FGC Línia del Vallès Futur

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Re: FGC Línia del Vallès Futur

Entrada Autor: Solella » Dissabte 29/12/2018 18:03

A mi em fa molta por pensar que la L7 podria quedar retallada a Gràcia. És clar que aniria genial per augmentar les freqüències d'aquesta i de la resta de línies del Vallès, però crec que aleshores quedaria com un apèndix, similar al que ha passat amb la L12. Si la L9 estigués acabada i en servei, si la L8 hi arribés (cosa que no m'agrada gens) o si hi hagués un passadís d'enllaç Gràcia - Fontana, seria una història completament diferent. Però tal i com està ara mateix la cosa... És una idea que no m'acaba d'agradar :nose


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 29/12/2018 20:47

Un passadís subterrani de mig kilometre i varies illes entre mig. Molt raro.

Per cert, algú sap perquè van posar la parada tant a prop de Lesseps i tant lluny de Diagonal?


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dissabte 29/12/2018 23:53

Aeduh ha escrit:Un passadís subterrani de mig kilometre i varies illes entre mig. Molt raro
Acabes de descriure les sortides d'El Coll | La Teixonera, o els enllaços de Maragall i Plaça de Sants :x

Seriosament, jo li veig força sentit a un transbord Fontana - Gràcia. No estan ben bé al costat, però un passadís sota la Rambla del Prat amb cintes lliscants no seria gaire car, ajudaria a descongestionar Provença i dotaria de més rellevància una estació que en un futur pot arribar a ser un intercanviador important (L8). No hauria de passar sota illes de cases, seria accessible a PMR i seria més amigable que molts dels enllaços que té la xarxa. :D
Aeduh ha escrit:Per cert, algú sap perquè van posar la parada tant a prop de Lesseps i tant lluny de Diagonal?
Sé que no té res a veure amb el tema, però en principi dins del tram Diagonal - Lesseps hi havia projectades dues estacions: Fontana i Travessera. Només es va construir Fontana, molt allunyada de Diagonal i gairebé tocant Lesseps. Avui dia la de Travessera seria ideal per fer aquest enllaç :P


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 30/12/2018 15:26

Doncs una parada a Travessera aniria molt bé. El districte de Gràcia té un accés al metro pobre comparat amb la resta de barcelona. A més, si s'amplia la L8 cap al Besós aniria tot just a través aquesta estació.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

França451
N9
N9
Entrades: 1708
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 30/12/2018 23:54

bigcoaster ha escrit:
Aeduh ha escrit:Eliminar parades és un suicidi polític, i la línia és massa suburbana i petita per fer avançaments.

Amb els 15 nous trens, la L7 des de Gràcia, la fusió de Les Tres Torres i La Bonanova en una estació, un sistema ERTMS, un salt de moltó a Sarrià per unir de nou L6 i L12, una cua de maniobres a Pl Cat, prollongació a Finestrelles, i ja en un cas extrem, prollongació a 5 vagons, es podria probablement aconseguir una rotació S1 L6 S2 L6 cada vuit o fins i tot 6 minuts i fer totes les estacions noves que es vulgui (Aragó, Ronda de Dalt, Rubi 2, Terrassa Sud, Sant Quirze 2).
Eliminar parades no vol dir necessàriament que s'eliminin físicament, simplement que menys trens hi facin parada. Per exemple, estacions com Peu del Funicular, Baixador de Vallvidrera, Les Planes o inclús Valldoreix no necessiten més de 4tph. Així racionalitzes els serveis. Això de que és massa petita per fer avançaments ho dius tu, jo he vist línies, per exemple al japó, dels mateix estil (i inclús amb via única) on es fan avançaments per doquier i funcionen de meravella. Que no tenim collons aquí perquè ja ens ofeguem gestionant la xarxa actual, és una altra cosa.

