Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Propostes ferroviàries per les Illes Balears
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Propostes ferroviàries per les Illes Balears
Ja que n'hi ha un fil de "Propostes ferroviàries" de Catalunya, del País Valencià, he volgut fer un fil per poder debatre, o proposar coses per al transport ferroviàri de les Illes Balears, en aquest cas (Mallorca)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... V5NAln7q74
Aquí tinc una idea de com pot ser la xarxa SFM
Aquí tinc una idea de com pot ser la xarxa SFM
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
I per què no fas arribar cap línia a Alcúdia?Carlos González ha escrit:https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... V5NAln7q74
Aquí tinc una idea de com pot ser la xarxa SFM
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
El trajecte final que ara es Sa Pobla, es impossible posar-hi vies allà per ampliar perquè l'estació no està soterrada
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Què us semblaria un tren-tram des de l'àrea de Palma?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
No es pot veure el link. Potser ho has actualitzat?
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Ho vaig borrar fa temps...Aeduh ha escrit:No es pot veure el link. Potser ho has actualitzat?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
He estat últimament traballant en una proposta bastant completa de com podria ser una xarxa acabada a llarg termini de trens i trams a les Illes Balears:
https://drive.google.com/open?id=1tb0AY ... sp=sharing
Mallorca: https://imgur.com/x7naMIU
Palma: https://imgur.com/VuxedoV
Menorca: https://imgur.com/mSZjkT7
Eivissa: https://imgur.com/YTjR0Q8
El Drive està dividit entre:
- Un Tren-Tram lleuger que atravessi Menorca i Eivissa, suficientment petit per adaptar-se a la poca demanda que tindria, però també suficientment ràpid com per ser-ho més que el bus i el cotxe.
- La xarxa actual de trens que té Mallorca, que deuria convertir-se en tren-trams semblants als de Menorca i Eivissa, però amb una mica més de capacitat. Modifico el traçat a Llubí i Muro per que els municipis tinguin l'Estació més a prop.
- L'ampliació d'aquesta xarxa per Mallorca, per 3 bandes. La primera, la continuació de la línia de la Pobla fins a Pollença. Algun altre diria a Alcúdia només, però penso que és suficientment realista. (Fins a Alcúdia hi havia plans per fer-ho fa temps, però mai es van executar. En segon lloc, reobrir la via que anava de Manacor fins a Artà, modificada per què vagi més a prop de la costa durant una part del traçat, i augmentant el final de la línia fins a Cala Ratjada, projecte que s'anava a fer fa prop d'un segle però no es va realitzar al final. En tercer lloc, reobrir la línia, amb modificacions, que anava fins a Campos i eventualment fins a Santanyí. No crec que hi hagi suficient demanda per reobrir la part final d'aquest traçat, però si resulta que sí que hi hagués demanda, per suposat, reobrir la línia. Ara per ara, però, la línia torna cap a l'Est a Felanich després de Campos i més tard s'ajuntaria amb l'altra (que avui ja que existeix) a Manacor.
- El Ferrocarril i Tramvia de Sóller, el curios tren turístic i la única via de tren privada d'Espanya avui dia.
- Els traçats de ferrocarril abandonats.
- Unes ampliacions del Metro de Palma que proposo. Serien l'ampliació de la M1 de la UIB al Parc Bit; una nova línia desde Plaça Espanya fins a Son Sardina passant per l'Hospital Universitari Son Espases; l'ampliació de la M1 i la M2 fins al Port Vell (té pinta que la línia tindria que anar en profunditat en el casc antic); una nova línia desde prop de Son Rapinya i fins a es Rafal Nou passant pel casc antic; i una nova línia que aniria a l'Aeroport (el traçat d'aquesta línia continuaria amb el de la nova línia de tren fins a Manacor per Campos). Hi ha algunes estacions pel centre sense nom. No conec prou bé la ciutat per posar-les nom.
- El Metro de Palma tal com existeix avui dia.
