Hospital de Can Ruti, com millorar transport?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Hospital de Can Ruti, com millorar transport?

Entrada Autor: metring » Dissabte 14/10/2017 10:09

Enceto fil per tractar de propostes relacionades amb la millora del transport públic a Can Ruti o Germans Trias i Pujol, el nom oficial de l'hospital.

Es parla a altres fils de repescar el projecte desaparegut de la L13 del metro, que hauria servit la zona, ja que el nou projecte del perllongament de la L1 no contempla arribar allà, però també cal pensar que, el gran volum de cotxes que arriba allà no ve només de Barcelona Nord, l'hospital dona cobertura a molts habitants del Maresme, ho sé per motius familiars, i per allà no hi ha contemplat, que jo sàpiga, cap transport de tipus ferroviari, que pugui comunicar-los.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 14/10/2017 21:44

¿Quién aceptaría un ramal de la L1 desde algún punto de Santa Coloma, bajo la Serralada, con parada en Monestir de Sant Jeroni de Murtra, Canyet y Can Ruti? Otra opción es la L2 desde La Morera, o Bufalá, que fuera a Sant Jeroni, para retomar trazado a Canyet y Can Ruti.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dissabte 14/10/2017 22:18

Amb la nova ampliació de L1 a Badalona, crec que s'obre la possibilitat de fer una extensió cap a can Ruti. Concretament, la parada de Bufalà quedarà a 2,5km de l'hospital. Es podria fer una derivació de la mateixa L-1 o fer un metro lleuger Bufalà-Can Ruti, com el de la L11, de Trinitat Nova a Can Cuiàs que fa 2,3km

Crec que aquests 2,5 km de metro (lleuger o no) queden justificats per la importància de Can Ruti. Una altra cosa és demanar-nos a qui se li va acudir la idea lluminosa de fer un hospital de primer nivell al mig de la muntanya i allunyat de tot.

La proposta seria amb via única amb doble via en un punt central per permetre el creuament, que es podria fer afegint una estació intermèdia al barri del Canyet, a la banda nord de la B-20. El nombre de vagons i freqüències s'hauria de determinar a partir del volum actual de viatgers que utilitzen les 6 línies de bus.

I per estalviar, jo només faria el tram des de Can Ruti fins a Bufalà, des d'on es podrà connectar ràpidament amb la resta de la xarxa. Així recordem que Bufalà quedarà a 2 parades de Renfe, a 1 parada de Pompeu Fabra de L2, i a 3 parades de Fondo de L9.
Fitxers adjunts
canruti.gif
canruti.gif (84.79 KiB) Visualitzat 15136 cops



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 15/10/2017 0:20

En el PDI 2001-2010 hi havia una actuació per portar el metro a Can Ruti com a continuació de la L2.
canruti2.gif
canruti2.gif (63.67 KiB) Visualitzat 15114 cops
Després es va conèixer com a L13, i amb aquest nom té entrada a la viquipedia https://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADni ... _Barcelona

De totes maneres, en la revisió actual del PDI aquesta línia ha desaparegut.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 15/10/2017 1:46

Potser serà una ampliació per la L2 https://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADni ... _Barcelona
Segons l'enllaç de Viquipèdia de la L2, està com "estudi"


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 15/10/2017 16:23

Realment creieu que la demanda cap a l'hospital justifica una línia de metro, encara que sigui lleuger? No és una connexió que es pugui oferir sense problemes amb serveis de bus, com una llançadera?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 15/10/2017 16:32

Javi M ha escrit:Realment creieu que la demanda cap a l'hospital justifica una línia de metro, encara que sigui lleuger? No és una connexió que es pugui oferir sense problemes amb serveis de bus, com una llançadera?
Si la B27 entre la Via Augusta y el hospital no trae mucha carga.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/10/2017 17:59

Renfe445 ha escrit:
Javi M ha escrit:Realment creieu que la demanda cap a l'hospital justifica una línia de metro, encara que sigui lleuger? No és una connexió que es pugui oferir sense problemes amb serveis de bus, com una llançadera?
Si la B27 entre la Via Augusta y el hospital no trae mucha carga.
Heu llegit el primer missatge?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 15/10/2017 18:36

Sí:

