FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Entrada Autor: Oriolix » Dimarts 27/06/2017 23:55

També pot ser que quan s'inauguri el tram central de la L9 , baixi la demanda de servei entre Sarrià i Catalunya.

Una altra opció seria independitzar la línia de Tibidabo de la del Vallès
- Fent que els serveis del Tibidabo acabain a Sant Gervasi
- Prolongant la línia de Tibidabo cap a Francesc Macià i Plaça Espanya, esdevenint així la prolongació de la línia del Baix Llobregat (en comptes del projecte actual que acaba a Gràcia)

A futur aleshores la línia del Tibidabo es podria ampliar cap al nord per sota del Tibidabo en direcció a Cerdanyola...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1630
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 28/06/2017 15:00

metring ha escrit:Seria fonamental fer a Provença el que es va fer a Espanya: un segon vestíbul amb dues vies més.
De fet, Provença ja disposa d'un segon vestíbul, l'històric del carrer Provença (1929), ampliat quan l'allargament d'andanes (finals dels 80); i el de Rosselló, quan la construcció de la línia 5 (1969), posteriorment ampliat, no fa pas gaire (2010), quan l'ampliació del passadís de connexió amb metro. I actualment s'està procedint a una important ampliació del vestíbul de Rosselló, per ampliació d'una part de l'andana direcció Sarrià.

El tema de quatre vies, és una obra immensa i no prevista actualment. Amb la introducció a l'any 2019 del sistema CBTC i de les 15 noves UTEs permetrà ampliar la capacitat amb freqüències de 90 segons i aproximació al tren precedent de fins a 20 metres.

A més trens, menys aglomeracions a les estacions. L'únic punt feble és Pl. Catalunya, on tot i que encara es pot apurar i reduir al mínim el temps d'espera dels trens, a la llarga es veurà imprescindible construir una cua de maniobres. "victorcasta", dixit. I jo ho subscric plenament. Salut!



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 29/06/2017 12:08

122-042-132 ha escrit: A més trens, menys aglomeracions a les estacions. L'únic punt feble és Pl. Catalunya, on tot i que encara es pot apurar i reduir al mínim el temps d'espera dels trens, a la llarga es veurà imprescindible construir una cua de maniobres. "victorcasta", dixit. I jo ho subscric plenament. Salut!
Doncs mira, jo diria que el problema d'FGC Vallès és Provença, una estació amb dues vies per la que passen i paren tots els trens de la línia, mentres que gràcia en té 4, i Catalunya, 5. Fent-ho bé, la inversió de marxa a Catalunya es podria fer que tardés el mateix que una parada normal, tenint el conductor preparat al final de l'andana i tan bon punt pari el tren, cap dins, ara si no m'equivoco sol ser el mateix conductor qui es recorre l'andana caminant per canviar de cabina.

Provença és el tap real, Catalunya té moltes vies, es poden rebotar molts trens per hora, però Provença, i sent una de les parades que més passatgers mouen, pel que el tren està parat més estona, limita, i molt.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/06/2017 12:34

Totalment d'acord, no hi ha color, dues vies són clarament insuficients.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 29/06/2017 15:16

I si el suposat segon vestíbul de Provença pasarien allà només les línies metropolitanes (les línies L6 i L7) per a que no afectin les freqüències de trens de BCN-Sabadell/Terrassa??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 29/06/2017 15:37

bigcoaster ha escrit:
122-042-132 ha escrit: A més trens, menys aglomeracions a les estacions. L'únic punt feble és Pl. Catalunya, on tot i que encara es pot apurar i reduir al mínim el temps d'espera dels trens, a la llarga es veurà imprescindible construir una cua de maniobres. "victorcasta", dixit. I jo ho subscric plenament. Salut!
Doncs mira, jo diria que el problema d'FGC Vallès és Provença, una estació amb dues vies per la que passen i paren tots els trens de la línia, mentres que gràcia en té 4, i Catalunya, 5. Fent-ho bé, la inversió de marxa a Catalunya es podria fer que tardés el mateix que una parada normal, tenint el conductor preparat al final de l'andana i tan bon punt pari el tren, cap dins, ara si no m'equivoco sol ser el mateix conductor qui es recorre l'andana caminant per canviar de cabina.

