Com millorar la R8?
- wefer
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Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
Tal com dieu, la lĂnia actual no tĂ© cap mena de sentit tal com estĂ plantejada, i alguns ja ho vam dir des del primer dia.
El que caldria fer, i que molts ja heu comentat, seria:
Però clar, per fer tot això cal que es posin d'acord Generalitat i Govern Central, i que Fomento inverteixi a la seva lĂnia, Ă©s a dir una absoluta utopia tal i com funciona aquest paĂs.
El que caldria fer, i que molts ja heu comentat, seria:
- Allargar la lĂnia pels extrems, per exemple Sant Celoni-Vilafranca del Penedès.
- Fer els intercanviadors de Volpalleres (S2), Hospital General (S1) i Santa Perpètua de la Mogoda (R3). Es tracta de fer intercanviadors directes, on passar d'una lĂnia a l'altra sigui pujar o baixar unes escales i prou.
- Posar trens cada 20 minuts, si cal fent-los més curts.
- Quadrar els horaris amb la resta de lĂnies.
Però clar, per fer tot això cal que es posin d'acord Generalitat i Govern Central, i que Fomento inverteixi a la seva lĂnia, Ă©s a dir una absoluta utopia tal i com funciona aquest paĂs.
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Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
Yo estava pensando en alargar la R8 para hacer un Sant Vicenç de Calders a Maçanet/Massanes sin pasar por Barcelona. El tramo de Sant Celoni a Maçanet/Massanes necesita más trenes de cercanĂas? Si es afirmativo, pues se puede aprovechar la R8, digo yo.
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Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
SĂ, necesita más trenes. Los horarios son ridĂculos y prácticamente no hay ningĂşn R2, son todo R11.Renfe445 ha escrit:Yo estava pensando en alargar la R8 para hacer un Sant Vicenç de Calders a Maçanet/Massanes sin pasar por Barcelona. El tramo de Sant Celoni a Maçanet/Massanes necesita más trenes de cercanĂas? Si es afirmativo, pues se puede aprovechar la R8, digo yo.
Metrovalència et recorda que viatjar sense tĂtol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
Per això es pot allargar 1 de cada 3 trens que finalitzen a Sant Celoni fins a Maçanet.fgc113 ha escrit:SĂ, necesita más trenes. Los horarios son ridĂculos y prácticamente no hay ningĂşn R2, son todo R11.Renfe445 ha escrit:Yo estava pensando en alargar la R8 para hacer un Sant Vicenç de Calders a Maçanet/Massanes sin pasar por Barcelona. El tramo de Sant Celoni a Maçanet/Massanes necesita más trenes de cercanĂas? Si es afirmativo, pues se puede aprovechar la R8, digo yo.
- robertotlh
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Re: Com millorar la R8?
Jo havia pensat el mateix, caldria plantejar una R8 enllaçada amb la RT2 i explotada conjuntament. El recorregut sencer seria l'hospitalet de l infant-Maçanet. I els trens que no fessin el recorregut complet farien Granollers - l'Arboç (pel tema de la falta d estacionament a Vilafranca).
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Re: Com millorar la R8?
Jo pensava en que la R8 pogués fer Vilanova i la Geltrú-Mataró, donaria connexió al Garraf-Penedès-Vallès-Maresme
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Re: Com millorar la R8?
La R8 a Maçanet i que els de Portbou/Cerbère vagin directes BCN-Maçanet, (i a partir de Maçanet que vagin semidirectes i les paradetes les facin els de Figueres, però això ja es un altre tema).
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Re: Com millorar la R8?
Yo creo que R8 Sant Vicenç de Calders - Maçanet Massanes sin pasar por Barcelona, y sin parciales, creo que estarĂa bien, para dar más trenes a las secciones que van de Sant Vicenç de Calders a Vilafranca del Penedès y de Sant Celoni a Maçanet/Massanes.
Y hay abrir los apeaderos de Baricentro y Santa Perpètua/Can Folguera!! Creo que si se abre el apeadero de Baricentro el servicio R8 serĂa un exitazo.
Y hay abrir los apeaderos de Baricentro y Santa Perpètua/Can Folguera!! Creo que si se abre el apeadero de Baricentro el servicio R8 serĂa un exitazo.
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Re: Com millorar la R8?
Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
Me gustaria que se potenciase Estudiantes mas Tren para llegar a la Universidad.
