FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

EntradaAutor: 122-042-132 » Dimarts 18/04/2017 14:52

ortegote ha escrit:
Abans d'allargar andanes (cosa que també m'agradaria) es podria mirar si una solució es posar Trens de 2 Pisos = numero de cotxes pero doble en Capacitat.
Salutacions.


El tema de trens de 2 pisos es va estudiar dins dels anys 70, però hi havia problemes de gàlib en els túnels que van desaconsellar aquesta alternativa. Fins i tot se'n va fer un projecte (veure plànol en el llibre d'En Salmeron). Salut!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 939
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Liverpool UK, Washington DC)

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

EntradaAutor: Carlos González » Dimarts 18/04/2017 15:01

122-042-132 ha escrit:El tema de trens de 2 pisos es va estudiar dins dels anys 70, però hi havia problemes de gàlib en els túnels que van desaconsellar aquesta alternativa. Fins i tot se'n va fer un projecte (veure plànol en el llibre d'En Salmeron). Salut!


Llavors, quina solució creus que és la millor? Salutacions :hola
"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 902
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

EntradaAutor: bigcoaster » Dimarts 18/04/2017 19:26

Carlos González ha escrit:
122-042-132 ha escrit:El tema de trens de 2 pisos es va estudiar dins dels anys 70, però hi havia problemes de gàlib en els túnels que van desaconsellar aquesta alternativa. Fins i tot se'n va fer un projecte (veure plànol en el llibre d'En Salmeron). Salut!


Llavors, quina solució creus que és la millor? Salutacions :hola


Barata: posar trens de 5 cotxes i que un sempre quedi al túnel.
Cara 1: fer nou túnel de Sarrià a Pl. Cat per on vulgueu, mentre tingui menys parades i una cua de maniobres al final.
Cara 2: allargar totes les andanes fins als 6, o inclús 8 cotxes, ja que ens estalviaríem nous cotxes i podriem comprar trens de la remesa actual i posar-los en doble composició.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 810
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

EntradaAutor: 122-042-132 » Divendres 21/04/2017 11:21

Carlos González ha escrit:
122-042-132 ha escrit:El tema de trens de 2 pisos es va estudiar dins dels anys 70, però hi havia problemes de gàlib en els túnels que van desaconsellar aquesta alternativa. Fins i tot se'n va fer un projecte (veure plànol en el llibre d'En Salmeron). Salut!


Llavors, quina solució creus que és la millor? Salutacions :hola


Salutacions Carlos González

La línia del Vallès doblarà la seva capacitat sobre el 2019, un cop instal·lat el nou sistema de control d'operacions automàtic (CBTC), i integradres les 15 noves UTE's, el que permetrà un tren cada 6 min a Terrassa (S1) i un cada 6 min a Sabadell (S2), a part dels serveis parcials S5 i S55. A part dels serveis urbans, L6, L7 i L12.

Aquesta és la opció triada actualment per FGC, més econòmica i més ràpida que la ampliació d'andanes, tema molt complicat, costós i molt llarg en el temps a les estacions soterrades. Tanmateix FGC va encarregar als anys 80 i 90 dos estudis diferents per implementar trens de sis i vuit cotxes. I potser en circumstàncies més propicies econòmicament parlant, es pugui reprendre la possible ampliació d'estacions.
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 939
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Liverpool UK, Washington DC)

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

EntradaAutor: Carlos González » Divendres 21/04/2017 11:49

122-042-132 ha escrit:Salutacions Carlos González

La línia del Vallès doblarà la seva capacitat sobre el 2019, un cop instal·lat el nou sistema de control d'operacions automàtic (CBTC), i integradres les 15 noves UTE's, el que permetrà un tren cada 6 min a Terrassa (S1) i un cada 6 min a Sabadell (S2), a part dels serveis parcials S5 i S55. A part dels serveis urbans, L6, L7 i L12.

Aquesta és la opció triada actualment per FGC, més econòmica i més ràpida que la ampliació d'andanes, tema molt complicat, costós i molt llarg en el temps a les estacions soterrades. Tanmateix FGC va encarregar als anys 80 i 90 dos estudis diferents per implementar trens de sis i vuit cotxes. I potser en circumstàncies més propicies econòmicament parlant, es pugui reprendre la possible ampliació d'estacions.