I respecte al que proposes tú, no veig que es guanya amb la multimilionària obra del salt de moltó a Sarrià, sense dir-te que tècnicament és dificilíssim, a banda de que uns quants trens en hora vall puguin anar a Reina Elisenda sense haver de cisallar a l'entrada de Sarrià, perquè en hora punta oblida't de L6. Ara, i cada vegada més, la L6 quedarà com un reforç del tram Sarrià-Pl. Cat per les hores vall en que no s'envien tants trens al Vallès, però ja fa temps que s'ha desvirtuat com a "línia de metro" I la L7 va de camí al mateix, amb l'avantatge que encara li quedarà un tram de 4 estacions totalment independent i que fa que segueixi sent una "línia de metro".

Unificar estacions entre Sarrià i Gràcia, bé, en podríem parlar. Si de veritat ens creièssim la intermodalitat, es podrien substituir per una línia de tramvia o de bus en superfície, i deixar el túnel per que els trens corrin.

Prolongació a 5 cotxes, totalment. És més, crec que haurà d'acabar passant, i més ara que els vagons estan interconnectats. I funcionaria bé a tot arreu, l'únic lloc on em preocupa és Plaça Catalunya, que no hi cabrien, per tant, el 5è cotxe va lligat a la famosa cua de maniobres, i aquesta va lligada a massa coses.
Vamos a ver: primero dices en tu anterior mensaje, que mi mensaje es propio de los inocentes y ahora tú mismo dices lo mismo que yo: que los servicios S1 y S2 eliminen parada en unas cuantas estaciones. ¿No viene a ser lo mismo que yo dije? Yo las escogí al túntún cvomo indirecta, pero irónicamente quería decir lo mismo que vosotros: que los trenes pasen de largo en más estaciones.

Y no, Edu,. lo ha dicho wefer, lo ha dicho Guigui, lo ha dicho Miquel y lo dice más gente del foro: no es un suicidio político, hace falta eliminar paradas de algunas líneas y hacer más túneles. Lo que es un suicidio, como dice Miquel es:
El que es un suicidi és portar vora el col·lapse tota la línia de dalt a baix.

Concentrar tota la mobilitat pel mateix punt és la primera cosa que no s'ha de fer.


Y pongo la segunda frase en gigante a ver si así la peña lo ve, porque es lo que ninguno ven: Se habla de abrir estaciones en los trazados de fuera, en Matadepera, en Rubí, en Sabadell, en el quinto pino pero las personas que lo hacen (un usuario dijo "Cambiando de tema..." Y se puso a plantear abrir una estación fuera, pero como dando a entender que no entraba en la polémica del problema de Barcelona. Pero es que estos compañeros hacen lo mismo que la Gene: mirar para otro lado en ese tema y debatir si hace falta estaciones aquí o allí y proponerlas y que se abran alegremente como las de la L9, como ya se ha indicado, no ayudan en absoluto si dicha apertura no va acvompañada de otras medidas en el tramo problemático. Mi frase irónica, debería ser el título de este hilo. Cómo metemos 200 personas en un tren de borregos. Y por tren de borregos me refiero a un tren lleno hasta la bandera. Cómo hacemos que ese tren cummpla los horarios sin retrasarse y sin cumplir accidentes. Cmo mantenemos la distancia de seguridad con los trenes anterior y posterior sin que haya un colapso. Me lo decís, por favor, todos los que decíais de abrir estaciones por ahí fuera mirando para otro lado en la problemática de esta línea? ¿Alguien me lo explica por favor?

Porque luego mucho decir que la línea del Vallès es la niña bonita de FGC, pero gracias a que ha sido tan niña bonita, mimada y cuidada, mirad lo que tenemos encima. Y luego hacer túneles nuevos es una locura, quitar estaciones es un suicidio político, pero eh!!! eh!!! eso sí!!! Para abrir nuevas estaciones bien que todos votamos.

