R1: Perllongament de Molins a Sant Andreu Arenal per Rubí?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

R1: Perllongament de Molins a Sant Andreu Arenal per Rubí?

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 07/05/2016 3:26

Fa temps que aquesta proposta em volta pel cap. A veure què en penseu.

Es tractaria de perllongar, en principi només els dies feiners, els serveis R1 Arenys/Mataró-Molins, des de Molins fins a Sant Andreu Arenal, absorbint els actuals serveis R7 Cerdanyola Universitat-Sant Andreu Arenal.

Crec que no serien necessaris més trens que els que hi ha ara, tot i que no sé si faria falta més personal de conducció.

Això permetria que les estacions de Sant Cugat i Rubí recuperéssin el servei de Rodalies directe a Barcelona per Montcada (fins a Sant Andreu Arenal).

També es crearia un nou servei directe a Barcelona pel Baix Llobregat, enllaçant Cerdanyola Universitat, Sant Cugat i Rubí amb estacions com El Papiol, Molins de Rei, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Cornellà, i L'Hospitalet. Aquests serveis continuarien cap a Mataró/Arenys via Sants-Plaça Catalunya-Arc de Triomf, estacions que d'aquesta manera recuperarien totes tres els serveis directes a Cerdanyola Universitat, Sant Cugat i Rubí, tot i que ara per via Molins de Rei.

Tot això no implicaria cap ajust horari de la R8, que es mantindria com fins ara.

A més, ara que les estacions de Sant Cugat i Rubí estan en obres de millora d'andanes i instal.lació d'ascensors, afegir-hi una millora de freqüències i la recuperació dels serveis directes a Barcelona (amb l'afegit d'una connexíó directa amb el Baix Llobregat) contribuiria en bona mesura a potenciar l'atractiu de Rodalies, i segurament augmentarien els passatgers d'aquestes dues estacions de manera notable.

Això ho veig com un pas intermig abans de fer noves inversions (més cares) a la zona (per exemple l'obertura de Santa Perpètua R8 o Hospital General R8), que encara no poden ser prioritàries degut a que hi ha altres inversions en curs (nou ramal a l'aeroport, desdoblament Parets-La Garriga, túnel de Castellbisbal i 3er rail El Papiol-Sant Vicenç de Calders, reforma d'andanes d'estacions diverses).

Què en penseu?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 07/05/2016 14:33

Doncs jo penso que és obvi que hauria d'existir un servei directe Vallès - Baix llobregat, i em sembla total i absolutament incomprensible que no existeixi encara avui dia, quan es disposa de la infraestructura.

També em sembla més que increïble que el túnel del Gornal no funcioni. Només cal veure la quantitat de línies de bus del corredor Cornellà - Viladecans - Gavà per adonar-se'n que una línia de tren directa Molins (o més enllà) - Castelldefels (o més enllà) tindria èxit.

Igualment podria ser interessant crear serveis Vallès Occidental - Aeroport, també a través de l'enllaç de Castellbisbal i del túnel del Gornal.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dissabte 07/05/2016 15:28

A mi em sembla molt bona idea, però cal pensar que el ramal entre la R8 i la R4 és de via única, per molt que no sembla un gran impediment. De totes maneres, cal poder tenir l'opció pels de Rubí i Sant Cugat de venir a Barcelona per Renfe (per molt que FGC sigui més de fiar).



davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 07/05/2016 15:33

De Rubi hi ha via doble a Castellbisbal i al Papiol. Inclus es pot sortir de Rubi i tornar a Rubi en sentit contrari sense pasar per cap altre estació ni invertir la marxa.
Un altres cosas son les restriccions per obres del 3 carril.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 07/05/2016 23:49

Exacte, tot l'enññaç és de via doble. I encara que no ho fos, amb les freqüències que hipotèticament tindrien aquestes línies, no hi hauria problema.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Diumenge 08/05/2016 16:20

Aleshores la R7 desapareixeria, no?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 08/05/2016 17:17

Si de mi depengués, seria la mateixa R7 la que arribaria fins a L'Hospitalet a través de la UAB i la línia de Molins, i la R8 tal com està. O bé la R7 fins a Martorell, i llavors la R8 fins a L'Hospitalet. Caldria estudiar bé què pot ser més interessant.

Pel que fa a la R1, no crec que calgués tocar-la.

