitat es que l'agulla estava a la sortida de l'estació d'Aragó, i al sortir d'aquesta els trens descendents ja sortien per la seva via a la velocitat normal i prenien la corva de desviació sense preocupar-se d'encarar cap agulla (especialment els trens direcció Correus).

Quan el tram de la "línia II del GMB" es va independitzar de l'actual L3, l'agulla es va posar just a la bifurcació i per tant, la via en estoig va desaparèixer.

Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?

Publicat: Dijous 14/04/2016 22:55
Autor: Miquel
Aquí en teniu una imatge, la via de la dreta es la descendent a Urquinaona/Catalunya, i com veieu, amb 4 rails!

Imatge