-Els Trams de les ciutats de Palma, Eivissa, Maó i Ciutadella. A Palma els trams serien grans, com els de Barcelona, tindrien teòricament un traçat sense compartir, encara que això es veu difícil a molts llocs. La línia faria tota la costa de la ciutat, desde Portopí d'una banda, a través de Palma, fins a creuar tota la platja de Palma fins a S'Arenal. Al casc antic un segon traçat donaria la volta a les antigues muralles de la ciutat, fent una funció de circunvalació per la ciutat, que ho necessitava amb aquest metro tan radial. A Eivissa, Maó i Ciutadella els trams serien petitons i compartirien traçat amb cotxes i vianants. No poso les estacions dels Trams, són línies massa petites perquè je sàpigui plaçar-les de forma correcta, tindria que estar més sobre el terreny. Tinc idees aproximades però no les poso.
En general les propostes noves estan en gran mesura inspirades per les diferentes noticies i declaracions polítiques que he pogut recopilar, a més del meu criteri.
Estaria molt guai completar aquest treball amb una xarxa de busos completa i realista, però això abarca molt més del que soc capaç d'aconseguir.
Edit: He extès una mica unes linies de metro, i he posat una altra linia de tranvia de circunvalació. Aquest tranvia aprofitaria la linia de Soller i desprès donaria la volta a la ciutat. Seria un tranvia petit i compartiria espai. No estic del tot segur que sigui una sòlida idea, de totes formes, i potser ho canviaré en el futur.
https://drive.google.com/open?id=1tb0AY ... sp=sharing
Mallorca: https://imgur.com/x7naMIU
Palma: https://imgur.com/VuxedoV
Menorca: https://imgur.com/mSZjkT7
Eivissa: https://imgur.com/YTjR0Q8
El Drive està dividit entre:
- Un Tren-Tram lleuger que atravessi Menorca i Eivissa, suficientment petit per adaptar-se a la poca demanda que tindria, però també suficientment ràpid com per ser-ho més que el bus i el cotxe.
- La xarxa actual de trens que té Mallorca, que deuria convertir-se en tren-trams semblants als de Menorca i Eivissa, però amb una mica més de capacitat. Modifico el traçat a Llubí i Muro per que els municipis tinguin l'Estació més a prop.
- L'ampliació d'aquesta xarxa per Mallorca, per 3 bandes. La primera, la continuació de la línia de la Pobla fins a Pollença. Algun altre diria a Alcúdia només, però penso que és suficientment realista. (Fins a Alcúdia hi havia plans per fer-ho fa temps, però mai es van executar. En segon lloc, reobrir la via que anava de Manacor fins a Artà, modificada per què vagi més a prop de la costa durant una part del traçat, i augmentant el final de la línia fins a Cala Ratjada, projecte que s'anava a fer fa prop d'un segle però no es va realitzar al final. En tercer lloc, reobrir la línia, amb modificacions, que anava fins a Campos i eventualment fins a Santanyí. No crec que hi hagi suficient demanda per reobrir la part final d'aquest traçat, però si resulta que sí que hi hagués demanda, per suposat, reobrir la línia. Ara per ara, però, la línia torna cap a l'Est a Felanich després de Campos i més tard s'ajuntaria amb l'altra (que avui ja que existeix) a Manacor.
- El Ferrocarril i Tramvia de Sóller, el curios tren turístic i la única via de tren privada d'Espanya avui dia.
- Els traçats de ferrocarril abandonats.
- Unes ampliacions del Metro de Palma que proposo. Serien l'ampliació de la M1 de la UIB al Parc Bit; una nova línia desde Plaça Espanya fins a Son Sardina passant per l'Hospital Universitari Son Espases; l'ampliació de la M1 i la M2 fins al Port Vell (té pinta que la línia tindria que anar en profunditat en el casc antic); una nova línia desde prop de Son Rapinya i fins a es Rafal Nou passant pel casc antic; i una nova línia que aniria a l'Aeroport (el traçat d'aquesta línia continuaria amb el de la nova línia de tren fins a Manacor per Campos). Hi ha algunes estacions pel centre sense nom. No conec prou bé la ciutat per posar-les nom.
- El Metro de Palma tal com existeix avui dia.
-Els Trams de les ciutats de Palma, Eivissa, Maó i Ciutadella. A Palma els trams serien grans, com els de Barcelona, tindrien teòricament un traçat sense compartir, encara que això es veu difícil a molts llocs. La línia faria tota la costa de la ciutat, desde Portopí d'una banda, a través de Palma, fins a creuar tota la platja de Palma fins a S'Arenal. Al casc antic un segon traçat donaria la volta a les antigues muralles de la ciutat, fent una funció de circunvalació per la ciutat, que ho necessitava amb aquest metro tan radial. A Eivissa, Maó i Ciutadella els trams serien petitons i compartirien traçat amb cotxes i vianants. No poso les estacions dels Trams, són línies massa petites perquè je sàpigui plaçar-les de forma correcta, tindria que estar més sobre el terreny. Tinc idees aproximades però no les poso.