Provença és el tap real, Catalunya té moltes vies, es poden rebotar molts trens per hora, però Provença, i sent una de les parades que més passatgers mouen, pel que el tren està parat més estona, limita, i molt.
Fer parada més curta a Provença, implica que s'envien cap a Catalunya més trens. Per tant, més cisallaments, més esperes al senyal d'entrada de Catalunya, i de retruc, als cantons anteriors. Estalviar-te 10 segons probablement farà que els recuperis més endavant.

Penso que és més important fer la cua de maniobres i eliminar tot cisallament per a anar rebent i traient trens sense pausa i sense cisallar la línia general. De totes maneres, les parades a Gràcia i Provença no són pas gaire llargues.

Sobre la inversió de marxa a Catalunya, es pot fer molt més curta, però la realitat es que sobre horari, els trens tenen un temps d'espera a l'estació. Potser s'hauria de plantejar amb els L7, que són els únics que d'avagades, tant bon punt entren han de marxar.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 29/06/2017 19:29

Provença no és cap problema i no cal posar un túnel paral·lel, que per altra banda, seria molt dificultós tècnicament: l'estació ocupa en amplada exactament l'espai entre façanes del carrer Balmes i l'ampliació de l'andana 1 es farà foradant sota els ciments dels edificis (la dificultat tècnica ha fet que només es faci a mitja andana).

Gràcia té 4 vies però a la pràctica és com si en tingués 2. No es poden fer entrades simultànies a les vies 2 i 4 per seguretat i mentre hi ha un tren estacionat a vies 1 i 3 no en pot entrar un altre ascendent.

Els dos problemes actuals de capacitat que té la línia són:

1. un sistema d'ATP per codis de velocitat que és molt ineficient en altes freqüències, ja que desconeix la distància amb el tren precedent, i només treballa amb codis 60-30-0.

2. l'entrada a Plaça Catalunya. Mentre entra un tren a vies 3-4-5 no en pot sortir cap, i la distància que aquest recorre entre la senyal d'entrada i l'andana són uns 200 metres, el temps del qual està bloquejant les operacions a l'estació. La mateixa distància fins a la senyal d'entrada també capa les possibilitats d'escurçar circuits.

Amb el sistema d'ATP actual i l'estació actual es podrien fer algunes modificacions, com per exemple afegir una agulla per anar directament a via 3 i permetre compatibilitat amb sortides de vies 4 i 5. També es podria reduir la operació a les vies 1 i 2, que disposen d'una bretelle, i fer com al metro en algunes estacions on es combinen les sortides, i mentre un tren arriba, el maquinista ja està esperant a l'altre cantó per sortir.

Però fins que no es disposi d'un sistema de cantonament mòbil o virtual tipus CBTC com el de la L9 i no es faci la cua de maniobres per deixar de cisallar l'entrada de l'estació, no es podrà alleugerir la saturació i la fragilitat que té el sistema actualment.

També recordar que hi ha qui parla del problema de les aglomeracions a les estacions però no cal oblidar que amb més trens circulant, menys gent a les estacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/06/2017 19:33

Que Provença no és cap problema? Ho sento, però no em convenç. Les tuneladores no poden fer un altre nivell sota els ciments dels edificis? Tanta tecnologia i una estació saturada? Cal que sempre estem jugant amb segons de temps per a encabir trens i més trens? Calen més marges. I què dir de quan s'avaria un tren, o passa qualsevol incidència, la de línies aturades que queden? Si és com plaça Catalunya Renfe!