Addicionalment, la línia que acabés a L'Hospitalet podria seguir fins a l'aeroport o Castelldefels a través de l'incomprensiblement desaprofitat túnel del Gornal.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 08/05/2016 18:44

Però s'hauria de tenir en compte el tema de les rotacions de material i/o maquinistes. Si s'allarguen a St Andreu quins faran el recorregut invers de Molins cap a Mataro/Arenys?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 09/05/2016 0:54

Com tota millora de servei que no es fonamenti únicament en optimitzar la seva gestió, això requeriria augmentar els recursos invertits. Caldrà més hores pagades al maquinistes, més trens i més electricitat consumida, màgia no es pot fer!

De totes maneres, prou llarga és la línia R1, i suficients incidències té, com per allargar-la encara més. Per això jo potaria per modificar únicament les R7 i R8.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 09/05/2016 1:13

Yo pienso que sería una muy buena idea, además los trenes que van a Molins no pasan por el tramo de vía única de la R1, y su frecuencia es moderada, adecuada para lo que necesitaría esa línea.

Como tantas otras cosas, creo que la solución a la larga viene con el cruce de La Torrassa, que liberaría espacio para una línea circular como dios manda, entrando (junto con la R3) por SAC, Sagrera-TAV-túnel de aragó-línea de Vilafranca-etc.
Como por ahora no cabe esa línea, prolongar algunos R1 hasta SAA me parece una idea excelente que se podría aplicar ya mismo (poniendo la calderilla necesaria, claro esta)


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 09/05/2016 2:05

adriaesc ha escrit:A mi em sembla molt bona idea, però cal pensar que el ramal entre la R8 i la R4 és de via única, per molt que no sembla un gran impediment.
El que jo proposo és mantenir les freqüències de pas entre Sant Andreu Arenal i Cerdanyola Universitat. Si de cas, potser calgués fer algun petit ajust als horaris pels cisallaments a Cerdanyola del Vallès, però res d'inassumible, la cosa quedaria quasi igual que ara, amb la diferència que els trens seguirien més enllà de Cerdanyola Universitat cap a Sant Cugat, Rubí i el Baix Llobregat (El Papiol, Molins, Sant Feliu, etc) i d'allà cap a Sants/Plaça Catalunya/Arc de Triomf, i Clot i el Maresme.
adriaesc ha escrit:De totes maneres, cal poder tenir l'opció pels de Rubí i Sant Cugat de venir a Barcelona per Renfe (per molt que FGC sigui més de fiar).
Exacte!! Quan l'antiga C7 es va escapçar per les obres del tercer rail, estava augmentant passatgers a ulls vista (i això, tot i el problema amb les andanes i les males freqüències -un tren cada 30 minuts a ciutats tant ben acostumades a altes freqüències de pas com Sant Cugat i Rubí va ser començar amb mal peu-).
Abans de que eliminéssin la C7, ja no era tant estrany com això sentir a l'andana de Sants o de Sant Andreu Arenal que algú preguntés "aquest és el de Sant Cugat?".
Tots aquests passatgers es van esfumar quan l'antiga C7 es va retallar, i es van crear l'actual R7 i la nova R8.
Bona part dels passatgers actuals no són antics usuaris de la C7, sinó nous passatgers entre Mollet, Montmeló, Granollers o més enllà, i Martorell i el Penedès, l'Anoia o el Bages.
Només s'han consolidat una mica els passatgers entre Martorell i Rubí/Sant Cugat/Cerdanyola Universitat (i una miqueta el Baix Llobregat transbordant a Castellbisbal o Martorell Central), però clar, amb les freqüències que hi ha... :nono

Per altra banda, això eliminaria els cisallaments a Molins de Rei, que a certes hores són problemàtics, ja que causen lleugers retards (el tren R4 direcció Martorell/Vilafranca/Sant Vicenç ha de parar a l'entrada de Molins per deixar passar un R1 direcció Mataró/Arenys).
Perllongar els R1 Molins fins a Sant Andreu Arenal via Rubí eliminaria els cisallaments de Molins, ja que al triangle de Castellbisbal/El Papiol no hi ha cisallaments, tot són salts de moltó, i per altra banda, tampoc es crearien nous cisallaments a Cerdanyola del Vallès, només es mantindrien els que hi ha ara.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 09/05/2016 2:30

Javi M ha escrit:Si de mi depengués, seria la mateixa R7 la que arribaria fins a L'Hospitalet a través de la UAB i la línia de Molins, i la R8 tal com està. O bé la R7 fins a Martorell, i llavors la R8 fins a L'Hospitalet. Caldria estudiar bé què pot ser més interessant.

Pel que fa a la R1, no crec que calgués tocar-la.
Això que dius no és gens senzill, perquè no hi ha espai a l'estació de L'Hospitalet per fer rebotar els trens.

