Proposta de canvi de pantalles i megafonia metro

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Proposta de canvi de pantalles i megafonia metro

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Divendres 25/03/2016 21:02

Us volia proposar canviar les pantalles i la megafonia de les línies de metro. A les pantalles treuria el "fantàstic" servei de Mou TV (o només posaria algunes imatges/noticies) per fer la informació més visual i accesible. I respecte la megafonia, adaptaria totes les línies a la L9 Sud: mai he entès perqué els trens reformats (en el cas de la L1) tenen una megafia diferent a la de la sèrie 6000.



Vosaltres canviarieu alguna cosa? Afegirieu alguna dada? Seria una millora o empitjoraria el servei? Es podria adaptar el sistema de les pantalles per a que fos com el que proposo? I si algú sap perquè no tots els trens tenen la mateixa megafonia, i m'ho vol explicar, també us ho agreiré. :hola :hola



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Divendres 25/03/2016 21:10

Estic d'acord que la megafonia dels 4000 és un autèntic desastre, no només perquè data del 2003, sinó perquè no indica ni Rodalies, ni FGC, ni TRAM... només les línies de metro i prou. S'hauria de fer una renovació total com la que es va fer als 2000 i 3000 de la L3 arran l'ampliació a Trinitat Nova i l'arribada del TRAM.
Per altra banda, tot i que m'agrada el disseny de les pantalles, el problema es que els 5000/6000 no poden rebre aquest format (els 9000 suposo que si), però als 5000/6000 diria que només funciona com a indicador la línia de text blanca (que, per cert, han tardat 10 ANYS en indicar els enllaços amb altres línies, i a sobre ho fan cutre i ràpid...) :cop
Tampoc trobo que no te gaire sentit adoptar la megafonia de la Sud a totes les línies. Tal qual està ara ho trobo correcte.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Divendres 25/03/2016 22:10

El dels enllaços els trobo bé. Això ja de dir la direcció on va, crec a la resta de línies no fa falta.

El que potser cansaria molt seria sentir: PROPERA PARADA, PRÓXIMA PARADA, NEXT STATION...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 25/03/2016 22:14

Jo sóc castellanoparlant i crec que és perfecte que la megafonia sigui només en català, pel meu parer

I crec que no cal sempre escoltar "tren direcció a...." ja que si estigués aquesta proposta d'en marc_bcn_2, es veuria el nom de la seva destinació :ok
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 25/03/2016 22:55, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 25/03/2016 22:49

M'agrada força la proposta, també les transicions. Jo afegiria, a més, informació d'interès en una altra "transició", com per exemple els carrers als que donen les sortides de les estacions, o llocs d'interès propers.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 23/07/2016 16:13

Em sembla molt bona proposta, però canviaria algunes coses:

Crec que és innecessari que s'indique que para a totes les estacions, excepte a la L9 Sud. Si alguna vegada no para a alguna estació, hi ha prou amb avisar a quines estacions no para.

S'hauria d'assenyalar els enllaços amb línies d'autobús.

I també els llocs d'interès i les sortides de l'estació, com opina l'Adolescent Barceloní. I tampoc estaria malament informar si l'estació està adaptada.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 23/07/2016 16:19

M'agrada!! :plas

La veu de dona és una màquina o una humana?



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dissabte 23/07/2016 16:26

Quin horror haver d'escoltar una megafonia trilingüe, vaig sovint amb la L9 Sud i acabes amb mal de cap de tant de sentir-la...



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dissabte 23/07/2016 16:36

Us porto un rediseny de les pantalles que hi ha distribuides a les estacions de les línies 9 Nord, 9 Sud i 10. Creieu que aportarien alguna millora a la informació que es dona actualment? Es que sincerament crec que amb unes pantalles tan gran que hi ha instalades, la informació es veu molt petita. També us informo de que continuo treballant en la millora de les pantalles dels tren amb els consells que em vau donar.

