Quina estació reobriríeu i per què?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 25/12/2018 21:58

Peralada, com no urbanitzin la carretera o hi posin un bus llençadora, no serviria de res. Si has d agafar el cotxe per anar a l estació, en 5 minuts més de cotxe et plantes a la de Figueres que té un munt més de serveis (o ja estas a la teva destinació, si anaves a Figueres).



laura
N5
N5
Entrades: 103

Entrada Autor: laura » Dimecres 26/12/2018 11:17

Carlos González ha escrit:Jo reobriria aquestes:

Taradell - Mont-modon
Almacelles
Can Pou - Camp de Mar
Queixans
Peralada
Per la part que em toca, el baixador de Can Pou no seria qüestió de reobrir-lo sinó d'inaugurar-lo. Tot i la seva construcció durant els anys seixanta, mai s'ha posat en servei.

En el meu cas, no demano la seva obertura per tenir trens cada 6 minuts, entendria perfectament que els trens amb direcció Blanes/Maçanet no s'aturessin (és més, ho reclamo per a altres estacions com la de Cabrera o la de Montsolís) però sí considero que la posada en marxa de l'estació revitalitzaria la població amb un impacte molt positiu al servir zones estratègiques com la del nou port de Premià, tres centres públics d'educació primària i secundària, dues residències, el Mercat de la Flor, la platja del Llevant (la més gran de Premià que ajudaria a destensar a l'estiu les estacions d'Ocata i Montgat Nord) i el sector est residencial de Premià de Mar (on també donaria cobertura al Barri Cotet de Premià de Dalt que es troba a uns 10 minuts a peu de l'estació).

Cal recordar que Premià de Mar és el segon poble amb més habitants del Maresme i, a la vegada, el més petit en dimensions (poc més de 2km2), l'estació principal de Premià actualment està al seu límit en determinades franges. És cert que l'estació ha millorat molt i està molt ben dotada (servei de cafeteria, taquilla, màquines d'auto-venda, escales mecàniques, ascensor, i des de fa un temps pas soterrat a la NII) però cal oxigenar-la amb una altra infraestructura de dimensions normals i pressupost senzill.

La nova estació estaria situada a 1,2 km de l'estació principal de Premià. És exactament la mateixa distància que hi ha entre les estacions de Vilassar i Cabrera i encara seria més raonable si la comparem amb la distància entre Masnou i Ocata (800 metres).
La posada en marxa de l'estació no ha de suposar un increment del temps de viatge, pot ser l'excusa per endreçar el servei i fer dels Blanes/Maçanet trens semi-directes des de Mataró amb menys parades que permetin reduir el temps de trajecte o de recuperar temps en cas de retard. Amb l'ERTMS es podrà aprofitar l'infraestructura al màxim i els suposats 5 minuts que guanyaria un Blanes/Maçanet es podria gestionar en la majoria de franges amb força facilitat (potser a la hora punta caldria un altre plantejament).

En definitiva, crec que la posada en marxa de l'estació aportaria el seu granet de sorra per descongestionar la NII que va molt carregada i també podria ser l'excusa per reordenar els serveis de llarg recorregut de la línia fent-la una mica més competitiva. No entraré a valorar les reformes de les andanes d'Arc de Triomf (el gra el cul de la R1 que l'impedeix tenir dobles 465) perquè això ja pertany a un altre tema.

Salut!


Baixador a Premià de Mar ja!

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3714
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 26/12/2018 23:25

Carlos González ha escrit:Jo reobriria aquestes:

Taradell - Mont-rodon
Respecte Taradell - Mont-rodon, caldria reconstruir-la, ja que fa uns anys l'edifici es va enderrocar pel mal estat que presentava (van arribar a viure-hi ocupes), és un baixador lluny del nucli urbà, que el fa poc atractiu. Si es volgués reobrir, caldria construir un aparcament dissuassori, i de pas, implementar una línia d'autobús que connecti amb el centre de Taradell, amb horaris cadenciats.
El barri de Mont-rodon de Taradell, es a uns 3 km. del nucli urbà. També cal tenir en compte que és a mig camí entre Vic i Balenyà - Tona - Seva, les dues estacions més properes a Taradell.