I coi, ja que hi ets, no fer arribar els trens fins a Sants per una sola estació em sembla un pecat.

I com que entre L'Hospitalet i Arc de Triomf els túnels estan prou carregats d'horaris, entenc que els R1 Molins-Mataró/Arenys són els candidats ideals per encarregar-se de fer els serveis a Rubí/Sant Cugat/Cerdanyola Universitat/Sant Andreu Arenal.

Perquè:

a) si es tractés de serveis R1 Calella/Blanes/Maçanet (ni parlar-ne dels RG1) es dependria d'un tram de via única (Arenys-Maçanet).

b) si es tractés de serveis R3, tres quarts del mateix, amb l'afegit que el tram de via única és molt més llarg (i per tant, el risc de retard en cas d'incidència molt més alt).
I que a més, els R3 ja passen pel Vallès.

c) si es tractés de serveis R4 Terrassa/Manresa, seria un circuit que tant Rodalies com FGC ja fan, quedaria una mica redundant.

d) no hi ha servei directe Vallès-Maresme, que per casos com Sant Cugat-Mataró seria inefectiu, però per casos com Rubí-Badalona o Rubí-Montgat, tot i haver-hi FGC... seria un caramelet interessant. ;)

e) tots els casos anteriors excepte (potser) el cas a) no eliminarien cap cisallament a Molins de Rei.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 25/09/2018 2:19

Hola? :hola

Crec que la proposta segueix tenint vigència.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 25/09/2018 22:00

437.001 ha escrit:Fa temps que aquesta proposta em volta pel cap. A veure què en penseu.

Es tractaria de perllongar, en principi només els dies feiners, els serveis R1 Arenys/Mataró-Molins, des de Molins fins a Sant Andreu Arenal, absorbint els actuals serveis R7 Cerdanyola Universitat-Sant Andreu Arenal.

Crec que no serien necessaris més trens que els que hi ha ara, tot i que no sé si faria falta més personal de conducció.

Això permetria que les estacions de Sant Cugat i Rubí recuperéssin el servei de Rodalies directe a Barcelona per Montcada (fins a Sant Andreu Arenal).

També es crearia un nou servei directe a Barcelona pel Baix Llobregat, enllaçant Cerdanyola Universitat, Sant Cugat i Rubí amb estacions com El Papiol, Molins de Rei, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Cornellà, i L'Hospitalet. Aquests serveis continuarien cap a Mataró/Arenys via Sants-Plaça Catalunya-Arc de Triomf, estacions que d'aquesta manera recuperarien totes tres els serveis directes a Cerdanyola Universitat, Sant Cugat i Rubí, tot i que ara per via Molins de Rei.

Tot això no implicaria cap ajust horari de la R8, que es mantindria com fins ara.

A més, ara que les estacions de Sant Cugat i Rubí estan en obres de millora d'andanes i instal.lació d'ascensors, afegir-hi una millora de freqüències i la recuperació dels serveis directes a Barcelona (amb l'afegit d'una connexíó directa amb el Baix Llobregat) contribuiria en bona mesura a potenciar l'atractiu de Rodalies, i segurament augmentarien els passatgers d'aquestes dues estacions de manera notable.

Això ho veig com un pas intermig abans de fer noves inversions (més cares) a la zona (per exemple l'obertura de Santa Perpètua R8 o Hospital General R8), que encara no poden ser prioritàries degut a que hi ha altres inversions en curs (nou ramal a l'aeroport, desdoblament Parets-La Garriga, túnel de Castellbisbal i 3er rail El Papiol-Sant Vicenç de Calders, reforma d'andanes d'estacions diverses).

Què en penseu?
Si es pogués... El que faria és pensar en recuperar la R7 circular i fer que tant serveis en dies feiners com dissabtes el fer R1 fins a Martorell.

Però mai he pensat de que fer una R1 combinant els serveis de la R7 actual... Però penso que caldria també quadrar els horaris de la idea teva de la R1, o la R7 proposada circular amb la R8


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 25/09/2018 22:31

Em sembla bé enviar alguns R1 al Vallès, però no deixa de ser una solució provisional prèvia a millorar la capacitat dels túnels a Bcn, i per conseqüent, el 3r túnel.

I que me'n diríeu d'un parell de trens cada hora de Cerdanyola o Martorell a l'Aeroport pel túnel del Gornal? Lògicament si l'aeroport els pot admetre amb la via única, si no, hauran d'esperar.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimarts 25/09/2018 22:34

bigcoaster ha escrit:Em sembla bé enviar alguns R1 al Vallès, però no deixa de ser una solució provisional prèvia a millorar la capacitat dels túnels a Bcn, i per conseqüent, el 3r túnel.