A ver: no vais a meter doscientas personas más en un tren de borregos. Ni con cinco vagones ni con ocho: si no caben no caben. De qué sirve un tren de cinco vagones si no podemos ampliar las estaciones subterráneas porque al iluminao de turno se le ocurrió cuando las hizo que como circvulaban trenes de tres coches, hacerle un largo de andén con esa medida sin llegar siquiera a sospechar que se iba a convertir en un tren de borregos porque íbamos a estirar las líneas como chicles? Meter cinco vagones dejando uno o dos en túnel, de verdad creéis que va a hacer algo? Os imagináis los pollos que se montarían en cada tren cuando todos los viajeros pretendan apiñarse en los tres primeros coches porque en algunas estaciones uno o dos coches no abre puertas? Creéis en serio que eso va a solucionar el problema? Día sḉi día también veo en el primer coche de un S1/S2 a gente despistada pretendiendo bajarse en Peu del funicular. Y no siempre está despejado el pasillo para correr al segundo coche y bajarse. En todas las estaciones hacer eso, prefiero no pensar en el pollo que se montaría.

Túnel de Horta: es una solución factible y tangible, no cuentos de caperucita. Es caro y es muy a largo plazo, pero hace falta.
Eliminar paradas de la S1 y S2 y que los trenes pasen de largo: es otra solución y es la que hasta que se haga el túnel de Horta, o de otro trazado, la única viable y factible.
Todo lo demás: se podría estudiar, pero sin estos dos puntos esenciales, no os pongáis pelmas, porque no podemos hacer nada.

La cola de maniobras en Sant Cugat y hacer Sabadell-Sant Cugat y Terrassa-Sant Cugat, es otra solución. Y mandar a la gente a la R8, moviendo los apeaderos o sin moverlos, es la cuarta. Ahora mismo lo más barato para Renfe es R8 cada 15 minutos: lo puede hacer mañana mismo con un gasto mínimo. Mandamos a la gente a Rodalies y ya no es un suicidio que muchos trenes S1 y S2 finalicen en Sant Cugat o reboten al otro ramal, como proponía el compañero. Si quieren llegar a Barcelona que se vayan por la Renfe. Y en las estaciones, por debajo de Santr Cugat, como hacen en Japón, personal que en vez de empujar a los usuarios dentro del tren para cerrar puertas, que controlen el lleno del vagón: máximo: 200 viajeros por vagón, por ejemplo, cuando se llena ese vagón que el personal que está allí nos digan: lo siento aaquí ya no puede subir más gente, o se van a otro vagón o se esperan al siguiente tren.

Pero me juego lo que queráis a que esta última medida no va a gustar a muchos. lógico, somos tan borregos como Argentina, que vemos un tren lleno y en vez de esperar al siguiente, empujamos a los de dentro para entrar y es el sálvese quien pueda. lo vemos a diario en todos los medios de transporte. en el Metro, en el tren, en los ferrocatas, en el bus, donde la gente entra por las puertas traseras... Con semejante panorama, ¿cómo no vamos a meter más gente y a empujar a los de dentro? ¿Cómo no vamos a dejar que eliminen más paradas si todos lo que queremos es levantarnos media hora antes del trabajo y cuando el tren abra puertas entrar sí o sí porque si no llegamos tarde y tenemos que entrar por la fuerza bruta?

Señores, hace falta primeramente un tema de conciencia y respeto: los pasajeros que ya van en el tren, cada mañana no les hace gracia que venga el de detrás y les pegue un empujón para meterse en el tren. Todos lo hacemos y nos lo hacen y lo vemos hacer cada mañana y nadie dice nada. Pero si nuestros padres nos vieran hacerlo, nos sacarian del tren y nos meterían una somanta de mandangas hasta que recitemos todas las estaciones de la línea del Llobregat en sentido retrógrado. Pero como nadie hace eso y estamos en el país de que hay que meter por la fuerza doscientas personas más en un tren de borregos, pues hale. P'alante como los de Alicante...

Cito al compañero bigcoaster para cerrar mensaje:
Mare de déu, el que s'ha de llegir...


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dilluns 31/12/2018 1:09

Por supuesto yo desde el primer momento he pensado que si se aumenta a 5 los vagones no se haría antes de aumentar la llargaria del anden en todas las estaciones.
Creo que Rubí se merece una segunda estación peti qui peti y más pronto que tarde. Como dije en el primer post, si fuera Sant Cugat hace tiempo que la tendría (sí, estoy hablando de clasismo, creo que los foreros de trenes nos fijamos demasiado en la realidad de las infraestructuras comparado con la realidad social (ejemejem soterramientos (aunque que necesidad tengo de abrir esta caja de pandora?))).