En general les propostes noves estan en gran mesura inspirades per les diferentes noticies i declaracions polítiques que he pogut recopilar, a més del meu criteri.
Estaria molt guai completar aquest treball amb una xarxa de busos completa i realista, però això abarca molt més del que soc capaç d'aconseguir.
Edit: He extès una mica unes linies de metro, i he posat una altra linia de tranvia de circunvalació. Aquest tranvia aprofitaria la linia de Soller i desprès donaria la volta a la ciutat. Seria un tranvia petit i compartiria espai. No estic del tot segur que sigui una sòlida idea, de totes formes, i potser ho canviaré en el futur.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Tenint en compte que on hi ha més mobilitat a l'arxipèlag de les Balears és Mallorca. La resta son debatibles.
A les illes de Menorca i Eivissa tenen més que suficient amb el bus, a més, un tren per aquelles zones, tot i que a l'estiu tingui molt de turisme. No crec que sigui gaire justificat. Excepte a Mallorca que es el més poblat i té en part sentit.
Estic d'acord en alguna part fer ampliacions fins a Alcúdia i Capdepera o Artà, també en fer un nou corredor Palma-Llucmajor-Manacor.
Està bé connectar o un tren o el que sigui, un transport ferroviari a l'aeroport i a la ciutat de Palma però no has pensat que la part oest de la illa de Mallorca falta tren per allà?? Està pensat com a segona prolongació o llarg termini fer una línia Santa Ponça-Palma-S'Arenal (que podria incloure o un servei llançadora a l'aeroport o fer un bypass per serveis aeroport o alguna cosa així).
El Metro de Palma és un desastre, segons l'estàndard europeu es justifica una construcció de metro si té més de 15 o 20 passatgers anuals, al metro de Palma va tenir com a passatgers 1.2 i 1.5 a l'any segons fa 3 anys.
A les illes de Menorca i Eivissa tenen més que suficient amb el bus, a més, un tren per aquelles zones, tot i que a l'estiu tingui molt de turisme. No crec que sigui gaire justificat. Excepte a Mallorca que es el més poblat i té en part sentit.
Estic d'acord en alguna part fer ampliacions fins a Alcúdia i Capdepera o Artà, també en fer un nou corredor Palma-Llucmajor-Manacor.
Està bé connectar o un tren o el que sigui, un transport ferroviari a l'aeroport i a la ciutat de Palma però no has pensat que la part oest de la illa de Mallorca falta tren per allà?? Està pensat com a segona prolongació o llarg termini fer una línia Santa Ponça-Palma-S'Arenal (que podria incloure o un servei llançadora a l'aeroport o fer un bypass per serveis aeroport o alguna cosa així).
El Metro de Palma és un desastre, segons l'estàndard europeu es justifica una construcció de metro si té més de 15 o 20 passatgers anuals, al metro de Palma va tenir com a passatgers 1.2 i 1.5 a l'any segons fa 3 anys.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Tens raó sobre Menorca i Eivissa, passa que ho he posat perquè m'agrada estirar fins al màxim les possibilitats. No és 100% realista, però si hi hagues traçats, serien per allà.
Sobre la linia a Santa Ponsa, ho estava pensant, però el terreny es molt rugós, i densament poblat... És difícil determinar per on aniria la via i ferla seria molt car. Però entre això que em dius i lo del metro, que també es veritat, m'has donat una idea.
Sobre la linia a Santa Ponsa, ho estava pensant, però el terreny es molt rugós, i densament poblat... És difícil determinar per on aniria la via i ferla seria molt car. Però entre això que em dius i lo del metro, que també es veritat, m'has donat una idea.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
És almenys com jo crec (i em refereixo a com poden ser les ampliacions i tal). No et creguis que tingui raó o no perquè jo no conec gaire aquella zona, ja que no sóc balear. Ni fins i tot conec 100% el transport de Catalunya, només dono el meu punt de vista.Aeduh ha escrit:Tens raó sobre Menorca i Eivissa, passa que ho he posat perquè m'agrada estirar fins al màxim les possibilitats. No és 100% realista, però si hi hagues traçats, serien per allà.