Tant de bó que es pogués fer, si no fos per les obres de Sarrià, encara la L6 podia existir com tal :(
També crec que per la Via Augusta s'hauria d'eliminar estacions... enlloc de tres que hi hagi una.
"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 902
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

EntradaAutor: ortegote » Divendres 21/04/2017 19:15

122-042-132 ha escrit:
La línia del Vallès doblarà la seva capacitat sobre el 2019, un cop instal·lat el nou sistema de control d'operacions automàtic (CBTC), i integradres les 15 noves UTE's, el que permetrà un tren cada 6 min a Terrassa (S1) i un cada 6 min a Sabadell (S2), a part dels serveis parcials S5 i S55. A part dels serveis urbans, L6, L7 i L12.


El problema que li veig a aquesta solució es que es igual posar mes frequencies, per que la gent te un horari de feina i per tant avegades 6min amunt o avall poden fer que la gent agafi el que millor els hi vagi que generalment sera el mateix per tothom i els trens continuaran plens a les mateixes hores del dia.
Pero ja es veura i llavors potser no hi hagi mes remeis que posar mes cotxes als trens.
Salutacions.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 724
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

EntradaAutor: bigcoaster » Divendres 21/04/2017 19:26

122-042-132 ha escrit:La línia del Vallès doblarà la seva capacitat sobre el 2019, un cop instal·lat el nou sistema de control d'operacions automàtic (CBTC), i integradres les 15 noves UTE's, el que permetrà un tren cada 6 min a Terrassa (S1) i un cada 6 min a Sabadell (S2), a part dels serveis parcials S5 i S55. A part dels serveis urbans, L6, L7 i L12.

Aquesta és la opció triada actualment per FGC, més econòmica i més ràpida que la ampliació d'andanes, tema molt complicat, costós i molt llarg en el temps a les estacions soterrades. Tanmateix FGC va encarregar als anys 80 i 90 dos estudis diferents per implementar trens de sis i vuit cotxes. I potser en circumstàncies més propicies econòmicament parlant, es pugui reprendre la possible ampliació d'estacions.


Això soluciona el problema de capacitat de Sarrià en amunt, sí, però és que problema gros està de Sarrià cap avall. Jo diria que no tenen gaire a veure, simplement es compren trens perquè allargaran serveis que ara arribaven fins Sarrià (anomenants L6) fins Sabadell i Terrassa (anomenats S1 i S2), i per això és necessita més material, però a la pràctica, en el tram Sarrià, Catalunya hi haurà exactament la mateixa capacitat que ara, bàsicament perquè la infraestructura és exactament la mateixa, només amb la petita excepció del canvi de disposició de vies de Sarrià, però que no afectarà a la capacitat dels S1 i S2, sinó que elimina els cisallaments per a la L12 actual. I ja. Mateix túnel de Sarrià a Pl. Cat., mateixes estacions, mateix final i mateixa operativa per rebotar els trens.

Res de nou, mateixa capacitat en aquest tram. Però, està bé que augmentin capacitat al Vallès, però clar, ara hi haurà el problema que de Sarrià a Provença no es podrà a cap tren en hores punta, perquè aniran plens de gent del Vallès ja que tots els trens arribaran allí.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 810
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

EntradaAutor: victorcasta » Dissabte 22/04/2017 9:37

bigcoaster ha escrit:Això soluciona el problema de capacitat de Sarrià en amunt, sí, però és que problema gros està de Sarrià cap avall. Jo diria que no tenen gaire a veure, simplement es compren trens perquè allargaran serveis que ara arribaven fins Sarrià (anomenants L6) fins Sabadell i Terrassa (anomenats S1 i S2), i per això és necessita més material, però a la pràctica, en el tram Sarrià, Catalunya hi haurà exactament la mateixa capacitat que ara, bàsicament perquè la infraestructura és exactament la mateixa, només amb la petita excepció del canvi de disposició de vies de Sarrià, però que no afectarà a la capacitat dels S1 i S2, sinó que elimina els cisallaments per a la L12 actual. I ja. Mateix túnel de Sarrià a Pl. Cat., mateixes estacions, mateix final i mateixa operativa per rebotar els trens.

Res de nou, mateixa capacitat en aquest tram. Però, està bé que augmentin capacitat al Vallès, però clar, ara hi haurà el problema que de Sarrià a Provença no es podrà a cap tren en hores punta, perquè aniran plens de gent del Vallès ja que tots els trens arribaran allí.