Por mi parte me gustaría ver los números a propósito de la situación insostenible de la Línea del Vallès. La verdad es que yo la he cogido cada día y la cojo cada día desde hace años y la verdad es que es un fastidio ir de pie a veces, pero con los 15 nuevos trenes y consiguientes frecuencias de 2,30 minutos de Sant Cugat para abajo en 2020 está por ver hasta que punto se desinflan los trenes.

Además, la red de Rodalies y el metro están más necesitadas de inversiones que la red del Valles. Ningún político querrá hacer un segundo tunel de collserola mientras el PDI siga estando tan en rojo como lo está hoy. Recuerdo que del PDI 2011-20 las únicas actuaciones completadas de las 20 más importantes son precisamente las de Terrassa y Sabadell.

Por otra parte, estoy bastante seguro que el tráfico total de gente "Sabadell-Sant Cugat y Terrassa-Sant Cugat" es pequeñito comparado con el tráfico a y desde Barcelona, y me sorprendería si se viera que compensa ocupar renglones para esos trenes. Al menos antes de hacer un salto de carnero y cola de maniobras.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

davida
N9
N9
Entrades: 1683
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 31/12/2018 12:38

Sempre es podria demanar un material especific de 5 cotxes en que al primer cotxe li faltesin les 2 primeres portes i a l'ultim 2 portes. Tindriem les mateix portes que els trens actuals i cabrien a les estacions.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 114

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dilluns 31/12/2018 13:40

Aeduh ha escrit:Por supuesto yo desde el primer momento he pensado que si se aumenta a 5 los vagones no se haría antes de aumentar la llargaria del anden en todas las estaciones.
Creo que Rubí se merece una segunda estación peti qui peti y más pronto que tarde. Como dije en el primer post, si fuera Sant Cugat hace tiempo que la tendría (sí, estoy hablando de clasismo, creo que los foreros de trenes nos fijamos demasiado en la realidad de las infraestructuras comparado con la realidad social (ejemejem soterramientos (aunque que necesidad tengo de abrir esta caja de pandora?))).

Por mi parte me gustaría ver los números a propósito de la situación insostenible de la Línea del Vallès. La verdad es que yo la he cogido cada día y la cojo cada día desde hace años y la verdad es que es un fastidio ir de pie a veces, pero con los 15 nuevos trenes y consiguientes frecuencias de 2,30 minutos de Sant Cugat para abajo en 2020 está por ver hasta que punto se desinflan los trenes.

Además, la red de Rodalies y el metro están más necesitadas de inversiones que la red del Valles. Ningún político querrá hacer un segundo tunel de collserola mientras el PDI siga estando tan en rojo como lo está hoy. Recuerdo que del PDI 2011-20 las únicas actuaciones completadas de las 20 más importantes son precisamente las de Terrassa y Sabadell.

Por otra parte, estoy bastante seguro que el tráfico total de gente "Sabadell-Sant Cugat y Terrassa-Sant Cugat" es pequeñito comparado con el tráfico a y desde Barcelona, y me sorprendería si se viera que compensa ocupar renglones para esos trenes. Al menos antes de hacer un salto de carnero y cola de maniobras.
Nunca te has fijado en como se descargan los trenes que bajan de Terrassa al llegar a Sant Cugat para meterse en los que suben a Sabadell?
Para hacer estos servicios interiores del Vallès es obvio que haría falta la segunda cola de maniobras de Sant Cugat, pero es algo que tarde o temprano se debería hacer por el bajo coste que tiene y la descongestión que traería a los trenes que bajan a Barcelona.
El tema de ocupar surcos no sería un problema ya que las líneas están preparadas para frecuencias de 2:30 minutos y es justo en Sant Cugat donde se separan estas.