1) 1.000 cotxes són "molts cotxes". 1.000 passatgers no són res per a justificar un metro.
2) El perfil actual de l'usuari del cotxe per a accedir a l'hospital és el menys propens a passar-se al transport públic.
3) Per a la gent del Maresme mai serà competitu el metro front el cotxe: tren + 500 m caminant + metro VS cotxe + vies sense trànsit + aparcament relativament fàcil.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/10/2017 19:01

Potser cal alguna proposta pensada també per a la gent del Maresme. Lo d'aparcament fàcil... Ja et dic que no, el volum de cotxes és intens, aparcar és una creu.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 15/10/2017 22:23

Caldria tenir dades realment de desplaçaments diaris, tant de personal com de pacients i els seus acompanyants. Buscant...

Del web de Can Ruti: http://www.hospitalgermanstrias.cat/web ... -activitat
"388.270 Consultes (hospital i Centres d'Atenció Especialitzada)" -> Si tots fossin de Can Ruti, serien 1.800 consultes/dia laboral

De la memòria 2015 http://www.hospitalgermanstrias.cat/doc ... 744ac0b2bb
"A l’àrea Metropolitana Nord de Barcelona, l’Institut Català de la Salut presta serveis d’atenció primària a prop d’1.400.000 ciutadans de 70 municipis del Vallès Occidental, el Vallès Oriental, el Barcelonès Nord i el Maresme. Alhora, gestiona l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, de Badalona, que és el centre de referència per a l’atenció d’alta complexitat dels 800.000 ciutadans del Barcelonès Nord i el Maresme i l’hospital general bàsic de més de 200.000 badalonins i veïns de diversos municipis de l’entorn.
L’Hospital Germans Trias es troba al Campus Can Ruti, una àrea biomèdica d’excel·lència en plena serralada de Marina de Badalona. A partir de la posada en marxa de l’hospital, fa més de 30 anys, en aquesta zona s’hi ha anat teixint una xarxa assistencial, de recerca i de docència que avui és un punt de referència en l’àmbit de la salut i la biomedicina a Catalunya."

A més, també hi ha el Tanatori al costat, i s'estan construint altres equipaments, com la seu de la Fundació Carreras contra la leucèmia.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/10/2017 22:59

Com deies en un altre missatge, la localització d'aquest hospital no se sap a qui se li va acudir, però fet, necessita millorar el transport públic, imagineu que Sant Pau, Vall d'Hebron, Clínic, etc. no tinguessin un servei com el que tenen, en comparació Can Ruti és la germana pobre, i es tracta d'un servei bàsic com el de la salut, no si vas o no a un centre comercial... I si augmenten els equipaments de la zona, més encara...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 15/10/2017 23:15

metring ha escrit:Com deies en un altre missatge, la localització d'aquest hospital no se sap a qui se li va acudir, però fet, necessita millorar el transport públic, imagineu que Sant Pau, Vall d'Hebron, Clínic, etc. no tinguessin un servei com el que tenen, en comparació Can Ruti és la germana pobre, i es tracta d'un servei bàsic com el de la salut, no si vas o no a un centre comercial... I si augmenten els equipaments de la zona, més encara...
Pues imagínate en 1986 que sólo llegaba la B26...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/10/2017 23:18

Muy bien, y antes iban tranvías a otros hospitales.

Veiem normal que es vulgui reduir el trànsit de cotxes a la Diagonal unint els tramvies i fer baixar la contaminació, per exemple, i no prenem mesures per a que no arribin tants cotxes davant d'un HOSPITAL?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 15/10/2017 23:40

metring ha escrit:Muy bien, y antes iban tranvías a otros hospitales.

Veiem normal que es vulgui reduir el trànsit de cotxes a la Diagonal unint els tramvies i fer baixar la contaminació, per exemple, i no prenem mesures per a que no arribin tants cotxes davant d'un HOSPITAL?
Evidentment que el transport públic ha de ser àgil, còmode i eficient a tot el territori, en proporció a la població i abast dels serveis que s'ofereixin a la zona en questió.

Per descomptat Can Ruti necessita transport públic. I si les connexions actuals no són bones, s'han de millorar. Ara bé, d'aquí a demanar un metro, n'hi ha un tret.

