FGC Llobregat-Anoia futur

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 31/03/2020 23:12

http://www.gencat.cat/ptop/informacio_p ... nvia_2.pdf
Ja que es parlava de una idea de fer un servei de rodalia-regional per crear un Cervera-Igualada-Martorell... He trobat a través d'un enllaç sobre el projecte de la integració urbana de l'estació d'Igualada per fer un sistema tren-tramvia, i en els mapes proposats es mostra el traçat de l'Eix Transversal Ferroviari (el projecte que va esmentar la Generalitat de un servei d'alta velocitat). Us sona tot això?

Ho he penjat per agafar una idea sobre com podria ser el traçat hipotètic d'un servei de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell. Perquè al menys la part de Cervera-Igualada és la menys complicada de construir-se crec jo, però per Igualada-Martorell fer-ho passar al voltant o a prop de l'autopista A2 per fer que més municipis parin allà serveis és més complicat diria jo, perquè com es podria fer parar els voltants d'Abrera, Esparreguera i Collbató per a que continuin a Igualada?

ETF i tramvia Igualada.png
ETF i tramvia Igualada.png (271 KiB) Visualitzat 3862 cops


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

torres997
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: torres997 » Dimecres 01/04/2020 0:07

Carlos González ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 23:12
http://www.gencat.cat/ptop/informacio_p ... nvia_2.pdf
Ja que es parlava de una idea de fer un servei de rodalia-regional per crear un Cervera-Igualada-Martorell... He trobat a través d'un enllaç sobre el projecte de la integració urbana de l'estació d'Igualada per fer un sistema tren-tramvia, i en els mapes proposats es mostra el traçat de l'Eix Transversal Ferroviari (el projecte que va esmentar la Generalitat de un servei d'alta velocitat). Us sona tot això?

Ho he penjat per agafar una idea sobre com podria ser el traçat hipotètic d'un servei de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell. Perquè al menys la part de Cervera-Igualada és la menys complicada de construir-se crec jo, però per Igualada-Martorell fer-ho passar al voltant o a prop de l'autopista A2 per fer que més municipis parin allà serveis és més complicat diria jo, perquè com es podria fer parar els voltants d'Abrera, Esparreguera i Collbató per a que continuin a Igualada?


ETF i tramvia Igualada.png
Ostres, molt interessant aquest document, gràcies per compartir-lo! Tot i així, està inacabat? (ho dic perquè falta una explicació de les alternatives 4, 5 i 6). Podries indicar-me la font on has trobat el document?

Donant per fet que l'eix transversal ferroviari (ETF) està mort, no vec pas malament "aprofitar" el tram Igualada - Martorell que es tenia pensat fer, això sí, apropant la línia als nuclis urbans de Castellolí, el Bruc, Esparreguera, etc. i enllaçant amb la línia convencional a Martorell (no amb la LAV). En quant a l'orografia, sí que és veritat que el traçat que descriu l'autovia A-2 és força pendent, sobretot per les proximitats del coll del Bruc, així que no sé si seria viable una línia ferroviària per allà...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 13/05/2020 13:48

Vull penjar unes idees de cara a la millora dels ramals de la R5 i R6...

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 70131&z=10
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 40445&z=11

En el R5 en quant a infraestructures, proposaria desenvolupar dues opcions a Sant Vicenç de Castellet fent o bé un nou accés des de RENFE al carrer de Mura/Joan Maria Roma, o construir un nou recorregut de la R5 per tenir un enllaç directe per les vies de RENFE tenint com a conseqüència el desmantellament de Sant Vicenç-Castellgalí.

Per Manresa s'ha parlat del TRAMBages en una ocasió i en el fòrum un il·lustre usuari ha desenvolupat uns esquemes hipotètics que els seus dissenys estan molt bé, però considero que primer s'hauria de pensar en com fer que Súria i Sallent tinguin un mode de transport més a prop de la seva vila, ja que compta amb les seves vies lluny del nucli urbà. Els serveis que podrien fer serien llançadores des de Manresa-Alta (O Baixador si és viable) cap a Súria/Sallent per no afectar els serveis actuals del LL-A i també per la demanda que hi ha aquesta zona per Manresa que no pas per Barcelona.

En la R6 proposaria fer una via o dues vies apartador per Sant Esteve Sesrovires per fer acabar uns nous serveis suburbans cap a aquest municipi del Baix Llobregat o bé allargar els actuals S8 que acaben en Martorell Enllaç.

Alguns recorreguts són corbes tancades i tard o d'hora per millorar una mica els temps de viatge entre Igualada-BCN una opció seria implementar recorreguts més rectilinis o els més rectes possibles a uns determinats recorreguts (sempre i quan l'orografia i el terreny es pugui executar tal idea)

Tenint en compte informacions que un altre usuari il·lustre m'havia dit sobre baixadors o noves parades per l'Anoia, he indicat dos possibles baixadors entre Piera... Can Bonastre i La Venta | Can Mussarro

Per Igualada com es proposava la implantació del soterrament, hi han dues opcions per Igualada de soterrament, que una l'estació sigui soterrada sense que canviï la seva ubicació i l'altre sí que canvia la seva ubicació... Després he fet dos opcions de perllongament, a més he volgut idear un possible recorregut tenint en compte el "projecte oficial" de la Generalitat d'ubicar l'estació d'Igualada de l'ETF que personalment desenvoluparia millor aquesta tasca si fos un servei de tren convencional per passatgers/mercaderies.

Un altre idea per millorar els temps de viatge entre Igualada-BCN és implementar un servei directe que es salti les parades de La Pobla-Capellades-Vallbona fent una variant del recorregut sota túnel.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 31/05/2020 11:31

Aquesta idea no és ferroviària, sinó més de temes de nomenclatures... Coneguts i familiars meus tenen una mica de confusió sobre el tema de nomenclatures i la particularitat del servei de Llobregat-Anoia... Principalment a Rodalies de Catalunya no compta amb el fet de posar diferents nomenclatures a les destinacions intermitges d'alguns respectius serveis com ho fa el Llobregat Anoia o el Barcelona Vallès.

Com exemple hi han serveis de la R1 des de Molins fins a Mataró, i des de L'Hospitalet fins a Calella i són alhora coneguts com a R1, considero que seria més senzill per l'usuari que no tingui molta idea de ferrocarril o de mobilitat ferroviària simplificant la nomenclatura, però sense el fet de modificar o afectar els serveis actuals, sinó que s'anomenin igual.

Quedaria així la cosa:
L8: Pl. Espanya - Molí Nou-Ciutat Cooperativa (Metro)
S3: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat (Suburbà)
(Servei A: Pl. Espanya - Can Ros / Servei B: Pl. Espanya - Quatre Camins / Servei C: Pl. Espanya - Martorell Enllaç / Servei D: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat)
R5: Pl. Espanya - Manresa Baixador (Rodalia)
R6: Pl. Espanya - Igualada (Rodalia)


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”