Otro tema (quizás estoy loco) sería hacer la línea Terrassa-Sabadell pasando por Castellar y Matadepera y entre Hospital General y Volpelleres para dejar dentro del Vallès una línea circular.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dilluns 31/12/2018 16:34

Para los trayectos Terrassa Sabadell ya esta la R4, que aún tiene que mejorar mucho, cierto, pero lo acabará haciendo. La gente que se cambia de tren en Sant Cugat son principalmente trayectos de Sant Cugat - Rubí - UAB, y si acaso Sabadell Terrassa desde ahí. Un tren que hiciese ese recorrido )llamémosle S-10, por ejemplo) solo recogería la mitad de la demanda potencial como máximo, puesto que ese tren estaría intercalado con S1, S2, etc. y la gente que llegase a las estaciones al pasar uno de estos cogería ese, y no el S-10. No creo que se llenara demasiado, la verdad, en comparación con los S1, S2. Prefiero reventar la línea a S1 S2.

Por otro lado, hablando de líneas circulares, no tiene mucho que ver pero me has hecho recordar mi sueño de reconvertir la R8 en este trazado:
Básicamente seria un trazado de túnel que iría por debajo de la la S1 desde Rubí hasta Sant Cugat, haría otra estación al este de Sant Cugat, zona Torreblanca/Esade/Can Magí/Parc de la Pollancreda y tiraría de nuevo a Cerdanyola UAB. El corredor antiguo se reservaría a mercancías/Larga Distancia/Alta velocidad, y la estación en Sant Cugat/Volpelleres podría reconvertirse en AVE/EVA a lo el Prat.

Imatge



EDIT: He estat llegint això sobre la reforma de Pl Cat:

- Remodelació de l’andana a Plaça Catalunya: es modificarà la configuració de vies i andanes existent en aquesta estació, que ara compta amb 6 vies en total. Així, s’eliminarà l’andana central entre les vies 1 i 2 i es modificarà el seu traçat, perquè discorrin una al costat de l’altra. Això permetrà ampliar les andanes laterals existents que donen servei a la via 1 i 2. Així, l’andana lateral de la via 1, la més propera al costat mar, passarà dels 66 metres de longitud als 88 metres, i tindrà una amplada variable entre els 4,5 metres i els 8,25 metres, superior a l’actual, que és de prop de 4 metres. Pel que fa a l’andana lateral de la via 2, passarà de tenir una longitud de 65 metres a 85 metres, amb una amplada variable entre els 3,80 metres i els 6,25 metres, enfront dels 2,80 metres actuals.

http://www.trenscat.com/metrovalles/pro ... ya_ct.html

Bàsicament amb aquestes obres ja es pot passar de 3 a 4 vagons plenament, i potser fins i tot 5 amb més obres més amunt del túnel, modificant el traçat viari.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 896

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 01/01/2019 20:54

davida ha escrit:Sempre es podria demanar un material especific de 5 cotxes en que al primer cotxe li faltesin les 2 primeres portes i a l'ultim 2 portes. Tindriem les mateix portes que els trens actuals i cabrien a les estacions.
Sona a descabellat, però no em sembla una mala opció, sincerament, al final, qui utilitzaria aquest cotxe seria gent que fa un trajecte llarg, pel que no seria gaire trasbals de moviments interns. El problema és Plaça Catalunya, que no té cap andana on hi capiguin 5 cotxes i al ser terminal, i hi han de caber si o si. Inclús no sé si es podria estacionar amb un cotxe fora perquè probablement es trobaria damunt de les agulles d'entrada. És a dir, o s'amplia Pl. Cat, o ja ens podem oblidar de més de 4 cotxes.

I tema que els S1/S2 saltin parades, va lligat a avançaments, ja que amb els horaris actuals, (i amb els futurs quan tinguem les 115, encara més) no té sentit saltar-se més parades ja que et trobaràs amb el tren del davant. Realment ja està bastant ben fet actualment amb el joc de 3+3 que fan entre els S1/S2 i S5/S6/S7, però per saltar-se'n més només hi ha dues opcions: 1) Reduir circulacions per tal que cada tren vagi més lluny del precedent, o 2) que es produeixin avançaments.