No. Un sistema CBTC no permet la mateixa capacitat que un sistema ATP per codis de velocitat. En permet molta més. Repeteixo: freqüència de 90 segons i aproximació al tren precedent de fins a 20 metres. A més trens, menys aglomeracions a les estacions. L'únic punt feble és Pl. Catalunya, on tot i que encara es pot apurar i reduir al mínim el temps d'espera dels trens, a la llarga es veurà imprescindible construir una cua de maniobres.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4518
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

EntradaAutor: bigcoaster » Dissabte 22/04/2017 11:36

Acabo de veure que hi ha dos fils molt semblants:

Aquest en el que estem: http://transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=14190
I el d'"Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC" : http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=10606

I si els ajuntéssim? Parlen del mateix.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 810
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

EntradaAutor: Miquel » Dissabte 22/04/2017 13:39

victorcasta ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Això soluciona el problema de capacitat de Sarrià en amunt, sí, però és que problema gros està de Sarrià cap avall. Jo diria que no tenen gaire a veure, simplement es compren trens perquè allargaran serveis que ara arribaven fins Sarrià (anomenants L6) fins Sabadell i Terrassa (anomenats S1 i S2), i per això és necessita més material, però a la pràctica, en el tram Sarrià, Catalunya hi haurà exactament la mateixa capacitat que ara, bàsicament perquè la infraestructura és exactament la mateixa, només amb la petita excepció del canvi de disposició de vies de Sarrià, però que no afectarà a la capacitat dels S1 i S2, sinó que elimina els cisallaments per a la L12 actual. I ja. Mateix túnel de Sarrià a Pl. Cat., mateixes estacions, mateix final i mateixa operativa per rebotar els trens.

Res de nou, mateixa capacitat en aquest tram. Però, està bé que augmentin capacitat al Vallès, però clar, ara hi haurà el problema que de Sarrià a Provença no es podrà a cap tren en hores punta, perquè aniran plens de gent del Vallès ja que tots els trens arribaran allí.


No. Un sistema CBTC no permet la mateixa capacitat que un sistema ATP per codis de velocitat. En permet molta més. Repeteixo: freqüència de 90 segons i aproximació al tren precedent de fins a 20 metres. A més trens, menys aglomeracions a les estacions. L'únic punt feble és Pl. Catalunya, on tot i que encara es pot apurar i reduir al mínim el temps d'espera dels trens, a la llarga es veurà imprescindible construir una cua de maniobres.

I imagino que menys velocitat comercial. No? :nose
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3485
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

EntradaAutor: albert28 » Dissabte 22/04/2017 17:34

Miquel ha escrit:
victorcasta ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Això soluciona el problema de capacitat de Sarrià en amunt, sí, però és que problema gros està de Sarrià cap avall. Jo diria que no tenen gaire a veure, simplement es compren trens perquè allargaran serveis que ara arribaven fins Sarrià (anomenants L6) fins Sabadell i Terrassa (anomenats S1 i S2), i per això és necessita més material, però a la pràctica, en el tram Sarrià, Catalunya hi haurà exactament la mateixa capacitat que ara, bàsicament perquè la infraestructura és exactament la mateixa, només amb la petita excepció del canvi de disposició de vies de Sarrià, però que no afectarà a la capacitat dels S1 i S2, sinó que elimina els cisallaments per a la L12 actual. I ja. Mateix túnel de Sarrià a Pl. Cat., mateixes estacions, mateix final i mateixa operativa per rebotar els trens.

Res de nou, mateixa capacitat en aquest tram. Però, està bé que augmentin capacitat al Vallès, però clar, ara hi haurà el problema que de Sarrià a Provença no es podrà a cap tren en hores punta, perquè aniran plens de gent del Vallès ja que tots els trens arribaran allí.


No. Un sistema CBTC no permet la mateixa capacitat que un sistema ATP per codis de velocitat. En permet molta més. Repeteixo: freqüència de 90 segons i aproximació al tren precedent de fins a 20 metres. A més trens, menys aglomeracions a les estacions. L'únic punt feble és Pl. Catalunya, on tot i que encara es pot apurar i reduir al mínim el temps d'espera dels trens, a la llarga es veurà imprescindible construir una cua de maniobres.

I imagino que menys velocitat comercial. No? :nose

Actualment en hora punta molta velocitat comercial no crec que hi hagi, amb tants trens, tots van aturant-se cada 1/2 semàfors...
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
 
Entrades: 1289
Membre des de: Dimecres 10/11/2010 20:29

Anterior

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

cron