Cuadrar horarios con otras lineas incluso FGC en Martorell ayudarian para aportar mas pasaje a la linea.
Saludos.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
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Re: Com millorar la R8?
Bueno, se puede hacer R8 L'Arboç - Maçanet/Massanes tambiĂ©n, supongo, se saturarĂa la estaciĂłn de Sant Vicenç de Calders si se termina la R8 allĂ?ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
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Re: Com millorar la R8?
Al fil general de propostes haviem parlat fa un temps d'allargar els extrems de la R8, però no com a rodalies, sinó com a REX/MD. Reus-Martorell (parades importants) + R8 + Granollers-Girona (parades importants).
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I aixĂ tot.
Re: Com millorar la R8?
Supongo que no habrĂa excesivo problema en que ocupen las vĂas de los RT2 que allĂ acaban su recorrido, aunque el problema será como gestionarlo cuando en ciertas horas puedan coincidir los dos.ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
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De momento, la lĂnea R8 se podrĂa cubrirse con 447 en doble... y si la demanda va en aumento entonces ya se podrĂan recuperar los 465.
- robertotlh
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- Membre des de: 15 oct. 2015, 14:47
Re: Com millorar la R8?
No coincidirĂan nunca, algunos R8 se quedarĂan en l'Arboç y otros continuarĂan a hospitalet de l Infant como RT2, serĂan el mismo tren, por eso hablaba de explotaciĂłn conjunta como si fuera una Ăşnica lĂnea.Renfe451 ha escrit:Supongo que no habrĂa excesivo problema en que ocupen las vĂas de los RT2 que allĂ acaban su recorrido, aunque el problema será como gestionarlo cuando en ciertas horas puedan coincidir los dos.ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
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Re: Com millorar la R8?
Les vies de l'Arboç diria que sĂłn suficientment llargues com per a permetre posar un senyal de Parada absoluta mòbil enmig de l'andana que faci que es puguin estacionar dos trens diferents en una mateixa via.Renfe451 ha escrit:Supongo que no habrĂa excesivo problema en que ocupen las vĂas de los RT2 que allĂ acaban su recorrido, aunque el problema será como gestionarlo cuando en ciertas horas puedan coincidir los dos.ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
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De momento, la lĂnea R8 se podrĂa cubrirse con 447 en doble... y si la demanda va en aumento entonces ya se podrĂan recuperar los 465.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Com millorar la R8?
VoldrĂ s dir 447 en simple, oi? Una doble de 447 tĂ© mĂ©s capacitat que una 465.Renfe451 ha escrit: De momento, la lĂnea R8 se podrĂa cubrirse con 447 en doble... y si la demanda va en aumento entonces ya se podrĂan recuperar los 465.
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Re: Com millorar la R8?
En el mundo ferroviario existe la separacion de andenes por sectores, tan facil como señalizar que el Tren de la R8 se estaciona en el sector A y el de RT se estaciona en el sector B.Renfe451 ha escrit:Supongo que no habrĂa excesivo problema en que ocupen las vĂas de los RT2 que allĂ acaban su recorrido, aunque el problema será como gestionarlo cuando en ciertas horas puedan coincidir los dos.ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
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Saludos.
De momento, la lĂnea R8 se podrĂa cubrirse con 447 en doble... y si la demanda va en aumento entonces ya se podrĂan recuperar los 465.
Creo que en Lleida lo siguen usando para algunos trenes y en Sants no se ahora pero antes si estaba todo rotulado por sectores.
Yo creo que mejor no alargar los trenes de Hospitalet de l'Infant a Maçanet Massanes, creo que funcionaria mejor separar servicios y el que deba continuar viaje realize transbordo.
Actualmente para ir a l'Arboç desde Tarragona u otra estacion de RT puedes usar un Regional que este tipificado como RT y hacer transbordo en Sant Viçens de Calders (tambien vale para ir al Vendrell) vamos que el tema transbordo hoy en dia ya se realiza.
Saludos.
-
trenesrenfe123
- N6

- Entrades: 183
- Membre des de: 30 març 2016, 20:36
Re: Com millorar la R8?