Si es volgués reobrir, per part meva bé. Però tenint en compte els arguments que acabo d'exposar, ho veig força difícil que mai es pugui tornar a posar en servei. El mateix podria dir per Llerona.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

torres997
N6
N6
Entrades: 167

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 07/04/2019 19:21

Ara per ara, em passen pel cap dues propostes:

A la línia Barcelona - Vilafranca, reobriria el baixador de Sant Ildefons de Cornellà, crec que tindria èxit... De fet, fa uns anys, el PP del municipi ho va proposar (possiblement amb finalitat electoralista) -> http://ppbarcelona.org/barcelona/web/20 ... ildefonso/

Per altra banda, existeix un traçat que crec que està inutilitzat que va des de Reus cap a l'estació d'AVE Camp de Tarragona (no sé si hi arriba o no)... El cas és que si es rehabilités, podria allargar-se l'actual línia de rodalia de Tarragona RT1 fins a Puigdelfí i/o Perafort, passant pel polígon industrial de Constantí i per la Pobla de Mafumet.
Això seria a part del traçat del Corredor Mediterrani que està a punt de posar-se en marxa entre Vila-seca i Camp de Tarragona.

Què en penseu?


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1155
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 08/04/2019 23:03

torres997 ha escrit:Ara per ara, em passen pel cap dues propostes:

A la línia Barcelona - Vilafranca, reobriria el baixador de Sant Ildefons de Cornellà, crec que tindria èxit... De fet, fa uns anys, el PP del municipi ho va proposar (possiblement amb finalitat electoralista) -> http://ppbarcelona.org/barcelona/web/20 ... ildefonso/

Per altra banda, existeix un traçat que crec que està inutilitzat que va des de Reus cap a l'estació d'AVE Camp de Tarragona (no sé si hi arriba o no)... El cas és que si es rehabilités, podria allargar-se l'actual línia de rodalia de Tarragona RT1 fins a Puigdelfí i/o Perafort, passant pel polígon industrial de Constantí i per la Pobla de Mafumet.
Això seria a part del traçat del Corredor Mediterrani que està a punt de posar-se en marxa entre Vila-seca i Camp de Tarragona.

Què en penseu?
La primera propuesta ya la dije pero los gatos viejos del lugar siempre se oponen ya que seria una parada más que ralentizaria más a los cercanias y por otro lado la zona alta esta servida por el metro y la baja por FGC, no es mala idea pero no tiene muchos defensores.

La segunda es la antigua linea de Mercancias Reus / Roda, que si pasa por Camp de Tarragona.
Creo que hubiera sido una gran idea conctar Reus con Camp de Tarragona para el AVE y con Sant Viçens de Calders, el problema pienso que es politico ya que Reus conectaria con AVE de forma rapida y la Capital Tarragona NO y eso en Tarragona Capital seria como un insulto (los humanos somos asi de inutiles y estas peleas territoriales Reus Tarragona, Salou Vilaseca etc, solo causan este tipo de estupideces) vamos que no puede ser que Reus tenga "AVE" y Tarragona NO.

La segunda opcion creo que al final tendran que hacer algo, pero se deben poner de acuerdo y ya sabemos que los politicos por tal de recoger un puñado de votos son capaces de no hacer nada.
Saludos.



torres997
N6
N6
Entrades: 167

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 08/04/2019 23:16

ortegote ha escrit:
torres997 ha escrit:Ara per ara, em passen pel cap dues propostes:

A la línia Barcelona - Vilafranca, reobriria el baixador de Sant Ildefons de Cornellà, crec que tindria èxit... De fet, fa uns anys, el PP del municipi ho va proposar (possiblement amb finalitat electoralista) -> http://ppbarcelona.org/barcelona/web/20 ... ildefonso/

Per altra banda, existeix un traçat que crec que està inutilitzat que va des de Reus cap a l'estació d'AVE Camp de Tarragona (no sé si hi arriba o no)... El cas és que si es rehabilités, podria allargar-se l'actual línia de rodalia de Tarragona RT1 fins a Puigdelfí i/o Perafort, passant pel polígon industrial de Constantí i per la Pobla de Mafumet.
Això seria a part del traçat del Corredor Mediterrani que està a punt de posar-se en marxa entre Vila-seca i Camp de Tarragona.

Què en penseu?
La primera propuesta ya la dije pero los gatos viejos del lugar siempre se oponen ya que seria una parada más que ralentizaria más a los cercanias y por otro lado la zona alta esta servida por el metro y la baja por FGC, no es mala idea pero no tiene muchos defensores.

