Reobrir una linea antiga de ferrocarril

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
dgtxa
N5
N5
Entrades: 99
Ubicació: Olot

Entrada Autor: dgtxa » Dissabte 02/12/2006 22:45

liniadelRipollés ha escrit:Les línies oficialment tancades i amb via aixecada són molt més difícils de reobrir atès que moltes explanacions i terrenys han estat ocupats per noves infraestructures o revertits als antics propietaris.
Segons tinc entès el sòl públic no pot passar mai de la vida a sòl privat, per definició. És el cas de la línia de ferrocarril Olot-Girona: alguns propietaris de camps veïns s'havien apropiat de l'espai que ocupaven les vies, i quan es va tirar endavant el projecte de la Via Verda van haver de deixar-lo d'ocupar, ja que continuava essent públic.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 08/12/2006 10:52

Això no és ben bé així. Al cap de 20 anys ininterromputs durant els quals els terrenys no han estat utilitzats per la finalitat amb la que varen ésser expropiats, aquests reverteixen als anteriors propietaris, o en el seu defecte reverteixen als seus hereus. No obstant, no sé si això succeeix d'ofici o si al contrari l'interessat ha de sol·licitar-ho. A més a més, abans que un terreny públic torni al seu antic propietari, primer s'ha de consultar si no hi ha cap més administració pública que el vulgui, i si se'n dona el cas llavors aquesta administració té preferència davant del particular.

És per aquest motiu que cada 19 anys i escaig, FEVE reclama la titularitat d'estacions que fa decennis que no tenen cap ús, com ara Puig Reig per exemple. Així no li prescriu el seu dret de propietat.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 08/12/2006 15:38

awe ha escrit: És per aquest motiu que cada 19 anys i escaig, FEVE reclama la titularitat d'estacions que fa decennis que no tenen cap ús, com ara Puig Reig per exemple.
Feve es propietaria de algo a Catalunya? això no haría de haver passat a ser de FGC??



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 08/12/2006 17:04

FEVE mai ha traspassat a la Generalitat els ferrocarrils ja clausurats quan es va crear FGC, entre els quals s'inclouen les quatre línies de Girona.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 08/12/2006 17:07

Em sembla molt injust que Feve encara tingui les quatre linies. D'altre banda, segur que un dia d'aquest ho venen perquè dona pèrdues. Si ho tingués FGC, potser reobriría aquestes línies...



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Divendres 08/12/2006 18:32

No crec que s'ho venguin... que ho tingui FEVE és lo mateix que si ho tingués l'estat. Ho mantenen i aixi ja tenen uns terrenys, en forma de corredor, que qualsevol dia poden ser útils per fer-hi una carretera, una via de tren o qualsevols altra cosa. Si se'ls venguessin, haurien de passar desprès per tota la burocràcia de la expropiacio.

Sabeu lo ràpid que anirien a reconstruir totes aquestes línies?¿ Seria com si e s saltessin la fase d'expropiacions! Fer el projecte, treure a concurs l'obra, licitar i contruir!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 09/12/2006 10:50

Ferrovi ha escrit:
awe ha escrit: És per aquest motiu que cada 19 anys i escaig, FEVE reclama la titularitat d'estacions que fa decennis que no tenen cap ús, com ara Puig Reig per exemple.
Feve es propietaria de algo a Catalunya? això no haría de haver passat a ser de FGC??
Jo no els deixaria mantenir la concessió si no hi fan passar cap tren. Aixi que si volen l'estacio de Puig Reig, a ficar-li via i fer-la servir.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”