En primer lugar, las Rodalies de Tarragona son un autĂ©ntico desastre. Los trenes van vacĂos, y lo Ăşnico que hacen es saturar más de lo que ya está la circulaciĂłn, por lo que de momento yo las suprimirĂa. No tiene ningĂşn sentido enlazar las Rodalies de Tarragona con las de Girona, en todo caso sĂ tendrĂa sentido un tren de media distancia entre ambas áreas que parara en algunas estaciones de Rodalies y sin entrar en Barcelona (p.ej. L'Arboç, Vilafranca, Martorell...).Renfe451 ha escrit:Supongo que no habrĂa excesivo problema en que ocupen las vĂas de los RT2 que allĂ acaban su recorrido, aunque el problema será como gestionarlo cuando en ciertas horas puedan coincidir los dos.ortegote ha escrit:Ya comente de hacer final de linea en l'Arboç para hacer correspondencias con Rodalies Tarragona en el mismo anden.
Llevar el tren a Maçanet Massanes me parece buena idea si pensais que la gente de Granollers y Maçanet necesitan mas trenes para unir estas estaciones, yo desconozco la zona y el tipo de usuarios.
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De momento, la lĂnea R8 se podrĂa cubrirse con 447 en doble... y si la demanda va en aumento entonces ya se podrĂan recuperar los 465.
De todas formas, hasta que no estĂ© terminada la variante entre Vila-Seca y VandellĂłs no veo posible esta soluciĂłn. Será cuando entre en funcionamiento que el transporte ferroviario necesitarĂa hacer una profunda restructuraciĂłn (tipo uniĂłn Tarragona-Girona pasando por la R8, o tambiĂ©n MD entre Tortosa y Figueres vĂa Barcelona).
Re: Com millorar la R8?
MĂ©s que propi per a la R8, crec que es tracta de com millorar Rodalies a Sant Cugat i RubĂ...metring ha escrit:Fem un fil propi per a la R8 a propostes?
Ja he dit unes quantes vegades que crec que la millor solució, i per a la que no caldria gastar-se massa diners, però seria ben efectiva, és un increment de freqüències, la manera més senzilla d'aconseguir-lo és perllongant els R1 que tenen origen/final a Molins de Rei fins a Cerdanyola-Universitat, fent-los continuar des d'allà fins a Sant Andreu Arenal prenent el recorregut (i els trens) de la R7.
El problema mĂ©s greu Ă©s la falta de comunicaciĂł directa entre Sant Cugat i RubĂ amb la zona de Sant Andreu/Nou Barris/Montcada/Cerdanyola per un cantĂł, i per l'altre amb la riba esquerra del Llobregat (Molins/Sant Feliu/Sant Joan DespĂ/CornellĂ /L'Hospitalet/Sants.
Perllongar els R8 més enllà de Granollers o de Martorell és una cosa que no li trobo massa sentit, ja que els transbordaments actuals des de Vilafranca o Sant Celoni són acceptables, i no hi ha milers de persones que els facin, la qual cosa indica que no es poden esperar gaires passatgers més.
A mĂ©s, entre Granollers-Centre, MontmelĂł i Mollet-Sant Fost per una banda, i Sant Cugat, RubĂ, Castellbisbal i Martorell per l'altra, amb una freqüència d'un tren per hora, que considero suficient per un servei que no passa per Barcelona, tampoc no es mouen quantitats industrials de passatgers...
Ni se'n mourien obrint Santa Perpètua (R8).
I tampoc es mourien gaires passatgers traslladant les estacions a Volpelleres i Hospital General sense augmentar les freqüències respecte al que ja hi ha ara.
Personalment, tinc els meus dubtes que trasladar-les sigui necessari, crec que construir Hospital General i mantenir les actuals estacions de Renfe de Sant Cugat i RubĂ on sĂłn ara seria la millor soluciĂł.
La Generalitat s'ho hauria de fer mirar, amb Rodalies a Sant Cugat i RubĂ, però ben pensat, si no ho fa, Ă©s perquè suposo que sĂłn diners que deixaria de recaptar el tĂşnel de Vallvidrera (Abertis? Hooolaaa...
Re: Com millorar la R8?
L'actual configuració de vias fà impossible fer un Mataró Vilanova i la Geltrú, i més si ho fà de tornada, tot i que abans es feia un Mataró Aeroport abans de l'AVECarlos González ha escrit:Jo pensava en que la R8 pogués fer Vilanova i la Geltrú-Mataró, donaria connexió al Garraf-Penedès-Vallès-Maresme