La segunda es la antigua linea de Mercancias Reus / Roda, que si pasa por Camp de Tarragona.
Creo que hubiera sido una gran idea conctar Reus con Camp de Tarragona para el AVE y con Sant Viçens de Calders, el problema pienso que es politico ya que Reus conectaria con AVE de forma rapida y la Capital Tarragona NO y eso en Tarragona Capital seria como un insulto (los humanos somos asi de inutiles y estas peleas territoriales Reus Tarragona, Salou Vilaseca etc, solo causan este tipo de estupideces) vamos que no puede ser que Reus tenga "AVE" y Tarragona NO.

La segunda opcion creo que al final tendran que hacer algo, pero se deben poner de acuerdo y ya sabemos que los politicos por tal de recoger un puñado de votos son capaces de no hacer nada.
Saludos.
En quant a l'estació de Sant Ildefons de Cornellà, tot i que la zona ja compti amb metro i FGC, crec que seria útil perquè la gent que utilitza Rodalies, no hauria d'agafar el metro fins a Cornellà Centre, per exemple.
Respecte la línia Reus - Roda, s'hauria d'aprofitar... és una llàstima com està actualment, la deixadesa d'Adif és impresentable.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 10/04/2019 16:52

El Maño amañado ha escrit:Si parlem de Rodalies, jo reobriria:

- De l'R3: Montcada-St. Joan. Encara que, no sé fins a quin punt és bo tenir 3 estacions molt juntetes en funcionamient (St. Joan, Manresa i la Central).
Sí, però només si es connecta directament a Montcada-Manresa.
També estaria bé de saber hi ha un pla definit per desdoblar Montcada Ripollet-Montcada Bifurcació, que de tota manera seria caríssim.
El Maño amañado ha escrit:- De l'R4: Castellarnau.
Totalment d'acord. Ja comença a tocar, ja no està tan solitària com abans.
Carlos González ha escrit:Jo reobriria aquestes:

Taradell - Mont-modon
Jo primer la reobriria com a PAET per creuaments de trens. Però amb les andanes, com a Santa Perpètua-R8, en plan "t'ensenyo les calces".
Si hi hagués demanda per part de Taradell, Malla i Santa Eugènia de Berga, hi faria un pàrquing dissuassori ben gran, i acabaria l'estació.
Carlos González ha escrit:Almacelles
Totalment d'acord, i no és una inversió gens cara, només és qüestió de renovar l'andana.
Altra cosa és que vulguin renovar les dues andanes, que llavors ja haurien de fer pas inferior.
Carlos González ha escrit:Can Pou - Camp de Mar
Què és això? No em consta. On és? És una estació de tren, o una parada de bus?
Carlos González ha escrit:Queixans
No ho sé. Queixans és molt petitet, i tot el municipi de Fontanals de Cerdanya també.
Opinions?
Carlos González ha escrit:Peralada
No. Massa allunyada.
Només la reobriria com a PAET si hi hagués un gran increment de circulacions... de mercaderies.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1600
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 10/04/2019 18:35

437.001 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Almacelles
Totalment d'acord, i no és una inversió gens cara, només és qüestió de renovar l'andana.
Altra cosa és que vulguin renovar les dues andanes, que llavors ja haurien de fer pas inferior.
No conec molt la zona d'allà, però crec que s'ha de reobrir aquest baixador o estació, altre baixador que em qüestionaria seria el Raïmat, que podria ser una parada facultativa.
437.001 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Can Pou - Camp de Mar
Què és això? No em consta. On és? És una estació de tren, o una parada de bus?
Entre Premià i Vilassar de Mar hi havia una parada més anomenada Can Pou - Camp de Mar que actualment està fora de servei, diuen els d'Adif que si no s'ha obert és per el fet de que es troba a 700 metres l'estació de Premià de Mar, tenint en compte que la R1 és un "Metro del Maresme"... i a El Masnou i Vilassar tenen dues estacions en el seu municipi (i el primer municipi té les estacions no tant distants)... el primer argument em sembla poc raonable. La zona es veu que té punts d'afluència massiva com instituts i el Port de Premià segons justificava l'ajuntament de Premià.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 11/04/2019 0:08

Carlos González ha escrit:
437.001 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Almacelles
Totalment d'acord, i no és una inversió gens cara, només és qüestió de renovar l'andana.
Altra cosa és que vulguin renovar les dues andanes, que llavors ja haurien de fer pas inferior.
No conec molt la zona d'allà, però crec que s'ha de reobrir aquest baixador o estació, altre baixador que em qüestionaria seria el Raïmat, que podria ser una parada facultativa.
Primer la A, després la B.
Raïmat és molt més petit, i l'estació, tot i que no està particularment allunyada, tampoc està cèntrica.