Sobre la linia a Santa Ponsa, ho estava pensant, però el terreny es molt rugós, i densament poblat... És difícil determinar per on aniria la via i ferla seria molt car. Però entre això que em dius i lo del metro, que també es veritat, m'has donat una idea.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
https://drive.google.com/open?id=1HrOFU ... sp=sharing
He fet una segona versió del mapa.
He fusionat el metro actual, l'ampliació, i el tram i l'he integrat en una sola xarxa. Està dividida en dos colors: soterrada i en superfície.
He posat les estacions actuals, i les futures, en apartats diferents.
Aquesta hipotètica nova xarxa de metro de Palma seria ±85% tram lleuger, compartint traçat amb cotxes. Si l'anomeno Metro és per posar-li algun nom. Suposo que em poso a la pell del polític de torn amb llenguatge de grandesa.
Seria una xarxa única en teoria, pero en la pràctica tindria dos tipus de trens/trams. Els de la M1 i M2 (els que ja existeixen avui dia) serien trens/trams pròpiament dits, i tindrien via de tren pròpia, amb grava (excepte al casc antic), i via doble a la via troncal que va fins a Inca. També seria així una M3 que aniria fins a l'aeroport (i que, recordem, continuaria fins a Manacor).
La resta de linies serien totes trams petits i lleugers en superficie, compartint espai amb cotxes normalment. Al casc antic estarien soterrades. A llocs com traçat de les muralles tindrien espai propi. Etc. Al centre del casc antic, i a la zona de l'hospital Son Espases la configuració de la via tindria que soportar ambdós tipus de transports.
Això últim ho dic perquè també he afegit una línia de tren-tram de via única que aniria fins a Peguera (al costat de Santa Ponça), normalment sota o al costat de l'autopista, que començaria el traçat en una divergència després de l'estació de Camí dels Reis i també aprofitaria part del traçat de la linia de tram que passa per aquest hospital.
Per tot això he acabat afegint els llocs (sense posar nom) de les estacions de trens, trams i etc de Palma i al voltant, i després, també els dels trams de les altres ciutats.
Les linies del metro/tram de Palma serien les M1, M2 i M3 que he dit abans, més, sense ordre aparent:
-La linia que iria desde Son Rapinya fins a es Rafal Nou passant pel casc antic
-La linia que aniria desde Son Sardina a l'hospital Son Espases, a la estació central i acabaria connectant amb la linia anterior a la plaça Miquel Dolç (l'última part del trajecte la compartiria amb la linia de circunvalació exterior)
-La linia de circunvalació exterior, vualá. Que aniria desde una banda de la costa de Palma, desde es Portixol, donant la volta per la ciutat fins a acabar en el port.
-La linia de circunvalació interior, que faria el trajecte de les antigues muralles. Aquesta seria l'unica via de la ciutat amb traçat propi constant, donat que té l'espai suficient. També aniria per la costa de la ciutat de Palma (3 estacions a cada banda després de la circunvalació).
-3 linies a la costa. Una desde la punta Oest de la linia, a Portals Nous, fins a on comença la circunvalació interior, una segona desde la punta Est a S'Arenal fins a on comença la circunvalació interior, i una tercera central, que aniria des de Porcopí fins a la Cala Gamba, on es desviaria i faria un trajecte curt fins al Mercabarna (amb connexió a l'Aeroport).
La major part dels traçats serien de via única i mixta, no doble, no crec que hi hagi demanda per més.
I les linies de tren/tram de l'illa de Mallorca en general serien aleshores:
-La que aniria fins a Peguera, des de l'estació central.
-La que aniria fins a Inca, també des de l'estació central.
-La que aniria fins a Pollensa, també des d'allà.
-La que aniria fins a Manacor a través de Inca des de Palma també.
-La que aniria fins a Manacaor també, però a través de Campos.
-La que aniria des de Manacor fins a Cala Ratjada, amb horaris coordinats amb les dos linies anteriors.
- I com a extra, si algun dia el govern li apetese integrar la linia de Soller amb les altres, també aquesta (afegint una estació nova a Palmanova).
Buenu, tot això es veu més clarament de forma visual que no pas explicat però ho dic per remarcar els objectius de la reforma del mapa.