I que me'n diríeu d'un parell de trens cada hora de Cerdanyola o Martorell a l'Aeroport pel túnel del Gornal? Lògicament si l'aeroport els pot admetre amb la via única, si no, hauran d'esperar.
Des que a l'aeroport li van treure la segona via dubto molt que sigui possible, malgrat ser una bona idea.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 26/09/2018 0:42

bigcoaster ha escrit:Em sembla bé enviar alguns R1 al Vallès, però no deixa de ser una solució provisional prèvia a millorar la capacitat dels túnels a Bcn, i per conseqüent, el 3r túnel.
Crec que cal ser realistes amb el 3er túnel. :nose Seria genial, el 3er túnel, peeeerò...

... però és que encara no han acabat el nou ramal de l'Aeroport, ni han acabat les obres de Sagrera, ni les de Sant Andreu Comtal, ni les de la reconfiguració de Sants, ni el desdoblament de Parets-La Garriga, ni els salts de moltó de Montcada-Bifurcació i Bifurcació Aigües.
Ni tampoc han acabat la nova estació de Santa Perpètua-R8, ni s'ha començat a parlar de debò de fer la nova estació d'Hospital General.
I ni tan sols parlen de desdoblar Montcada-Parets a la R3, ni de desdoblar Calella-Pineda i Malgrat-Blanes a la R1, ni de posar una segona via a Tordera per creuar-hi trens, ni de fer un salt de moltó a Bifurcació Aragó.

Mentrestant, perllongar la R1 des de Molins fins a Sant Andreu Arenal, es podria fer demà, i el cost en personal i material seria quasi zero.
Per una millora molt i molt significativa del servei per a Sant Cugat, Rubí, i Cerdanyola (i la UAB).

Potser que comencéssim per la A, no?
bigcoaster ha escrit:I que me'n diríeu d'un parell de trens cada hora de Cerdanyola o Martorell a l'Aeroport pel túnel del Gornal? Lògicament si l'aeroport els pot admetre amb la via única, si no, hauran d'esperar.
Impossibilíssim. El ramal del Gornal està en pèssim estat, i em sembla que ja no hi ha continuitat de catenària.



Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Divendres 08/03/2019 21:11

Ep!
Si ara arreglen el túnel de Gornal i al Prat hi haurà dues vies, potser no seria mala idea el tren des de Cerdanyola o Martorell a l'aeroport...



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 08/03/2019 22:38

jmroig ha escrit:Ep!
Si ara arreglen el túnel de Gornal i al Prat hi haurà dues vies, potser no seria mala idea el tren des de Cerdanyola o Martorell a l'aeroport...
Y ahora prolóngalo a Girona como Regional, y verás lo que pasa.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

jgomezs
N5
N5
Entrades: 147

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 29/06/2023 13:43

Rescatant aquest fil de les tenebres... Mirant una idea que tenia per un altre costat, havia arribat a la mateixa conclusió que fèieu aquí.
El cas és que m'ha donat per cercar, i m'he trobat un document de la Generalitat avaluant la idea:
http://www.gencat.cat/territori/informa ... emoria.pdf (pàgina 235)
I fa uns mesos estava a l'agenda d'un conseller de territori, tot i que com ja no ho és...
https://govern.cat/gov/transformacio-ve ... -fer-ho-ja
"Així, pel que fa a Rodalies, ha apostat per actuacions com el perllongament de l’R1 fins a la UAB; millores en els serveis de la rodalia a Lleida i en la freqüència de l’R8;, o la construcció d’intercanviadors entre les diferents línies i xarxes."
I a la web de la UAB dien que es farà quan acabin el soterrament de Sant Feliu?
https://www.uab.cat/web/sala-de-premsa/ ... 5875410358
"Pere Macias va explicar algunes millores a RENFE referents al Vallès Occidental. Sobre la connexió d’alguns municipis amb la UAB, va afirmar que la R8 ben aviat doblarà la freqüència de pas i serà d’uns 30 minuts. A més, la R1, que connecta la UAB amb moltes de les poblacions del Baix Llobregat sud, arribarà a Cerdanyola Universitat quan acabin les obres pel soterrament de la via fèrria de Sant Feliu de Llobregat, cap al 2026."

Estava una mica fora del radar, però sembla que hi ha possibilitats de que això es faci?



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”