En canvi, Almacelles té si fa no fa tants habitants com Les Borges Blanques (o no sé si ja en té més).
Carlos González ha escrit:
437.001 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Can Pou - Camp de Mar
Què és això? No em consta. On és? És una estació de tren, o una parada de bus?
Entre Premià i Vilassar de Mar hi havia una parada més anomenada Can Pou - Camp de Mar que actualment està fora de servei, diuen els d'Adif que si no s'ha obert és per el fet de que es troba a 700 metres l'estació de Premià de Mar, tenint en compte que la R1 és un "Metro del Maresme"... i a El Masnou i Vilassar tenen dues estacions en el seu municipi (i el primer municipi té les estacions no tant distants)... el primer argument em sembla poc raonable. La zona es veu que té punts d'afluència massiva com instituts i el Port de Premià segons justificava l'ajuntament de Premià.
Aaah, això...
Digues "Premià Nord", que si no ens quedem amb cara de peix.

No sé. Hi ha molt poc espai, no és com a Cabrera.



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dissabte 13/04/2019 17:59

Pel que he estat veient en les últimes publicacions, posaria de nou en servei comercial dues: La primera seria Almacelles, per la proximitat amb el poble, per no dir que està adentrat i que és un poble amb una certa població visquent allà i la segona Can Pou - Camp de Mar, ja que encara hi viu més gent i està en un lloc ben situat (al costat mateix de la platja, de diversos supermercats i de centres educatius).



França451
N9
N9
Entrades: 1727
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 15/04/2019 19:27

El Maño amañado ha escrit:Pel que he estat veient en les últimes publicacions, posaria de nou en servei comercial dues: ...la segona Can Pou - Camp de Mar, ja que encara hi viu més gent i està en un lloc ben situat (al costat mateix de la platja, de diversos supermercats i de centres educatius).
Y tiene un centro comercial bien majo al que daría un servicio niquelao, aunque algunas personas les salga acá sarpullido darle ese uso.


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 03/06/2019 21:23

A la R3 quins baixadors adicionals creieu que farien falta? Jo crec que l'antic de Llerona hauria de reconstruir-se i Tagamanent té la via al costat i una mida semblant a Borgonyà, on sí hi ha baixador.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3714
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 04/06/2019 1:08

robertotlh ha escrit:A la R3 quins baixadors adicionals creieu que farien falta? Jo crec que l'antic de Llerona hauria de reconstruir-se i Tagamanent té la via al costat i una mida semblant a Borgonyà, on sí hi ha baixador.
Jo no obriria cap dels dos. En el cas de Llerona, tens a prop Les Franqueses, que queda més cèntric, i a més, amb bona connexió als autobusos que porten als pobles del voltant que no tenen tren. A la zona on hi havia l'antic baixador, hi ha una urbanització una mica apartada del nucli urbà, i a més també hi ha parades de bus a prop.
Tagamanent, 3/4 del mateix.
Per fer-te una idea, el bus de la línia 406/7, que va de Vic a Granollers, te una parada habilitada al davant de la benzinera de la C-17. Pràcticament mai s'utilitza. Serien dos baixadors que per mi personalment, no caldrien, i ja que hi som, també es podria tancar el de la Farga de Bebié. No hi viu ningú, la colònia està abandonada, i la fàbrica fa anys que va tancar. Ara mateix el passatge en aquest baixador, es inexistent.

Potser reobriria Taradell - Mont-rodon, però amb pinces, ja que el baixador es troba a tres quilòmetres del centre del poble, i caldria tenir una bona connexió d'autobús amb horaris cadenciats amb el tren, i tenir un bon aparcament dissuasiu. D'aquesta manera la gent de Taradell, no s'hauria de desplaçar a Vic, amb els problemes d'aparcament gratuït que te el centre de la ciutat, i sobretot l'entorn de l'estació.

I ja tirant amunt, un baixador a Fornells de la Muntanya, també tindria sentit.