Per cert, que ja podria Renfe aplicar la tàctica del 3+3 a la R1, per exemple, que té un problema similar a la línia del Vallès, que els trens paren massa i la línia és poc competitiva per anar lluny.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

França451
N9
N9
Entrades: 1708
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 01/01/2019 22:37

bigcoaster ha escrit:
Per cert, que ja podria Renfe aplicar la tàctica del 3+3 a la R1, per exemple, que té un problema similar a la línia del Vallès, que els trens paren massa i la línia és poc competitiva per anar lluny.
Esto no va aquí pero te respondo aquí: Clot-Estaciò de França y le quitas el problema del Vallés a la R1. Tan sencillo y tan fácil: problema eliminado de raíz.

eso me lleva a pensar que si hacemos un túnel directo peu del funi-reina elisenda y mandamos todos los s1 allí, solucionamos el tema en fgc


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 06/01/2019 12:56

He actualizado el mapa con una idea de metro en Rubí.

Básicamente se trata de que en vez de que haya una segunda estación de tren en un emplazamiento completamente alejado de la ciudad, que se le dé un poco de cariño a esta ciudad, que siempre he pensado que se le ha tratado de segundona, y hacer un nuevo trazado por debajo de la ciudad para que la segunda parada esté en medio de la zona norte.

Además, los FGC podrían usurpar la antigua estación de Rodalies de Rubí para crear Rubí Sud, tal como enseño en el mapa.

Sería el equivalente a hacer un mini metro de Terrassa/Sabadell.

El nuevo trazado del R7/R8 que pongo también dotaría de estación propia a la zona de Rubí Oeste (Sant Genís o como se le quiera llamar) al otro lado del río, una zona que apuesto bastante a que se desarrollaría urbanísticamente bastante en las próximas décadas si se le dotase de estación.


Imatge


https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3421
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 10/01/2019 11:18

Solella ha escrit:Sé que no té res a veure amb el tema, però en principi dins del tram Diagonal - Lesseps hi havia projectades dues estacions: Fontana i Travessera. Només es va construir Fontana, molt allunyada de Diagonal i gairebé tocant Lesseps. Avui dia la de Travessera seria ideal per fer aquest enllaç :P
Si s'obre sortida a Fontana pel costat mar ja es queda molt prop de Travessera, no veig sentit a dues estacions tant properes. I l'enllaç amb Gracia serien uns 250m. es pot fer situant la L8 al mig



Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dijous 10/01/2019 16:56

Ecomobisostrans ha escrit: Si s'obre sortida a Fontana pel costat mar ja es queda molt prop de Travessera, no veig sentit a dues estacions tant properes. I l'enllaç amb Gracia serien uns 250m. es pot fer situant la L8 al mig

Jo tampoc li veuria sentit a obrir Travessera avui dia, només he dit que aquella estació aniria bé per fer un enllaç amb Gràcia. No ho he concretat gaire i per això es deu haver interpretat malament ;)


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

geekest_cat
N3
N3
Entrades: 29
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Diumenge 20/01/2019 10:12

https://www.naciodigital.cat/latorredel ... /sant/joan

D'aquesta notícia em quedo amb aquest últim paràgraf, que fa referència al futur de la línia Vallès:
El conseller ha assegurat que per això a la Generalitat se li plantegen més "reptes de futur", com les obres d'actualització en la línia del Vallès, amb l'entrada en funcionament de nous trams de Terrassa i Sabadell; de 15 nous trens de manera progressiva -a partir del 2020- que fixaran la freqüència de pas entre Sant Cugat i Barcelona en 2,5 minuts; un segon túnel a Vallvidrera i el projecte d'unir la línia del Baix Llobregat-Anoia i la del Vallès entre les estacions de Gràcia i Plaça Espanya. Aquesta darrera actuació es presentarà al llarg d'aquest any i està previst que es comenci a licitar el 2020.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 114

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dilluns 21/01/2019 14:35

geekest_cat ha escrit:https://www.naciodigital.cat/latorredel ... /sant/joan

D'aquesta notícia em quedo amb aquest últim paràgraf, que fa referència al futur de la línia Vallès:
El conseller ha assegurat que per això a la Generalitat se li plantegen més "reptes de futur", com les obres d'actualització en la línia del Vallès, amb l'entrada en funcionament de nous trams de Terrassa i Sabadell; de 15 nous trens de manera progressiva -a partir del 2020- que fixaran la freqüència de pas entre Sant Cugat i Barcelona en 2,5 minuts; un segon túnel a Vallvidrera i el projecte d'unir la línia del Baix Llobregat-Anoia i la del Vallès entre les estacions de Gràcia i Plaça Espanya. Aquesta darrera actuació es presentarà al llarg d'aquest any i està previst que es comenci a licitar el 2020.

