Amadeu Torner o Europa?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon

Quin nom preferiu per a l'estació de FGC de la pl.Europa de L'Hospitalet?

Amadeu Torner
19
33%
Europa
13
22%
Plaça d'Europa
18
31%
Amadeu Torner-Europa
3
5%
Bordeta-Formació xD
1
2%
Europa-Fira
4
7%
 
Vots totals: 58
Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 21/05/2007 20:54

Primer tren que hi he pujat i que anava a bord i s'ha aturat a Europa l Fira,la flamant 211.06 :D

M'he parat per primera vegada a Europa a bord d'una 211 :D
I m'he quedat contemplant aquella meravella de 211 aturant-se en una estació tan moderna com és Europa l Fira.

L'estació ha quedat estupenda,la mijor del tram soterrani Barcelona-Cornellà.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 21/05/2007 21:12

Mako448 ha escrit:Primer tren que hi he pujat i que anava a bord i s'ha aturat a Europa l Fira,la flamant 211.06 :D

M'he parat per primera vegada a Europa a bord d'una 211 :D
I m'he quedat contemplant aquella meravella de 211 aturant-se en una estació tan moderna com és Europa l Fira.

L'estació ha quedat estupenda,la mijor del tram soterrani Barcelona-Cornellà.
Com que avui ja no hi havia Construmat han tret els trens que consideren "cutres" a circular. Si és que... :roll:



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 22/05/2007 1:42

Vaig anar a veure l'estació el passat dilluns 14 i bé, darrerament sembla com si tot (encara que no sigui per tema electoral) s'inauguri abans d'hora i a mig acabar.

Jo la vaig trovar massa "grisa" encara que els accesos estaven prou bé. Vejam com queda amb els , segurs, acabats de darrera hora.

Jo tampoc vaig veure cap 211 encara que només vaig veure uns 8 trens (tots 213 clar).

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/06/2007 18:14

Avui n'he fet la meva inauguració personal (a bones hores...). El que més m'ha saltat a la vista és la irregularitat i poca intel·ligibilitat del nom de l'estació. Si està enganxat als vidres, què costava posar-lo cada dos i no a espais tan irregulars, ara a tres vidres seguits i després amb dos buits? Això confon, ja que els diversos rètols van molt junts.

Pel que fa a la resta de l'estació, funcional però espaiosa.

Per cert, m'he fixat que al termòmetre diu Europa | Fira, però en canvi, per exemple, Magòria-La Campana, L'Hospitalet-Av. Carrilet, Martorell-Enllaç. Suposo que és perquè, com sempre, s'han oblidat de cuidar els detalls i van a l'últim crit mega-fashion de disseny pseudocal·ligràfic sense massa criteri...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 18/06/2007 19:53

Guigui ha escrit:Per cert, m'he fixat que al termòmetre diu Europa | Fira, però en canvi, per exemple, Magòria-La Campana, L'Hospitalet-Av. Carrilet, Martorell-Enllaç. Suposo que és perquè, com sempre, s'han oblidat de cuidar els detalls i van a l'últim crit mega-fashion de disseny pseudocal·ligràfic sense massa criteri...
Jo ho trobo justificat, una mica, ja que tant L'Hospitalet com Martorell són noms de poblacions (en el cas de Magòria ja no sé què dir).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dilluns 18/06/2007 19:56

Guigui ha escrit:
(..)

Per cert, m'he fixat que al termòmetre diu Europa | Fira, però en canvi, per exemple, Magòria-La Campana, L'Hospitalet-Av. Carrilet, Martorell-Enllaç. Suposo que és perquè, com sempre, s'han oblidat de cuidar els detalls i van a l'últim crit mega-fashion de disseny pseudocal·ligràfic sense massa criteri...
El símbol "|" vol dir que son 2 noms independents.

Si hi ha un guió vol dir que el nom és compost. Normalment, la segona part diu algo més concret sobre la primera.

;)

Magòria-La Campana -> Magòria = Zona/barri La Campana= edifici singular



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/06/2007 21:19

Aleshores, què em dieu d'Artigues | St. Adrià?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dilluns 18/06/2007 21:32

Si no m'equivoco l'estació està al terme de Badalona, a prop del mercat d'Artigues, però fa servei a la zona del nucli antic de Sant Adrià de Besòs, i, de fet, va ser l'ajuntament d'aquest municipi el que va demanar incloure el seu nom en la nomenclatura de l'estació, però si us fixeu, a les andanes també posa Badalona... :x


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/06/2007 21:45

George85 ha escrit:El símbol "|" vol dir que son 2 noms independents.

Si hi ha un guió vol dir que el nom és compost. Normalment, la segona part diu algo més concret sobre la primera.
Doncs trobo que ho recargolen molt. Dubto que a ningú que vulgui saber on va o on es troba importi aquesta diferència gràfica entre dos noms independents i un nom compost. Són ganes de tocar el bombo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 18/06/2007 23:14

Túnels del Garraf ha escrit:Si no m'equivoco l'estació està al terme de Badalona, a prop del mercat d'Artigues, però fa servei a la zona del nucli antic de Sant Adrià de Besòs, i, de fet, va ser l'ajuntament d'aquest municipi el que va demanar incloure el seu nom en la nomenclatura de l'estació, però si us fixeu, a les andanes també posa Badalona... :x
Buuuuuuf...Aquesta història és llarguísima i ve de quan es va construïr l'antiga L4 al seu pas per Sant Adrià i Badalona. L'estació llavors es deia:

Joan XXIII
(provisional)