A part del llargament reclamat del baixador del Circuit de Catalunya, que en dies de molta afluència, com els casos de la Fórmula 1 (ja veurem si segueixen fent aquestes curses al circuit), i les motos, es poden fer trens llançadora a l'estil dels que es fan a la R2. En aquest cas, seria posar alguns trens extra que finalitzin a Granollers - Canovelles, i fer parar a tots els trens en dies de curses importants en aquest baixador.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

El Yisus 712
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: El Yisus 712 » Dimarts 24/03/2020 18:44

Montcada i Reixac sant Joan R3.
Vallcarca R2.
Baricentro R8.
Sant Idefons Cornella ll. R1 R4
Premià Mar Santiago R. R1
Llerona R3
SabadellCastellarnau i TerrassaTorrebonica R4 R12
Olesa Montsserrat R4 R12
Platja de Garbet RG1 R11
Rialb Cremallera Nuria FGC



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22686
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 24/03/2020 19:34

El Yisus 712 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 18:44
Montcada i Reixac sant Joan R3.
Vallcarca R2.
Baricentro R8.
Sant Idefons Cornella ll. R1 R4
Premià Mar Santiago R. R1
Llerona R3
SabadellCastellarnau i TerrassaTorrebonica R4 R12
Olesa Montsserrat R4 R12
Platja de Garbet RG1 R11
Rialb Cremallera Nuria FGC
Bé, en el cas de Baricentro i Premià Mar Santiago, serien obertures, perquè mai no han estat obertes.



torres997
N6
N6
Entrades: 167

Entrada Autor: torres997 » Dimecres 25/03/2020 1:48

Aquí va la meva proposta:

Estacions que reobriria:
Sant Ildefons de Cornellà (R1 i R4)
Taradell (R3) - donaria servei a un municipi d'uns 6.500 habiants (això sí, s'hauria d'habilitar un bus cadenciat amb els horaris del tren)
Castellarnau (R4 i R12) - ara la zona està bastant urbanitzada i ja podria tenir demanda
Pla de Vilanoveta (R12) - entre Bell-lloc d'Urgell i Lleida
Almacelles (R12) - municipi suficientment gran (gairebé 7.000 habitants) i estació a tocar
Raïmat (R12) - municipi petit (uns 500 habitants), però faria l'estació a tocar de la població, no allunyada com estava abans
La Canonja - Bonavista (R14, R15, R16 i RT1) - actualment hi ha suficient població com per reobrir aquest baixador

Estacions que crearia:
Torrassa (R1, R2, R3, R4, R12, R13, R14, R15, R16, R17 i RG1)
Sarrià de Ter (R11 i RG1) - és un municipi d'uns 5.000 habitants i la via hi passa pel costat
Circuit de Catalunya (R3)
Terrassa Oest (R4 i R12)
Vilagrassa (R12) - entre Tàrrega i Anglesola
Sidamon (R12) - entre Mollerussa i Bell-lloc d'Urgell
Creixell (R14, R15, R16 i R17) - entre Sant Vicenç de Calders i Torredembarra
El Castell de Montornès (R13) - urbanització d'uns 1.300 habitants pertanyent a la Pobla de Montornès (l'estació estaria al centre)
Reus - Bellissens (R14, R15 i RT1) - entre Vila-seca i Reus
Calafat (R16) - entre l'Hospitalet de l'Infant i l'Ametlla de Mar

Aprofito per enumerar les estacions que crec que haurien de ser parada facultativa:
R3:
Borgonyà
La Farga de Bebié
Campdevànol
Toses
La Molina
Urtx - Alp

R11:
Bordils - Juià
Sant Jordi Desvalls
Vilamalla
Colera

R12:
Rajadell
Aguilar de Segarra
Seguers - Sant Pere Sallavinera
Sant Martí Sesgueioles
Anglesola
Castellnou de Seana
Golmés

R13/R14:
Roda de Barà
Salomó
Vilabella
La Riba
Vilaverd
Vimbodí i Poblet
Vinaixa
La Floresta
Puigverd de Lleida - Artesa de Lleida

R15:
Riudecanyes - Botarell
Duesaigües - L'Argentera
Pradell
Capçanes
Els Guiamets
Faió - La Pobla de Massaluca

R16:
Camarles - Deltebre
Camp-redó


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimecres 25/03/2020 12:58

Jo reobriria les següents estacions.

La Canonja

Faió-La Pobla de Massaluca

Els Guiamets

Raïmat

Almacelles



torres997
N6
N6
Entrades: 167

Entrada Autor: torres997 » Dimecres 25/03/2020 17:21

Railjet OBB ha escrit:
Dimecres 25/03/2020 12:58
Jo reobriria les següents estacions.

La Canonja

Faió-La Pobla de Massaluca

Els Guiamets

Raïmat

Almacelles
Faió - La Pobla de Massaluca i Els Guiamets continuen operatives a dia d'avui. Les altres 3 que has dit, totalment d'acord que s'haurien de reobrir.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”