He fet una segona versió del mapa.
He fusionat el metro actual, l'ampliació, i el tram i l'he integrat en una sola xarxa. Està dividida en dos colors: soterrada i en superfície.
He posat les estacions actuals, i les futures, en apartats diferents.
Aquesta hipotètica nova xarxa de metro de Palma seria ±85% tram lleuger, compartint traçat amb cotxes. Si l'anomeno Metro és per posar-li algun nom. Suposo que em poso a la pell del polític de torn amb llenguatge de grandesa.
Seria una xarxa única en teoria, pero en la pràctica tindria dos tipus de trens/trams. Els de la M1 i M2 (els que ja existeixen avui dia) serien trens/trams pròpiament dits, i tindrien via de tren pròpia, amb grava (excepte al casc antic), i via doble a la via troncal que va fins a Inca. També seria així una M3 que aniria fins a l'aeroport (i que, recordem, continuaria fins a Manacor).
La resta de linies serien totes trams petits i lleugers en superficie, compartint espai amb cotxes normalment. Al casc antic estarien soterrades. A llocs com traçat de les muralles tindrien espai propi. Etc. Al centre del casc antic, i a la zona de l'hospital Son Espases la configuració de la via tindria que soportar ambdós tipus de transports.
Això últim ho dic perquè també he afegit una línia de tren-tram de via única que aniria fins a Peguera (al costat de Santa Ponça), normalment sota o al costat de l'autopista, que començaria el traçat en una divergència després de l'estació de Camí dels Reis i també aprofitaria part del traçat de la linia de tram que passa per aquest hospital.
Per tot això he acabat afegint els llocs (sense posar nom) de les estacions de trens, trams i etc de Palma i al voltant, i després, també els dels trams de les altres ciutats.
Les linies del metro/tram de Palma serien les M1, M2 i M3 que he dit abans, més, sense ordre aparent:
-La linia que iria desde Son Rapinya fins a es Rafal Nou passant pel casc antic
-La linia que aniria desde Son Sardina a l'hospital Son Espases, a la estació central i acabaria connectant amb la linia anterior a la plaça Miquel Dolç (l'última part del trajecte la compartiria amb la linia de circunvalació exterior)
-La linia de circunvalació exterior, vualá. Que aniria desde una banda de la costa de Palma, desde es Portixol, donant la volta per la ciutat fins a acabar en el port.
-La linia de circunvalació interior, que faria el trajecte de les antigues muralles. Aquesta seria l'unica via de la ciutat amb traçat propi constant, donat que té l'espai suficient. També aniria per la costa de la ciutat de Palma (3 estacions a cada banda després de la circunvalació).
-3 linies a la costa. Una desde la punta Oest de la linia, a Portals Nous, fins a on comença la circunvalació interior, una segona desde la punta Est a S'Arenal fins a on comença la circunvalació interior, i una tercera central, que aniria des de Porcopí fins a la Cala Gamba, on es desviaria i faria un trajecte curt fins al Mercabarna (amb connexió a l'Aeroport).
La major part dels traçats serien de via única i mixta, no doble, no crec que hi hagi demanda per més.
I les linies de tren/tram de l'illa de Mallorca en general serien aleshores:
-La que aniria fins a Peguera, des de l'estació central.
-La que aniria fins a Inca, també des de l'estació central.
-La que aniria fins a Pollensa, també des d'allà.
-La que aniria fins a Manacor a través de Inca des de Palma també.
-La que aniria fins a Manacaor també, però a través de Campos.
-La que aniria des de Manacor fins a Cala Ratjada, amb horaris coordinats amb les dos linies anteriors.
- I com a extra, si algun dia el govern li apetese integrar la linia de Soller amb les altres, també aquesta (afegint una estació nova a Palmanova).
Buenu, tot això es veu més clarament de forma visual que no pas explicat però ho dic per remarcar els objectius de la reforma del mapa.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Respecte a l'illa de Mallorca, crec que les prioritats són les següents:
1. Tren-tram fins a Cala Ratjada, aprofitant el traçat de la malaguanyada via verda.
2. Ampliar el metro M1 de la UIB fins al ParcBit i ampliar-lo fins al Port construint les següents estacions: Sant Miquel, Plaça Major, Parc de la Mar i Port.