Mon avi sempre em va explicar la història del "provisional"...La lluita entre dos municipis metropolitans... :)

Per cert, jo penso que això de la "|" és una xorrada i per això a la meva web opto per transformar la "|" per "-". :x :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/06/2007 23:17

JaMiRo! ha escrit:Joan XXIII
(provisional)
Per provisional, cap com La Mina. Besòs Mar queda molt despersonalitzat...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 18/06/2007 23:19

Guigui ha escrit:Per provisional, cap com La Mina. Besòs Mar queda molt despersonalitzat...
Allò fou (i ho sé de primera mà precisament gràcies a mon avi) per motius purament polítics. El nom de "La Mina" no és políticament correcte i es va optar per aquest de "Besòs Mar". :|


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/06/2007 23:24

JaMiRo! ha escrit:Allò fou (i ho sé de primera mà precisament gràcies a mon avi) per motius purament polítics. El nom de "La Mina" no és políticament correcte i es va optar per aquest de "Besòs Mar". :|
Bé prou que m'ho imagino. Però, ara que allí s'ho han currat per deixar enrere tota aquesta mala imatge i que han creat un cert orgull pel barri, trobo que es mereixen tornar a aparèixer al mapa metroviari, d'on mai no haurien hagut de ser esborrats.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 18/06/2007 23:29

El que passa és que la fama ja la tenen guanyada. Com a Sevilla, las tresmilviviendas o a Madrid, Canillejas; La Mina ja té guanyada una fama a tot arreu, que, per molt que treballin per esmenar-ho, els prejudicis ja han arrelat, tristament...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 19/06/2007 0:00

L'estació de Martorell-Vila s'hauria de dir Martorell-Vila l Castellbisbal.

Aquesta estació és curiosa,és diu "Martorell-Vila",peró està dins del terme municipal de Castellbisbal(encara que no ho sembli),i a mès,és de diferent zona tarifaria que la resta d'estacions de Martorell.

Sí ús fixeu,a l'edifici de viatgers,al cartell del nom de la parada hi diu:Martorell-Vila,però a sota en lletres petites posa 'Castellbisbal'.

Jo crec que s'hauria de posar el Castellbisbal al costat de Martorell Vila i dir-se Martorell Vila l Castellbisbal,perqué serveix a Castellbisbal,de fet arriba un bus desde castellbisbal.
Igual no l'han posat així perqué com Castellbisbal és del Vallès,i com l'estació ès del 'metro del Baix Llobregat',hauràn optat els de FGC per que no hi haguin confussions dels viatgers.

Una altre estació on s'hauria de col.locar la barra vertical ( l ),és a Les Franqueses-Granollers Nord.
S'hauria de dir Les Franqueses l Granollers Nord,ho veig mès incovenient,a l'indicador interior del tren hi diu "LES FRANQ. G.N",o alguna cosa semblant,



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dimarts 19/06/2007 0:21

La Mina tornarà al mapa de metro, però en forma de parada de TRAM a la T6.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 19/06/2007 0:53

Mako448 ha escrit:Jo crec que s'hauria de posar el Castellbisbal al costat de Martorell Vila i dir-se Martorell Vila l Castellbisbal,perqué serveix a Castellbisbal,de fet arriba un bus desde castellbisbal.
Arribar arriba... després de donar un volt per enmig dels polígons industrials de Sant Andreu de la Barca (sense parar). Fa més o menys:

Castellbisbal Poble->Estació RENFE->Estació FGC->Urbanitzacions C-243->Castellbisbal Poble.

La freqüència de pas, però, és més aviat horrorosa.
Una altre estació on s'hauria de col.locar la barra vertical ( l ),és a Les Franqueses-Granollers Nord.
Jo trobo que ja està bé amb el guió. De fet, seria partidari d'eliminar la collonada del separador aquest | .



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dimarts 19/06/2007 1:14

Sobre el tema de la barra vertical ( | ) tinc la opinió de que es tracta únicament d'una absurda imposició de l'Institut d'Estudis Catalans i conseqüència del fet de legislar en aspectes en que no es té la potestat ni la necessitat de fer-ho com és el cas de la nomenclatura ferroviària. Internacionalment, el símbol utilitzat per separar els tóponims dels diversos llocs, quan una estació en serveix a més d'un, és el guió ( - ). I també és d'ús comú per indicar el nom d'una estació quan hi ha més d'una amb el mateix topònim (ex. Paris-Gare d'Austerlitz), tot i que no sempre és imprescindible (ex. Zürich HB).
La barra vertical ( | ) em sembla molt vàlida pel metro, peró aixó de posar-ho en una estació de ferrocarril no sé si es per sumisió total de FGC cap a l'IEC, o bé per la quasi nula mentalitat ferroviària de l'empresa (cal dir que al menys no han arribat de moment als nivells d'FGV) o bé per la seva contínua ambició metrera.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 19/06/2007 9:25

La barra vertical no ha estat mai un signe ortogràfic, i amb això està tot dit. Si l'IEC la dóna per vàlida, potser s'haurien de matricular al mateix curs de català que el Montilla.

Europa-Fira és el nom ortogràficament correcte d'aquesta estació que queda més a prop de l'IKEA que de la Fira.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimarts 19/06/2007 9:36

Platanito ha escrit:Europa-Fira és el nom ortogràficament correcte
d'aquesta estació que queda més a prop de l'IKEA que de la Fira.
Queda més a prop de l'edifici de l'IKEA, no pas de la porta de l'IKEA :D

L'entrada de la Fira és més a prop que la del CC (des de la sortida mar)



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”