FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4113
Ubicació: Barcelona

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 15/11/2017 20:26

albert28 ha escrit:
Miquel ha escrit:
victorcasta ha escrit:No hi ha distància suficient de seguretat perquè si els dos trens llisquen més enllà de la senyal, puguin arribar a frenar semse col.lisionar lateralment.
I a les vies 1 i 3 quin es el problema?
A les vies descendents (cap Pl. Catalunya) diria ho fan per a que no s'ompli de gent la estreta andana quan hi hagi un L7 i L6/S1/S2/S5/S6 o S7 alhora.
Perdó, em referia a les ascendents :oops:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1785

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 15/11/2017 21:23

Miquel ha escrit: Perdó, em referia a les ascendents :oops:
Doncs les ascendents poden estar perfectament a la 1 i 3 però mai passa, quan arriba un L7, obre portes i marxa, encara no ha arribat el tren precedent.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 15/11/2017 21:53

Jo també he vist moltes vegades trens L7 descendents aturats a pocs metres d'arribar a l'andana de Gràcia, i tampoc ho he acabat d'entendre mai.

És una ineficiència molt gran: entre que el L7 surt del túnel, s'atura al lloc pertinent, obre portes, descarrega, carrega i marxa... El tren que baixava per la via general ja fa estona que ha passat el següent enclavament i que el L7 té via lliure. S'ocupa així més d'un preciat solc per a un únic tren.

També havia pensat que podia ser un tema de prevenció de col·lisions per lliscament. Però això és tan fàcil de solucionar com instal·lant una calça descarriladora motoritzada connectada a l'enclavament.



xabuca
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: xabuca » Divendres 17/11/2017 20:00

Javi M ha escrit:També havia pensat que podia ser un tema de prevenció de col·lisions per lliscament. Però això és tan fàcil de solucionar com instal·lant una calça descarriladora motoritzada connectada a l'enclavament.
Segurament aquest serà el motiu, la distància de seguretat entre el disc i l'agulla és inferior a l'homologada pels sistemes de seguretat instal·lats i d'aquesta forma protegeixen la circulació. La idea és evitar la col·lisió però ho és més que el tren no taloni l'agulla. Això mateix també pot passar el metro però passa molt pocs cops al dia i quasi sempre als finals de línia o entrades a cotxera.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 25/09/2018 2:37

No sabia en quin fil preguntar-ho, però, algú té alguna idea de si FGC pensa ampliar algun dia l'andana de Peu de Funicular per què hi capiguin 4 vagons bé? Suposo que les s'hauran de fer sí o sí en algun futur, però mai he vist cap proposta de fer obres i tal.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 118

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 25/09/2018 11:26

Ho veig difícil, és una estació que per la demanda que té amb 3 cotxes va sobrada, a més a més ara des de la serie 113 que estan els cotxes communicats per dins tampoc es fa necessari.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 25/09/2018 14:09

No la deus haver vist en hores escolars, suposo.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1785

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 25/09/2018 14:33

victorcasta ha escrit:No la deus haver vist en hores escolars, suposo.
Motiu per la qual no és bo retallar-la a Gràcia.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 25/09/2018 15:14

Em referia al suposat poc ús de l’estació del Peu del Funicular a què es referia el comentari anterior al meu.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1299
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 25/09/2018 19:26

Aeduh ha escrit:No sabia en quin fil preguntar-ho, però, algú té alguna idea de si FGC pensa ampliar algun dia l'andana de Peu de Funicular per què hi capiguin 4 vagons bé? Suposo que les s'hauran de fer sí o sí en algun futur, però mai he vist cap proposta de fer obres i tal.
S'han fet estudis i fins i tot hi ha un avantprojecte bastant ben definit, amb els corresponents estudis geològics, per cert, molt complerts; per comprovar la solidessa del terreny. Tanmateix és una obra de gran complexitat perque just a sobre de la volta de l'estació i del túnel hi ha l'Escola Montserrat. A part de mines d'aigua a l'interior, que ja en el seu moment (any 1914) van comportar accidents. Salut!



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 25/09/2018 19:30

Tal i com deien més amunt, amb la implantació de la serie 113 i els cotxes comunicats entre ells, que permeten a un usuari passar d'un a l'altre sense cap problema, no veig tant necessària aquesta obra, sobretot per el que comenta el company 122-042-132, que seria d'una alta complexitat.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 25/09/2018 20:15

Com a usuari diari del S2 (i vaig sempre al 1r vagó per sortir al costat de la sortida de l'andana) veig potser una vegada per setmana algú que no sap que en aquest vagó no pot sortir. Si parlem dels 113, quan el tren està molt ple es torna complicat arribar a temps a sortir pel vagó del costat.A més, només apareixen els 113 potser la meitat dels cops (parlo des de la intuició).

De totes formes, crec que tots sabem quina sol ser la filosofia de les companyies ferroviaries públiques. Els hi encanta estandaritzar i uniformitzar tots els aspectes i components possibles de les seves xarxes. Si no ho han fet ha de ser per què deu estar en una prioritat baixa, però el fet de que ja hi hagin estudis i un avantprojecte, tal com diu 122-042-132 (mersi per la info) ja diu molt.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 118

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 25/09/2018 20:28

Pensant-ho be, Peu del Funicular es podria ampliar cap a l'altra banda, i sobretot fer més amples les andanes.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 25/09/2018 21:14

Les escales que baixen son part de l'amplitud de l'andana, s'hauria d'escarbar la paret o algo per fer unes noves.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 118

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimecres 26/09/2018 0:13

Recordo anar a baixar a la part estreta de l'andana amb la bici i haver-me de quedar al tren fins a Baixador de Vallvidrera per no poder sortir.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1299
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 26/09/2018 15:57

mfuentesll2 ha escrit:Pensant-ho be, Peu del Funicular es podria ampliar cap a l'altra banda, i sobretot fer més amples les andanes.
L'avantprojecte preveu l'ampliació dins del túnel en direcció Vallvidrera; en direcció Sarrià te diversos problemes que desaconsellen la intervenció, és tracte d'una trinxera deprimida entre la carretera de Vallvidrera, el pont del carrer del Bosc i els murs perimetrals del propi carrer, a part del problema de la rampa/pendent de 43 mil·lesimes. Tots aquest factors desaconsellen fer l'ampliació en direcció a Sarrià. Veurem. Salut!



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”