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 30/06/2017 11:37

metring ha escrit:Que Provença no és cap problema? Ho sento, però no em convenç. Les tuneladores no poden fer un altre nivell sota els ciments dels edificis? Tanta tecnologia i una estació saturada? Cal que sempre estem jugant amb segons de temps per a encabir trens i més trens? Calen més marges. I què dir de quan s'avaria un tren, o passa qualsevol incidència, la de línies aturades que queden? Si és com plaça Catalunya Renfe!
Tècnicament és possible, però dificilíssim. Primer de tot, tunelar sota un altre túnel, ja té la seva emoció, i segon, el problema no és el túnel solament, sinó els vestíbuls i l'accés des del carrer. I tot això, donant per sentat que les andanes es farien dins el propi túnel ja, enlloc de com es fa normalment que es fer una caixa o una caverna primer i que la tuneladora la travessi ja buida. O sigui, o bé tenim el problema d'haver de construir un tros de túnel en mina just sota d'un túnel existent, o bé tenim el sobrecost d'haver de fotre una tuneladora amb un radi encara més gran que la de la L9, que seria rècord mundial si no m'equivoco.

Jo, sincerament, abans que embarcar-nos en aquesta aventura, em decantaria per un nou túnel des de Sarrià fins Plaça Catalunya amb menys parades que l'actual per als suburbans, i deixar l'existent per L6 i L7 com a línies de metro decents. L'únic punt conflictiu d'aquest túnel seria Sarrià, ja que no crec que es pugui començar el nou túnel a la cota de l'estació actual al ser Sarrià no gaire profunda i tenir edificis molt a prop. Crec que s'hauria de començar el túnel abans de Sarrià i Construir dues noves vies amb andana a una cota inferior ocupant la meitat de l'estació actual, de manera que tindríem una andana amb dues vies per a la L6 a la cota -2 (si el vestíbul fos -1) i una andana amb dues vies més per S1/S2 a la cota -3 o -4. Ara bé, si a Sarrià tenim una mica de problema, a Catalunya tot el contrari, es podrien usar la nau de les vies 1 i 2 per a fer-hi dues andanes laterals i continuar amb la tuneladora per fer la famosa cua de maniobres. Una cosa així:
proposta 2on túnel FGC vallès.jpg
proposta 2on túnel FGC vallès.jpg (108.54 KiB) Visualitzat 13687 cops

Que m'en dieu?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 30/06/2017 15:57

Contant amb el tram unit i la L9 acabada jo apostaria per uns subrubans del vallès FGC transbordant amb els corredors horitzontals: sarrià L6 L9, numància Tram, Sants L3 L5 renfe, Espanya L1 L3 Fgc L-A, (Montjuïc L2).


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 30/06/2017 23:29

Faríeu la L6 fins a Les Planes?? No només faria parar aquests llocs a tot el traçat de Les Planes-Pl. Catalunya, sinó que la idea és que la S1 i S2 no parin allà més.....

Així els S1 i S2 podrien parar només per les parades importants de BCN dels FGC Vallès com....
Barcelona-Plaça Catalunya
Provença
Gràcia
Sarrià
Les Planes

(mai he entés per què para Muntaner els S1 i S2, crec que no cal que parin allà)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 01/07/2017 2:33

Carlos González ha escrit:Faríeu la L6 fins a Les Planes?? No només faria parar aquests llocs a tot el traçat de Les Planes-Pl. Catalunya, sinó que la idea és que la S1 i S2 no parin allà més.....

Així els S1 i S2 podrien parar només per les parades importants de BCN dels FGC Vallès com....
Barcelona-Plaça Catalunya
Provença
Gràcia
Sarrià
Les Planes

(mai he entés per què para Muntaner els S1 i S2, crec que no cal que parin allà)
Ya tienes los S1 y S2 que paran en Les Planes... Creo que si los servicios L6 se prolongan a Les Planes podría congestionarse más la línea al tener un tramo más largo con más trenes.