Es pot aprofitar antic túnel del tren de mercaderies del port, tot ampliant-lo. Si cal, per qüestions de demanda, passar a metro lleuger.
3. Línia de trambadia a l'àrea metropolitana de Palma per S'Arenal i fins a l'aeroport.
4. Ampliació del tren a Alcúdia i Pollença.
5. Segona línia de metro M2 Son Rapinya-Son Ferriol-Aeroport i d'allà continuació amb línia suburbana per S'aranjassa, Polígon, Llucmajor, Campos i Felanitx.
1. Tren-tram fins a Cala Ratjada, aprofitant el traçat de la malaguanyada via verda.
2. Ampliar el metro M1 de la UIB fins al ParcBit i ampliar-lo fins al Port construint les següents estacions: Sant Miquel, Plaça Major, Parc de la Mar i Port.
Es pot aprofitar antic túnel del tren de mercaderies del port, tot ampliant-lo. Si cal, per qüestions de demanda, passar a metro lleuger.
3. Línia de trambadia a l'àrea metropolitana de Palma per S'Arenal i fins a l'aeroport.
4. Ampliació del tren a Alcúdia i Pollença.
5. Segona línia de metro M2 Son Rapinya-Son Ferriol-Aeroport i d'allà continuació amb línia suburbana per S'aranjassa, Polígon, Llucmajor, Campos i Felanitx.
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
Sobre Eivissa, hi havia un projecte de tramvia entre la vila i l'aeroport i, encara més, que comuniqués amb Sant Antoni de Portmany i Santa Eulària des Riu. La idea té lògica perquè comunicaria tota la costa de llevant de l'illa, que és la part més poblada, i també enllaça amb el principal nucli de la costa de ponent, que, a més, és on arriben els ferrys des de Dènia.
De totes maneres, he trobat un document del 2007 que diu que és millor invertir el que valdria en carrils segregats per busos i taxis
http://www.mcrit.com/euram/documents/Do ... ivissa.pdf
INFRAESTRUCTURES FERROVIÀRIES
Actualment no existeix cap línia de ferrocarril a les illes Pitiüses ni tampoc se’n preveu la construcció de cap a curt termini.
Amb tot, l’any 2005 el Ple del Consell Insular va fer un moció al Govern de les Illes Balears instant a l'estudi de viabilitat per a la posada en marxa d'un tramvia a Eivissa. Es tractaria d’una xarxa que hauria d’unir el centre d’Eivissa amb l’aeroport, amb Sant Antoni i amb Santa Eulària. Els assistents al debat consideren que en el context d’Eivissa seria més convenient invertir el pressupost d’una infraestructura de cost tant elevat (10M€/km) en la construcció de carrils taxi/bus segregats, la subvenció dels operadors d’autobús i la millora de la seguretat viària
De totes maneres, he trobat un document del 2007 que diu que és millor invertir el que valdria en carrils segregats per busos i taxis
http://www.mcrit.com/euram/documents/Do ... ivissa.pdf
INFRAESTRUCTURES FERROVIÀRIES
Actualment no existeix cap línia de ferrocarril a les illes Pitiüses ni tampoc se’n preveu la construcció de cap a curt termini.
Amb tot, l’any 2005 el Ple del Consell Insular va fer un moció al Govern de les Illes Balears instant a l'estudi de viabilitat per a la posada en marxa d'un tramvia a Eivissa. Es tractaria d’una xarxa que hauria d’unir el centre d’Eivissa amb l’aeroport, amb Sant Antoni i amb Santa Eulària. Els assistents al debat consideren que en el context d’Eivissa seria més convenient invertir el pressupost d’una infraestructura de cost tant elevat (10M€/km) en la construcció de carrils taxi/bus segregats, la subvenció dels operadors d’autobús i la millora de la seguretat viària
I això sense oblidar el projecte del .... monoraïiiiiil !
https://www.grijalvo.com/Monorail_Monor ... za/1aa.htm
https://www.grijalvo.com/Monorail_Monor ... za/1aa.htm
Buenas,Oriolix ha escrit:I això sense oblidar el projecte del .... monoraïiiiiil !
https://www.grijalvo.com/Monorail_Monor ... za/1aa.htm
Ya hubo uno de Talgo y de traccion Pneumatica en otra isla española, en las palmas de Gran canaria, asi que imposible imposible no seria