En tot cas, la comparativa amb la unió de xarxes del tranvia és poc encertada. A Can Ruti, ben al contrari que a la Diagonal, el transport públic no ha d'estar orientat a disminuir el nombre de cotxes que hi arriben, si no a facilitar el trajecte a qui no en te un.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 16/10/2017 1:42

Tot i que ho proposen fer arribar el metro al hospital.... Estic d'acord amb en Javi M. Tampoc crec que es justifiqui una línia de metro. Jo deixaria la L2 a Pompeu Fabra. Com ell diu, s'han de millorar les connexions d'allà.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 16/10/2017 9:51

Javi M ha escrit:
metring ha escrit:Muy bien, y antes iban tranvías a otros hospitales.

Veiem normal que es vulgui reduir el trànsit de cotxes a la Diagonal unint els tramvies i fer baixar la contaminació, per exemple, i no prenem mesures per a que no arribin tants cotxes davant d'un HOSPITAL?
Evidentment que el transport públic ha de ser àgil, còmode i eficient a tot el territori, en proporció a la població i abast dels serveis que s'ofereixin a la zona en questió.

Per descomptat Can Ruti necessita transport públic. I si les connexions actuals no són bones, s'han de millorar. Ara bé, d'aquí a demanar un metro, n'hi ha un tret.

En tot cas, la comparativa amb la unió de xarxes del tranvia és poc encertada. A Can Ruti, ben al contrari que a la Diagonal, el transport públic no ha d'estar orientat a disminuir el nombre de cotxes que hi arriben, si no a facilitar el trajecte a qui no en te un.
I per què no es pot reduir la quantitat de cotxes? No he dit que el parking està saturat? Per què no es pot tenir en compte això? S'ha d'ampliar el parking o millor, que hi hagi més transport públic? I a una zona hospitalària no es pot tenir en compte el criteri de disminuir la contaminació també? A la Diagonal sí s'ha de fer i allà no?



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 16/10/2017 12:54

metring ha escrit:
Javi M ha escrit:
Ara bé, d'aquí a demanar un metro, n'hi ha un tret.

En tot cas, la comparativa amb la unió de xarxes del tranvia és poc encertada. A Can Ruti, ben al contrari que a la Diagonal, el transport públic no ha d'estar orientat a disminuir el nombre de cotxes que hi arriben, si no a facilitar el trajecte a qui no en te un.
I per què no es pot reduir la quantitat de cotxes? No he dit que el parking està saturat? Per què no es pot tenir en compte això? S'ha d'ampliar el parking o millor, que hi hagi més transport públic? I a una zona hospitalària no es pot tenir en compte el criteri de disminuir la contaminació també? A la Diagonal sí s'ha de fer i allà no?
Aunque eso no reduce la contaminación ni soluciona el transporte público, ya que no quieren ni metro, ni tren y el Tranvía "tiene poco sentido" en un Hospital (volvemos a recordar que estamos hablando de salud), como alternativa propongo la prohibición total a la entrada con coches, y sustituir el aparcamiento por un aparcamiento de motos bajo determinadas condiciones: la entrada de motos en el entorno del hospital implica que el vehículo no supere un determinado nivel de decibelios, y que no se supere un determinado nivel de contaminación en la zona.

Respecto a mejorar las comunicaciones:

Ya que chillan si proponemos metro, me voy a coger el plano de Tugsal y voy a ir línea por línea indicando cuál puede prolongar recorrido a Can Ruti:
Empezando por TMB la H10 y el H12. Prolongar el H4 sería copiar el trazado del B19, lo cual no tiene sentido. Hay que pensar en líneas que vayan a la Pompeu y a Rodalies Badalona.
El B1: no pinta nada en Pompeu Fabra como terminal pudiendo aprovecharse más la línea: a Can Ruti.
El B8 y B9, las líneas circulares, no estaría de más que desde Fogars de Tordera que está al lado como quien dice, se suban al hospital.
El B17, pese a ser refuerzo del 27, no está de más que suba al hospital por ejemplo cogiendo la carretera que usa el B26 (Canyet).
El B5 tampoco está de más que lo llevemos a Can Ruti.
Y no viene mal crear una línea, pongamos la B33 que desde Can Ruti vaya directa a Montgat y Tiana, sin pasar por el centro de Badalona.