ImatgePantalla Vestíbul
ImatgePantalla Andana 11 de Setembre
ImatgePantalla Andana La Sagrera
ImatgePantalla Andana La Sagrera Servei Especial



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 23/07/2016 17:25

Sabía que ibas a poner "Meridiana" en lugar de "Sagrera" :)



Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Entrada Autor: local » Diumenge 24/07/2016 10:41

M'encanta l'esquema de colors del servei parcial/especial. Es denota clarament que és un servei fora de l'habitual i està ben indicat el perquè. Crec que l'etiqueta groga actual es queda una miqueta curta perquè hi ha gent que no se n'adona (ho he pogut comprovar a la L9sud)



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dilluns 25/07/2016 11:20

Ya que estamos, los monitores deberían mostrar mapas de la siguiente estación con información de en qué coche estás y donde están las salidas, los enlaces a otras líneas y las escaleras automáticas y ascensores, así como indicaciones para las personas de movilidad reducida, con carritos de bebé o maletas.

Vamos, lo habitual en muchos metros y trenes de cercanías en Asia. Y si además añadimos códigos a las estaciones y a cada una de las salidas como hacen allí sería fantástico.

Os dejo un video de Tokio donde se ve perfectamente lo que digo.

https://www.youtube.com/watch?v=bT5aSI-XQEg



Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dimarts 07/02/2017 17:37

M'agrada molt la teva proposta, sobretot en la part gràfica. En la part auditiva treuria la part trilingüe i "tren direcció a" (ja que si el viatge es llarg pot arribar fins i tot a fer mal de cap). :)



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Dimecres 08/02/2017 16:39

Metro102 ha escrit:M'agrada molt la teva proposta, sobretot en la part gràfica. En la part auditiva treuria la part trilingüe i "tren direcció a" (ja que si el viatge es llarg pot arribar fins i tot a fer mal de cap). :)
Estic d'acord, la destinació no s'hauria de dir a dins dels trens, ho haurien de dir només a les estacions, amb prou temps perquè es pugui dir el missatge sencer abans que arribi el tren (Ja es fa), però afegeixo una cosa més: "Para a totes les estacions". En cas que sigui un servei exprés, que es digui a quines parades s'aturarà, tant a l'interior del tren com a les estacions. Però si s'atura a totes les estacions, que no es digui, o que no es digui a l'interior dels trens.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 08/02/2017 17:00

vr ha escrit:Os dejo un video de Tokio donde se ve perfectamente lo que digo.
He al·lucinat amb l'esquema de les escales mecàniques! Impensable a aquestes terres...
SrYeri ha escrit: Però si s'atura a totes les estacions, que no es digui, o que no es digui a l'interior dels trens.
Totalment cert. A Rodalies diuen "Para a totes les estacions", o bé "Para a totes les estacions, excepte a: [...]". És molt fàcil sentir la primera part de la frase i ja no seguir prestant atenció a la megafonia (en creure't que ja has santit la informació que volies saber) i que això et provoqui un bon contratemps.

Encara més fàcil és que et passi això si en comptes de sentir la megafonia, llegeixes les pantalles de LEDs vermells que mostren els mateixos missatges que la megafonia. Com que no hi cap tot el text, aquest va corrent lentament a través del panell, i durant uns segons —i no pocs— aquests mostren només el "Para a totes les estacions" quan no ho fa.

Donat que aquesta part de l'oració és "factor comú" a tots dos missatges, és reduntant i no només no aporta informació, sinó que es presta a confusions. S'hauria de suprimir!



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 09/02/2017 1:57

A partir de Montcada, tots els trens anuncien "tren amb destinació: L'Hospitalet. Propera parada... Correspondència amb...". Per exemple, només sortir de Sant Andreu Arenal, la megafonia ja canta: "tren amb destinació: L'Hospitalet, propera parada: Barcelona, La Sagrera - Meridiana. Correspondència amb...". En menys de dos minuts canta la parada en Català i Castellà.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”