Com millorar la R8?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4076
Ubicació: Barcelona

Re: Com millorar la R8?

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 14/12/2019 11:26

Renfe445 ha escrit:
Divendres 13/12/2019 22:59
I no es podria fer una línia circular d'alta freqüència que tingui un punt de descans en alguna estació com la de França, quelcom així:

Estació de França
Sagrera Meridiana
St. Andreu Arenal
Torre Baró
Montcada Bifurcació
Montcada Manresa
Montcada Santa Maria
Cerdanyola del Vallès
Cerdanyola Universitat
Sant Cugat
Rubí
El Papiol
Molins de Rei
Sant Feliu
Sant Joan Despí
Cornellà
L'Hospitalet
Sants
Passeig de Gràcia
Estació de França


La idea és crear un "Ringbahn".

El trajecte que va en sentit horari el podem marcar "per Passeig de Gràcia" i l'antihorari "per Sagrera". A més, aprofita l'abast de "la tarifa plana metropolitana" excepte l'estació de Rubí.

I com que se suposa que és una línia d'alta freqüència es podrien reorganitzar serveis passants per tal que siguin més curts, és a dir, que acabin en una cèntrica tipus Sants per canviar a metro. No creieu?
D'Estació de França no es pot accedir a la línia de Manresa per la Meridiana. El tren hauria d'anar per Clot, Sant Andreu i col·lar-se com pugui pel ramal de les aigües. ;)

Penso que si ha d'haver alguna cosa de l'estil, és millor que sigui totalment circular ja sigui pel túnel actual o per un de nou. I alguna de les línies del nord partir-la per arribar a EDF.


El metro de Barcelona amb motoristes!

GigioGigo
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: GigioGigo » Dissabte 14/12/2019 17:21

Carlos González ha escrit:
Divendres 13/12/2019 18:43
GigioGigo ha escrit:
Divendres 13/12/2019 10:11
Jo conec gent que podria fer servir aquesta línia i no ho fa perquè és impracticable a nivell d'horaris. El que jo crec que és prioritari per millorar-la és augmentar les freqüències, he llegit en diferents llocs que hi ha problema de material (i potser també de personal).

Jo crec que aquesta millora és la més prioritària abans de fer qualsevol tipus d'estació nova... que segurament a llarg termini sigui el següent pas, però el tema de les freqüències és clau a curt plaç.
Això no et treu ningú la raó, de fet el PDI mostra que per millorar la R8 s'hauria d'incrementar les freqüències de 60' a 30', i la idea mostra que es perllongaria cap a Vilafranca
100% d'acord, potser m'he llençat una mica al escriure el post :roll: , disculpeu.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6840
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 15/12/2019 1:09

Millorar la R8? Fàcil, si es fa inversió:
  1. Construir els dos intercanviador amb les línies de FGC (Volpalleres i Hospital General)
  2. Allargar la línia fins a Vilafranca. Com a mínim.
  3. Augmentar la freqüència a un tren cada 20 min.
Així de fàcil. Així d'utòpic en aquest país.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 16/12/2019 11:12

wefer ha escrit:
Diumenge 15/12/2019 1:09
Millorar la R8? Fàcil, si es fa inversió:
  1. Construir els dos intercanviador amb les línies de FGC (Volpalleres i Hospital General)
  2. Allargar la línia fins a Vilafranca. Com a mínim.
  3. Augmentar la freqüència a un tren cada 20 min.
Així de fàcil. Així d'utòpic en aquest país.
Granollers - Vilafranca cada 20 min
Port Aventura - Tarragona - Vilafranca - Granollers - Girona cada 120 min amb possibilitat de reduir a 80 min en funció de la demanda



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”