La C10 de Casas, que haga parada en Can Ruti, o mejor aún: la hacemos finalizar en el Hospital, para que los vecinos procedentes del Maresme, tengan acceso directo al hospital en primer lugar, y en segundo lugar, que puedan tener acceso a Barcelona usando las maravillosas conexiones que estoy proponiendo, después de tragarse dos horas de bus desde Mataró.
La E11.1 y E11.2 también deberían llegar a Can Ruti y finalizar trayecto allí. Lo mismo para la C3 y C4 de Casas.

Como imagino que habrá al menos dos foreros que digan que finalizar la C10 y los exprés de Mataró en Can Ruti es una aberración aunque metas treinta líneas de bus, que propongan ellos una idea mejor. Si llegar en E11 a Can Ruti aunque tengas media Tugsal es absurdo porque tardas en llegar a Barcelona dos horas más, estás admitiendo abiertamente que la idea de bajar en bus sí o sí carece de sentido, por lo que quienes vayáis a decirme esto, ya os adelanto la respuesta: por supuesto que carece de sentido y es un absurdo total, con lo cual estáis subliminalmente diciendo abiertamente que se necesita otra alternativa al bus en Can Ruti.

Estaréis conmigo en que la lógica pide hacer llegar allí un medio de transporte rápido que conecte de forma más inmediata con Badalona y Barcelona.
Es como si yo cojo ahora y centralizo a Sant Boi y todo el Baix Llobregat (Viladecans, Gavá, Castelldefels, Sant Climent) al hospital de Sant Joan Despí y hago que FGC y todas las líneas de bus procedentes de estos cuatro municipios lleguen (y finalicen recorrido) allí, y para bajar a Barcelona tengas que usar el T2 o T3 o las líneas de bus TMB, como el 63 o el 78. ¿A que si vienes de Igualada en FGC no te gustaría que tu línea llegase al Hospital de Sant Joan Despí y finalice allí y tener que tragarte treinta minutos de tram sólo para llegar a Barcelona? Pues Can Ruti exactamente es el mismo caso. Y si me pareció leer que la L3 de Metro pasara por el Hospital Sant Joan Despí en su prolongación a San Feliú, Can Ruti tiene exactamente el mismo derecho a recibir una línea de metro o de Rodalies, o incluso un triste tranvía.

Y sí, María José, a los hospitales llegaban tranvías, y el ejemplo más claro que acabo de poner lo tenemos en la T3 de Tram actual. Sin ir mucho más lejos.

PD: Y lo de meter las motos surpimiendo el coche, era una medio broma, que complementaba el resto de propuestas kafkianas.
No necesito recordar que un buen número de líneas de Soler i Sauret pasan por el Hospital de Sant Joan Despí en su camino a Barcelona, y dan un buen servicio por ello. Por tanto respetemos a los municipios del otro lado de Passeig de Grácia, sius plau.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dilluns 16/10/2017 22:29

A veure, segurament una molt bona idea seria que la L8 de FGC en comptes d'anar direcció Besòs anés direcció Santa Coloma de Gramenet, passés per Can Ruti i després anés cap al Baix Maresme, no sé si connectant amb la R1 a l'alçada de Badalona/Montgat o si seguiria per la part interior del Baix Maresme fins a Mataró.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 16/10/2017 23:16

No fa falta un metro, amb un funicular n'hi hauria prou. He estat mirant pel Google Earth i hi veig tres alternatives pel que fa al traçat.
- Una, túnel del punt A (Bufalà) a B (Can Ruti) en línia recta.
- Segona, túnel en un 70% del traçat, el 30% restant en superfície, l'arribada a Can Ruti.
- Tercera, 45% en túnel, creuament dels combois a l'aire lliure, i tota la resta per superfície fins Can Ruti.

Capacitat, la que es vulgui. Vehicles de fins a 300-400 persones. Capacitat horària de fins a 6000-8000 persones per hora.

Avantatges:
- Túnel de gàlib menor al d'un metro, al no requerir catenària.
- Túnel de longitud menor pel fet que al permetre major pendents, es poden dibuixar traçats millors, al no requerir una geometria tant delicada com un tren convencional.
- Menys gast de personal, pot funcionar en mode automàtic tranquil·lament.
- Menys gast pel funcionament, al utilitzar el principi de compensació de pesos, que no usa el metro.

Jo penso que és un cas molt clar per la construcció d'un funicular, i s'ha demostrat que són un medi que pot funcionar perfectament integrat a la xarxa de metro.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”