Els mitjans de comunicació al parlar de transport sempre la pifien, quan diuen "unir les línies" no es refereixen ni al canvi d'ample ni a la unió física, només a l'extensió de la línea Ll-A fins a Gràcia per habilitar un transbord entre les dues línies.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 23/01/2019 22:07

Després d'estar donant-li més voltes sobre la configuració urbana del Vallès Occidental, he terminat per fer aquesta actualització al mapa que havia fet fa poc.
Crec que soluciona de forma bonica i elegant el tema de com poder fer semidirectes a Sabadell i Terrassa perquè triguin menys temps en arribar a Barcelona.
La solució meva no és engegar exactament a fer semidirectes, és una mica més complexa.
S1 S2 per la via principal fins al final de la línia (Matadepera, Castellar del Vallès)
S6 S7 per traçats alternatius amb més volta, capturant més barris, i terminant abans.

PAS 1: Tercer carril a Hospital General i Sant Joan. Aquestes dos estacions serien les úniques per una de les dos línies no pararía (Bellaterra ja té tercer carril).

PAS 2: Les diverses obres d'infraestructura. Principalment 5:
1: Rubí. Just després de Hospital General (S6 para, el S1 no para), construir un ramal que connecti la via de FGC amb la de Rodalies, fer parar el S6 a l'actual estació de Rubí Renfe, després, girar cap al Nord i fer túnel atravessant la ciutat tal com posa al mapa, i fent dos estacions, Rubí Centre sota l'actual Rubí FGC, i Rubí Nord, que com es veu estaria infinitament millor posicionada que el projecte de Rubí La Llana.

2: Crear un ramal alternatiu a Terrassa per a que termini la S6, que com es veu, començaria tot just després de Terrassa Vallparadís. Hi hauria estació d'enllaç amb Rodalies. Aquesta estació de Rodalies també hauria de tenir tercer carril, ja que crec que hi hauria d'haver una línia suburbana amb més densitat d'estacions al llarg de la R4, que començés a Viladecavalls, i que fos la que dongués la volta per Montcada mentre que els regionals passin pel futur Túnel de Montcada (està tot pensat).

3: Crear un gran ramal des del túnel de després de Universitat Autònoma, fer viaducte fins a i a través de Badia, i després fer túnel, creuar sota Barberà, i acabar fent línia en túnel per Sabadell creant un bon metro que, juntament amb les estacions ja existents, tindria 8 estacions i revolucionaria el transport a la ciutat. Aprofito per comentar que a la línia de la R4 hi caben 3 estacions més també, sempre que es fagin amb tercer carril.

4: Ampliació a Matadepera, es pot fer tota en superficie a la riba de la riera.

5: Ampliació a Castellar. Aquesta ja està més o menys estudiada com fer-la.

https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

França451
N9
N9
Entrades: 1708
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 23/01/2019 23:06

Aeduh ha escrit:Després d'estar donant-li més voltes sobre la configuració urbana del Vallès Occidental, he terminat per fer aquesta actualització al mapa que havia fet fa poc.
Crec que soluciona de forma bonica i elegant el tema de com poder fer semidirectes a Sabadell i Terrassa perquè triguin menys temps en arribar a Barcelona.
La solució meva no és engegar exactament a fer semidirectes, és una mica més complexa.
S1 S2 per la via principal fins al final de la línia (Matadepera, Castellar del Vallès)
S6 S7 per traçats alternatius amb més volta, capturant més barris, i terminant abans.

PAS 1: Tercer carril a Hospital General i Sant Joan. Aquestes dos estacions serien les úniques per una de les dos línies no pararía (Bellaterra ja té tercer carril).