Yo también lo pensaba antes, por qué no prolongar los L6 a Les Planes? Pero no tiene sentido, repito, se podría colapsar más la línea y ya tienes los S1 y S2.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 01/07/2017 12:03

La L6 fins a Sarrià està bé, perquè té una via exclusiva per invertir la marxa. Allargar-la fins a les Planes provocaria més cisallaments o bé ocupar alguna de les vies generals.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 02/07/2017 20:03

Parlant de cisellaments, amb els nous trens es fara un tap important a Sant Cugat. S hauria de fer un salt de moltó.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Diumenge 02/07/2017 21:12

robertotlh ha escrit:Parlant de cisellaments, amb els nous trens es fara un tap important a Sant Cugat. S hauria de fer un salt de moltó.
L'estació de Sant Cugat està al casc urbà de St. Cugat. Seria molt costós fer el salt de moltó. Personalment, crec que a dia d'avui amb una bona coordinació horària hi ha prou, però sense oblidar el projecte i anant estalviant per quan sigui necessari.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1630
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 14/11/2017 15:42

Realment el servei de les hores punta del mati s'aguanta per un fil, per sort, cal comentar que el servei i la fiabilitat son molt bones i FGC (personal i material) està a l'alçada de les circumstàncies, però dia a dia augmenta la càrrega de passatgers i no augmenta el material mòbil disponible, les 22 UTE 112, i les 24 UTE 113/114).

No és pot esperar més i desitgem que dins d'aquest mes de novembre s'adjudiqui definitivament el contracte per la construcció de les noves 15 UTE 115, i sobretot l'augment de capacitat de la xarxa amb la implantació del nou sistema de control de tràfic CBTC (sistema de cantonament mòbil o virtual) que permetrà altíssimes freqüències.

Actualment ja hi ha freqüències de 3 minuts i inclús de cada 2 minuts, però amb la implantació del sistema CBTC es podrà arribar a freqüències de 90 segons, amb la màxima fiabilitat i seguretat. Ja ara, a les hores punta del mati entre un servei S1 i S2 (6 minuts), s' intercalen dos serveis S5 i S7, a part dels serveis urbans. El que provoca de vegades marxes lentes i fins alguna aturada no programada per aproximació al tren precedent.

Amb la introducció a l'any 2019 del sistema CBTC i progressivament (2019-2021) de les 15 noves UTEs, permetrà ampliar la capacitat amb freqüències de 90 segons i aproximació al tren precedent de fins a 20 metros. salut!

Salut!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 15/11/2017 10:15

victorcasta ha escrit:Gràcia té 4 vies però a la pràctica és com si en tingués 2. No es poden fer entrades simultànies a les vies 2 i 4 per seguretat i mentre hi ha un tren estacionat a vies 1 i 3 no en pot entrar un altre ascendent.
Això no ho he entès mai, cada cop que vinc de dalt amb la L7 al arribar a l'entrada de Gràcia es queda aturat fins que marxa el de la via 2, quin problema de seguretat causa que entri un tren per cada via?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 15/11/2017 10:37

No hi ha distància suficient de seguretat perquè si els dos trens llisquen més enllà de la senyal, puguin arribar a frenar semse col.lisionar lateralment.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 15/11/2017 19:27

victorcasta ha escrit:No hi ha distància suficient de seguretat perquè si els dos trens llisquen més enllà de la senyal, puguin arribar a frenar semse col.lisionar lateralment.
I a les vies 1 i 3 quin es el problema?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 15/11/2017 19:57

Miquel ha escrit:
victorcasta ha escrit:No hi ha distància suficient de seguretat perquè si els dos trens llisquen més enllà de la senyal, puguin arribar a frenar semse col.lisionar lateralment.
I a les vies 1 i 3 quin es el problema?
A les vies descendents (cap Pl. Catalunya) diria ho fan per a que no s'ompli de gent la estreta andana quan hi hagi un L7 i L6/S1/S2/S5/S6 o S7 alhora.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”