PAS 2: Les diverses obres d'infraestructura. Principalment 5:
1: Rubí. Just després de Hospital General (S6 para, el S1 no para), construir un ramal que connecti la via de FGC amb la de Rodalies, fer parar el S6 a l'actual estació de Rubí Renfe, després, girar cap al Nord i fer túnel atravessant la ciutat tal com posa al mapa, i fent dos estacions, Rubí Centre sota l'actual Rubí FGC, i Rubí Nord, que com es veu estaria infinitament millor posicionada que el projecte de Rubí La Llana.

2: Crear un ramal alternatiu a Terrassa per a que termini la S6, que com es veu, començaria tot just després de Terrassa Vallparadís. Hi hauria estació d'enllaç amb Rodalies. Aquesta estació de Rodalies també hauria de tenir tercer carril, ja que crec que hi hauria d'haver una línia suburbana amb més densitat d'estacions al llarg de la R4, que començés a Viladecavalls, i que fos la que dongués la volta per Montcada mentre que els regionals passin pel futur Túnel de Montcada (està tot pensat).

3: Crear un gran ramal des del túnel de després de Universitat Autònoma, fer viaducte fins a i a través de Badia, i després fer túnel, creuar sota Barberà, i acabar fent línia en túnel per Sabadell creant un bon metro que, juntament amb les estacions ja existents, tindria 8 estacions i revolucionaria el transport a la ciutat. Aprofito per comentar que a la línia de la R4 hi caben 3 estacions més també, sempre que es fagin amb tercer carril.

4: Ampliació a Matadepera, es pot fer tota en superficie a la riba de la riera.

5: Ampliació a Castellar. Aquesta ja està més o menys estudiada com fer-la.

https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Me ha encantado tu idea, pero... Tenemos un problema.

Por debajo de Vallvidrera qué hacemos? Porque si tu idea no va acompañada de por lo menos tres túneles y ramales distintos de entrada a Barcelona, no sirve de nada. Si desde Sant Cugat metes un túnel por horta, directo a Glóries, otro que vaya a Santa Coloma y Sant Adrià y un tercero tipo Reina Elisenda, María cristina, y que por ejemplo baje por Muntaner, y Sant Antoni, tu idea quedaría en serio, genial: varias líneas y cuatro túneles segregados de entrada a Barcelona. Entre Les Planes y Sant Cugat se van uniendo las distintas vías y en Sant Cugat se bifurcan.

Que te parece?


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Granolleri
N8
N8
Entrades: 837
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 24/01/2019 11:00

Dues coses:

-Deixes sense accés a la UAB desde Sant Quirze, Sabadell i Castellar. :roll:
-El verb "terminar" en català no existeix.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 24/01/2019 20:54

Está claro que esta idea no soluciona para nada el problema de la entrada a Barcelona, se trata de una optimización de como tendría que ser la xarxa más allá de Sant Cugat.
Lo único que se puede decir es que un túnel Horta/X - UAB no se debe hacer.

Personalmente nunca he sido fan túneles alternativos, por mucho que se insista.
En mi opinión, se puede optimizar y exprimirle un juego máximo a la línia del vallès con ERTMS 2, salt de moltó en Sant Cugat, trenes de 5 vagones, tercera vía en las estaciones que he dicho, frecuencias de metro (2 minutos entre trenes) y cualquier otra mejora que sea necesaria, además de la mejora de la R4 y R7.
Si tuviese que decidir sobre otro túnel, haría uno de Sant Cugat a Avinguda Tibidabo.

"-Deixes sense accés a la UAB desde Sant Quirze, Sabadell i Castellar. :roll:"

Bueno, seria lo mismo que cuando alguien de Sabadell va a Mirasol, no? Cuestión de cambiar en Bellaterra o Sabadell Rambla. Es un inconveniente, pero con las nuevas estaciones de Sabadell merece la pena.

"-El verb "terminar" en català no existeix."
El llenguatge ha de ser una cosa vida, democratica. Crec que si saps el que vol dir terminar i jo tambe, terminar existeix, literalment. I això ho dic per a qualsevol idioma.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”